کارشناس هواشناسی کشاورزی مطرح کرد:

هشدارهای بارش باران و وزش باد به باغداران و دامداران

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به بارش باران و وزش باد به کشاورزان، باغداران و دامداران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

هشدارهای بارش باران و وزش باد به باغداران و دامداران

پروین رفیعی گفت: با توجه به شرایط جوی، برداشت به موقع محصول انگور و انتقال به محل های مصرف و فرآوری باید در دستور کار قرار بگیرد.

به گفته او، قطع آبیاری مزارع و مزارع پنبه جهت بازشدن غوزه ها باید قبل از سرما انجام شود.

رفیعی می گوید: باغداران به منظور جلوگیری از ترک خوردگی میوه های انار دور آبیاری را به منظور افزایش رطوبت در باغ تنظیم کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به احتمال بارش و رعد و برق دامداران و عشایر در چرای دام‌ احتیاط کنند. همچنین مرغداران قبل از جوجه ریزی از عملکرد سیستم های سرمایشی، گرمایشی و هیترهای گازسوز اطمینان داشته باشند.

بنابر آمار مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی آبی تا ۱۵ مهر ۶ دهم‌میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۲.۲ میلی متر و دوره بلندمدت ۲.۶ میلی متر بوده است که این امر کاهش ۷۱.۳ درصدی نسبت به سال گذشته و ۷۶.۴ درصدی دوره نرمال نشان می دهد.

طبق نقشه های هواشناسی، از بعدازظهر امروز جریانات شمالی دریای خزر منجر به ابرناکی، بارش پراکنده باران و احتمال رعد و برق و کاهش دما در استان های گیلان، مازندران و گلستان می شود.

روز چهارشنبه علاوه بر تقویت ناپایداری و تشدید بارش در سواحل دریای خزر، گستره آن مناطقی از خراسان شمالی، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی را فرا می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها