طرح های بومگردی؛ گامی جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است

استاندار گیلان گفت: اشتغالزایی در حوزه بوم گردی موجبات ثبات شغلی برای افراد را فراهم کرده و خوداتکایی را تقویت می کند.

طرح های بومگردی؛ گامی جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از ایسنا، مصطفی سالاری در نشست توجیهی بوم گردی بوم گردی را تحولی در توسعه اقتصادی و نیز اجتماعی و فرهنگی قلمداد و اظهار کرد: تلاش برای عملیاتی کردن این طرح باید تمامی سطوح جامعه را در بر گیرد.
وی با بیان اینکه تمامی مراحل لازم در اجرای طرح بومگردی نیازمند مطالعه و تدوین سیاست های کاربردی است، خاطرنشان کرد: ساماندهی در حوزه گردشگری گامی جهت استفاده بهینه و کارآمد از منابع طبیعی، انسانی و فرهنگی است.
وی بر لزوم برنامه ریزی صحیح در اجرای سیاست های طرح بومگردی تاکید کرد و گفت: حیات انسان و حیات طبیعت دو مقاله وابسته به یکدیگر هستند لذا اجرای طرح مذکور علاوه بر نتایج مثبت در حیطه معیشتی افراد تاثیر بسزایی در حفظ محیط زیست خواهد داشت.
سالاری، ویلاسازی را آفت طبیعت و گردشگری قلمداد کرد و افزود: ویلاسازی منافع مشخصی را در پی ندارد در حالیکه با ارائه الگویی متناسب با شرایط طبیعی و فرهنگی می توان علاوه بر زیبایی بصری موجبات توسعه گردشگری و تعالی فرهنگ از طریق معرفی داشته های کهن به گردشگران را فراهم کرد.
استاندار گیلان یادآور شد: اشتغالزایی در حوزه بوم گردی موجبات ثبات شغلی برای افراد را فراهم کرده و خوداتکایی را تقویت می کند.
وی از دهیاران بعنوان یکی از ارکان مهم در توسعه طرح های بومگردی نام برد و گفت: دهیاران باید تمام تلاش خود را بکار گیرند تا روستاهای مستعد شناسایی و به استانداری معرفی شوند.
سالاری با تاکید بر اینکه گردشگری یک صنعت فرابخشی است، اجرای مدیریت شبکه ای در حوزه گردشگری را ضروری خواند.

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها