۷۰۰۰ پرونده دستگاه‌های اجرایی گیلان توسط نهاد گزینش بررسی شد

استاندار گیلان با اشاره به بررسی ۷ هزار پرونده دستگاه‌های اجرایی گیلان امسال توسط نهاد گزینش گفت: ارتقاء بهره‌وری در نظام اداری از اهداف گزینش است.

۷۰۰۰ پرونده دستگاه‌های اجرایی گیلان توسط نهاد گزینش بررسی شد

ارسلان زارع در دیدار اعضای هسته گزینش استان گیلان در آستانه پانزدهم دی ماه سالروز صدور فرمان حضرت امام(ره) مبنی بر تشکیل نهاد گزینش اظهار داشت: صیانت از حقوق بشر و حقوق شهروندی و استیفای حقوق افراد به لحاظ شرعی اقدامی افتخارآمیز است.

استاندار گیلان با بیان اینکه روایات متعددی پیرامون دشواری کار قضاوت وجود دارد خاطرنشان کرد: گزینش‌گران اگر چه به صورت رسمی در مقام قضاوت نیستند اما حاصل کار آنان قضاوت است و با توجه به دشواری کار قضاوت باید دقت شود تا حقی ضایع نشود.

زارع صدور فرمان امام(ره) پیرامون گزینش در بحبوحه جنگ تحمیلی، توطئه‌های گسترده گروهک‌ها و دشمنان خارجی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: فلسفه و ابعاد موضوع گزینش به حدی گسترده، مهم و تاثیرگذار بوده که اهمیت این موضوع در فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مشهود است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان فرآیند گزینش در مدیریت منابع انسانی به‌ویژه در جذب نیروها و ارتقاء بهره‌وری در نظام اداری را بااهمیت دانست و گفت: موضوعاتی که همواره باید مورد توجه باشد در واقع اصل تقوا، امانتداری، کارآیی، تعهد و تخصص است.

وی بررسی 7 هزار پرونده در 9 ماهه امسال در مجموعه استانداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را گوشه‌ای از تلاش‌های گزینش‌گران دانست و تصریح کرد: باید اصل مهم شایسته‌سالاری و زبده‌گزینی مراعات شود و سوالاتی مرتبط با موضوع ماموریت و وظایف افراد در جایگاهی که برای آن مورد گزینش قرار می‌گیرند، تدوین و بررسی‌ها منصفانه باشد.

استاندار گیلان تحقق اهداف سازمانی و ارتقاء بهره‌وری در هر رده‌ای از قوای حاکمیتی در نظام، دستگاه‌های اجرایی، نظامی و نهادهای عمومی غیردولتی را یک وظیفه خطیر خواند و ابراز داشت: صیانت از نیروهای انسانی سازمان‌ها و چگونگی ارتقاء آنان از وظایف و اولویت‌های گزینش پس از جذب است.

زارع با اشاره به نقش رسانه‌ها و تأثیرگذاری آن‌ها برای بازخوانی فلسفه فرامین امام‌(ره) و صدور فرمان پیرامون گزینش گفت: اندیشمندان و رسانه‌ها از جمله رسانه ملی در ایام مختلف نسبت به بازخوانی فلسفه این گونه فرامین، پیام‌ها و ترویج آن در جامعه اقدام کنند تا نسل جوان با حقایق و واقعیت‌های تاریخی انقلاب آشنا شوند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها