حمله با اسید به فوتبالیست ملی‌پوش؛ ماجرا از چه قرار است؟

فوتبالیست ملی پوش مالزیایی که به تازگی قربانی یک اسید‌پاشی مشکوک شده و آسیب‌های جدی به وی وارد آمده است، روز پنجشنبه با چشمانی اشکبار ابراز امیدواری کرد که ظرف «یکی دو ماه» به میادین فوتبال بازگردد.

حمله با اسید به فوتبالیست ملی‌پوش؛ ماجرا از چه قرار است؟

فیصل حلیم، وینگر تیم «اف سی سلانگور» اوایل ماه مه در یک مرکز خرید خارج از کوالالامپور هدف یک اسید‌پاشی قرار گرفت و از ناحیه گردن، شانه، دست و سینه دچار سوختگی درجه چهار شد.

این بازیکن محبوب ۲۶ ساله که به «میکی» شهرت دارد، پس از این حمله به بیمارستان منتقل شد و به مدت سه هفته تحت درمان قرار گرفت.

در طول این مدت چندین عمل جراحی برای مداوای جراحات ناشی از سوختگی شدید پوست روی او انجام شد.

فیصل که برای اولین بار پس از این حادثه با خبرنگاران صحبت می‌کرد، با چشمانی اشکبار گفت: «امیدوارم بتوانم ظرف یک تا دو ماه آینده به میادین فوتبال برگردم، هرچند پزشکان می گوید ممکن است مراحل درمان تا شش ماه طول بکشد.»

او که بسیار مشتاق است تا دوباره به جمع هم‌تیمی‌هایش در «اف سی سلانگور» بپیوندد، افزود: «به محض آنکه پزشکان چراغ سبز نشان دهند، به تمرینات باز خواهم گشت.»

فرانس‌پرس در گزارشی که به این موضوع اختصاص یافته آورده است که هنگام دیدار این بازیکن ملی‌پوش مالزیایی با خبرنگاران، آثار جراحت و زخم ناشی از سوختگی با اسید روی قسمت چپ سر و صورت او دیده می‌شد.

در این گزارش همچنین آمده است که فیصل حلیم بر اثر کاهش وزن بسیار لاغر و تکیده به نظر می‌رسید وحرکات بدنی‌اش با کندی انجام می‌شد.

دوازده بادیگارد تنومند با لباس مشکی این بازیکن را هنگام حضور در کنفرانس مطبوعاتی همراهی می‌کردند.

فیصل بدون در بخشی از این کنفرانس خبری بدون دادن توضیحات بیشتر، گفت که در حال حاضر با خانواده‌اش در محلی مخفی زندگی می‌کند و امیدوار است به زودی بتواند آزادانه و بدون نیاز به پنهان شدن و محافظ، مثل همیشه تردد کند.

دو مظنون پیش‌تر در پی حمله با اسید به این ملی‌پوش مالزیایی دستگیر شده اما هر دو بدون آنکه هیچ اتهامی به آنها وارد شود، آزاد شدند؛ هنوز مشخص نیست دلیل این حمله چه بوده است.

حادثه‌ای که برای فیصل حلیم روی داده است جدی‌ترین و پر سروصداترین مورد از میان مجموعه حملات و جرائمی به شمار می‌رود که طی ماه مه گذشته علیه چهار بازیکن فعال در سطح بالای فوتبال مالزی روی داده است.

در گزارش فرانس‌پرس آمده است که هنوز شواهد و مداکی دال بر ارتباط این موارد با یکدیگر در دست نیست.

فیصل حلیم، ملی‌پوش شناخته‌شده تیم ملی مالزی است که گل تساوی او مقابل کره جنوبی در ابتدای سال جاری میلادی به عنوان بهترین گل جام ملت‌های آسیا انتخاب شد.

او که در کنفرانس خبری بسیار ناراحت و متاثر از حادثه حمله با اسید به نظر می‌رسید به خبرنگاران گفت: «دلم برای فوتبال تنگ شده است.»

فصل تازه لیگ فوتبال مالزی قرار بود روز دهم مه گذشته با بازی افتتاحیه میان تیم سلانگور و قهرمان سوپرلیگ این کشور «جوهر دارالتعظیم» آغاز شود.

سلانگور اما با اشاره به «تهدید‌ها و حوادثی جنایی» روی داده علیه برخی بازیکنان، از این مسابقه کنار کشید؛ با این حال لیگ داخلی مالزی یک روز بعد تحت تدابیر شدید امنیتی آغاز شد.

منبع: یورو نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    1

    مگه اونجا هم بسیجی داره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها