۱۰ فوتبالیست که مشاغل غیرعادی داشته‌اند

خلاف تصوری که وجود دارد برخی از فوتبالیست‌های معروف در کنار فوتبال یا قبل از آن، مشاغل غیرمعمولی داشته اند.

۱۰ فوتبالیست که مشاغل غیرعادی داشته‌اند

فوتبالیست‌ها امروزه شهرت جهانی دارند و ثروتمند هستند. آن‌ها به ندرت به شغل دوم نیاز دارند تا از نظر مالی آن‌ها را پایدار نگه دارد. زمانی که بازیکنان می‌توانستند درآمد خود را با کار در مشاغل مختلف تکمیل کنند، همیشه این طور نبود.

برخی از بازیکنانی که ما امروز به آن‌ها عنوان بت می‌دهیم، در زمینه‌های کاملا متفاوتی نیز فعالیت می‌کنند. مواردی که ارتباطی به زمین فوتبال ندارند. آن‌ها این کار را برای به کار بردن سایر استعداد‌های خود، کسب درآمد یا صرفا از روی اشتیاق خالص انجام داده‌اند.

در اینجا ۱۰ فوتبالیستی را معرفی می‌کنیم که به چیزی غیر از توانایی خود در زمین فوتبال شهرت داشتند. برخی بازیکنان کهنه کار و برخی دیگر تازه وارد هستند.

گئورگه پوپسکو (خبرنگار دولت)

پوپسکو، فوتبالیست سابق، نور درخشان تیم بزرگ رومانیایی در دهه ۱۹۹۰ بود. او در برخی از بزرگترین باشگاه‌های اروپا مانند بارسلونا، پی‌سی‌وی، گالاتاسرای و تاتنهام هاتسپور انبوهی از جام‌های نقره‌ای را به دست آورد و بیش از ۱۰۰ بازی ملی انجام داد. پوپسکو به عنوان یک خبرچین برای نیروی پلیس مخفی رومانی کار می‌کرد.

بازیکن فوتبال

استوارت پیرس (برقکار)

پیرس، فوتبالیست سابق، یکی از بهترین مدافعان چپ انگلیس بود که در بیش از ۷۰۰ بازی لیگ برای باشگاه‌هایی مانند کاونتری سیتی، ناتینگهام فارست و منچستر سیتی بازی کرد.

پیرس قبلا به عنوان یک برقکار کار می‌کرد. پس از تبلیغ خدماتش در برنامه ناتینگهام فارست، از او خواسته شد تا برای برایان کلاف، مدیر وقت، کار‌های خانگی انجام دهد.

استوارت پیرس

دانیل آگر (تاتو کار)

دنیل آگر، فوتبالیست سابق لیورپول، پس از بازنشستگی از فوتبال در سال ۲۰۱۶ با باشگاه بروندبی دانمارک، یک هنرمند خالکوبی شد. این بازیکن ۳۶ ساله اکثر روز‌های فعال خود را با قرمز‌ها گذراند، علی رغم این که در تمام دوران حرفه‌ای خود فقط برای دو باشگاه بازی کرده است، او هشت فصل با آن‌ها بود. مدافع دانمارکی در رشته خالکوبی تحصیل کرد و اکنون عضو تاتودو، یکی از بزرگترین سالن‌های تاتو در جهان است. آگر در سال ۲۰۱۳ نیز ۴۵۰ هزار پوند در شرکت فاضلاب دانمارکی "KloAgger" سرمایه گذاری کرد.

دانیل آگر

اریک کانتونا (بازیگر)

اریک کانتونا، برترین فوق ستاره خارجی لیگ برتر، با مهارت‌های باورنکردنی و طغیان‌های نیمه منظم خشونت‌های کمیک، طرفداران فوتبال را شگفت زده و شوکه کرد. کانتونا در نهایت از محدودیت‌های خارج از زمین که اقتضای فوتبال بود، خسته شد و در ۳۰ سالگی از بازی کناره‌گیری کرد تا به عنوان یک بازیگر تمام وقت فعالیت کند.

اریک کانتونا

کلینت دمپسی (رپر)

کلینت دمپسی بیشتر به عنوان یکی از پرکارترین بازیکنان فوتبال آمریکایی در تمام دوران شناخته می‌شود.

کلینت دمپسی

پاپیس سیسه (راننده آمبولانس)

پاپیس سیسه، فوتبالیست سابق نیوکاسل در مصاحبه‌ای با برنامه Late Kick Off بی بی سی فاش کرد که در نوجوانی با آمبولانس در زادگاهش سنگال رانندگی کرده است. ملی پوش سنگالی در سال ۲۰۱۳ به خبرنگاران گفت: در گذشته وقتی ۱۵ ساله بودم و رانندگی آمبولانس می‌کردم، شاهد مرگ افراد زیادی بودم. من فقط ۱۵ سال داشتم و به دلیل این که کار می‌کردم نتوانستم ادامه تحصیل بدهم. مشخص نیست که چرا سیسه در سن ۱۵ سالگی چنین شغلی را داشته است، او حتی مدرسه را رها کرد و به طور تمام وقت کار کرد تا این که موفق شد به شهرت برسد.

پاپیس سیسه

جیمی واردی (کارگر کارخانه)

صعود جیمی واردی از غیر لیگ به قهرمان لیگ برتر و شروع کننده انگلیس، جذاب‌ترین داستان فصل بوده است. این سفر طولانی به اوج بازی زمانی آغاز شد که او در سن ۱۶ سالگی توسط شفیلد ونزدی رد شد. از آن جا، او به طور تمام وقت به عنوان تکنسین کارخانه مشغول به کار شد برای افرادی که مشکل پا داشتند.

جیمی واردی

پیتر اشمایکل (نظافتچی)

پیتر اشمایکل، فوتبالیست سابق، قبل از این که در زمینه فوتبال به شهرت برسد، مشاغل مختلفی را از جمله به عنوان نظافتچی در خانه سالمندان را امتحان کرد. قبل از پیوستن به منچستریونایتد در سال ۱۹۹۱، این دروازه بان به عنوان یک کارآموز فرش کار می‌کرد، تبلیغات روزنامه می‌فروخت و یک فروشگاه خیریه صندوق جهانی حیات وحش را اداره می‌کرد.

پیتر اشمایکل

نایجل دی جونگ (نمایندگی خودرو)

بیشتر فوتبالیست‌ها تمایل زیادی به اتومبیل دارند. آن‌ها درآمدهای هنگفتی دارند و بسیاری از آن‌ها مبالغی پول به دست می‌آورند که برخی افراد در طول زندگی کاری خود برای به دست آوردن آن تلاش می‌کنند. با این حال، نایجل دی یونگ، هافبک هلندی اشتیاق خود را به یک نمایندگی خودروی پرسود تبدیل کرد. این نمایندگی در اروپا و خاورمیانه فعالیت می‌کند و منصفانه است که بگوییم دی یونگ تصمیم عاقلانه‌ای گرفت.

نایجل دی جونگ

یان رایت (ستاره موسیقی پاپ)

یان رایت بین دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ بازیکن کلیدی کریستال پالاس و آرسنال بود. رایت همچنین به‌ عنوان یک شخصیت تلویزیونی در انگلیس، فعالیت‌های موفقی داشته است و برنامه‌های مختلف سرگرمی، واقعیت و ورزشی را میزبانی کرده است. در سال ۱۹۹۳ او هدف دیگری را در نظر گرفته بود: تبدیل شدن به یک خواننده پاپ. تنها تک آهنگ رایت توسط پسر پت شاپ، کریس لو، با همکاری کهنه‌کاران PSB، پیت گلدال و باب کراشار، نوشته و تهیه‌ شده است.

یان رایت که رکورد ۱۸۵ گل آرسنال را تا زمانی که تیری آنری شکست آن را در اختیار داشت، در طول دوران بسیار کوتاه موسیقی خود یک تک آهنگ نوشت و ضبط کرد.

یان رایت

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها