پس از مصدومیت در سانحه رانندگی

ذوالفقار بِیتانه، استاد پیشکسوت دوتار خراسان جنوبی در کما

ذوالفقار بِیتانه از استادان پیشکسوت موسیقی اهل فردوس خراسان پس از مصدومیتی که در سانحه رانندگی برای او اتفاق افتاد تحت عمل جراحی قرار گرفته و هم اکنون در حالت کما به سر می‌برد.

ذوالفقار بِیتانه، استاد پیشکسوت دوتار خراسان جنوبی در کما

 ذوالفقار بِیتانه دوتارنواز برجسته اهل فردوس خراسان جنوبی طی روزهای گذشته در یک حادثه رانندگی از ناحیه سر مصدوم شده و پس از عمل جراحی طولانی همچنان در حالت کما قرار دارد.

علی مرادزاده از شاگردان ذوالفقار بیتانه  توضیح داد: طی ۲ روز گذشته استاد بر اثر تصادفی که داشت، خونریزی مغزی می‌کند و در بیمارستان مورد عمل جراحی قرار می‌گیرد که این عمل بیش از ۵ ساعت طول می‌کشد. پس از عمل جراحی هنوز واکنشی نشان نداده و پزشکان معتقدند که این عدم واکنش ممکن است چند روزی طول بکشد.

وی افزود: استاد بیتانه یکی از مفاخر موسیقی خراسان است و من از همه هنرمندان و هنردوستان می‌خواهم در این روزهای عزیز برای سلامتی این هنرمند ارزشمند دعا کنند.

ذوالفقار بِیتانه از هنرمندان شاخص و پیشگام موسیقی خراسان است که در حوزه نوازندگی دوتار دارای ویژگی‌های متعددی است.

این هنرمند که چندی پیش از سوی کمیته ثبت ملی میراث فرهنگی ناملموس در فهرست هنرمندان حامل میراث فرهنگی در فهرست گنجینه‌های زنده بشری قرار گرفته، یکی از میراث‌داران موسیقی خراسان و سازنده سازهای سنتی این منطقه هم هست.

به گفته بسیاری از کارشناسان حوزه موسیقی نواحی منطقه خراسان، این هنرمند از گنجینه های خاص موسیقی خراسان و صاحب پنجه‌ای پر مایه محسوب می شود که در موسیقی خراسان به‌ویژه شرق و جنوب آن جایگاه فنی دارد. ضمن اینکه پنجه‌های او در نوازندگی شباهت بسیار زیادی به پنجه ذوالفقار عسگریان دارد. این در حالی است که تسلط وی بر مقام‌های شرق و آگاهی‌اش بر ریتم‌ها و نغمات خراسان از او استادی چیره‌دست و صاحب سبک ساخته است.

در میان آثار بیتانه تصانیفی در وصف پیامبر اعظم (ص)، حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و ۱۴ معصوم (ع) بر اساس سرمقام‌های خراسانی پیش روی مخاطبان قرار گرفته‌اند.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها