از حق پخش تلویزیونی تا تبلیغات محیطی استادیوم

قصه پر غصه درآمدزایی باشگاه های فوتبالی تبدیل به سریالی با پایان باز شده است؛ تیم هایی که عمدتاً وابسته به دولت هستند و به دلیل اینکه منابع مالی دولت محدود است، همواره با مشکلات مالی مواجه هستند.

از حق پخش تلویزیونی تا تبلیغات محیطی استادیوم

به گزارش خبر فوری، چنگ انداختن به ریسمان پوسیده تبلیغات محیطی گویی تنها راه باشگاه‌های فوتبال برای کسب درآمد از صنعت پولساز دنیاست. صنعتی که برای دنیا به دستگاه چاپ پول می‌ماند، اما باشگاه های ایرانی از این منبع درآمد بی بهره اند.

در شرایطی که مدیران فوتبال ایران کوچک‌ترین هنری برای درآمدزایی ندارند باید هم برای جبران کسری‌های مالی خود به تبلیغات محیطی روی آورند. حقی که البته برای رسیدن به آن مانعی چون سازمان لیگ فوتبال را مقابل خود می‌بینند، چراکه برخلاف آنچه باید هیچ قانونی برای استفاده باشگاه‌ها در خصوص حق و حقوق خود به رشته تحریر درنیامده و اگر هم آمده آنقدر سفت و سخت و مستدل نبوده که بتواند حق باشگاه‌ها را تمام و کمال بپردازد. ضمن اینکه معضل اصلی فوتبال ایران که عدم شفاف‌سازی است هم در این بین مزید بر علت شده تا باشگاه‌ها نتوانند به آنچه حق‌شان است در این خصوص دست یابند.

در این شرایط برخی باشگاه‌ها به دنبال این هستند که تبلیغات محیطی استادیوم‌ها برخلاف حالا که در دست سازمان لیگ است در اختیار خودشان باشد. حقی که با استناد به صحبت‌های چند سال پیش تاج، رئیس وقت فدراسیون فوتبال که بعد از عقد قراردادی مدعی شد «ما فقط دکمه کت را ۱۶۰ میلیارد تومان فروختیم»، بدون شک آنقدر هست که باشگاه‌های همیشه بدهکار فوتبال ایران برای جبران بی‌پولی‌های خود برای آن کیسه بدوزند.

حق پخش تلویزیونی در فوتبال دنیا بزرگ‌ترین راه درآمدی باشگاه‌ها محسوب می‌شود و بیش از ۵۰ درصد از درآمد آن‌ها از این طریق است.

با این حال صداوسیما با وجود درآمد بسیار بالا از پخش مسابقات فوتبال، رقم اندکی به باشگاه‌ها پرداخت می‌کند و حالا به واسطه اجرای تبلیغات محیطی باشگاه استقلال از برگزاری دربی چند میلیارد تومان سود برده است.

توضیحات بیشتر را در این ویدئو ببینید.

حجم ویدیو: 8.99M | مدت زمان ویدیو: 00:03:04 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها