تغییر چهره بازیگر نقشِ «اوشین» در آستانه 70 سالگی/ تصاویر

تاناکا یوکو کسی است که بیشتر زندگی اوشین را روی پرده نمایش می دهد و در این بخش تغییر چهره او در گذر زمان و پس از ۳۷ سال را مشاهده می‌کنید.

تغییر چهره بازیگر نقشِ «اوشین» در آستانه 70 سالگی/ تصاویر

یوکو تاناکا بازیگر نقش اوشین: یوکو تاناکا (به ژاپنی: 田中 裕子) بازیگر ژاپنی متولد 29 آوریل 1955 است. حتی اگر تاکنون نام یوکو تاناکا به گوشتان نخورده باشد، بعید می دانیم نام شخصیت اوشین در سریال ژاپنی “سال های دور از خانه” را نشنیده باشید.

این سریال با نام اصلی “اوشین” در دهه شصت در تلویزیون پخش می شد و یکی از معدود سریال هایی است که شهرت آن تا سال های سال همچنان باقی مانده است. در ادامه این مطلب بیوگرافی یوکو تاناکا بازیگر نقش اوشین و تصاویر جدید او را مطالعه و مشاهده خواهید کرد.

عکس های جدید یوکو تاناکا بازیگر نقش اوشین

تاناکا یوکو کسی است که بیشتر زندگی اوشین را روی پرده نمایش می دهد و در این بخش تغییر چهره او در گذر زمان و پس از ۳۷ سال را مشاهده می‌کنید.

137

 

138

139

بیوگرافی یوکو تاناکا بازیگر نقش اوشین

یوکو تاناکا بازیگر ژاپنی اهل استان اوزاکا، ژاپن است. او در سال 1955 متولد شد و در سن 28 سالگی برای بازی نقش دوران جوانی اوشین، به این سریال پیوست و پس از اکران فیلم به رتبه های A-Stars ارتقا یافت. او پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه میجی، در طول یک حرفه طولانی در سینما و تلویزیون، چندین جایزه بازیگری را به دست‌آورد.

 

در سال 1361 یوکو تاناکا برای بازی در فیلم سینمایی The Rape یک بار دیگر نامزد جایزه بهترین بازیگر زن در مراسم Japan Academy شد. بازیگر نقش جوانی اوشین پس از مدتی تصمیم گرفت برای تنوع و اثبات توانایی خویش در نقش‌های کمدی، در سریال Torajirō در نقش زنی خنده‌رو با نام کِیکو حاضر شود.

140

این بازیگر زن معروف ژاپنی که دوست داشت فعالیت در ژانرهای مختلف را تجربه کند، یک سال بعد برای نقش آفرینی در یک فیلم جنایی با نام Amagi Pass آماده شد. فیلمی که موفقیت های بسیاری را کسب کرده و به سرعت آوازه اش به مرزهای بیرون از ژاپن نیز رسید. یوکو تاناکای محبوب، در لیست موفقیت های خود دریافت جایزه‌های بین‌المللی Blue Ribbon و Kinema Junpo، را نیز دارد.

یوکو تاناکا علیرغم موفقیت‌های بسیار، فردی متواضع و سر به زیر است و به دلیل حرفه‌ای بودن و فداکاری‌اش به حرفه‌اش مورد احترام است. او همچنان یکی از اعضای فعال صنعت سرگرمی ژاپن است و کار او همچنان الهام بخش و سرگرم کننده مخاطبان در سراسر جهان است. میراث او به عنوان یک هنرپیشه، خواننده و بشردوست با استعداد همچنان زنده خواهد ماند و او همیشه به عنوان یکی از مهمترین چهره های فرهنگ عامه ژاپن در یادها خواهد ماند.

محبوبیت یوکو تاناکا فراتر از ژاپن است و او طرفداران قابل توجهی در بین مخاطبان بین المللی دارد. فیلم‌ها و درام‌های تلویزیونی او به طور گسترده توزیع و به زبان‌های مختلف دوبله شده‌اند و بازی‌های او مورد استقبال تماشاگران در سراسر جهان قرار گرفته است.

علیرغم شناخت و موفقیت بین المللی که به دست آورده است، یوکو تاناکا متواضع و متواضع باقی می ماند و به خاطر شخصیت واقعی و قابل دسترسش مشهور است. او به دلیل تعهدش به هنرش و توانایی اش در آوردن اصالت و احساسات به اجراهایش، بسیار مورد احترام است.

141

در پایان، یوکو تاناکا نماد واقعی فرهنگ عامه ژاپن است و سهم او در دنیای فیلم و تلویزیون قابل اغراق نیست. او همچنان الهام بخش بسیاری از بازیگران و هنرمندان مشتاق است و کار او برای سال های آینده تجلیل خواهد شد.

حضور در سریال سال های دور از خانه یا سریال اوشین

شنیدن اسم «اوشین تانوکورا» بیشتر ما را به یاد خانم جوانی می‌اندازد که زندگی سختی را پشت سر گذاشت و یک به یک مشکلات زندگی را رد کرد. بخش اعظم سریال اوشین، دوران جوانی او را به تصویر میکشد برای همین اصلی ترین هنرپیشه این مجموعه، تاناکا یوکی است.

شایعات درباره سانسور کامل سریال

این سریال که در دهه ۶۰ پخش شد تأثیر فرهنگی زیادی در جامعهٔ آن روز ایران بر جای گذاشت. برای نمونه، فروشگاه‌های لباس‌های دست دوم، نام تاناکورا را از نام فامیل اوشین تانوکورا که در سریال صاحب و گردانندهٔ فروشگاه‌های زنجیره‌ای تانوکورا بود وام گرفته‌اند. ژاله علو، سانسورهای گسترده در این سریال را رد می‌کند و تنها تحریف‌های انجام‌شده در سریال را در خصوص دیدگاه‌های سیاسی و ضدجنگ اوشین معرفی کرده که بنابر مقتضیات دههٔ ۶۰ ایران، تحریف شدند.

اعمال برخی سانسورها در دیالوگ بازیگران سریال سال‌های دور از خانه باعث شکل‌گیری شایعاتی دربارهٔ روسپی‌بودن اوشین در نسخهٔ اصلی شد. اما مریم شیرزاد، دوبلور نقش اول این سریال، پس از تأیید وجود برخی تغییرها از جمله عوض‌شدن نام برخی مکان‌ها در طی دوبله (جهت سازگارتر شدن با فرهنگ ایران) افزود آدم‌ها و احساسات‌شان تغییری نکردند و خط اصلی و بافت کلیِ سریال، دست‌نخوده باقی ماند.

منبع: چشمک
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها