روزنامه اطلاعات: معلوم است کدام مرجعی اجازه افزایش قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو را صادر کرد؟

روزنامه اطلاعات نوشت:درحالی که دیروز ۲ خودروسازبزرگ کشور- ایران خودرو وسایپا- به طوررسمی افزایش قیمت محصولاتشان برای ماه های باقیمانده سالجاری را اعلام کردند، معلوم نیست چه مرجعی اجازه این افزایش قیمت را به آنها داده و آیا این افزایش قیمت قانونی است یا خیر.

روزنامه اطلاعات: معلوم است کدام مرجعی اجازه افزایش قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو را صادر کرد؟

وزارت صنعت که دراین باره سکوت کرده وشورای رقابت به عنوان مرجع انحصاری صدور مجوز افزایش قیمت برای خودروسازان هم صراحتا اعلام کرده هیچ مجوزجدیدی برای افزایش قیمت خودرو صادرنکرده و قیمت های قانونی همان قبلی هاست.

براین اساس، شورای رقابت دیروز دراطلاعیه ای دراین باره تصریح کرد: خودروسازان کماکان موظف هستند خودروهای مورد تعهد را بر اساس جدول و زمانبندی تعهد شده و با قیمت‌های مصوب شورای رقابت تحویل خریداران بدهند .

باتوجه به این اطلاعیه صریح که در رسانه ها هم بازتاب گسترده ای داشت، باید از خودروسازان پرسید با استناد به کدام مجوز قانونی و صادره از سوی چه مرجعی اقدام به این افزایش قیمت کرده اند؟

محاسبات افزایش ۱۳ درصدی قیمت را چه کسی انجام داده است؟ خودخودروسازان؟ با کدام مجوز؟ مگر قانون صراحتا نگفته چون شرایط بازارخودرو درکشور انحصاری است، تا زمان رفع انحصار، شورای رقابت براساس نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی مجوز احتمالی افزایش قیمت را صادر می کند وتاکنون هم این چنین بوده است؟ آیا قانون تغییر کرده؟ وزارت صنعت وسازمان گسترش ونوسازی صنایع به عنوان سهامدار عمده و نماینده دولت درخودروسازان هم باید به این مطالبه افکار عمومی پاسخ بدهند که محمل قانونی این افزایش قیمت چیست؟

روشن است اگر ماجرا باسکوت ودرهم گویی وپاک کردن صورت مسئله و دریک کلام پیچاندن مواجه شود، حرمت قانون و دستگاه های متولی اجرای قانون به گونه ای خدشه دار می شود که دیگر سنگ روی سنگ بند نشده وخیلی زود از گوشه وکنار مجوزهای خودخواسته رشد قیمت انواع کالاها و خدمات صادر می شود و فشاری مضاغف برگرده مردم گلایه مند وارد خواهد شد.

منبع: خبر آنلاین
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • 11
    1

    برنامه تحول وزیر صنعت لابد تعیین کننده بوده البته ایشان جهت را درست تشخیص ندادند چون قرار بود قیمت خودرو کاهش پیدا کنه.... احتمالا ایشان هم دچار فراموشی هستند و حرفهای دو هفته قبل خودشان را یادشون رفته.

  • حسام
    0

    حالتون خوبه ۱۳ درصد چیه حدود ۴۵ درصد افزایش دادند

  • حسین
    0

    صداهای همه مسئولین بر علیه گرانی محصولات و کالاها بلند است ولی در عمل همه دستها در یک کاسه!

  • نادان
    0

    بدون اجازه وزیر مدیران این دو شرکت آب نمیخورن 2ماهه تولیدو تقریبا به صفر رسوندن تا بتونن مجوز افزایش قیمت وبگیرن از دیروز سایپا تولیدو به شدت افزایش داده زنده باد رئیسی زنده باد فاطمی امین مرده باد مردم بدبخت ایران

  • hadad
    0

    جالب است کاملا برخلاف قانون پیش فروش، خودرو را با قیمت نامعلوم و مدت نامعلوم می فروشند. پول خریدار نزد خودروساز قرضالحسنه است بدن جریمه دیرکرد! و در این فاصله نیز هر چند بار که بتوانند قیمت را افزایش می دهند! اینگونه قانون اجرا می شود و دستگاههای نظارتی فقط نظارگر هستند.

  • خخخخ
    0

    خدای بزرگ اینها هنوز نمیدونن و نمیتونن قیمت ماشین رو کنترل کنند حالا واسه 80 میلیون آدم چطوری میتونن تصمیم بگیرن .... هیچ هماهنگیی بین خودشون نیست دارن دنبال پرتقال فروش میگردن.......وای وای وای

  • سرخودخودرو
    0

    لعنت ب باعث و بانیان این وضعیت ذلت بار!!!! بیشتر کشورها و شرکتهای خودرو سازی دنیا خودروی باکیفیت را باکلی شرایط و اقساط و مزایا با حق انتخاب بسیار متنوع در اختیار مردم قرار میدهند* اینجا اتاقک حلبی چرخدار را باید اینهمه گران و با کلی منت و قرعه کشی بندازن بهمون!!!؟؟؟؟ ظلم ب ملت و دزدی از جیب مردم دیگه شاخ و دم داره؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    این دو شرکت خودشون مرجع هستن . کجای کاری. اینا به بقیه دستور میدن

  • ناشناس
    0

    دولت شریک دزد شده ؟

  • مسعود
    0

    خدایا پس خداییت کجاست نکنه تو هم مارو فراموش کردی این چه مملکتیه مگه چند بار در سال افزایش قیمت داریم چرا دست از سر این مردم بر نمیدارین برین خجالت بکشین از این اوضاع که بوجود اوردین مملکت دست یه مشت بی سواد افتاده

  • ناشناس
    0

    مرجع لازم نیست ، دزد و سرقافله باهم میخورند ، ضمنا هفته پیش توافقات با مخبرخان مظلوم کش صورت گرفته بود

  • ناشناس
    0

    مجوز را خود مردم میدهند وقتیکه از همه چیز زندگی میزنند و این آشغال ها را بدون هیچ اعتراضی فقط برای مثلا سرمایه گذاری میخرند و مسئولان نامحترم هم بدنبال همین طرز تفکر خاموش هستند و به ازای هر خرید گران ، یک طرفدار برای گرانی روزافزون بیشتر میشود

  • حسنی
    0

    متاسفانه در تمام زمینه ها ما مافیای قدرتمند و عجیب و غریب داریم در زمان دولت قبلی وزیر عوض میکردند مدیر کل بازنشسته میکردند و چون تبحر خاصی دارند در الوده کردن مدیران لذا همیشه حرف اول را میزنند و مدیران ومسئولین را همنوا و همصدا با اراده خودشان میکنند

  • ایرانی
    0

    هر سال بیش از ۷الی۸مرتبه قیمت خودرو افزایش میدن بعد ادعای کنترل نرخ تورم و بزرگتر شدن سفره مردم دارند

  • ناشناس
    0

    در دور اتش به اختیاری که مرجع واحد وجود ندارد.هر قلدری که تیغش ببرد برای خود مرجعی است.نمی بینید اوضاع کشور گل و بلبل شده است.امنیت دزدان بزرگ تامین شود کافی است.باقی علی برکت الله و فی امان الله!!!

  • محمد رضا
    0

    خداوندا مگه ما مردم ایران چه گناه کبیره ایی انجام داده بودیم که گرفتاراین جور مسولیین بی وجدان شده آیم،بر پدر مادر هر مسولین لعنت که این مردم بیچاره را به این روز انداختن،

  • خالد
    0

    فکر و اندیشه و طرح دولت ۶ کلاسی بهتراز این نمی شه تخریب وشعار دادن ها برعلیه دولت روحانی مشخص شدبرای جمع کردن رای مردم بودوگرنه وضعیت روز به روز بدتر ازگذشته است.

  • ناشناس
    0

    همین امروز این شرکتهای خودرو سازی را ببندند به نفع مردم و کشور است، در نبود رقبای با کیفیت هر آشغالی را با چند بار افزایش قیمت در سال به مردم تحمیل میکنند.

  • غریبه
    0

    یکی دنا پلاس میده مجوز میگیره یکی دیگه زورش زیاده همین هم نمیده و مجوز هم میگیره -- این وسط ایران خودرو راضی نیست چون پارتی بازی میکنند و از سایپا هیچ نمی گیرند .... به ملت خم ربطی نداره

  • رضا
    0

    من ۵۰ درصد پول تیبا را یک سال قبل داده ام ( ۴۳/۵۰۰/۰۰۰ هزار تومان از ۸۷/۰۰۰/۰۰۰ میلیون قیمت روز کارخانه موقع ثبت نام ) الان چرا باید به قیمت جدید پرداخت کنم که سود بانکی پیش پرداخت من حداقل ۸/۰۰۰/۰۰۰ است . نرخ خودرو با تورم افزایش پیدا کرده پول پیش پرداخت من ثابت مانده است ؟
    نبود یک مرد بیاد عدالت رو برقرار کنه ؟
    پول پاداش های نجومی ، مسافرت های خارجی بی علت، مفت خور های بیکاره استخدام شده رانتی تو صنعت خودرو را باید ملت پرداخت کنند ؟
    دولت مردمی ریئسی الان کجاست ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد