لزوم افزایش مراکز عارضه یابی مشکلات واحدهای صنعتی در گیلان

استاندار گیلان با اشاره به برنامه ریزی برای بازگشت ۳۰۰ واحد نیمه راکد و راکد در سه ماهه نخست امسال، گفت: مراکز عارضه یابی مشکلات واحدهای صنعتی در گیلان باید افزایش یابد.

لزوم افزایش مراکز عارضه یابی مشکلات واحدهای صنعتی در گیلان

ارسلان زارع پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان با اشاره به اینکه در سال گذشته با همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها شاهد بازگشت ۴۵۰ واحد نیمه راکد و راکد بودیم، افزود: با توجه به شعار امسال باید در راستای استقلال اقتصادی و خودکفایی باید بیش از گذشته در حمایت از واحدهای تولیدی گام برداشته شود.

وی با بیان اینکه افزایش تولید به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر لازم و ضروری است، گفت: با توجه به هدفگذاری امسال برای بازگشت ۳۰۰ واحد راکد و نیمه راکد از ۶۰۰ واحد دارای قابلیت برنامه ریزی ها باید در این سمت باشد.

استاندار گیلان با اشاره به همراهی و همکاری بیشتر بانک‌ها در زمینه بازگشت واحدهای تملیک شده به چرخه تولید، اضافه کرد: امسال ۵۵ واحد تملیک شده به چرخه تولید باز می‌گردد.

وی بر لزوم افزایش تعداد کلینیک عارضه یابی مشکلات واحدهای صنعتی تأکید و بیان کرد: یکی از برنامه‌ها باید این باشد که به جای توسعه اراضی با به‌روز رسانی واحدهای تعطیل و نیمه فعال موجود در استان، زمینه رونق تولید و اشتغال فراهم شود.

استاندار گیلان همچنین ادامه داد: در زمینه تأمین زمین نیز باید پاسخگوی نیاز سرمایه گذاران جدید باشیم در این راستا باید همکاری‌های لازم برای شهرک ۲۵ هکتاری در لشت نشا انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در موضوع محیط زیست نیز در شهرک‌های صنعتی باید دقت و توجه لازم و اقدامات اصولی متناسب انجام شود، گفت: سال گذشته شاهد بهره برداری از چند تصفیه خانه در شهرک‌های صنعتی گیلان بودیم و تصفیه خانه رشت و لاهیجان نیز تلاش شود تا در هفته دولت بهره برداری شود.

زارع با بیان اینکه سند آمایش سرزمینی مبنای توسعه استان گیلان است، افزود: حفظ محیط زیست، جلوگیری از صنایع آلاینده و استقرار بیشتر واحدهای سبز و پاک متناسب با شرایط زیست محیطی باید در اولویت باشد.

وی ادامه داد: شرایط ایجاد اشتغال منصفانه در پهنه گیلان در راستای عدالت اجتماعی به ویژه در مناطق کم برخوردار باید بیشتر مدنظر باشد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها