اظهارات مهم روحانی: در اواخر فروردین ۱۴۰۰، توافق نهایی می‌شد، در شورای امنیت ملی هم تصویب شد؛ فقط یک نفر مخالف بود/ افرادی کاندیدا شده اند که نگذاشتند برجام احیا شود

رئیس جمهور سابق گفت: آقای دکتر ظریف طرحی به شورای عالی امنیت ملی آورد، تقریباً اواخر فروردین ۱۴۰۰ توافق نهایی می‌شد. با اکثریت قاطع آرا تصویب شد. فقط یک نفر مخالف بود. ولی خب نشد ما اجرا کنیم. بیشترین عامل همین قانون بود که جلوی ما را گرفته بود. طبق این قانون هیچ وقت برجام درست نمی‌شود.

اظهارات مهم روحانی: در اواخر فروردین ۱۴۰۰، توافق نهایی می‌شد، در شورای امنیت ملی هم تصویب شد؛ فقط یک نفر مخالف بود/ افرادی کاندیدا شده اند که نگذاشتند برجام احیا شود

حسن روحانی روز چهارشنبه گذشته (۳۰ خرداد) در دیدار جمعی از وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم درباره مصوبه هسته‌ای مجلس یازدهم (قانون اقدام راهبردی) گفت که این قانون تاکنون ۳۰۰ میلیارد دلار به کشور ضرر زده است.

متن کامل این بخش از اظهارات دکتر روحانی به شرح ذیل است:

ما باید به مردم بگوییم عده‌ای هستند هم شعارشان اینست و هم عملشان خواهد بود؛ ادامه همین ۳ سال. مردم ادامه همین ۳ سال را می‌خواهید؟ همین ۴۰ درصد تورم و فلاکت ۵۴ درصد را می‌خواهید؟ همین که در هیچ مذاکره خارجی موفق نباشیم را می‌خواهید؟ می‌خواهید تحریم باقی بماند؟

آن‌هایی که نگذاشتند تحریم حل شود به صحنه آمدند. عجیب است. چرا تحریم حل نشد؟ چرا مسأله برجام تمام نشد؟ قانون راهبردی مجلس بدترین قانون در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است. ما از این قانون بدتر نداشتیم. قانونی که فقط توطئه بود برای اینکه دولت دوازدهم ناموفق شود. برای اینکه مردم نفس نکشند. معلوم است. من می‌دانم چه کسی طراحی کرده، چه کسی نوشته، کجا نشستند. آدم‌هایش را می‌دانم چه کسانی نوشتند. در چه اتاقی نشستند. همه را من می‌دانم. خب خیانت شد به مردم. چرا ۳۰۰ میلیارد دلار در این سه سال به مردم صدمه زدند؟ سالی ۱۰۰ میلیارد دلار، مستقیم و غیرمستقیم، از فروش نفت و پتروشیمی و تخفیف‌هایی که به دیگران می‌دهند، به مردم صدمه زدند. چرا نگذاشتید حل شود؟ مسأله برجام در اسفند ۹۹ یا نه در فروردین ۱۴۰۰ حل می‌شد. آقای دکتر ظریف طرحی به شورای عالی امنیت ملی آورد، زمان‌بندی کرده بود. تقریباً اواخر فروردین ۱۴۰۰ توافق نهایی می‌شد. همه زمان‌بندی‌ها را آورده بود. در شورای عالی امنیت ملی با اکثریت قاطع آرا تصویب شد. فقط یک نفر مخالف بود. ولی خب نشد ما اجرا کنیم. بیشترین عامل همین قانون بود که جلوی ما را گرفته بود. طبق این قانون هیچ وقت برجام درست نمی‌شود. این سه سال که کاری نشد، برجام سال آینده زمانش تمام می‌شود. اگر صد سال دیگر باشد باز هم با این قانون حل‌شدنی نیست. قانونی است که معلوم است برای اینکه جلوی ما را بگیرند.

 

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 27
  • ناشناس
    0

    خب با این تفسیر حتی اگر سعید جلیلی (نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی) هم با احیای برجام مخالف بوده باشد با قانون باصطلاح اقدام راهبردی رفع تحریمهای مجلس شورای عملاً امکان احیای برجام و لغو تحریمهای هسته ای وجود نخواهد داشت مگر اینکه قانون مذکور نادیده انگاشته شود یا لغو یا اصلاح شود!

  • ناشناس
    5

    در کتاب خاطرات خانم کلینتون

  • ناشناس
    14

    در کتاب خاطرات خانم کلینتون وزیر امور خارجه در بازار فراوان هست نوشته با انتخاب آقای روحانی ایران را 20 سال عقب راندیم بدون اینکه یک تیری شلیک کنیم.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اندر حکایات مغز متوهم اصولگرایان!
      خانم کلینتون اصلا همچین حرفی نزده
      با همین توهمات میخواید مملکتی روبچرخونید ؟؟؟؟

  • محمد امیرابادی
    11

    مردم را چی فرض کردی
    هشت سال چکار مکردی
    مطمئن باش اگر یکم اوضاع اقتصادی خوب بود محاکمت میکردند

  • ناشناس
    0

    در شورای عالی امنیت ملی با اکثریت قاطع آرا تصویب شد. فقط یک نفر مخالف بود.خب وقتی اون یه نفر اینقد قدرت داشته که نگذارد اجرا شود باچه امیدی پزشکیان میخواهد مشکلات را حل کند که بریم رای بدیم ؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      آقای روحانی نگفته آن یکنفر مانع شد بلکه گفته مخالف بود و با اکثریت آراء اعضاء شورای عالی امنیت ملی ادامه مذاکرات احیای برجام تصویب شد. آقای روحانی قانون باصطلاح راهبردی رفع تحریمها مصوب مجلس را مانع به نتیجه رسیدن مذاکرات و احیای برجام دانسته است!

  • ناشناس
    0

    عزیزان و دوستان محترم مگر خود رئیسی شهریور ۱۴۰۱ نگفتند که برجام بهتر از گذشته را توافق کرده ایم چرا قبول نکردند گفتند که زمستان نزدیک هست

  • بازنشسته تامین اجتماعی از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه
    0

    1403/03/30 - 15:35
    در بهمن ماه سال 1402 هم دو نامه گواهی ایثار گرم را از سپاه شهر ری به اداره گاز نسیم شهر دادم و ثبت نام کنتور گاز غیر حضوری هم کردم ولی اما متأسفانه تاکنون هیچ خبری نیست چرا؟
    بازنشسته تامین اجتماعی از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه

  • ناشناس
    0

    جناب اقای روحانی با تمام احترامی که به شما قایل هستم ولی اینگونه که جنابعالی توضیح می دهید نیست من خودم به اصلاحات اعتقاد دارم وبه اصلا حات هم رای می دهم ولی دلیل نیست که حقیقت بر زبان اورده نشود قا نون مجلس برای کاهش تعهدات برجامی در خود برجام ذکر شده بود وتنها اسلحه ما در مقابل امریکا وچهار کشور اروپایی بود انها به تعهداتشان عمل نکردندچون دولت جنابعالی بسیار سستی کرد واز موضع التماس وارد مذاکره شد نه از اقتدارونقطیه قوت شما به یکبار وبا عجله بدون تفکر به تعهدادتان عمل کردید با عجله وشتاب زده نه گام به گام با مات معنینه انها حتی در بریکس که یک تعهدمالی بود ومسله سویفت را حل می کرد هم به تعهدشان عمل نکردند چرا که برجام نزد انها فقط یک دلقک نامه بود برای تخریب انرژی هسته ای ایران ودیگر هیچ وحالا شما معذرت می خواهم در گل مانده بودید که نه راه پس داشتید نراه پیش پس لازم بود پدر خانواده از موضع قدرت وارد شوند ونگذارند منافع ملی به خطر بیفتد شما تلاش کردید وملتمسانه بود نه از موضع قدرت متاسفانه

  • ناشناس
    0

    همه مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور 100 درصد فقط در زمان دولت حسن روحانی شروع و آغاز شده است و همچنان نیز ادامه دارد. مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور بغد از مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین و... 100 برابر بیشتر شده است.

  • ناشناس
    0

    اقای روحانی !

    ماها هممون میدونیم
    کوچک و بزرگ مردم ما خیلی خوب میدونند که یک عده روسفیل در امور مملکت همه کاره هستند و اجازه نزدیکی به غرب را نمیدن

    همه مشکلات مملکت زیر سر انهاست

  • فتاحی
    1

    پدر نیامرز ، گذر ملت رو در اوردی 7سال و 11 ماه مرده بودی ماه آخر می خواستی درستش کنی

  • ناشناس
    0

    تحریم‌های آمریکا و کانادا علیه ایران و حماس/ و این در حالی است که آمریکا جنایتکار و کانادا و جنایتکار از 15 مهر ماه سال 1402 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی صهیونیست ها جنایتکار در جنگ نوار غزه هستند.

  • ناشناس
    0

    فقط در زمان دولت حسن روحانی، سالانه بیش از 999 هزار بار در باره مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور و... علیه دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس در رسانه ها انتقاد، شکایت و اعتراض کردم ولی متاسفانه در مدت 8 سال یک مورد آن هم بررسی، پیگیری، رسیدگی نکردند و هنوز هم نمی کنند و نشده است چرا؟ 100 درصد مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور هیچ ارتباطی و ربطی به تحریم های آمریکا و غرب هم ندارد و تاکنون نداشته است و فقط دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس مقصر اصلی هستند.

  • ۵ هزار نفر از فرزندان مسئولان کشور در آمریکا سکونت دارند
    0

    ۵ هزار نفر از فرزندان مسئولان کشور در آمریکا سکونت دارند

  • سفیر انگلیس جنایتکار را از تهران اخراج کنید و حسن روحانی و محمد جواد ظریف هم رسما باید از مردم عذرخواهی کنند.
    0

    سفیر انگلیس جنایتکار را از تهران اخراج کنید و حسن روحانی و محمد جواد ظریف هم رسما باید از مردم عذرخواهی کنند.

  • کاری که روحانی با ایران کرد و ضرری که زد،هشت سال جنگ نزد
    0

    کاری که روحانی با ایران کرد و ضرری که زد،هشت سال جنگ نزد

  • ناشناس
    0

    جناب روحانی کلید بدست هرگاه کلید را کناربگذارید مشکل حضور اکثریت حل خواهد شد با فریب نمیشود رای جمع کرد

  • عراق نباید پناهگاه تروریست‌ها باشد/ اگر برخورد قاطع می کردید کسی جرات چنین کارهایی را نمی‌کرد
    0

    عراق نباید پناهگاه تروریست‌ها باشد/ اگر برخورد قاطع می کردید کسی جرات چنین کارهایی را نمی‌کرد

  • پاکستان نباید پناهگاه تروریست‌ها باشد/ اگر برخورد قاطع می کردید کسی جرات چنین کارهایی را نمی‌کرد
    0

    پاکستان نباید پناهگاه تروریست‌ها باشد/ اگر برخورد قاطع می کردید کسی جرات چنین کارهایی را نمی‌کرد

  • ناشناس
    0

    دولت و نظام از خون شهدای منا نخواهد گذشت/ ولی متاسفانه از سال 1394 تاکنون هنوز هم هیچ خبری نیست چرا؟ اگر آمریکایی‌ها و غربی‌ها در مسیر پیگیری حقوقی شهادت حاج قاسم سنگ‌اندازی می‌کنند/ سپاه باید از نیروهای آمریکایی در عراق انتقام بگیرد.

  • ناشناس
    0

    حمله تروریستی به پاسگاه پلیس راسک ثابت کرد و نشان داد که هنوز هم دشمنان درجه یک ملت ایران و هم دشمنان درجه یک حکومت نظام جمهوری اسلامی در سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند. تروریست‌ها مورد حمایت مدعیان حقوق بشر دیگر آرامش نخواهند داشت. تروریست‌ها مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، اسرائیل و مزدوراشنان دیگر آرامش نخواهند داشت. دولت پاکستان مسئول ورود گروهک تروریستی جیش‌الظلم به خاک ایران است. ارتش پاکستان مسئول ورود گروهک تروریستی جیش‌الظلم به خاک ایران است.

  • ناشناس
    0

    همه وعده های انتخاباتی‌ روحانی/ مردم وعده‌ها را فراموش نمی‌کنند متاسفانه مردم هم در سال 96 و 92 رئیس جمهور درست انتخابات نکردند

  • ناشناس
    0

    خیانتکاران در موقع خصوصی سازی در شرکت مخابرات شعار سر می دادند به بازنشستگان شرکت مخابرات سهام عدالت می دهند ولی متاسفانه از 18 آبان ماه سال 1388 تاکنون هنوز هم هیچ خبری از سهام عدالت نیست چرا؟

  • ناشناس
    0

    مشکل اصلی مخابرات منطقه تهران بودجه نیست و تاکنون هم نبوده است 100 درصد فقط بی مدیریت بوده است. بنده در اسفند ماه سال بازنشسته شدم متاسفانه تاکنون سکه پایان خدمت بنده را ندادند چرا؟ بازنشسته اسفند ماه سال 95

  • ناشناس
    0

    و این در حالی است که متأسفانه همه مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور 100 درصد فقط در زمان دولت ناتوان و عاجز حسن روحانی شروع و آغاز شده است. و متأسفانه هنوز هم که مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور حل وفصل نشده است و همچنان نیز ادامه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها