آقای قلعه‌نویی بیخیال تعریف از بازی زیبای بازیکنان شوید!

امیر قلعه‌نویی فقط بخشی از اتفاقات بازی با امارات را در گوشه ذهن دارد.

 آقای قلعه‌نویی بیخیال تعریف از بازی زیبای بازیکنان شوید!

 تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی از سومین مرحله انتخابی جام جهانی موفق شد با نتیجه یک بر صفر از سد امارات در خانه حریف عبور کند و ۶ امتیازی شود.

 این نتیجه درشرایطی به دست آمد که ایران در دیدار نخست در همین مرحله از رقابت‌ها در یک بازی بحث‌برانگیز در اصفهان توانسته بود قرقیزستان را هم با یک گل شکست دهد تا حالا پس از دو بازی با کسب دو برد و صدالبته با بسته نگه داشتن دروازه، بخت اصلی صعود از این گروه به جام جهانی قرار بگیرد. این موضوع همان چیزی است که قلعه‌نویی و طیف هوادار او را خوشحال نگه می‌دارد چرا که حداقل به لحاظ کسب نتیجه، تیم ملی در این ۲ بازی موفق نشان داده است.

باوجود این، ولی پرسشی که در این میان مطرح می‌شود این است که آیا طبق گفته‌های امیر قلعه‌نویی، تیم ملی در دیدار برابر امارات زیبا و تماشاگرپسند بازی کرد؟ این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که او و سایر اعضای کادر فنی در دیدار مقابل قرقیزستان حسابی تحت فشار قرار گرفتند که از ارائه بازی زیبا عاجز هستند. قلعه‌نویی در آن بازی در لفافه گفته بود که کیفیت بد زمین چمن فولادشهر به تیمش اجازه نداده بازی زیبایی به نمایش بگذارد. او، ولی درباره تقابل با امارات چندبار از بازی زیبای تیمش تعریف کرده تا شاید پاسخ منتقدان را بدهد. مثلا در جایی می‌گوید: «به فوتبال بابت این بازی زیبا تبریک می‌گویم» یا در جایی دیگر با حمله به منتقدانش بحث زمین را هم مطرح می‌کند و می‌گوید: «انتقاد خوب است و باعث پیشرفت انسان می‌شود، اما برخی‌ها حُب و بغض دارند و حرف آن‌ها را از انتقاد جدا می‌کنیم. ما تیمی باکیفیت هستیم که می‌خواهیم روی زمین بازی کنیم و امروز نشان دادیم چقدر در عمق دفاع حریف موقعیت ساختیم.»

حالا که امیر قلعه‌نویی این همه تلاش می‌کند تا به زور هم که شده بازی تیم ملی را زیبا توصیف کند بد نیست برخی از آمار همین بازی با امارات برایش مرور شود تا مشخص شود برخلاف وعده‌هایش مبنی بر بازی خوب روی چمن مناسب، تیم ملی چندان هم چشم‌نواز بازی نکرده است. به گزارش فرارو، اولین نمونه، تعداد پاس‌های تیم ملی در این بازی است؛ به طرز شگفت‌آوری اماراتی‌ها در این بازی بیش از ایران به یکدیگر پاس داده‌اند. امارات ۴۵۷ پاس داده و ایران تنها ۳۱۵ پاس. ماجرا وقتی نگران کننده می‌شود که تیم امیر قلعه‌نویی در زمین هموار ورزشگاه العین فقط ۷۵ درصد پاس صحیح به یکدیگر داده‌اند که این یکی معادل ۲۳۶ پاس سالم می‌شود! عجیب آنکه باز هم دقت پاس اماراتی‌ها بیشتر و ۸۰ درصد بوده است.

از سوی دیگر، وعده بازی مالکانه هم در این بازی محقق نشد چرا که آمار نشان می‌دهد اماراتی‌ها ۶۰ به ۴۰ از ایران برتر بوده و دو تیم هم موفق شده‌اند ۱۲ بار به سمت دروازه یکدیگر ضربه بزنند. مشخص نیست امیر قلعه‌نویی و تیمش با تاکید بر بازی خوب برخلاف آمار‌های ثبت شده به دنبال چه چیزی هستند، ولی به نظر می‌رسد تیم ملی و کادر فنی‌اش نیاز فوری دارند تا به جای وارونه جلوه دادن برخی اتفاقات فکری اساسی برای بهبود و پیشرفت سبک بازی تیم ملی داشته باشند. حالا مشخص است که کیفیت زمین هم نمی‌تواند تاثیر چندانی بر تغییر سبک و رویه تیم ملی داشته باشد. البته همانطور که عنوان شد قلعه‌نویی با تمام انتقاداتی که از او می‌شود ایران را برنده هر دو بازی کرده که این موضوع فاکتور بسیار مهمی است. پس پسندیده است که او به جای تاکید بر اتفاقاتی که رخ نداده یا کمتر اتفاق افتاده روی همین موضوع کسب نتیجه کار کند تا اظهاراتش با آمار ثبت شده در تناقض قرار نگیرد.

منبع: فرارو
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • عباس
    1

    آقای قلعه نوعی به جای تعریف و تمجید در بازی با امارات هیچ تاکتیکی در تیم ایران وجود نداشت
    ضمنا بازیکنان خط حمله شما فقط موقعیتها را از دست دادند
    اگر مقابل تیم های بزرگ بازی کنیم نتیجه چی میشه

  • حمید
    1

    بازی دیشب فقط یک صحنه داشت که گل داشت
    بقیه صحنه ها را مهاجمان ایران با دستپاچگی از دست دادند
    واقعا این بازیکنان در باشگهای خارجی چی آموخته اند

  • محمد
    0

    بدترین مشکل ماایرانیهادرطول تاریخ بیگانه پرستی است شما هرچه به تبم ملی گیربدهید یعنی ستون پنجم دشمن بودن قلعه نویی سرمربی تیم ملی خواهد بود تاپایان جام جهانی خودتان راخسته نکنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد