نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان:

تجمیع نسخ خطی و قیمتی پراکنده در کشور، خدمت به جهان اسلام است

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: برخی از کتاب‌های قیمتی در گوشه‌کنار کشور پراکنده است و برخی از آن‌ها نیز نسخه خطی هستند.

تجمیع نسخ خطی و قیمتی پراکنده در کشور، خدمت به جهان اسلام است

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از فارس ، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در دیدار کتابداران و مسئولین اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با تبیین اهمیت فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی اظهار کرد: کتاب‌هایی که به‌شخصه جمع‌آوری کرده‌ام از ۲۰ هزار جلد نیز تجاوز می‌کند که می‌طلبد یک تشکیلاتی برای کل کتابخانه‌های موجود در استان گیلان به وجود آورده تا کتاب‌ها مورد بی‌مهری قرار نگیرند.

وی با تأکید بر اینکه کتابداری فن است به کتاب شیخ بهایی در کتابخانه خود اشاره کرد و افزود: این کتاب با آب‌طلا نوشته‌شده و کسی که از تهران آمده بود برای خریدن آن، مبلغ ۵۰ میلیون تومان قیمت گزاری کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اذعان به اینکه برخی از خانواده‌ها هستند که کتاب‌های قدیمی و منحصربه‌فردی رادارند که امکان دارد در صورت عدم تجمیع آن‌ها نابود شود، گفت: کتاب «رجال و درایه» از دیگر کتاب‌های نفیس و خطی است که صرفاً به دلیل آشنایی با خانواده نگه‌دارنده آن به کتابخانه من تقدیم شد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به کتابخانه عمومی در حوزه علمیه امیرالمؤمنین شهرستان رشت، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ کارتون کتاب برای تجهیز این کتابخانه ارزشمند فرستاده شود که می‌توان از این فرصت مطلوب در جهت فرهنگ خوانش کتاب نهایت استفاده را کرد.

قربانی بابیان اینکه برخی از کتاب‌های قیمتی در گوشه‌کنار کشور پراکنده است و برخی از آن‌ها نیز نسخه خطی هستند، اظهار کرد: اگر بتوان کتاب‌ها را جمع‌آوری و تکمیل نمود، خدمت قابل‌توجهی به دنیای اسلام می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تأکید بر اینکه تاریخ گیلان گواه وجود علما و نویسندگان زیادی از فرزندان خود است که امروز مورد شناسایی جوانان قرار نگرفته است، بیان کرد: به‌عنوان‌مثال محمدعلی حزین با ۲۶۸ کتاب و رساله از افرادی است که اصالت آن به گیلان برمی‌گردد اما به دلایل مختلف در هندوستان دفن شده است.

وی تصریح کرد: باید سعی کنیم اثرات بزرگان و برجستگان حوزه علمی و فرهنگی گیلان را تجمیع کرده و به مردم معرفی نماییم تا مردم گیلان بدانند که ریشه و قدمت علمی، تاریخی و فرهنگی زیادی دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان بابیان این‌که جای تأسف است که صرفاً ترجمه مطالب انسان‌های زواردررفته از غرب را مایه افتخار می‌دانیم گفت: چگونه است که از مطالب علمی بزرگانی که ریشه در تمدن ایران اسلامی دارند اهمیت نمی‌دهیم؟

قربانی با تأکید بر اینکه شماها علامه طباطبایی را ندیده‌اید و او را نمی‌شناسید، تصریح کرد: افتخار شاگردی ایشان را در رزومه تحصیلی خود ثبت کرده‌ام، لذا باید بگویم باوجود نام‌گذاری هفته کتاب و کتاب‌خوانی به دلیل ارج‌وقرب مقام علامه طباطبایی، نیاز است که این فرهیخته جهان اسلام بیشتر مورد شناسایی قرار بگیرد.

وی خطاب به مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان خاطرنشان کرد: ارتباط خود را با مسئولین امور مساجد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زیاد کنید چراکه ۱۲ هزار کانون مساجد وجود دارد که می‌توان با همکاری این نهاد، چرخه کتاب‌خوانی را در جامعه افزایش داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تأکید بر اینکه باید تنگ‌نظری‌ها از بین برود و همبستگی‌ها اضافه گردد، به سخنان آیت‌الله دکتر محقق داماد در یک مصاحبه در خصوص فرهنگ خوانش کتاب در کشور اشاره کرد و افزود: تلفن همراه و فضای مجازی کتاب‌خوانی را از نسل ما ربوده است لذا باید بگویم من اعتمادی به فضای مجازی ندارم زیراکسانی که این فضا را خوراک می‌دهند اهل سواد و مطالعه نیستند.

قربانی بابیان اینکه کتاب‌ها دو گونه هستند، اظهار کرد: کتاب‌های ویتامین دهنده‌ای وجود دارد که انسان را شارژ می‌نماید، اما در مقابل آن کتاب‌هایی نیز وجود دارد به‌مانند غذاهایی که فقط شکم را پر می‌کند و بی‌خاصیت، بی‌اثر و بی‌فایده می‌باشند.

وی به کتابخانه مستقل ملی در استان گیلان اشاره کرد و افزود: این کتابخانه دارای قدمت بسیار زیادی است که فضا و کتاب‌های بسیار خوب و متنوعی را در خود جای‌داده است که باید با تلاش و یافتن راهی مربوطه، همه کتابخانه‌های موجود استان گیلان، تجمیع شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

56

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد