استقلال به دنبال سرمربی‌ای با سابقه‌ای عجیب

گزینه سرمربیگری استقلال سیزده سال پیش از این به شکل عجیبی تیم ملی کشورش را از مقدماتی جام ملت‌های آفریقا حذف کرده بود.

استقلال به دنبال سرمربی‌ای با سابقه‌ای عجیب

۱۳ سال پیش در چنین روزهایی بود که تیم ملی آفریقای جنوبی پس از برگزاری جام جهانی ۲۰۱۰، تلاش می‌کرد به جام ملت‌های قاره راه پیدا کند. دست بر قضا هدایت آن تیم به عهده پیتسو موسیمانه بود، سرمربی‌ای که الان در آستانه پذیرش هدایت استقلال است.

آن زمان آفریقای جنوبی برای رسیدن به جام ملت‌های ۲۰۱۲، به پیروزی برابر سیرالئون احتیاج داشت تا با توجه به شکست نیجر، به جام ملت‌ها صعود کند؛ درحالی که موسیمانه و شاگردانش تصور می‌کردند باتوجه به تفاضل بهترشان، با تساوی برابر رقیب هم صعودشان مسجل می‌شود! با همین تفکر، آفریقای جنوبی یک بازی کنترل شده و محتاطانه را به نمایش گذاشت و پس از سوت پایان، اعضای کادرفنی به خیال رسیدن به جام ملت‌ها به زمین آمدند و جشن شادی برپا کردند. غافل از اینکه نیجر با وجود شکست در بازی دیگر، همچنان نتیجه خوبی در بازی رو در رو با آن ها بدست آورده و با تکیه بر همین فاکتور، توانست برای اولین بار به جام ملت‌ها صعود کند!

وقتی از بازی مصر و نیجر خبر رسید نیجر شکست خورده، موسیمانه به هوای این که تفاضل گل تیمش بهتر است و با یک مساوی مقابل سیرالئون هم به جام ملتها صعود می کند، بازی را تدافعی دنبال کرد و مدافع و هافبک به میدان فرستاد، غافل از این که مساوی، نیجر را به جام ملتها می فرستد. سوت پایان بازی خورد و موسیمانه بابت صعود شادی کرد، تلویزیون آفریقای جنوبی این صعود را تبریک گفت و رییس فدراسیون فوتبال هم پیام تبریک فرستاد اما کنفدراسیون فوتبال آفریقا، با تشریح قوانین جدید آنها را از خواب بیدار کرد.

مشابه همین اتفاق، حدود 4 سال بعد برای تراکتور تبریز و تونی اولیویرا پرتغالی افتاد. تراکتور و تونی در آخرین روز رقابتهای لیگ برتر چهاردهم، به هوای این که سپاهان متوقف شده و آنها با یک مساوی هم قهرمان می شوند، دقایق تلف شده بازی با نفت تهران را اداره کردند و همزمان با سوت پایان بازی چند ده نفر از هواداران شان به وسط زمین پریدند و با تونی دور افتخار هم زدند اما خیلی زود خبر رسید سپاهان قهرمان شده و نایب قهرمانی به تراکتور رسیده است!

این گاف تاریخی موسیمانه و دستیارانش که ناشی از ضعف آگاهی از قوانین بود، باعث شد تا او از هدایت تیم ملی کشورش کنار برود و حالا شاید به زودی او را روی نیمکت استقلال ببینیم. جالب اینجاست با این سطح از اشراف بر قوانین، استقلال به دنبال گزینه‌ای بود که به قول مدیرعاملش کاریزماتیک باشد. خب لابد این گاف عجیب هم از یک شخصیت با کاریزما برمی‌آید.
منبع: خبر ورزشی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • زارتان قولی ترک
    0

    سرمربی چغر وبدبدن وجسور

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد