مه غلیظ ترددهای هوایی و دریایی هرمزگان را مختل کرد

پدیده مه گرفتگی که از هفته گذشته در هرمزگان آغاز شده ، موجب ایجاد اختلال در ترددهای هوایی و دریایی و انجام فعالیت های بندری در هرمزگان شده است.مدیرکل فرودگاه های هرمزگان اظهار داشت: صبح امروز به دلیل ...

مه غلیظ ترددهای هوایی و دریایی هرمزگان را مختل کرد

پدیده مه گرفتگی که از هفته گذشته در هرمزگان آغاز شده ، موجب ایجاد اختلال در ترددهای هوایی و دریایی و انجام فعالیت های بندری در هرمزگان شده است.
مدیرکل فرودگاه های هرمزگان اظهار داشت: صبح امروز به دلیل مه غلیط و کاهش دید افقی سه پرواز از فرودگاه بین المللی بندرعباس به تاخیر افتاد.
محمود امانی بنی بیان داشت: پروازهای بندرعباس- شیراز ، بندرعباس- ابوموسی و بندرعباس- تهران، پروازهایی بود که امروز صبح پس از کاهش غلظت مه گرفتگی و بهبود شرایط دید افقی از فرودگاه بندرعباس انجام شد.
براساس اعلام مدیر بنادر مسافری مرکز و شرق هرمزگان، ترددهای دریایی نیز صبح امروز به دلیل مه غلیط و کاهش دید افقی تا بهتر شدن شرایط جوی انجام نشده است.
محمد محسنی تصریح کرد: به علت کاهش دید، فعالیت شناورها از بندرهای مسافری شهید حقانی بندرعباس، شهید ذاکری قشم و جزیره هرمز تا بهتر شدن وضع دید، متوقف شده بود.
فعالیت های بندری در بزرگترین بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران نیز به دلیل پدیده مه گرفتگی و به منظور پیشگیری از بروز حوادث تلخ ، برای ساعت هایی در شبانه روز تعطیل شده است.
پدیده مه گرفتگی که از هفته گذشته در مناطق ساحلی هرمزگان آغاز شده، بر اساس اعلام مرکز هواشناسی هرمزگان تا دوشنبه این هفته ادامه دارد.
مه غلیظ سبب کاهش میزان دید در مناطق ساحلی هرمزگان به ویژه صبح ها وشب ها شده است.
بر اثر مه گرفتگی صبح امروز میزان دید افقی در قشم به کمتر از 50 متر، بندرخمیر کمتر از 100 متر، بندرلنگه 500متر و بندرعباس هزار و500 متر کاهش یافته است.

منبع: ایرنا

14

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها