بهتاش فریبا، پیشکسوت استقلال:

جدال استقلال با سپاهان جنگ‌ نابرابر است/ سپاهان سقف قرارداد را دور زده؛ آنها می دانند فصل بعد سقف قرارداد وجود ندارد!

پیشکسوت استقلال می گوید که سپاهان با توجه به ارتباطاتی که داخل فدراسیون دارد می داند سال بعد سقف بودجه ای در کار نیست و برای همین توانسته این قانون را امسال دور بزند.

جدال استقلال با سپاهان جنگ‌ نابرابر است/ سپاهان سقف قرارداد را دور زده؛ آنها می دانند فصل بعد سقف قرارداد وجود ندارد!

جواد نکونام با این برد خانگی حالا تیمش را با روحیه‌ مناسب آماده دیدار حساس با سپاهان می‌کند. جدالی که در اصفهان برگزار می‌شود و برنده بازی صدر جدول را تصاحب خواهد کرد. برای بررسی عملکرد آبی‌ها در مقابل ملوان و‌ همچنین شرایط این تیم برای بازی با سپاهان گفت‌وگویی با بهتاش فریبا یکی از پیشکسوتان خوشنام استقلال ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید.

استقلال مقابل ملوان کار دشواری داشت. انتظار داشتید بازی در آزادی تا این حد سخت شود؟

بله، بازی سختی بود. قبل از بازی هم گفتم بازی سختی داریم؛ ضمن اینکه مربی ملوان و نفرات این تیم تغییر کرده بودند. آقای تارتار مربی باتجربه‌ای است و سال‌هاست که مربیگری کرده و بستن فضاها را خیلی خوب بلد است. او در تمام تیم‌هایی که مربیگری کرده سبک کارش این‌طور بوده که خیلی خوب زوایا و فضاها را می‌بندد. اگر دقت کنید بچه‌های پا به توپ استقلال به ندرت از لایه‌های دفاعی حریف عبور می‌کردند، چون ملوانی‌ها وقتی توپ را از دست می‌دادند، حالت تدافعی می‌گرفتند و در ضد حملات خطرناک کار می‌کردند. تمام تیم‌هایی که مربیگری کرده همین‌طور است.

چطور؟

چون تارتار هنوز مربی تیم‌های بزرگ نشده که نفرات درجه یک در اختیارش باشد و بتواند سبکش را عوض کند. همیشه در تیم‌هایی بوده که در میانه جدول بودند و مجبور شده این مدلی بازی کند.

البته ملوان در مقابل‌ استقلال چند موقعیت گل هم داشت و یک پنالتی هم هدر دادند.

تیم‌های تارتار در ضدحملات همیشه‌ خوب هستند. او نفرات سرعتی را در پیشانی حمله دارد و وقتی بسته بازی می‌کند سرعت انتقال توپ از دفاع به حمله خیلی بالاست و در ضدحملات به پنالتی هم رسیدند که خوشبختانه حسینی که این روزها خوب گلری می‌کند، توانست پنالتی بگیرد و استقلال را در بازی نگه دارد.

دفاع تیمی ملوان به نظر می‌رسید کار را برای استقلال سخت کرده بود. در مواقع اینچنینی راه‌حل چیست؟

دفاع چند لایه بود و فاصله دفاع با دروازه کم بود و وقتی یکسری تیم‌ها مقابل استقلال و پرسپولیس این‌طور بازی می‌کنند باید دنبال راهکار بود. شوت از راه دور یا ارسال در جریان بازی یا ضربات شروع مجدد سه تا راه شکستن تیم‌های دفاعی و تیم‌هایی که بسته بازی می‌کنند، است که در یکی از این راهکارها هم استقلال به گل رسید و موقعیت‌هایی از همین ضربات به دست آمد که می‌شد تعداد گل‌ها را بیشتر کرد البته‌ آنها هم در ضدحملات یکی، دوتا موقعیت داشتند که خدا را شکر بی‌دقتی کردند!

تعویض‌های استقلال چطور بود؟

خوب و بجا. تغییرات نکونام کاملا درست بود و اگر محمدی یک کمی دقت می‌کرد و به لحاظ بدنی آماده‌تر بود، می‌توانست گل دوم را بزند تا بقیه بازی را با خیال راحت ببینیم. نکته دیگر اینکه در بعضی از بازی‌ها اصلا مهم نیست که چه مدلی بازی کنیم و در آن باید فقط برنده شد و سه امتیاز از همه‌ چیز مهم‌تر است. این بازی هم یکی از آن بازی‌ها بود که فقط باید سه امتیاز را می‌گرفتیم تا به لحاظ روحی و روانی آماده بازی با سپاهان می‌شدیم که خوشبختانه این اتفاق افتاد.

درباره وضعیت استادیوم هم صحبت کنید. نمای ورزشگاه و نمای سکوهایی که توی ذوق می‌زند!

خیلی توی ذوق می‌زند! واقعا نمی‌دانم چه باید گفت. دیروز برای یکی از دوستانم می‌گفتم که زمانی ما بازی می‌کردیم مثلا با تیم کیان بازی داشتیم یا دیگر تیم‌ها که معمولا برای نیفتادن می‌جنگیدند هشتاد هزار تماشاگر می‌آمد. بروید آمار را ببینید بین ۷۰ تا ۸۰ هزار تماشاگر می‌آمدند استادیوم آزادی. نمی‌دانید ما چه هیجانی پیدا می‌کردیم! ضمن اینکه الان همه تیم‌ها از میزبانی خود استفاده می‌کنند جز پرسپولیس و استقلال. این شرایط را نمی‌دانم تا کی ادامه دارد، اما امیدوارم آنقدر طول نکشد که بازی‌ها به آخر برسد و به دلیل خرابی استادیوم و نیامدن خانم‌ها دچار اشکال شویم!

استقلال هفته آینده در یک دیدار حساس به مصاف سپاهان می‌رود. نظر شما درباره این دیدار چیست؟

من در تمرینات نیستم و اوضاع تاکتیکی تیم را خیلی نمی‌دانم و باید بازی برگزار شود و درباره‌اش صحبت کنم، اما ما الان با تیمی بازی داریم که تا بن دندان مسلح است. فکر می‌کنم سپاهان بهترین یارگیری را داشته ضمن اینکه این همه بازیکن بزرگ جذب کرده و از بازیکنان جوان خودش هم استفاده می‌کند. در مقابل ذوب آهن یک بازیکن جوان چپ پای سرعتی و پاسور را در ترکیب این تیم دیدیم که کمتر ما الان در فوتبال داریم. می‌خواهم بگویم موجودیت سپاهان آنقدر زیاد است که هم جوان و هم بازیکن بزرگ دارند. الان شما ببینید کاوه رضایی که یکی از خوب‌های فوتبال ماست در آنجا رزرو است. سپاهانی‌ها به نوعی هم سقف را دور زدند که ما متاسفانه نتوانستیم این کار را انجام دهیم! بازی خیلی سختی پیش روی استقلال است، چون در اصفهان برگزار می‌شود و آنها هم هواداران زیادی دارند‌.

گفتید سپاهانی‌ها سقف قرارداد را دور زدند؟

بله، من شنیدم که قرارداد بستند و بخشی از رقم که بسیار پایین است را امسال می‌دهند و بقیه را انداختند برای سال دیگر! این هم از هوش و درایت مدیران سپاهان است! یعنی بلد بودند چه کار کنند! سال بعد را کی دیده! شاید اصلا سقف قراردادی وجود نداشت‌. حالا با نوع ارتباطاتی که با فدراسیون فوتبال دارند احتمالا می‌دانند سال بعد شاید دیگر سقفی وجود ندارد! در هر صورت فکر می‌کنم سپاهان سه تا تیم‌ کامل دارد و اصلا نگران این نیستند که خدای نکرده یک بازیکن‌شان مصدوم شود، اما دیدید که سهرابیان دفاع وسط ما مصدوم شد و مجبور شدیم هافبک وسط را در آنجا بازی دهیم. خب این یک جنگ نابرابر است. خب چیزی که در فوتبال است و به همین دلیل هم ورزش جالب و دوست داشتنی است که تکلیف آن معلوم نیست. استقلال پر سابقه است و نکونام مدل بازی مقابل این تیم‌ها را بلد است و من برعکس خیلی‌ها به این بازی خیلی امیدوار هستم.

منبع: اعتماد
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها