حاشیه‌های ناتمام دکتر شدن مبینا نعمت‌زاده؛ ماجرا چیست؟

طی روز‌های اخیر برخی از پزشکان و ورزشکاران، واکنش‌های منفی زیادی درباره درخواست نعمت‌زاده مدال‌آور المپیک پاریس داشتند که از رئیس‌جمهور خواست بدون کنکور در رشته پزشکی تحصیل کند. قانون درباره این موضوع چه نظری دارد و ماجرا از چه جنبه‌های قابل بررسی است؟

حاشیه‌های ناتمام دکتر شدن مبینا نعمت‌زاده؛ ماجرا چیست؟

یکی از پرحاشیه‌ترین اتفاقات روز‌های اخیر کشور، بحث پذیرش بدون کنکور مبینا نعمت‌زاده در رشته پزشکی دانشگاه تهران است. همان‌طور که می‌دانید مبینا تکواندوکار ۱۹ ساله کشورمان که جزو اولین مدال‌آوران کاروان ما در پاریس بود و مسیر را برای فینال ناهید کیانی باز کرد؛ بعد از کسب مدال برنز از رئیس جمهور خواست به‌خاطر این‌که تمرین‌ها و اردو‌ها مانع از آمادگی لازم او برای شرکت در کنکور شده، امکان تحصیل او را بدون کنکور در دانشگاه فراهم کنند.

بخوانید: پاسخ مبینا نعمت زاده به کنایه شهربانو منصوریان/ نعمت زاده اسم رئیس جمهور را هم فراموش کرد!

 

اولین واکنش‌ها به این ماجرا آن بود که ورزشکار جوانی در هیجان پس از کسب مدال درخواستی داشته و با توجه به این‌که مدال‌آوران می‌توانند در رشته تربیت‌بدنی تحصیل کنند؛ دیگر مبینا نباید نگران کنکور باشد، اما بعد از بازگشت او به کشور، تاکید مبینا روی این بود که درخواستش فقط متمرکز روی رشته پزشکی است و پدرش هم همین نکته را می‌گفت. کم کم نقد‌ها جدی‌تر شد که در ادامه ماجرا و واکنش‌های مختلف را بررسی می‌کنیم.

ماجرا از کجا شروع شد؟

مبینا نعمت‌زاده در اولین گفتگو بعد از موفقیت در بازی‌های المپیک گفت: «از رئیس جمهور درخواست می‌کنم من را در دانشگاه قبول کنند درسم خوب است، اما به‌خاطر المپیک نتوانستم کنکور بدهم.» بعد از اعلام این درخواست برخی دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه تهران اعلام کرد که مبینا نعمت‌زاده را پذیرش می‌کند. آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی هم اعلام کرد تمام مدال آوران آسیایی، جهانی و المپیک می‌توانند بدون کنکور، در دانشگاه شهید بهشتی تحصیل کنند.

ناظم بکایی رئیس دانشگاه الزهرا (س) هم ضمن تبریک به مناسبت درخشش دختران ایران زمین در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس به ویژه کسب مدال توسط مبینا نعمت زاده و ناهید کیانی قهرمانان تیم ملی تکواندوی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که با عنایت به مأموریت دانشگاه الزهرا (س) به عنوان نماد آموزش عالی بانوان ایران و لزوم اجرای این مهم این دانشگاه همچون سال‌های گذشته همه بانوان مدال‌آور المپیک و سایر مسابقات جهانی را برای ادامه تحصیل بدون آزمون در رشته‌های دانشکده علوم ورزشی خود می‌پذیرد. به گزارش «نورنیوز» البته دانشگاه تهران و شهید بهشتی اعلام نکردند که او می‌تواند در هر رشته‌ای که خواست ادامه تحصیل دهد و دانشگاه الزهرا و وزارت ورزش هم بر این‌که او می‌تواند در رشته تربیت بدنی ادامه تحصیل دهد، تاکید کردند. کار پذیرش مبینا نعمت‌زاده در دانشگاه زمانی جنجال برانگیز شد که او این درخواست را در برنامه تلویزیونی هم تکرار کرد این بار با جزئیات بیشتر. مبینا در برنامه زنده گفت: «از بچگی دوست داشتم پزشک شوم. از رئیس‌جمهور هم فقط همین یک درخواست را داشتم. دلم می‌خواهد بتوانم پزشکی بخوانم و نمی‌دانم این درخواست مورد قبول واقع شده یا خیر. دیپلم تجربی دارم، اما واقعا به‌دلیل تمرینات و اردو‌های مختلف فرصت درس خواندن و کنکور دادن نداشتم.»

تحصیل در چه رشته‌هایی امکان‌پذیر است؟

اما تحصیل دانشگاهی مدال‌آوران در چه رشته‌هایی امکان‌پذیر است؟ عبدالرسول پورعباس، سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور اعلام کرد: بر اساس مصوبه جلسه ۱۰۶ مورخ ۱۲ اسفند ۱۳۶۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی، تمامی قهرمانان ورزشی دارای مدال طلا، نقره و برنز مسابقات المپیک، جهانی و آسیایی می‌توانند بدون شرکت در آزمون در رشته علوم ورزشی ادامه تحصیل دهند. طبق آخرین آیین‌نامه اجرایی ورود قهرمانان ورزشی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، قهرمانان ورزشی فقط در رشته تربیت بدنی در دانشگاه مد نظر خود می‌توانند تحصیل کنند. طبق آخرین آیین نامه اجرایی نیز ورود قهرمانان ورزشی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، قهرمانان ورزشی فقط در رشته تربیت بدنی در دانشگاه مد نظر خود می‌توانند تحصیل کنند. در همین راستا قهرمانانی که در بازی‌های المپیک زمستانی یا تابستانی، آسیایی، مسابقات جهانی، قهرمانی آسیا، یونیورسیاد جهانی دانشجویان، مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان، مسابقات ارتش‌های جهان و مسابقات قهرمانی دانش آموزان جهان عناوین اول تا سوم را کسب کنند، مربیانی که حداقل ۳ سال به عنوان مربی در مسابقات فوق حائز اول تا سوم شده باشند و قهرمانان کشوری که یک بار رکورد ملی را در مسابقات رسمی جابه جا کرده و یا یک بار مقام قهرمانی (رتبه اول) را کسب کنند و یا دوسال متوالی به عنوان عضو در ترکیب تیم‌های ملی به یکی از مسابقات فوق الذکر اعزام شده باشند، مشمول آیین نامه اجرایی ورود قهرمانان ورزشی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی قرار می‌گیرند.

جنجال آن‌جایی به اوج خود رسید که کارزاری دراین زمینه راه افتاد تا از پذیرش مبینا نعمت زاده در رشته پزشکی ممانعت شود

این آیین‌نامه جزئیات زیادی دارد که تاکید کامل آن روی همان بحث تحصیل در رشته تربیت‌بدنی است که مغایر با درخواست مبینا از رئیس جمهور بود و این موضوع کم کم بازتاب زیادی پیدا کرد. به‌طور مثال برخی پزشکان در کلیپ‌هایی با کنایه، عنوان کردن این‌که به‌خاطر تحصیل نتوانستند قهرمان شوند از رئیس‌جمهور خواستند تا یک مدال المپیک به آن‌ها داده شود.

کارزاری علیه درخواست مبینا راه افتاد

جنجال آن‌جایی به اوج خود رسید که کارزاری دراین زمینه راه افتاد تا از پذیرش مبینا نعمت زاده در رشته پزشکی ممانعت شود. امضا کنندگان کارزار معتقدند دانشجویان رشته پزشکی هم همچون مبینا نعمت زاده برای رسیدن به رشته پزشکی شب وروز نمی‌شناسند و درس می‌خوانند از این رو دیدن فردی که بدون تلاش در زمینه تحصیل وارد یک رشته‌ای مانند پزشکی می‌شود برای آن‌ها گران تمام می‌شود.

در کنار این کارزار، توئیت‌های زیادی هم علیه این درخواست نعمت‌زاده زده شد. البته همه کاربران شبکه‌های اجتماعی هم مقابل درخواست مبینا نبودند و عده‌ای هم معتقد هستند شاید «حضور یک قهرمان المپیک در دانشگاه، درخواستی است که قبول آن برای هر دو طرف برد – برد است». حتی کارزار دیگری نیز راه افتاد. امضا کنندگان این کارزار درخواست کردند نعمت زاده در رشته ورزشی مانند آنچه در قانون ذکر شده است تحصیل کند و بحث ورود مدال‌آوران المپیک به رشته‌های پزشکی باب نشود. در بخشی از کارزار آن‌ها خطاب به مسئولان آمده بود: «قطعاً خانم مبینا نعمت‌زاده از افتخارات ورزشی این مرز و بوم هستند، اما حضور ایشان به عنوان دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، برخلاف تمامی موازین شرعی، قانونی و اخلاقی است. پیشنهاد می‌کنیم که از ایشان در عرصه‌های دیگر تحصیلی و زندگی از لحاظ مادی و معنوی حمایت شود تا بتوانند مجدد برای کشور عزیزمان ایران افتخارآفرینی کنند. تحصیل در رشته حساس و پرمشغله پزشکی، آن هم بدون شرکت در کنکور و طی کردن مدارج علمی و مطالعه لازم، راه ادامه موفقیت و پیشرفت در رشته ورزشی خانم نعمت‌زاده را نیز مسدود و مختل خواهد کرد». در نهایت روی این موضوع توسط بسیاری از مسئولان دانشگاه‌ها تاکید شد که واکنش مثبت آن‌ها به درخواست نعمت‌زاده تنها در چهارچوب قانون و برای حضور بدون کنکور در رشته تربیت‌بدنی بوده است نه پزشکی.

مبینا در مقایسه با قهرمان چینی

در جریان المپیک پاریس، یکی از ورزشکاران چینی که هم‌سن‌وسال مبینا بود به‌خاطر رفتارش حین دریافت مدال در مرکز توجه قرار گرفت. او وقتی دید رقبایش روی سکو مدال را گاز می‌زنند با واکنش بامزه‌ای رفتار آن‌ها را تکرار کرد. حالا تصاویری از او منتشر می‌شود که بعد از المپیک درحال همکاری با پدرش برای اداره رستوران خانوادگی‌شان است. به‌خصوص این‌که رستوران با هجوم مردم برای دیدن این ورزشکار شلوغ هم شده است. در این بین مقایسه‌ای بین او و مبینا نعمت‌زاده شکل گرفت که چرا مبینا زیاده‌خواه است. در کنار این موضوع، فهرستی هم جوایز دیگر کشور‌ها برای قهرمانان‌شان معرفی شد که در آن پاداش مادی ورزشکاران ما جایگاه خوبی داشت و در هیچ‌کدام هم یک پاداش معنوی مثل قبولی در رشته پزشکی نبود.

حس تلخ ناکافی‌بودن در ورزش

اما یکی از ابعاد ماجرای درخواست مبینا نعمت‌زاده از رئیس‌جمهور که در هیاهوی قانونی بودن یا نبودن آن و حواشی دیگرش مثل واکنش پزشکان و ورزشکاران رشته‌های دیگر نادیده گرفته شد این بود که اساساً چرا یک قهرمان المپیک که جزو خاص‌ترین چهره‌های جهان است باید زمینه رشد و شکوفایی‌اش در ورزش قهرمانی را از ابعاد مادی و غیرمادی چنان ناکافی بداند که موفقیت را به درس خواندن در پزشکی محدود کند؟ مگر از مسیری که برای بروز استعداد توانایی‌اش و شاد کردن مردم کشورش انتخاب کرده مطمئن نیست یا آن را کافی نمی‌داند؟ مگر تلاش در یک زمینه و بهترین بودن در آن چه عیبی دارد که نعمت‌زاده و خانواده‌اش تمرکز روی آن را عیب بدانند و از ناموفق بودن در کنکور چنان ناراحت باشند که بار‌ها درخواست‌شان را مطرح کنند. هرچند درخواست این تکواندوکار کشورمان غیرقانونی و فراتر از پاداشی است که در این زمینه به قهرمانان داده می‌شود، اما نباید این نکته را هم نادیده گرفت که در کشور ما معیشت ورزشکاران به جز رشته‌ای مثل فوتبال که جنجال زیادی دارد، اما افتخارآفرین هم نیست دچار چالش است و ورزشکاران بعد از دوران قهرمانی دیگر در مرکز توجه و رسیدگی نخواهند بود.

از طرفی رویای والدین و فشار اجتماعی در محدود دیدن موفقیت هم تصویر اشتباهی از آن را در ذهن جوانان ایجاد می‌کند. اما فرض کنید با این تقاضا موافقت می‌شد؛ چه بر سر انگیزه دانش‌آموزان و داوطلبانی می‌آمد که در سیستم آموزشی ما سال‌ها نگران کنکور بودند و شاهد خواهند بود یک نفر بدون شرکت در آن و به‌خاطر المپیک به رشته‌ای، چون پزشکی برسد.

منبع: خراسان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 29
  • رابی
    3

    حتما می خواهد بعدا بیماران را با مشت و لگد و فنون تکواندو درمان کند.مملکت نیست تیمارستان است.وقتی مداح و روضه خوان را می گذارند جای استاد دانشگاه و استاد دانشگاه را اخراج می کنند انتظار بیشتری نباید داشت.

  • ناشناس
    4

    همه فشارها و نارضایتی از سهمیه و رانتها توی این مورد که اعتراض بی هزینه است خالی شد. در صورتیکه این فقط درخواست هیجانی از سوی نوجوانی المپیکی برای ورود به دانشگاه بود و قابل قیاس با انواع و اقسام مدارک و عناوین دانشگاهی و حوزوی اقایون که پشتوانه ای هم ندارد و کسی هم جرات اعتراض ندارد نیست.

  • ناشناس
    7

    طرف رییس جمهور می شه از فرداش می شه ایت الله. این موردی ندارد؟

    نظرات شما -
    • Ali
      0

      شهید شده هم دست از سرش بر نمی دارید😒

  • ایرانی نیک اندیش
    25

    درود..
    چندین ساله که برای فرزندان عده ای از ما بهترون ... انواع امکانات و رانت ها از جمله سهمیه کنکور رو به شکلی قانونی مصوب کرده و اجرا میکنن.. و خب همه میدونیم که در چنین سیستمی برای حفظ وفاداران، طبیعیه.. تا جاییکه بقول و اعتراف خود آقایون، ۷۵ درصد ورودی های بهترین دانشگاه ها سهمیه ای ( البته از همین جنس ) هستند!!
    حالا یه جوون ورزشکار از میان همین مردم عادی فاقد امتیازات و رانت، با مدال افتخارآمیز المپیک درخواست ورود بدون کنکور به دانشگاه رو داره.. و عجبا ازین ملت چندرنگ و غافل که چه هجمه و هیاهویی در مخالفت براه انداختن!!
    خوبه از انسان بودن خودمون خجالت بکشیم.. چون جای نگرانی نیست، این قهرمان وطن اگه در بهترین دانشگاه ها و رشته پزشکی هم پذیرفته بشه، در ادامه راه باید شایستگی های علمی خودشو ثابت کنه، در غیر اینصورت خودبخود از چرخه تحصیل حذف میشه.. همونطور که دور و بر خودمون شاهدیم دانشجوهای رانتی سهمیه ای چطور کم میارن و انصراف یا تغییر رشته میدن.. پس، نگران نباشید..

  • کمبوجیه
    10

    ایرانه دیگه الان اگه این اتفاق تو یه کشور عربی اتفاق می‌افتاد همه تون به به و چه چه راه می انداختند که به قهرمانانشان اهمیت میدن ولی حالا؟

    نظرات شما -
    • Ali
      1

      همینو بگو!

  • ناشناس
    3

    تقصیر مجری بود که الکی موضوع را بزرگ کرد در حالیکه شایعه بود

  • عمو فیدل
    1

    این پیام
    باین حجم
    مشکوکه

  • برزو ضیغمی
    3

    ایران نیک اندیش و سایرین اشخاصی که به این خانم حق میدهند از رانت استفاده کند باید به شما گوشزد کرد که پزشکی رشته ای است که نباید در آن هیچ سهمیه ای برای پذیرش وجود داشته باشد هیچ سهمیه ای !!!چون با جان آدمها سر و کار دارند و این را باید پذیرفت که هرکسی هم مغزش کشش این رشته را ندارد و یا توانایی و استعداد آن را ! هجوم به رشته های پزشکی در سالهای اخیر متأسفانه برای مباحث مادی این شغل است نه خدمت به انسانها پزشکی در ایران اینگونه جا افتاده که به محض دست به تیغ شدن ویلا،ساختمانهای لوکس،بساز و بفرش ،مهاجرت ،ماشین های آخرین سیستم و در کل زندگی لاکچری را به همراه دارد و این اوج بدبختی برای یک ملت است تازه اگر این رسم باب شود باید منتظر بود اشخاصی که در ورزش موفق هستند و اما در حفظ کردن کد ملی خود مشکل دارند سر از دانشگاه علوم پزشکی در بیاورند مردم بخودتون رحم کنید با احساسات نمیشه تصمیم گرفت این کارهاتون دودش در چشم کل ملت خواهد رفت کورکورانه از یک چیزی که نمی دانید حمایت نکنید !

  • امیر
    25

    واقعا از شما می پرسم، در کنکور ما از حافظان قرآن گرفته تا ایثاگران و شهدا دارای سهمیه های گوناگون هستند ، آیا حق یک ورزشکار که در میادین بین المللی پرچم و رنکینگ ایران را بالا برده این نیست که در هر رشته ای که خواست بورسیه شود؟ آیا ارزش کارش کمتر از یک حافظ قرآن است؟ جدا از این مبینا نعمت زاده بنظرم اگر در داخل ایران در دانشگاه علوم پزشکی قبول نشد، بنظرم مدالش را بردارد مهاجرت کند آمریکا ، دانشگاه های معروفی از استنفورد در رشته های مهندسی و حتی دانشگاه های پزشکی مدالیست ها را بورسیه می کنند برود آنجا هم تحصیلش را بکند و هم ورزشش را ادامه دهد.

  • ناشناس
    1

    این‌که‌هم‌حق الناس هست وهم بی عدالتی بالاخره باید از چیز در زندگی گذشت تا به دیگری رسید خانم نمت زاده هم باید از پزشکی می گذشت تا به مدال برسه من هم دوست دارم پشت میز نشین بودم ولی بخاطر موقعیت شعلی پدرم وکمک کردن به اودر کار‌کشاورزی نتوانستم کنکور قبول بشم وتا دیپلم را باسختی ادامه دادم ولی در کنکور چون نتوانستم بیشتر‌مطالعه کنم قبول نشدم والان هم دوست دارم پزشک بشم تکلیف چیست ؟

  • محمدرضا نخجوان
    1

    سلام..خانم نعمت زاده افتخار آفریدند در المپیک ولی همچنین درخواستی میتواند جامعه ورزشی مخصوصاً قهرمانان المپیک راملتهب کند ..همین الان هم بیشتر ین پذیرفته شدگان رشته پزشکی سهمیه ای هستند ..وازاین به بعد هرکس قهرمان المپیک یا جهانی شود میخواد درخواستی به رشته مورد علاقه اش برود این شدنی نیست بهتر است همه به قانون نگاه وعمل کنیم...

  • اتشین
    16

    حقشون هست بروند پزشکی هم مافیا شدند نمیذارند هیچکس وارد بشه چهعیب داره پزشک ورزشکار یا ورزشکار پزشک داشته باشیم.

    نظرات شما -
    • پشت کنکوری
      1

      ما یه عده بدبخت بی سهمیه با مشکلات و هنجار های زندگی بسازیم تا یه المپیست که تخصصش تربیت بدنیه
      درخواست رشته پزشکی کنه اونم بدون رد شدن از مافیای سیاه کنکور و سازمانی که نام نمی‌برم ولی به جای تخصص فقط مقام فیک و حقوق نجومی دارند ، ما راضی نیستیم .

    • ناشناس
      1

      چه ربطی داره بدبخت اونا یی که دارن از صبح تا شب میخونن پزشک شن اما این خانوم با لگ زدن پزشک بشه

  • مریم ه
    1

    سهمیه داران به اندازه کافی باعث بی عدالتی پذیرشهای تحصیلی و شغلی و ...... در کشور شده اند این مورد دیگه قوز بالا قوزه به کجا داریم می ریم؟؟؟؟؟؟

  • سمپاد
    0

    خبر فوری چرا خبر توییت عبدالرضا داوری رو پاک کردی.میذاشتی اونایی که بلد بودن نظر میدادن.

  • احسان لیاقت
    1

    اساسا خواستار حذف کلیه سهمیه های پزشکی و اضافه شدن ظرفیت پذیرش این رشته ها هستیم.
    همه سهمیه ها حذف شوند

  • پدر یک دختر ایرانی
    8

    مبینا جان دخترم اینجا ایران است اینجا 75 درصد که نه بلکه بیشتر از ورودی های رشته پزشکی اش سهمیه ای یا اصطلاح واقعی سفارشی و مختض نکبت زاده های ضد مردم هستند اما حالا که تو صادقانه درخواستی از رئیس جمهور کرده ای که بنظر مردم کف جامعه نه چسبیده ها هم حقت هم هست سریع شمشیر کشیدند. مبینا دختر ایران لطفا مهاجرت کن برو جایی که برای زحماتت ارزش قائلند. اینجا جز نامردی و بی معرفتی چیزی در انتظار تو نیست

  • ...
    5

    چرا چشم دیدن موفقیت بقیه رو ندارید؟ مدال گرفتن توی المپیک چیز کمی نیست که اینطوری راجع بهش صحبت بشه و خانم نعمت زاده قضاوت بشه. واقعا حقشونه توی یه دانشگاه درستوو حسابی و یه رشته ی خوب درس بخونن. اگه همین ها نبودن توی المپیک هیچ مدالی نمیاوردید و آبروتون میرفت. مدال برنز هم چیز کمی نیست که اینطوری راجبش صحبت شده. ورزشکارامون توی این راه خیلی سختی کشیدن و نتونستن درس بخونن و حقشونه توی یه دانشگاه خوب با رشته ی دلخواهشون درس بخونن

  • زانیار علی زاده
    3

    ماجرای خاصی نیست. مبینا دختر ایران، در سن ۱۹ سالگی، در المپیک برای ایران مدال کسب کرد، مدالشو تقدیم امام زمان کرد و گفت امام حسین رو دوست داره. و امثال شما خبر فوری ها، تعمداً خبرهای جهت دار علیه مبینا نشر دادین که تیرتون هم به سنگ خورد...

  • ناشناس
    3

    انحصار پزشکی و وکالت را بشکنید تا هر که علاقمند است همانند تمام دنیا بتواند در این رشته ها ادامه تحصیل نمایند مبینا نعمت زاده زحمت کشیده قهرمان المپیک شده این توانایی را در خود می بیند که پزشک خوبی شود در غیر اینصورت به خاطر هدفش براحتی مهاجرت خواهد کرد راه دور هم نه کشور همسایه بدون کنکور پزشکی

  • ناشناس
    1

    تو رو خدا به من رانت بدید. من چرا رانت نداشته باشم؟ مگه من چی ام کمه؟

    نظرات شما -
    • Ali
      1

      عقلت کمه😄

  • مهتاب
    1

    مشکل اینحاست که چرا باید به رشته ای مثل پزشکی آن قدر بها داده بشه که یک قهرمان المپیک چنین آرزویی داشته باشه
    این همه کلاس کنکور، آزمون های گاج، قلم چی و این همه کتاب کمک آموزشی که حتی از مقطع دبستان بچه ها رو درگیرش می کنند بیشتر به خاطر قبولی در سه رشته تجربی است
    چرا؟ چون. یک پزشک پول زیادی داره

    گاها اختلافی که بین درآمد یک پزشک با یک دکترای مثلا فیزیک وجود داره از زمین تا آسمونه
    مگه دروس تحصیلی رشته فیزیک، شیمی و .... آسون تر از دروس پزشکیه

  • ناشناس
    0

    سرکار خانم : یک کمی از پاداشهایی مه قرار است بگیری خرج کن تا هم جای افراد مستعد اما غیر مرفه را نگیری هم اینکه به آرزوت بررسی . اصلا مگه خارج را ازت گرفتن که میخواهی پا برروی سر سایر شرکت کنندگان بگذاری

  • مرضیه
    1

    اونایی که مخالف درخواست مبینا هستن اصلا فلسفه کنکور نمی دونن برا چیه فک میکنن هر کی توی کنکور یه رشته ای قبول شد یعنی اینکه حتما اطلاعات ش یا استعداد ش توی اون زمينه هم خوبه ولی بعنوان کسی که رشته پیراپزشکی خونده حرفم گوش کنید کسی که رشته مورد نظر خودشو حالا پزشکی یا هر رشته ای قبول میشه فقط و فقط هنر تست زدن بلده همین والسلام......کنکور بخشی کوچیکی از،قضیه س اصل کاری زمانی هست که وارد دانشگاه میشی اون موقع خودتو باید از لحاظ تئوری و عملی نشون بدی بقول یکی از استادای دانشگاه مون میگفت دانشگاه مثل یه قیف وارد شدن ش سخته و خارج شدنش راحت بنظرم این تابوی کنکور یه روزی باید شکسته بشه يادمه چند سال پیش رهبری توی یکی از سخنرانی هاشون یه اشاره ای به کنکور کردن دقیق يادم نيست ولی مضمون حرفش این بود که کنکور باید جمع بشه و یه جوان نباید عمرش رو توی دانشگاه سالیان سال تلف کنه ما باید هرر چی میخوایم داد بدیم توی همین ۴ سال دوره دبیرستان باشه

  • ناشناس
    2

    بابا اینقدر بخیل نباشید چیزی که به من وشما نمیرسه بگذارید به اون برسه عمریه دست ما کوتاه وخرما برنخیل است حالا یکی هم که میون این همه ازمابهترون گوشه دستش به اون بالا رسیده خوش رسیده انشالاه ازاون دکترای تریلیاردی بشی که حتی جواب سلام ماها راهم نمیدند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد