آمادگی ستاد مدیریت بحران آستارا برای رفع مشکلات احتمالی بارش برف

فرماندار آستارا از اعضای ستاد مدیریت بحران و دستگاه‌های خدمات‌رسان این شهرستان خواست، برای مهار مشکلات احتمالی ناشی از بارش برف در محورها و روستاهای کوهستانی آماده شوند.

آمادگی ستاد مدیریت بحران آستارا برای رفع مشکلات احتمالی بارش برف

عباس صابر روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در فرمانداری آستارا اظهار کرد: جایگاه های سوخت محور آستارا-تالش از نظر سوخت، کمبود نداشته باشند تا ماشین های سنگین راهداری با مشکل مواجه نشوند.

وی بیان کرد: حوزه استحفاظی راهداری آستارا از آقچای تا لیسار است و شهرداری های مسیر آستارا-تالش با امکانات و نیروهای خود در مدیریت بحران مشارکت کنند.

وی ادامه داد: پلیس راه آستارا از عصر پنجشنبه تا عصر جمعه از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی خودداری کنند و تامین ماشین آلات بخش خصوصی و آمادگی نانوایی ها برای پخت نان با سوخت دوم مدنظر باشد.

فرماندار آستارا گفت: باران شدید موجب ریزش سنگ و گل و لای کوه به محور آستارا - اردبیل می شود و راهداران و پلیس راه با آمادگی کامل، جاده های اصلی و فرعی را برای تردد آماده کنند.

رئیس شرکت پخش فرآورده های نفتی آستارا هم گفت: ۹۱۵ خانوار از جمعیت روستایی تحت پوشش شرکت هستند و سهمیه نفت سفید هر خانوار در ماه به میزان ۴۲۰ لیتر توزیع می شود.

محمد علیاری افزود: برای تامین و ارسال سوخت به مناطق سخت گذر مشکل نداریم و شاخص برخورداری روستاهای آستارا از گاز، حدود ۹۲ درصد است و برخی روستاها همچنان به نفت سفید نیاز دارند.

فردین فرتوت نیا رئیس اداره هواشناسی آستارا هم اظهار کرد: بارش باران در فصل پاییز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته اما از ظهر پنجشنبه تا عصر جمعه هفته جاری شاهد بارش برف در ارتفاعات بالای ۲۰۰ متر خواهیم بود و مواج شدن دریا و آبگرفتگی معابر پیش بینی می شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با هزار و ۲۰۰ میلیمتر بارش در سال، جزو پربارش ترین مناطق ایران است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها