از قهر خداداد تا احمد نوراللهی از تیم ملی فوتبال

هنوز جزئیات کامل و پشت پرده اتفاقات رخ داده روشن نشده اما آنچه رسانه‌ای شده، دلخوری نوراللهی از سکونشینی است.

از قهر خداداد تا احمد نوراللهی از تیم ملی فوتبال

 امیر قلعه‌نویی در دور جدید تمرینات تیم‌ملی تصمیم گرفت امید ابراهیمی را به فهرست اضافه کند. هدف امیر تقویت قدرت تیم‌ملی در میانه میدان بود. او تلاش کرد تا رقابت را بین بازیکنان تشدید کند، به همین جهت گویا احمد نوراللهی را تحت فشار گذاشته بود.

 خبر رسیده امیر از وضعیت تمرینی این بازیکن رضایت نداشته، به همین دلیل تصمیم گرفت تا نامش را از فهرست بازی با هنگ‌کنگ خط بزند و او را روی سکو بگذارد.احمد نوراللهی که متوجه این موضوع شد با دلخوری چمدانش را برداشت و اردوی تیم ملی را بدون هماهنگی ترک کرد. این بازیکن حتی بلیت بازگشت به دبی را خرید و قرار بود دیروز بعد از ظهر کشور را ترک کند. نوراللهی حتی به یکی از دوستانش گفته بود اگر بتواند در یک مراسم خیریه حاضر می‌شود و بعد به امارات باز می‌گردد.این اولین بار نیست که چنین اتفاقی در اردوی تیم‌ملی رخ می‌دهد. شاید معروف‌ترین اتفاقی که افتاد مربوط به اختلاف خداداد عزیزی و مرحوم بلاژویچ بود.

​​​​​​​این مربی در جلسه‌ای به بازیکنان گفته بود اگر کسی دوست ندارد با او کار کند، اردو را ترک کند و خداداد عزیزی هم بدون رودربایستی اردو را ترک کرد. ماجرای هادی عقیلی و کی‌روش هم در راستای همین اتفاقات بود. وقتی یکی از دستیاران کارلوس به اشتباه نام هادی را در فهرست تیم‌ملی گذاشت و به تهران آمد، کی‌روش در جلسه‌ای به عقیلی گفت شانسی برای بازی کردن ندارد. این بازیکن هم از کوره در رفت و بدون هماهنگی با کارلوس چمدانش را برداشت و رفت. البته در دوران حضور کی‌روش دو بار دیگر این اتفاق رخ داد. مازیار زارع بازیکن پرسپولیس در آن ایام به دلیل رفتار کارلوس از کوره در رفت. ماجرا این بود که در یکی از جلسات تمرینی کارلوس به او گفت به پشت دروازه برود و تمرین کند که این موضوع شدیدا به زارع برخورد و باعث شد اردوی تیم‌ملی را ترک کند. فرهاد مجیدی نه به چنین شدتی اما یک شب با بهانه رفتن به دندانپزشکی اردوی تیم ملی را ترک کرد و دیگر بازنگشت. کی‌روش که از این موضوع شاکی شده بود سر وقت عباس ترابیان سرپرست وقت تیم‌ملی رفت و گفت اصلا چرا اجازه داده او از اردو خارج شود؟

به طور قطع موارد این چنینی زیاد بوده ولی خیلی وقت‌ها مسکوت مانده است. مثلا اتفاق افتاده بازیکنی اردو را ترک کند ولی با دخالت فدراسیون فوتبال یا دوستان نزدیک به سرمربی بخشیده شده و بازگشته‌است.به هر حال بعد از ماجرای اخراج غیرفنی کنعانی در تورنمنت کافا این برای دومین بار است که قلعه‌نویی برای اخراج یک بازیکن از تیم‌ملی تصمیم‌گیری می‌کند. 

منبع: جام جم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها