لیگ قهرمانان اروپا؛

رئال با شکست سیتی به نیمه‌نهایی رسید؛ نمایندگان انگلستان حذف شدند

تیم فوتبال رئال مادرید موفق شد در یکی از حساس‌ترین دیدارهای فوتبال اروپا، مدافع عنوان قهرمانی را در خانه‌اش شکست دهد و به مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا راه یابد.

رئال با شکست سیتی به نیمه‌نهایی رسید؛ نمایندگان انگلستان حذف شدند

در شب دوم از مرحله برگشت رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، رئال مادرید و منچستر سیتی در ورزشگاه اتحاد به مصاف یکدیگر رفتند تا تکلیف تیم صعود کننده به مرحله نیمه‌نهایی مشخص شود. در این مسابقه که رئالی‌ها خیلی زود توسط رودریگو به گل رسیدند تلاش کردند با ارائه یک نمایش دفاعی تمام روزنه‌ها را برای شاگردان پپ گواردیولا ببندند. 

شاگردان آنچلوتی در این امر موفق عمل کردند تا اینکه در دقیقه ۷۶ کوین دی‌بروینه موفق شد گل تساوی را وارد دروازه تیم اسپانیایی کند. 

این مسابقه در نهایت با نتیجه ۱-۱ در ۹۰ دقیقه به پایان رسید و با توجه به تساوی ۳-۳ دو تیم در دیدار رفت مسابقه به وقت اضافی کشیده شد. هرچند اگر مطابق چند سال پیش قانون گل زده در خانه حریف محاسبه می‌شد سیتی می‌توانست به لطف ۳ گلی که در سانتیاگو برنابئو وارد دروازه حریف کرده بود به مرحله بعد برسد اما با توجه به تغییر قوانین یوفا دیگر این قانون اعمال نمی‌شود. 

در دو ۱۵ دقیقه وقت اضافی هم آبی پوشان سیتی موقعیت‌هایی برای باز کردن دروازه حریف پرآوازه خود داشتند اما در نهایت بازی با همان تساوی ۱-۱ به پایان رسید تا ضربات پنالتی تکلیف تیم صعود کننده به مرحله نیمه‌نهایی را مشخص کند. در ضربات پنالتی رئالی‌ها توانستند با نتیجه ۴-۳ حریف خود را شکست دهند و در نهایت آخرین تیم از جمع ۴ باشگاه حاضر در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های امسال لقب بگیرند. 

بازگشت بایرن به نیمه‌نهایی

در دیگر مسابقه چهارشنبه شب، دو تیم بایرن مونیخ و آرسنال در ورزشگاه آلیانز آرنا شهر مونیخ با یکدیگر دیدار کردند. دیدار رفت این دو تیم در انگلستان با تساوی ۲-۲ به پایان رسیده بود و برنده مسابقه برگشت می‌توانست خود را به مرحله بعد برساند. مونیخی‌ها در این دیدار توانستند بهتر از حریف جوان خود ظاهر شوند و در دقیقه ۶۳ با ضربه یاشوا کیمیش موفق شدند دروازه آرسنال را باز کنند. 

در دقایق بعدی مسابقه، تیم لندنی تلاش زیادی کرد تا تک گل خورده را جبران کند اما در نهایت تمام این تلاش‌ها بی‌نتیجه ماند تا بایرن یک بار دیگر به مرحله نیمه نهایی راه یابد و طرفداران فوتبال یک بار دیگر شاهد دیدار کلاسیک بایرن و رئال مادرید این بار در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها خواهند بود. 

01

در سوی دیگر جدول پاری‌سن‌ژرمن فرانسه و بورسیا دورتموند آلمان که توانسته بودند در مرحله یک چهارم نهایی بارسلونا و اتلتیکو مادرید را از پیش رو بردارند دیگر بازی این مرحله را برگزار خواهند کرد تا فینالیست‌های رقابت‌های امسال مشخص شود. 

دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن در مرحله گروهی در گروه مرگ و به همراه میلان و نیوکاسل حضور داشتند و تا روز پایانی مشخص نبود که کدام یک از تیم‌ها صعود می‌کنند اما پیروزی میلان بر نیوکاسل در انگلستان این شانس را به پاریس داد تا خود را به مرحله بعدی برساند. 

فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپای امسال قرار است در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار شود و در میان چهار تیم حاضر در مرحله نیمه‌نهایی هیچ تیم انگلیسی حضور ندارد و آلمان دو نماینده خواهد داشت و اسپانیا و فرانسه هم هر کدام با یک نماینده تلاش خواهند کرد جام را به خانه ببرند. 

این در حالیست که در سالهای اخیر تیم‌های لیگ برتر انگلستان با سرمایه‌گذاری کلان و خرید بازیکنان به قیمت‌های بسیار بالا از نظر هزینه از سایر لیگ‌های فوتبال در اروپا گذر کرده‌اند و شرایط اقتصادی دشواری را برای دیگر تیم‌های اروپایی رقم زده‌اند.

منبع: یورو نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها