یک خیابان به نام خواننده «دایه‌دایه» شد

تابلوی خیابانی در روز نکوداشت خرم آباد به نام محمد میرزاوندی خواننده «دایه‌دایه» نامگذاری شد.

یک خیابان به نام خواننده «دایه‌دایه» شد

به پیشنهاد اداره کل ارشاد استان لرستان و با موافقت شورای شهر خرم‌آباد خیابان «ایران» واقع در ابتدای بلوار ولیعصر (جنب سینما ایران) به نام محمد میرزاوندی اعلام و طی مراسمی با حضور جمعی از مدیران و مسئولان این استان، اصحاب رسانه و تنی چند از هنرمندان تابلوی آن نصب شد.

محمد میرزاوندی خواننده ترانه ماندگار «دایه‌ دایه» از هنرمندان پویای حوزه دفاع مقدس و خواننده پیشکسوت لرستانی است. وی زاده ۱۳۳۳در خرم‌آباد و از برگزیدگان جشنواره موسیقی فجر در بخش موسیقی فولکلوریک است. او هم اکنون ریاست انجمن موسیقی لرستان را بر عهده دارد.

62702827

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • دلسوز
    2

    هستند خواننده های به مراتب بهتر وپرطرفدارتر از ایشان چون این اقا حکومتی است واهنگ حماسی خوانده برای تشویق به جبهه رفتن مردم باید تقدیر شود نگاه ارشاد تبعیض امیز وفتنه انگیز هست

    نظرات شما -
    • بهنام
      1

      سفی نادان این ترانه قدیمی و فولکلوریک است و برای جنگ ساخته نشده است. در ضمن خوب که تو و امثال در زمان جنگ زائیده نشده بودید مگر نه ناموس و خاک کشور رفته بود .

  • سیاوش سلطان
    0

    🥸 استاد میرزاوندی❗ ، کفن دزد شنیدیم ، آهنگ دزدی گناه دوگانه دارد ... 🤠
    دایه دایه وقت جنگه خواننده رضا سقایی بعد از ۱۳۴۴ بسیار معروف و به خواننده‌ای شناخته شده تبدیل شد و تا ۱۳۵۷ خوانندگی را ادامه داد. او در طول زندگیش تحصیلات چندانی کسب نکرد و در حد ۴ کلاس ابتدایی سواد داشت.
    زین و برگم؛ بونیت و او مادیونم…
    خوره مه بوریتو؛ سی هالوونم ...
    زین و برگم را به مادیانم ببندید
    و خبر مرا برای دایی هایم ببرید ...
    به کجا رسیدیم ، برای دو روز دنیا

  • اوووهوم
    0

    با احترام به جناب میرزاوند با آن صدای زیبا اما این دایه دایه از قبل انقلاب با صدای استاد سقایی معروف شده و همه میدانند جا داشت مدیر مثلا انقلابی ارشاد این خیابان به نام استاد سقایی باشه و بی براری بی براری ه گتم روله روله روله یه خیابان جنب میدان بسیج هم بشه خیابان میرزاوند بله بله این درسته

  • ناشناس
    0

    اجرای سرود ریشه دار و حماسی "دایه دایه" هم با صدای استثنایی و گرم و زیبای استاد فقید و بی بدیل تاریخ موسیقی لرستان؛ رضا سقایی شاهکار و ماندگار شد و هم با صدای گرم و پر طنین استاد میرزاوند شاهکاری دیگر خلق شد و جاودانه گردید.
    تقدیر از این اساتید و هنرمندان میهن دوست و مردمی که از عمق وجود خویش برای ماندگاری و سربلندی وطن و ملت خود حماسه خوانی کرده اند؛ بجا و نیکو است.
    البته هم اجرای زیبای استاد سقایی جزو ۱۰۰ اثر فاخر صد سال اخیر موسیقی ایران به ثبت ملی رسیده است و هم با صدای استاد میرزاوند در سطح ملی شنیده و خاطره انگیز شد.
    روح استاد سقایی در آرامش ابدی و عمر استاد میرزاوندی طولانی و توام با شادکامی و تندرستی باد!

  • ناشناس
    0

    صدای میرزاوند محشر بود محشر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها