درگیری پلیس اسرائیل و حریدی‌های معترض به خدمت نظامی/ ویدئو

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از درگیری‌های میان پلیس این رژیم با یهودیان حریدی معترض به خدمت نظامی اجباری در ارتش، در تل‌آویو خبر داده‌اند.

درگیری پلیس اسرائیل و حریدی‌های معترض به خدمت نظامی/ ویدئو

در نزدیکی یکی از مراکز سربازگیری در منطقه «تل هشومیر» در منطقه «رامات گان» واقع در تل‌آویو درگیری‌هایی میان نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی با صدها تن از حریدی‌ها به وقوع پیوست. آنها در اعتراض به خدمت سربازی با نیروهای پلیس این رژیم درگیر شدند.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، حدود ۱۲۰۰ حریدی بعد از فراخوانده شدن به مراکز جذب نیرو، به پایگاه تل هشومیر منتقل‌ شده‌اند.

معترضان حریدی با سر دادن شعارهایی مخالفت خود را با خدمت سربازی اعلام کردند؛ از جمله شعارهایی که آنها سردادند می‌توان به «ما می‌میریم و به ارتش ملحق نمی‌شویم» اشاره کرد؛ این در حالیست که پلیس و ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر نیروهای زیادی را در این مکان مستقر کرده بودند و پلیس نیز خیابان این مرکز جذب سرباز را بست.

در همین راستا، روزنامه عبری «هاآرتص» نوشت ارتش رژیم صهیونیستی تخمین زده است که تنها ۳۰ درصد از داوطلبان خدمت سربازی امروز و پس فردا به ارتش خواهند پیوست.

پیشتر اسحاق یوسف، خاخام ارشد سابق رژیم صهیونیستی از یهودیان افراطی ارتدوکس خواست تا از پیوستن به ارتش خودداری کنند و احکام فراخوان برای خدمت سربازی را پاره کنند و با ارتش همکاری نکنند.

جریان‌های حریدی که نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن از صهیونیست‌ها را شامل می‌شود، در پارلمان رژیم صهیونیستی و کابینه نماینده دارند. حزب‌های «یهدوت هتوراه» و «شاس» در مجموع ۱۸ کرسی کنست را در اختیار دارند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش است تا پیش‌نویس قانونی را اعمال کند که خدمت نظامی شامل همه جوانان شهرک‌نشین از جمله حریدی‌ها شود و دوره خدمت اجباری را از ۳۲ ماه به ۳۶ ماه افزایش دهد و در عین حال این قانون درباره سربازان وظیفه فعلی نیز اجرا شود. محافل اسرائیلی، مساله حریدی‌ها را پرونده‌ای لاینحل می‌دانند و معتقدند که درگیری میان نتانیاهو و رهبران مذهبی آن ادامه خواهد داشت و غافلگیری‌های بیشتری را به همراه دارد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    مشابه بعضیها دوست ندارند سربازی بروند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد