کارت بانکی حذف می‌شود؟

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، گفت: در حال حاضر کارت‌های پنج بانک به پروژه کهربا متصل شده و مشتریان شبکه بانکی می‌توانند از طریق موبایل و نزدیک کردن آن به دستگاه‌های پوز، بدون استفاده از رمز، با کاربری آسان‌تر و امنیت بیشتری پرداخت‌های خود را انجام دهند.

کارت بانکی حذف می‌شود؟

مهران محرمیان، اظهار داشت: مشتریان شبکه بانکی می‌توانند از طریق موبایل و نزدیک کردن آن به دستگاه‌های پوز، بدون استفاده از رمز، پرداخت‌های خود را انجام دهند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات بانک مرکزی در سال جاری تکمیل پروژه پرداخت‌های مبتنی بر NFC است که در سال ۱۳۹۹ از آن رونمایی شد و برای ارائه آن به مردم نیاز به همکاری بانک‌ها بود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر کارت‌های پنج بانک به پروژه کهربا متصل شده و مشتریان شبکه بانکی می‌توانند از طریق موبایل و نزدیک کردن آن به دستگاه‌های پوز، بدون استفاده از رمز، با کاربری آسان‌تر و امنیت بیشتری پرداخت‌های خود را انجام دهند.

او گفت: با عملیاتی شدن این پروژه و حذف کارت‌های بانکی به صورت فیزیکی آمار کلاهبرداری از طریق دسترسی به اطلاعات کارت‌های بانکی اشخاص به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • حسین‌حزب‌اللهی‌انصاراللهی‌‌یوسفیال
    1

    السلام‌علیک‌یااَهلبیت‌النبوه‌‌خدایابحق‌پنج‌تن‌سربازان‌امام‌زمان‌مان‌راامشب‌پیروزکن‌برصحیونیستت‌‌اسرائیل‌لعنتی‌‌خدایاازجانب‌خودترس‌وهیبتی‌رودروجودنتانیاهوووجودگالانت‌وهمه‌دشمنان‌ایران‌بی‌اندازکه‌ازایران‌بهراسند‌

  • حسین‌حزب‌اللهی‌انصاراللهی‌‌یوسفی
    1

    انصاالله‌بعدازنابودی‌اسرائیل‌نوبت‌وطن‌فروشانی‌است‌که‌اول‌فکرقیمت‌دلاررامیکن‌خاهشمندیم‌اینهاروهم‌نابودکنین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها