مدیرعامل شرکت پیشتازان جانباز:

مرتفع‌ترین رصدخانه ایران در جنوب کرمان راه‌اندازی شد

مدیرعامل شرکت پیشتازان جانباز گفت: رصدخانه بام بهشت به عنوان سومین رصدخانه بزرگ ایران و مرتفع‌ترین رصدخانه کشور در بخش ساردوئیه جیرفت در جنوب کرمان آغاز به کار کرد.

مرتفع‌ترین رصدخانه ایران در جنوب کرمان راه‌اندازی شد

«سیداحمد فاطمی» روز جمعه در حاشیه افتتاح این رصدخانه به خبرنگاران اظهار کرد: تنها یک رصدخانه مرتفع‌تر از این رصدخانه وجود دارد که آن هم تحقیقاتی است.

وی ادامه داد: این رصدخانه ۲ هزار و ۸۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و دارای رصد روز و رصد شب است؛ به این معنی که دارای تلسکوپ خاصی است که اتفاق‌هایی که داخل خورشید در روز اتفاق می‌افتد را هم رصد می‌کند و تمامی سیارات دیگری که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شود را هم می‌توانیم رصد کنیم.

1

فاطمی افزود: مسائل مختلفی که در آسمان وجود دارد و بخش بسیار بسیار کوچکی را توسط چشم می‌بینیم ولی اینجا می‌توانیم به وضوح ببینیم و به عظمت خدا بیشتر پی ببریم.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف رصدخانه اظهار کرد: آمفی تئاتر، کتابخانه، رستوران، رصد شب، رصد روز، و گنبد افلاک‌نما از بخش‌های این مجموعه گردشگری علمی است.

فاطمی بیان کرد: بخش گنبد افلاک‌نما در حال گردش است و بر روی آن سیاره تمرکز می‌کند و می‌توانیم آن را ببینیم.

مدیرعامل شرکت پیشتازان جانباز اضافه کرد: در کل سایت در فاز اول ۵۷۰ میلیارد ریال هزینه شده و ۴۲ نفر مشغول به کار می‌شوند.

وی تاکید کرد: به خود تعهد دادیم که غیربومی کسی را نپذیریم چون مردم این منطقه مردم محرومی هستند.

فاطمی بیان کرد: آمادگی داریم در هرجای کشور در پروژه‌های گردشگری علمی و دیگر پروژه‌ها فعالیت کنیم.

2

وی ادامه داد: در قالب مالی درخواست هیچ کمکی از نهاد، دولت یا دستگاهی نکردیم ما با وجوه شرکت پیشتازان که همه از جانبازان هستند و با درآمدهایی که خودمان ایجاد کردیم تولید ثروت و خدمت کردیم.

فاطمی اضافه کرد: مسئولان ادارات گاز، آبفا، برق، بخشداری و شورای شهر ساردوئیه با ما همکاری داشتند و استاندار و نماینده ولی فقیه در کرمان هم از نزدیک از این طرح بازدید کردند.

این رصدخانه در شهر درب بهشت در بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت راه‌اندازی شد؛ جیرفت در ۲۳۸ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد