خسارات ۳۰۰ میلیاردی سیل به بام ایران/جاده پل‌ملک ‌دچار رانش زمین و ریزش شدید شد

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: بارش‌های باران و وقوع سیل در چند روز گذشته حدود ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به مزارع، باغات و تأسیسات و شبکه آبرسانی و کشاورزی وارد کرده است.

خسارات ۳۰۰ میلیاردی سیل به بام ایران/جاده پل‌ملک ‌دچار رانش زمین و ریزش شدید شد

علی کاظمی با اشاره به بارش‌های بی‌سابقه چند روزه در استان اظهار داشت: سیل و بارش‌هایی که در این چند روز که در 12 سال اخیر بی‌سابقه بوده به حدود 300 میلی‌متر رسیده است.

وی افزود: در خیلی از مناطق در کنار بارش باران، بارش برف را نیز شاهد بودیم که در افزایش جاری شدن آب‌های سطحی تأثیر زیادی داشته و با طغیان رودخانه‌های زیادی در سطح استان و شهرستان‌ها مواجه شدیم.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اطلاع‌رسانی به موقع و هشدارهای لازم به هم استانیان بیان کرد: از طریق هشدارها و اطلاع‌رسانی‌های به موقع بسیاری از مردمی که در معرض خطرات جدی بودند محل زندگی خود را ترک کرده و در مناطق امن مستقر شدند.

کاظمی خاطرنشان کرد: روستای دره شکار در منطقه بازفت، دزک و سرچشمه با مشکلات رانش زمین و ریزش سنگ و کوه مواجه شدند همچنین خساراتی در مناطق ده‌چشمه شهرستان فارسان، مشایخ و اردل به وجود آمد.

وی با بیان اینکه در بحث خسارت‌های مالی و زیر ساختی، کمبود امکانات مشهود بود، تصریح کرد: برای کمک‌رسانی، تخلیه آب جاده‌ها و مناطق، باز کردن جاده و سایر عملیات‌ها مجبور بودیم وسایل و دستگاه‌های بزرگ و سنگین را از منطقه‌ای به منطقه دیگر انتقال دهیم که این انتقال وسایل سنگین بسیار وقت گیر و سخت بود.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته مثبتی که در رفع مشکلات ایجاد شده وجود داشت این بود که بخش‌های خصوصی استان نیز برای کمک رسانی به مناطق آمده و همکاری و مشارکت لازم را داشتند.

کاظمی گفت: به دلیل بارش‌هایی که در این ایام و ماه اخیر وجود داشت عشایر برای ییلاق خود هنوز به استان چهارمحال و بختیاری نیامده بودند که این یک نکته مثبت در جهت کاهش خسارات و مشکلات می‌باشد.

وی با اشاره به بیشترین میزان بارندگی در شهرستن کوهرنگ و برگزاری ستاد مدیریت بحران در آن منطقه افزود: همچنین در شهرستان لردگان و مشایخ با مشکلاتی رو به رو بودیم که دستگاه‌های اجرایی در جهت برطرف کردن آنها اقداماتی را انجام دادند.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرستان اردل، از نظر زمین شناختی در منطقه‌ای با رانش‌های فراوان زمین مواجه است، خاطرنشان کرد: جاده پل ملک در منطقه اردل دچار رانش زمین و ریزش شدید شد که خوشبختانه هنگام ریزش تردد در جاده وجود نداشت اما سنگ‌های غول‌پیکری ریزش و سطح جاده را گرفته بودند که حمل و جابجایی آن‌ها بسیار سخت بود.

کاظمی با اشاره به خسارات وارد شده به استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در منطقه اردل بخش مهمی از کشاورزی، دیم و آب آنها با مشکلات زیادی مواجه شده است.

وی 3 نوع خسارت زیر ساختی، کشاورزی، دامی، پرورش ماهی، مردمی و ساختمانی را عنوان کرد و گفت: پل‌ها، جاده‌ها، مزارع کشاورزی، شیلات‌های پرورش ماهی و منازل مسکونی در اثر سیل تخریب و طبق برآوردهایی انجام شده تاکنون، بیش از 300 میلیارد تومان خسارت وارد آمده است.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دستگاه‌های مربوطه اعلام شده است که برآوردهای دقیق خود را انجام دهند، میزان خسارات را بررسی کنند و اطلاع دهند تا در جهت رفع خسارات اقدامات لازم صورت گیرد.

کاظمی با بیان اینکه در روزهای آینده با سامانه بارشی دیگری مواجه خواهیم بود، تصریح کرد: برخی مناطق در اثر بارش‌های ایجاد شده مستعد خطراتی همچون بهمن، رانش زمین، ریزش کوه و سیل شدند که باید در جهت کاهش خسارات و جلوگیری از وقوع حوادث اقدامات لازم را انجام داده و آمادگی کافی را برای بارش‌های روز یکشنبه داشته باشیم.

وی بیان کرد: مردمی که در مناطق خطرناک و مستعد سیل، رانش و ریزش کوه زندگی می‌کنند محل سکونت خود را برای چند روز آینده ترک کرده و به مناطق امن بروند، در جاده‌هایی که امکان ریزش وجود دارد حدالامکان تردد نکنند و مسئولان مربوطه نیز جاده جایگزینی را برای تردد فراهم کنند تا از جاده‌های خطرناک عبور و مرور صورت نگیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی از پل‌ها در اثر سیل و بارش‌های فراوان دچار خوردگی و فرسودگی شده‌اند که ممکن است در بارش‌های پیش رو با مشکل جدی مواجه شوند لذا مردم آن مناطق از آن پل‌ها برای تردد استفاده نکنند.

کاظمی اضافه کرد: از مردم استان و مناطق در معرض خطر خواستاریم هشدارها را جدی بگیرند، منازل مسکونی خود را در مناطق مستعد خطر ترک و سریع به آنجا بازنگردند و اگر مسافرت ضروری ندارند، تا اطلاع ثانوی از سفر بپرهیزند و از کنار رودخانه‌ها و کوه‌ها فاصله بگیرند.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین از رسانه‌ها، صدا و سیمای استان و خبرگزاری‌ها درخواست داریم هشدارهای لازم و اطلاع رسانی‌های کافی را به مردم استان به خصوص مناطق خطرناک بدهند تا با تلفات جانی مواجه نشویم و خسارات مالی را نیز بعد از طی شرایط سخت جبران خواهیم کرد.

کاظمی افزود: همچنین مسئولین استان با تقسیم کار و مشارکت هر چه بیشتر تلاش کنند تا بارش‌های پیش رو در روزهای آتی مشکلات و خساراتی را به وجود نیاورد و بتوانیم از رحمت الهی بیشترین استفاده مثبت را داشته باشیم.

وی با اشاره به بارش‌های فراوان در این زمان خشکسالی تصریح کرد: این رحمت الهی باعث شد که خشکسالی این چند ساله از بین برود و درگیری‌ها و مشکلاتی که بر سر آب مناطق و استان‌ها مختلف وجود داشت کاهش یابد که این اتفاق می‌تواند تأثیرات بسیار خوبی داشته باشد.

منبع: تسنیم

1981

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد