یک مستندساز و تاریخ‌پژوه مطرح کرد:

مایلی کهن؛ از خط زدن 2 بازیکن به دلیل بازی تخته‌نرد تا شعار مقابله با سخت‌گیری بیجا

حتما بخشی از این سخت‌گیری‌های بی‌جا در حوزه‌های سیاسی-اجتماعی جفا و موجب دین‌گریزی است. لکن پایه‌گذار این سخت‌گیری‌های امثال مایلی‌کهن‌ها بودند که آینده دو جوان را بخاطر تخته‌بازی، به‌بازی گرفتند و حال بجای عذرخواهی و یا حداقل سکوت از گذشته، در جایگاه مدعی قرار گرفته‌اند.

مایلی کهن؛ از خط زدن 2 بازیکن به دلیل بازی تخته‌نرد تا شعار مقابله با سخت‌گیری بیجا

جواد موگویی مستندساز و تاریخ‌پژوه در اینستاگرام خود نوشت:

آقای مایلی‌کهن یادتان هست؟

درست ۲۰سال پیش بود...

پاییز ۱۳۸۲ مایلی‌کهن سرمربی تیم ملی فوتبال امید شد. تیمی که با باخت به چین و کره به المپیک ۲۰۰۴ آتن راه نیافت. 

فردوسی‌پور از مایلی‌کهن از دلیل خط خوردن دو بازیکن سوال کرد. مایلی‌کهن ناگهان با بگم بگم گفت: «در حال نمازخواندن بودم که صدای تخته‌نرد بازی کردن امیرحسین صادقی و میثم سلیمانی را شنیدم.»

نام این دو جوان را آورد، آن هم در برنامه زنده! 

صادقی سال‌ها بعد گفت:

«پدر من کفاش است. با هزار خون و دل ما را بزرگ کرد. بعد آقای مایلی‌کهن در برنامه زنده تلویزیونی آن حرف را زد. هی می‌گفت بگم بگم... فردوسی‌پور هم گفت: بگو ببینیم چیست؟!

مردم فکر می‌کردند ما چه‌کار کرده‌ایم. قشنگ جمله‌اش را یادم هست. گفت: در تیم‌ملی ایشان پاسور و تخته‌بازی کرد! کارد میزدی خون بابای من درنمی‌آمد. قبل از این ماجرا‌ها بابام حتی به من گیر داد و گفت تو چه‌کار کردی؟ گفتم به خدا کاری نکردم...حتی شب رفت دم خانه مادر مایلی‌کهن. به مادرش گفت: پسرت را حلال نمی‌کنم.»

میثم سلیمانی که به‌خاطر تخته‌بازی در اوج جوانی از تیم ملی خط خورد، ۳سال بعد در ۲۶ سالگی با مصدومیت شدید زانو برای همیشه مجبور به خداحافظی از فوتبال شد. شاید اگر همراه تیم‌ملی می‌ماند سرنوشت دیگری برایش رقم می‌خورد.

القصه!

این‌ روزها مایلی‌کهن در دوران بازنشستگی در مصاحبه با بی‌بی‌سی‌ و اینترنشنال حرف از سختگیری‌های بی‌جا به بازیکنان فوتبال و سایر، ازجمله علی کریمی می‌زند که موجب مهاجرت آنها شده. 

حتما بخشی از این سخت‌گیری‌های بی‌جا در حوزه‌های سیاسی-اجتماعی جفا و موجب دین‌گریزی است. لکن پایه‌گذار این سخت‌گیری‌های امثال مایلی‌کهن‌ها بودند که آینده دو جوان را بخاطر تخته‌بازی، به‌بازی گرفتند و حال بجای عذرخواهی و یا حداقل سکوت از گذشته، در جایگاه مدعی قرار گرفته‌اند.

منبع: چندثانیه
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • بلبل
    5

    خدا رو شکر یکی این حرف رو زد . داشتم به حافظه جماعت شک میکردم . مایلی خودش همون چیزیه که ازش انتقاد میکنه . الان میخواد آدم دور خودش جمع کنه

    نظرات شما -
    • هموطن
      1

      امان از دست فامیل همسر که مسیر زندگی آدم رو تغییر میدن.
      راستی میدونید کی اول گشت ارشاد راه انداخت کی میگفت فقط باچادر برن ادارات..
      الان چی میگن؟ عوض شدن یا از اول عوضی بودن؟

  • ناشناس
    4

    از ریشش معلومه چه پدرسوخته ای است

    نظرات شما -
    • 0

      چه ربطی به ریش داره همه جوون ها الان ریش دارند و مده خوب نیست این حرف ها

  • کامران
    7

    کل متنی که زدید کاملا دست خودتون رو رو کردید . بی بی سی و اینترنشنال !!! کل مشکل شما همینه. عزیز جان بازی تخته واسه ۲۰ سال پیش بوده چرا تا حالا یادتون نیفتاده بود؟؟؟ مشکل شما فوتبال نیست خطوطی هست که ترسیم شده و مایلی کهن اونارو داره رد میکنه. یادتون نیست من یادتون بیارم تا وقتی بقول شما به همین چیزا گیر میداد شده بود معلم اخلاق . مربی بسیجی و.... چی شد حالا آدم بده شد . چقدر خوب بلدید با افکار عمومی بازی کنید و نقاب عوض کنید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      البته حرف شما منطقه ولی انسانها باید از رفتار گذشته خود که غلط بوده عذر خواهی کنند وبعد به دیگران گیر بدهند اینکه آقای مایلی کهن فهمیده دیگر نباید حساسیت‌های بی مورد داشت کاملا به جاست ولی برای اثر گذاری باورهایش باید از اعتقادات گذشته پوزش بخواهد وبعد درمقام انتقاد قرار بگید ودرمجموع انسانهایی که فکرمنجمد ندارند قابل تحسین هستند

  • ناشناس
    0

    خب اشتباه کرده!! تحت تاثیر جو انقلابی انزمان بود و تازه فهمیده چه کلاهی سرش رفته و حرف راست و نقد بجا کرده!! به قول حرف رهبری ملاک حال افراد است که مایل کهن درست شده و انسان وارسته و راستگویی ست

  • ناشناس
    0

    رابطه نامشروع و مکالمه تلفنی چند فوتبالیست با دخترها و ماونور همسران خانم در دبی را رسانه های خودمون علنی کردن .. کمیته انضباطی فدراسیون هیچ نظارتی نمیکنه .

  • طاها
    4

    مایلی کهن بخاطر انتقادات وشجاعت درکلام مورد ستایش هست

  • عباس
    2

    مهم اینه که امروز حرف درست میزنه۰اگر اون موقع اشتباه کرد چرا شماها موافق بودید و بهش تذکر ندادید۰پس اون فهمید اشتباه کرد ولی شماها هنوز در اشتباهید۰

  • دانیال رحمان پور ارجمند
    0

    متاسفم برای آقای مایلی کهن که در شرایطی که جو تیم ملی مثبته و خوبه دنبال التهابه خجالت اوره واقعا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها