دعوای حقوقی قدیمی امینم با اسپاتیفای/ دادگاه تکلیف حق پخش آهنگ‌های رپر آمریکایی را مشخص کرد

امینم (امِنِم) در سال ۲۰۱۹ از طریق ناشر خود به نام «ایت مایل استایل» از اسپاتیفای شکایت و ادعا کرد که این پلتفرم آثار او را بدون مجوز مناسب برای پخش روی پلتفرم قرار داده است.

دعوای حقوقی قدیمی امینم با اسپاتیفای/ دادگاه تکلیف حق پخش آهنگ‌های رپر آمریکایی را مشخص کرد

اگرچه دادگاه به این نتیجه رسید که اسپاتیفای مجوز پخش آهنگ‌های مورد بحث را نداشته، اما این شرکت در نهایت در پیروزپرونده اعلام شد.

در صورت محکومیت اسپاتیفای به دلیل نقض حق تکثیر، این شرکت نیازی به پرداخت غرامت به صورت مستقیم به امینم نداشت. بلکه این وظیفه برعهده گروه موسیقی «کبالت» بود که حق‌الزحمه‌های امینم را به نمایندگی از «ایت مایل استایل» جمع‌آوری کند.

چرا امینم در این پرونده شکست خورد؟

شرکت او ابتدا این پرونده را مطرح کرد زیرا معتقد بود که اسپاتیفای به طور فریبکارانه تظاهر کرده که مجوز پخش ۲۴۳ آهنگ او را دارد.

«ایت مایل استایل» ادعا کرد با وجود اینکه این آهنگ‌ها میلیاردها بار پخش شده‌اند، اسپاتیفای به آنها برای این پخش‌ها پرداختی نکرده و به جای آن پرداخت‌های تصادفی انجام داده که تنها بخشی از آن طلب آنها را پوشش می‌داده است.

پس از آن ناشر این موضوع «نقض عمدی حق مؤلف» را مطرح کرد. در این مرحله، امینم خودش از این دعوا بی‌اطلاع بود و موسیقی او تمام این مدت در پلتفرم اسپاتیفای باقی ماند.

اسپاتیفای در پاسخ به این شکایت در سال ۲۰۲۰ ادعا کرد که مشکل به طور کامل تقصیر گروه موسیقی کبالت است و آنها به عنوان شرکتی که حقوق موسیقی امینم را مدیریت می‌کنند، اسپاتیفای را به این باور رسانده‌اند که مجوز پخش این آهنگ‌ها را دارند.

در نهایت، قاضی الیتا ای. تروگر حکم نهایی را در ۱۵ اوت سال جاری صادر کرد. اما نتیجه به نحوی که «ایت مایل» امید داشت، پیش نرفت. در عوض، تروگر متوجه شد که این شرکت به طور عمدی تلاش کرده تا بیشترین پول ممکن را از اسپاتیفای از طریق شکایت نقض حقوق مؤلف به دست بیاورد.

قاضی تروگر این گونه تشخیص داد که ایت مایل به کبالت اجازه داده تا حق‌الزحمه‌های آن‌ها را جمع‌آوری کند اما به آن‌ها اجازه نداده بود که به موسیقی مجوز بدهند، و این مجوز به شرکت دیگری داده شده بود. از آنجایی که ایت مایل هرگز اسپاتیفای را در جریان این موضوع قرار نداد، این نشان می‌دهد که ایت مایل یک «قربانی بی‌گناه» در پرونده نقض حق‌تألیف نبوده است.

در عوض، ایت مایل یک شبکه پیچیده از مالکیت ایجاد کرده و «آگاه بوده که وضعیت مجوز آهنگ‌ها دچار پیچیدگی و سردرگمی شده و اجازه داده که حقوقش نقض شود».

دادگاه همچنین تشخیص داد که اسپاتیفای حقوق معنوی امینم را بد مدیریت کرده است، اما مسئولان ایت مایل به دلیل رفتارشان، حق دریافت هیچ‌گونه خسارتی را ندارند.

منبع: یورو نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    امتیاز و حق پخش فحش خوار مادر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد