نظر شما درباره افزایش ۵۷درصدی حقوق کارگران چیست؟

مخالفت افکارعمومی با سیاست تورم‌زای افزایش حقوق / ۶۵درصد مخاطبان خبرفوری به تصمیم دولت، "نه" گفتند

نتایج یک نظرسنجی در کانال خبرفوری نشان می‌دهد که افکارعمومی تنها در شرایطی موافق افزایش حقوق هستند که بار تورمی نداشته باشد.

مخالفت افکارعمومی با سیاست تورم‌زای افزایش حقوق / ۶۵درصد مخاطبان خبرفوری به تصمیم دولت، "نه" گفتند

مجید محمدی- موضوع افزایش ۵۷درصدی حقوق کارگران تبدیل به یک بحران در میان فعالان اقتصادی شده است. برخی این افزایش حقوق را ناگزیر می‌دانند و برخی دیگر هشدار می‌دهند که این رشد ناگهانی حقوق، تورم‌زاست.

امروز وزیر کار با دفاع از تصمیم دولت برای رشد ۵۷درصدی حقوق کارگران، آن را تورم زا ندانست (اینجا ببینید) اما در مقابل، اقتصاددانان، به چهار دلیل، این تصمیم را بحران‌زا ارزیابی می‌کنند. (اینجا کلیک کنید)

در چنین شرایطی، کانال خبرفوری در یک نظرسنجی، دیدگاه مخاطبان خود را در این خصوص جویا شد.

براساس دیدگاه ۴۱هزار شرکت‌کننده در این نظرسنجی، ۵۲درصد شرکت‌کنندگان تاکید کرده بودند که تنها در شرایطی موافق افزایش حقوق کارگران هستند که دولت تورم را کمترل کرده و تصمیم به افزایش حقوق، بار تورمی نداشته باشد.

IMG_20220312_213819_309

در مقابل این دیدگاه، ۲۶درصد مخاطبان موافق رشد حقوق کارگران در هر شرایطی بوده و ۱۳ درصد هم با این افزایش حقوق در اوضاع فعلی کشور مخالفت کرده‌اند. در کنار اینها ۹درصد دیگر هم نظری نداشته‌اند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که با فرض تورم‌زا بودن افزایش حقوق کاگران، مجموعا ۶۵درصد مخاطبان خبرفوری موافق افزایش ۵۷درصدی حقوقها نبوده و تنها حدود یک‌چهارم مخاطبان خبرفوری از تصمیم دولت دفاع می‌کنند.

باتوجه به مخالفت کارفرمایان با افزایش شدید حقوق‌ها اگر وزیر کار نتواند به وعده خود برای تورم‌زا نبودن افزایش حقوقها در سال بعد جامه عمل بپوشاند، باید منتظر یک جهش تورمی بحران‌ساز در سال ۱۴۰۱ بود.

نظر شما درباره سیاستهای دولت در زمینه رشد حقوق چیست؟ در ادامه کامنت بگذارید و نظر بدهید.

منبع: خبر فوری
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 117
  • كارفرما
    75

    نتيجه اين تصميم احمقانه اخراج و تعديل نيروي كار است ، سال آينده سال بيكاري شديد خواهد بود و بسياري از كارگران تمديد قرارداد نشده و بيكار ميشوند ، كارفرمايان با اين درصد افزايش كار ٢ نفر را به يك نفر ميدهند تا بتوانند اثر اين افزايش را جبران كنند.

    نظرات شما -
    • سینا
      23

      کارفرما یعنی زالویی که از خون کارگر ارتزاق میکنه، حالا یه سالم کمتر خون بخورید، والا نمیمیرید

    • ناشناس
      9

      چه حرف مفتی از شما و آن کارشناسان دوریالی، افزایش حقوق فقط از این جیب به آن جیب می رود یعنی از جیب مبارک کارفرما سودکلانی که از افزایش یکساله قیمت‌ها بردن قرار هست یک مقدار آن به جیب کارگر برود و قرار هم نیست تورم ایجاد شود چون اصلا قرار نیست پولی خلق شود و فرق دارد با افزایش حقوق کارمندان که دولت اگر کم آورد پول چاپ کند و تورم ایجاد کند
      و لطفا هم نظر سنجی را هم درست ارائه کنید

    • ایرانی
      5

      جناب کارفرما و کلیه کارفرماهای عزیز
      اینگونه تفکر شما ناشی از منفعت طلبی روز افزون شماست ، نیازی نیست کارگر اخراج کنید کیفیت محصولتون را بالا ببرید تابع قانون گذاری صحیح و درست باشید و منفعت طلبی تون رو کمتر کنید .
      چرا وقتی موقع افزایش حقوق کارگر میرسه دادو فغان امثال شما در میاد؟
      چون حاضر نیستید سود کمتر از 50 درصد از محصولتون تو جیبتون بره ، کارگر با حقوق پایین هم مجبور به کاره تا نون بخور نمیر در بیاره .
      پس لطف کنیدمواردی که عرض کردم رعایت کنید حالا ماشین 2 میلیاردی سوار نشدی مشکلی نداره منزل و ویلا نداشتی یا کوچکتر داشتی مشکلی نداره حق کارگر بیش از 57 درصد بود حالا همینم دستشون درد نکنه افزایش حقوق کارگری حق هر کارگری هست .
      و هیچ کارفمای منفعت طلبی حق نظر دادن به این شکل رو نداره

    • علی
      2

      تورم در اثر خلق پول توسط دولت و بانکها ایجاد میشه. افزایش حقوق کارگر تورم زا نیست. چون فقط از جیب کارفرما یه مقدار بیشتر به کارگر میرسه. افزایش حقوق کارمندان دولت، فرهنگیان و بودجه سازمانهای دولتی تورم زاست.

    • علی
      1

      از خبر فوری بعیده چنین استدلالی. این فقط جیب به جیبه. برای کاهش تورم باید خلق نقدینگی توسط بانکها را مهار کرد. این دو تا ربطی به هم ندارن

    • علی
      1

      اگر درست گفته باشی که کارفرما هستی حتماً میدانی سهم کارگر در تولید فقط ده درصد است پس جو الکی نده. طبقه کارگر که جمعیت اصلی و مولد کشور است نباید اینقدر در فشار باشد. آقا سینا بسیاری از کارفرما ها آدمهای شریف و نون رسان هستند پس لطفا توهین نکن.

    • ناشناس
      1

      هر خدمات و جنسی که توسط کارفرمای داخلی ارائه می گردد توسط کارفرمای خارجی نیز ارائه می گردد.چطور برای کارفرمای خارجی که ماهیانه 3000 دلار دستمزد کارگر می دهد و کلیه هزینه های آن به دلار می باشد سودآور است ولی برای کارفرمای داخلی که از نیروی انسانی 100 دلاری ، برق ، گاز و... به صورت ریالی بهره می برد ، زیان آور است؟
      کارفرمایی که بدون مدیریت و تدبیر و آینده نگری و استفاده نکردن از تکنولوژی روز تنها به سود بالا فکر میکند باید هم تعدیل نیرو و ورشکست شود.

  • رضایی
    47

    سیاستی صد درصد پوپولیستی وغلط از وزیری خام وبی تجربه که جهت تثبیت جایگاه خود به همه چیز اتش زده ست !؟ همین اضافه حقوق را کارگران باید درتورم وحشتناکی که ایجاد می شود هزینه کنند ضمن این که کارفرمایان به دلیل بار مالی سنگین مجبورند بخش اعظمی از کارگرانشان را اخراج کنند ودر نتیجه به تولید لطمه شدیدی وارد می اید .

    نظرات شما -
    • علی
      5

      آقای رضایی شما چهار تا کلمه یاد گرفتی و هر جا بخوای نظر بدی از اونها استفاده میکنی . اون وزرای با تجربه اصلاحات رو هم دیدیم که اینگونه مردم رو ندیدند و در اغلب موارد حزب و حزب بازی کردند .میفرمایید اضافه حقوق باعث تورم وحشتناک میشه مگه این همه سال تورم فوق وحشتناک داشتیم عاملش حقوق کارگر بوده.

  • سخن
    7

    تناسب حقوق ها برقرار نیست .کسیکه ادعای خدمت به مردم دارد و مدیریتی را قبول میکند حقوقش نباید بیشتر از حقوق یک کارگر یا یک پاکبان شهرداری باشد.وقتی چاپلوسی و اختلاس و حقوق های نجومی در یک جامعه سیستماتیک شود همچون عفونت از درون جامعه را نابود می کند.راستگویی و وطن پرستی و تخصص در کار خط قرمز ها باید باشد.هیچ مدیری در هر جایگاهی نباید حقوقش از یک معلم و از یک کارمند ساده بیشتر باشد.نمیتوان به سبک افغانستان و عراق و سوریه زندگی کرد و توقع ژاپن شدن داشت!!!

  • ناشناس
    13

    خبرفوری چیز خورده که امار دروغ میده، دولت به هر ترتیب که شده تورم و ایجاد میکنه ، ربطی هم به افزایش حقوق ها نداره...

  • علی
    5

    چه جالب افزایش حقوق عامل تورمه اونوقت خود تورم عامل افزایش حقوقه
    نظر سنجی بدون جامعه آماری و سوالات با روایی و پایایی حساب شده و تحلیل نتایج و شرکت کنندگان
    میشه حرف من از زبان دیگران

  • ناشناس
    8

    دروغه. چرا نباید حقوق مزدبگیران همراه تورم بالا نرود؟ پس قانون یعنی چه؟ تمام مشاغل آزاد همراه با تورم هستند بجز کارگر و کارمند و بازنشستگان

  • ناشناس
    15

    وقتی نمایندگان دولت در شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران در سال آینده را ۱۶٪ بیش از نرخ تورم رسمی اعلام شده از سوی بانکی (٪۴۱/۴) یعنی ۵۷/۴٪ تعیین می کنند بطور خودکار و اتوماتیک وار دارند به کارفرمایان و صاحبان حرف و مشاغل آزاد و تولیدکنندگان و مؤجران مجوز نانوشته افزایش حداقل ۶۰ درصدی قیمت محصولات تولیدی و اجرت خدمات و اجاره بها مسکن و املاک را می دهند!!!

    نظرات شما -
    • 9

      اخه اقای بیسواد مگه قکر کرد توی قیمت تمام شده کالا ۱۰۰ درصدی حقوقه کارکره ؟
      یک خورده فکر بکن بعد اظهار فضل بکن

    • داریوش شمس
      4

      چرا دایما روی عدد ۵۷ درصد مانور میدید ،چون نزدیک به ۷۰ درصد کارگران در کارگاه های اصطلاحا زیر پله ای کار میکنند که نه بیمه میشوند ،نه حق اولاد میگیرند ،نه خواروبار ،نه حق سنوات و نه ،،،فقط همون پایه حقوق حداقلی ،که آنهم ۳۸ درصد رشد داشته ،که با توجه به تورم ۴۴ درصدی ،نسبت به پارسال ۶ درصد هم کمتر حقوق میگیرند ،،،خداییش کی وقت کردید انقدر پست بشید؟

    • ناشناس
      1

      وقتی از ابتدای سال آینده ماهانه بطور متوسط ۵٪ به قیمت کالاها و خدمات به ویژه کالاهای اساسی افزوده شد و در پایان سال میانگین نرخ تورم رسمی کشور حداقل به ۶۰٪ رسید آنوقت معلوم می شود چه کسی بی سواد است شمای کارگر یا من؟!

    • علی
      1

      جناب آقای ناشناس با توجه به سهم 10درصدی حقوق کارگر در هزینه تولید پس اگر حقوق کارگر 100درصد هم اضافه میشد اجناس 10درصد گران میشود .60 درصد رو از کجا آوردی.

    • ناشناس
      0

      به علی: من هم به استناد نظر کارشناسی یکی از نمایندگان کارفرمایان در شورای عالی کار قبول دارم افزایش دستمزد، حدود ۱۲ تا ۱۵ درصد بر قیمت محصولات کارخانجات بزرگ تولیدی و حدود ۳۸ تا ۴۰ درصد بر قیمت محصولات کارگاههای کوچک و متوسط تأثیر گذار است ولی تجربه عملی در کشور ما نشان داده تولید کنندگان، کارفرمایان و صاحبان حرف و مشاغل آزاد هر جا هزینه های جاری و غیرتولیدی و غیرخدماتی آنها با درآمد و دخل آنها همخوانی نداشته به میزان افزایش نرخ درصد دستمزد کارگران حداقل بگیر که جمعیت آنها حدود ۸۵ تا ۹۰٪ کارگران کشور را تشکیل می دهد بر قیمت کالاهای تولیدی و اجرت خدمات خود افزوده اند!

  • رضا
    8

    تورم ربطی به حقوق کارگر پیدا کرد؟!
    ملت را گول نزنید اصلا چطوره کارگر مفتی کار کنه یا یک پولی هم بدهد و برود سر کار!
    بی برنامه بودن و اختلاس و هزینه های الکی حاکمیت و حوزه ها ربطی به تورم ندارد؟!
    ماست مالی و دروغگوئی کافیست.
    😡😡😡

    نظرات شما -
    • کارگر حداقل بگیر
      1

      دقیقا همینه یعنی اگه کارگر بدون دستمزد هم کار کنه تورم بالای 40 درصده...این بهانه برای کارفرماهاست که از دولت باج بگیرند

    • پت
      0

      آخه بنده خدا مطلب را بخون
      دولت اضافه کرده ،عده ای از مردم وکارفرماها
      مخالف هستند
      لطفا قبل از مطالعه نظر ندید

  • شرمنده ملت
    5

    افزایش حقوق؟ حکومت هرسال از اینور یه چیزی بعنوان افزایش حقوق به ملت میده از اون طرف با گران کردن کالاها دوبرابرشو از ملت می گیره !

  • من
    3

    همه حقوق بالا بگیرند تورم نیست
    اما کارگر بالاتر بگیرد تورم می شود ؟؟
    کار فرما ها تا می توانند حقوق کارگر را ضایع می کنند آن موقع ناراحت نیستند ولی با افزایش حقوق کارگر ناراحت شدند

    نظرات شما -
    • علی
      0

      برادر اضافه کردن حقوق حق جامعه کارگری است و انجام هم شد . تعدادی از کار فرمایان حقوق کارگر رو ضایع میکنند که اون هم حق الناس است و باید جوابگو باشند ولی خیلی از کارفرمایان با انصاف و باشرف هستند.

  • ناشناس
    14

    هدف نمایندگان دولت سیزدهم در شورای عالی کار از افزایش نامتعارف (٪۵۷/۴) حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱، صرفاً گرفتن ژست دروغین حمایت از قشر کارگران و افزایش دادن منابع درآمدی سازمان تأمین اجتماعی از قبال افزایش پرداخت حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه شدگان اختیاری و افزایش منابع مالیاتی دولت ناشی از مالیات بر درآمد کارگران و کارفرمایان بوده است همین!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      چرا چرت وپرت میگی

  • پیشگو
    4

    اولا ۵۲ درصد رو نوشتین به شرط تورم! منظور به شرط بالا نرفتن تورمه. دوما چه افزایش باشه چه نباشه تورم افسار گسیخته است. مگه سالهای قبل چقدر افزایش بود که اینقدر تورم بالا رفت؟!
    اینجا ایرانه هیچ چیز به هیچ چیز ربط نداره، اگه قرار باشه یک قضیه ای اتفاق بیفته حتما میفته

  • احمد
    6

    متاسفانه خبر فوری انگار در انحصار اصلاح طلبها و سرمایه دارهاست ، انگار که سالهای گذشته که افزایش حقوق دندونگیر نبوده ، تورمی ایجاد نشده ، که حالا با افزایش مناسب حقوق تورم ایجاود میشه، خبر فوری نوکری واسه سرمایه داری بسه

  • بهزاد
    4

    این چه نظرخواهی هست!!! قطعا بالای هشتاد درصد کارگران بشدت موافق افزایش حقوقن ،چندین ساله که حقوقها به نسبت تورم رشد کمتری پیدا کرده و سفره مردم کوچکتر شده و حتما باید حقوقها افزایش پیدا کنه و تورم هم کنترل بشه ،راحتترین راه کنترل تورم اینه که از جیب کارگر بزنن !!

  • محمود
    5

    اوناییکه میگن این افژایش تورم میاره خب مشکلی نداره به کارفرمای خودشون بگن همون حقوق سال قبل زو میخوایم کارفرما هم با کله قبول میکنه .... اینطوری تورم به قول دوستان کنترل میشه ما هم همون ۵۷ درضد افزایش رو قبول میکنیم چون میدونیم اونقدر توی تورم تاثیر نداره
    در ضمن به قول دوستان دو تا کارکر میشه یک کارکر خب اینطوری قدرت خرید کمتر از امسال میشه چون جمعیت کارکر نصف امسال میشه و افرایش حقوق ۵۰ درصد

    نظرات شما -
    • 0

      پیشنهاد خیلی خوبیه هر کارگری ناراحته خودش حقوق کم بگیره تا بیکار نشه

    • ناشناس
      0

      مگه دلبخواهی است که هر کارگری خواست کمتر بگیرد؟! کارفرما طبق قانون کار نمی تواند (مجاز نیست) به کارگر مشمول قانون کار دستمزد و مزایای کمتر از حداقل مقرر قانونی بدهد.

  • سینا غفاری
    9

    خب، تورم سال بعدم میندازن گردن کارگرا، چقد پست و بی مقدارین شماها؟ این دولت چقد زود حال بهم زن و منفور شد!

    نظرات شما -
    • رز
      0

      دولت نگفته ،
      پس چی را خوندی ؟؟؟
      خخ
      اهالی خبر فوری گفتند

    • Mn
      0

      تورم به خاطر خلق پولی بوده که در سالهای قبل ایجاد شده
      مال امسال وپارسال هم نیست
      ولی بنده خدا کارگر را که نمیشه رها کرد ،دولت
      قصد اضافه کردن حقوق کارگر را دارد ولی عده ای از جمله کارفرمایان ناراحت شدند
      میگن اگه به کارگر حقوق زیاد بدید تورم می شود ،خخخخ
      خوب بشه ،کارگر حتما باید زجر بکشه تا تورم بیاد پایین ،🤔🤔 ،در این روزهای سخت که نباید رهایشان کرد کارگران سربازانی هستند که امروز برای این کشور در شرایط ویژه کار می کنند
      باید هوایشان را داشت

  • ناشناس
    4

    اینهمه هزینه ها و مخارج بیخودی در کشور هست که تورم زا هستند وکسی در باره آنها حرفی نمیزند اما تا بخواهند چیزی نزدیک به روزانه کمتر از ۷۰ هزار تومان که پول یه دونه مرغ نیست به حقوق کارگر اضافه بکنند داد همه بلند میشود که این تورم زا هستش .تازه بعد از اینهمه گرانی و فشار که روی کارگران هست ...

  • ناشناس
    15

    از همین الان اعلام شده استخدام‌جدید ممنوع ، تعدیل ۴۰ تا ۵۰ درصد .
    ۸ ساعت هم فقط کار . ساعت استراحت وناهار بدون حقوق

  • ناشناس
    1

    اضافه هم نکنن تورم دارین همین الان هم قیمت ها بالا رفت

    نظرات شما -
    • کارگر
      0

      همین امسال از ابتدای سال بارها کالاها گران شده ولی حقوق کارگر اضافه نشده!!! بهانه اون چی هست؟ اصلا وی 3 سال گذشته طبق آمارها اجناس 300-500 درصد گران شده ولی حقوق کارگر بیشترین افزایشش 39 درصد بوده یعنی کمتر از تورم اونهم یکبار ...برای این چه جوابی دارند؟!

  • امید
    3

    وضع ازاینکه است بدتر میشود خدا بداد ملت برسد که همیشه در آزمون و خطا هستن

  • ناشناس
    2

    این افزایش حقوق به خطر تورمی هست که امسال به وجود اومده که مطمئنن تورم خیلی بیشتر از 57درصد هست ،حالا کار فرما به نظرتون این رو اعمال میکنه از اونطرف داره روزانه جنس ها رو گرون میکنه نوبت کارگر که میشه تورم زا هست حق کارگر هم نمیده ،از الانم دارن زمینه سازی میکنن بهونه دسشون اومده برای 3برابر کردن جنس هاشون.

    نظرات شما -
    • کاکو
      0

      انسان فرهیخته ؟
      تورم امسال به وجود نیامده
      تورم به خاطر خلق نقدینگی بی حساب سال های قبل است که بر روی هم انباشته شده این وضع را به وجود آورده وزمان می برد تا این نقدینگی که دست مردم است به طرف تولید هدایت شود
      پس باید صبور بود
      اما کارگر را باید حمایت کرد ،وتقویت بنیه اقتصادی کارگر باعث بالا رفتن تولید وانگیزه کار وتلاش می شود

  • داریوش شمس
    4

    درصد تاثیر گذاریه حقوق کارگر بر قیمت تمام شده کالاها کمتر از ۸ درصده ،یعنی با افزایش ۳۸ درصدیه پایه حقوق کمتر از ۳ درصد به تورم افروده میشه،دلیل اصلی تورم رشد نقدینگی و پایه پولی بدلیل چاپ پول بی پشتوانه از سوی بانک مرکزیه،نه چندر غاز افزایش حقوق کارگر ،،،اتفاقا کارگرها به دلیل فقر ،تمام درآمد خود را خرج خرید کالا و خدمات میکنند ،نه پس انداز ،در نتیجه به رشد تولید در کشور کمک میکنند ،اینهمه ریخت و پاش و بودجه های بی حساب و کتاب به نهادهای بی مصرف میکنید ،فکر تورم نیستید ،همینکه به حقوف کارگر میرسه ،یاد تورم می افتید

  • بهزاد
    3

    سلام.ی جوری از ۵۷ درصد صحبت می کنند انگار حقوق نجومی شده.نه خیر تازه به اندازه اجاره منزل رسیده.نگران اخراج نباشید کارفرماها خودشون میدونند این حقوق رقم ی نیست که اخلال اقتصادی کند برای تولید.کسانی هم که این نظرات را میدن مطمئن باشید چیزی از اقتصاد نمیدونن وگرنه هیچ ارتباطی بین دستمزد و تورم وجود نداره در مملکت ما چون تورم واقعی بیش از نرخ اعلامی می باشد.بیش از ۸۰ درصد جامعه آماری کارگری با حداقل حقوق سر می کنند و عدد نهایی همچنان زیر خط فقر می باشد.بهتر است کسانی که نظر می دهند با تئوری های اقتصاد دانان جهان مطابقت داشته باشه و کمی هم با ادله کافی صحبت کنند.

  • محمد
    0

    هیچ افزایش حقوقی تورم زا نیست احتکارکنندگان که جلوی عرضه را می گیرند با عث افزایش تورم می شود

  • امیرازگودسیددرویش میدان شوش
    0

    اکثر مایحتاج خانوارها حدود صد درصد و بعضی هم بیشتر از صد درصد اضافه شده ولی حقوق کارگر حدود پنجاه درصد!! کارفرمایان محترم توجه داشته باشند که کارگر هم بعنوان یک انسان حق حیات داشته و باید چرخ زندگیش بگردد یه کم از سودتان کم کنید و حق کارگر را که حتی با این افزایش کمتر از تورم...میباشد را با نوشته و حرفهای خود پایمال نکنید...حتی با این افزایش حقوق...هنوز کارگران زیر خط فقر هستند...کمی انصاف داشته باشیم...

  • ناشناس
    0

    البته درخواست دولت برای کارگران و کارمندان، ده در صد بود که متأسفانه زبان نمایندگان کارگران بر کارفرمایان بیشتر چربید

  • ناشناس
    1

    اینکار تصمیمی کاملا غیر منطقی و تورم زاست که نتیجه آن اخراج گسترده کارگران و نیز زمین خوردن بسیاری از کارفرمایان خرد است که در نهایت باعث از دست رفتن بسیاری از شغل ها هم برای کارفرما و هم کارگران شده که نهایتا منجر به بحران و افزایش بی کاری در جامعه می شود.

  • ناشناس
    0

    الان مسابقه گرون کردن قیمت اجناسه که یا شرکت ها یا فروشنده ها این کار رو بی حساب و کتاب انجام میدن .
    وقتی قیمت برق ، آب و گاز ، کرایه دکان هر ساله داره افزایش پیدا میکنه مسلما قیمت اجناس هم افزایش پیدا می کنه .
    نیاز به نظر سنجی نیست .
    حقوق کارگر ، کارمند ، بازنشسته هم بایستی با قیمت اجناس افزایش پیدا کنه تا اونا هم بتونن زندگی کنن .
    قیمت اجناس رو توی سالهای قبل بررسی کنید وقتی حقوق ها کم بوده و افزایش کمی داشته تورم هم با حداقل 40 درصد افزایش داشته .

  • محمد همتی
    0

    بایدر صد درصد اضافه شود ودولت هم کمک کند چون با سه میلیون کدام جهانی می تواند زن بگیرد وخانواده دار شود .ودولت هم جلوگیری گرانی را بگیرد .

  • ناشناس
    0

    سلام وقتتون بخير این بهانه است ما همیشه تورم داریم هر روز نصبت به روز گذشته کاری به افزایش درصد کارگران نداره تازه افزایش حقوقشان خیلی کم بوده با این شرایط اقتصادی که داریم‌

  • ......
    0

    چه تلاشی دارید می کنید واسه نقض قاون افزایش حقوق ۵۷ درصد کارگرای بدبخت

  • هالو
    0

    حاج علی زدی توخال

  • ملت
    3

    معلوم نیست این افرادی که در نظر سنجی شرکت کرده اند خودشون میتونن با ماهی2میلیون و پانصد زندگی کنن اونوقت بیان در مورد کارگرا نظر بدن، اصلا ما ایرانیها عادت کردیم که همسایه از گرسنگی بمیره ولی یک ریال از حقوق خودمان کم نشه ، موقعی که میخواین نظر بدین اول خودتون رو بزارین جای کارگر بیچاره بعد نظر بدین، هم شهری!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Majid Hesampour
    1

    من که کارگر نیستم ولی اون کارفرمایی که فکر میکنه این حقوق زیاده اشکالی نداره آستین بالا بزنه کارگاه خودشو خودش بگردونه

  • مسعود
    3

    سلام همه چی ده برابر شده، 50 درصد افزایش حقوق کارگرا چیزی نیست کارفرما هم یک سال سود کمتری داشته باشه چهارتا کارگر بیچاره شرمنده زن و بچه شون نشن

  • mahan
    1

    اولا کارگران مخاطب خبر فوری نیستند واصلا دسترسی ندارند
    دوما رعایت مر قانون شرط است نه مزاج اشخاص
    سوما تصمیم درست یعنی همین که عدالت برقرار شود

  • ناشناس
    0

    ببخشید ولی این افزایش حقوق برای جبران تورمی هست که تو طول سال گذشته اعمال شده ، اون موقع که چندین بار در طول سال قیمتها افزایش پیدا میکرد این کارشناسای نگران کجا بودن

  • مکرم
    0

    بخدا با مبلغ حقوق 9 میلیون هم فقط یه کارگر میتونه زنده بمونه با این تورم زندگی نمیتونه بکنه
    چطور تو یه جامعه یکی 35 تا 40 و... میلیون حقوق بگیره، یکی با سه میلیون و نیم ................و!!
    فقط باید خدا به این قشر کارگر و بازنشسته کمک کنه

  • محمود
    1

    باسلام نسبت به تورم موجود افزایش 57 درصدی حقوق کاگران حق آن زحمت کشان است

  • 259
    0

    من هم یک کارگرم 30سال است دارم کارمی کنم روزی که رفتم سرکارکارفرمام مستاجربودومن خانه داشتم الان بیا ببین چه شده چندین ساختمان وزمین وماشین سواری پولهای هنگفت نقدی ولی من بعدازسی سال کارگری دراین مکان هرشب باخانواده دعواداریم فرشهای خانه چسبیده به زمین کی می خواهی تعویض نمایی بخدااگر100٪افضایش حقوق می داشتیم بازهم کارفرماههاراچیزی نمی شد خدانیامرزد هرچه کارفرمایی رافقط ازخون کارگرمی مکد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      افزایش

  • مکرم
    0

    از زمانی که همه کارگران قراردادی شدن، طرح طبقه بندی مشاغل برداشته شده ، کار فرما هر طوری که دلش میخواد حقوق اضافه می کنه، یا میگه اگه نمیخوای برو، اگه قانون طرح طبقه بندی بود، استخدام رسمی به هیچ وقت این همه حق و ناحق نمیشد، تو یه شرکت قسمت مالی که یکی 20 میلیون بگیره کارشناسس 5 میلیون بگیره!!!

  • ناشناس
    0

    با سلام اونایی که مخالفند بازاری یا پول دار یا کارفرما بودند و براشون فرقی نداره که یه عده از نداری زجر بکشن . حتی اگه حقوقها هم بالا نره بازم تورم زیادی داشتیم اقایون مردم رو میچاپند و نظر مخالف هم میدن

  • پدر
    0

    درود به تمام كارگران عزيز و زحمت كش . ضمن احترام به تمام نظرات بنده نظرم اين است . بعد از گذشت 43 سال از حكومت اسلامي و ايجاد قوانين كار و كارفرما بايد اين موضوع را متوجه شويد كه اين افزايش حقوق نيست ..... مجددا يادآوري مي كنم اين افزايش حقوق نيست اين عملا پرداخت قسمتي از عقب افتادگي مقدار حقوق و دستمزد كارگران مربوط به سال هاي گذشته است كه كماكان از سبد معيشت كمتر مي باشد ... دوستان عزيز تورم بيش از حد و فقر مردم يك دليل بزرگ و روشن دارد و آن سياست هاي غلط اقتصادي دولت ها در اين 43 سال گذشته مي باشد . اجازه ندهيد شما را فريب بدهند اين افزايش نيست اين پرداخت كسري هاي سال هاي قبل است سالهايي كه كارفرما ها بر اساس آن سود هاي كلاني بردند و كارخانه هاي خود را از يك و دو كارخانه به ده ها كارخانه تبديل كردند . تورم براي كارگر يعني فقر و فلاكت ولي براي كارفرماها به معني افزايش دارايي و سرمايه است . سپاس

  • 1

    در جواب بعضی از اقایون که درصد مقدار افزایش دستمزد را به درصد تورم ربط میدهند باید بروند مطالعه کنند و ببینند افزایش دستمزد چند درصد هزینه را بالا میبرد و این هزینه چقدر روی تورم تاثیر داره همینجوری یه چیزی بیان نکنید اثر اون خیلی خیلی پایینه

  • ناشناس
    0

    کارفرما که در سال به اندازه 10 بار شاید هم بیشتر کالای خودش را فزایش قیمت میده حساب نیست

  • ایرانی
    1

    خط فقر 9میلیون و900هزار تومان در سال1400 حقوق کارگر انهم با دو فرزند 5میلیون 700هزار تومان در سال 1401

  • رضا
    0

    اگر افزایش حقوق هم مثل همه افزایش قیمت کالاها و خدمات (ماهانه یا هفتگی یا روزانه ) صورت بگیرد دیگر بهانه ای (برای مغرضان و سیاه نماهای مخالف افزایش حقوق به دلیل ایجاد تورم ). باقی نمی ماند و افزایش حقوق هم مثل بقیه اقلام افزایش 100 درصدی را بدون حرف وحدیث تجربه می کند .

  • علی
    2

    این نظر خواهی رو از چند نفر کارفرما کردید و گزارش آنرا نشان می دهید خودتون رو گول می زنید

  • ابوالفضل مقدم
    8

    با افزایش 57 در صدی افزایش حقوق کارگران مخالفم در صورت جلوگیری از تورم موافقم.

  • محمودپور
    0

    بنظر من همین که کار میکنیم ، سرمون گرمه باید خدارو شکر کنیم و بابت این لطف کارفرما ، روزانه یه اجرتی به کارفرما پرداخت بشه

  • عطاخواجوی
    0

    چرااین حقوق اضافه نشودهمه چیزصدبرابرگران شده وکاروبازنشسته سالها باسختی وروزردی ازسفره خالی زن وبچه وصاحب خانه ومغازه دار وووودست پنجه نرم کرده وباسری بلندوسرافرازکه فشاربردوش باگرانیها آبرومندانه بیرون امده وعده ئی شایدحسود بااضافه حقوق ۵۷درصدی نظرمخالف دارندولی برای آنهائیکه ملیاردهافسادکردن وبودجه دست آنها بوده دهنی لال مانندوگوشی کردارند ماکاران وبازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی که صندوق مال خودمان ودولت فقط برای کنترل دراین نقشی داردوحتی دولت هم بدهکارماست حسودان وبی احساسان نطرودخالتی بیجامی کنندما ازخیلی چیزها رنج تحمل کردیم ومی کنیم سربلندوافتخارحکومت رابارئیسی ازخداوند خواستاریم حسودان وخیانت کاران بترکند

  • ناشناس
    0

    باتوجه به وجود عوامل متعدد وموثر درآورم افزایش دستمزد کارگران اثر قابل توجهی روی افزایش تورم سال آینده ندارد. مگر ریال های گذشته که افزایش دستمزد خیلی کم بود تورم نداشتیم؟؟؟؟ فوقش پنج درصد بیشتر شود یا کمتر مسعولان‌به فکر تورم وارداتی ناشی از جنگ روسیه و افزایش قیمت کالاهای اساسی باید باشند که حدود پنجاه درصد افزایش تورم خواهد داشت،،،،

  • پوتیا
    0

    ببینیم دولت خیلی حرف ها زده از جمله ساخت یک میلیون مسکن هر سال فعلاً حتی موافقت و تضمین بانک ها برای پرداخت تسهیلات ساخت نگرفته دادن 400 تا 700 میلیون وام مسکن یعنی یک آینده مبهم و هیچ بانکی نه اصولی میداند نه امکان باز گشت سرمایه حال همین هنوز یک ریال معوقه و پاداش آخر سال و طلب کارکنان دولت پرداخت نشده همین پارسال برای حقوق کارگران سال 1400 ه داخلش هستیم افزایش حقوق و دستمزد کارگران بقدری خارج از اصول تورم بود که نمایندگان کارگری امضاء نکردن و جلسه ترک کردن حال امسال عکس آن شکل گرفته سنگ بزرگ نشان نزدن هست چون کارمندان بین 10درصد تا 25درصد این حتی به تورم 42درصدی 300درصد اختلاف داره یعنی هر زمان کارمندان از حداقل 40درصد تورم تا کمک به حقوق بگیران مانند مستخدمین و شرکتی ها یعنی 57درصد انوقت می شود گفت کارگران به نتیجه می رسند هم بوی برجام میاد فروش نفت 120 دلاری و هم آزاد کردن دارایی های ایران این یعنی 57درصد افزایش یک نوع بی احترامی و بازی سیاسی است یعنی نوعی سراب تا درمان درد کارگران زحمتکش / نمی شود کارگری بالای 10میلیون بگیرد و معلم فوق لیسانس ریاضی با 10 سال سابقه چهار میلیون هفتصد دبیران حقوق امسالشان زیر 4میلیون هست حال ببینید این حرکت 57درصد اضافه کردن به 3میلیون کارگر چیه حتی حقوق ها بالای 20میلیون بشود باز تورمی ندارد چرا چون یک مسکن یک میلیارد تومان هست یک پراید 140میلیون پس هرگز تا 20میلیون افزایش حقوق بازم کم هست یادمان باشد قرار قند شکر روغن برود بالای صد هزار تومان با حذف و درخواست رئیسی برای دلار 4200تومانی یعنی قند و شکر با دلار 26000هزار تومانی وارد می شود

  • باقري
    0

    يه سوال دارم مگه افزايش حقوق ناچيز در سالهاي گذشته از تورم جلوگيري كرد؟

  • ناشناس
    0

    اخه بی پدر مادرا 43 سال حق کارمند وکارگررا خوردید تورم نداشتیم ؟ هر وقت به حق کارگر میرسد تورم زا میشه .در طول سال 1400 چند بار تورم داشتیم مگه هربار حقوق کارگر اضافه شده بود ؟ بی پدران کلاش .

  • ناشناس
    0

    این مملکت شده مملکت کارفرماها. تولید کننده و کارفرما در سال ۵ تا ۶ نوبت کالا و خدمات خود را گران می کنند و حاضر نیستند حق و حقوق حداقلی کارگر را بدهند.

  • ناشناس
    0

    بدیهی است معرفی افزایش حقوق کارگری بعنوان تنها عامل تورم و بایکوت حداقل دریافتی کارگران پاک کردن صورت مساله و بی دفاع رها کردن اقشار آسیب پذیر دربرابرتورم است. ایجاد و افزایش تورم فاکتورهای اصلی دیگری مثل نواقص سیستم بانکی، عدم ایجاد اشتغال پایدار طی دوره های متوالی و ایجاد مشاغل دلالی،امور کلان ارزی، کسربودجه و... دارد و تک بعدی دیدن و بزرگ جلوه دادن افزایش مذکور که تنها هزینه چند روز یک خانواده کارگری است در این شرایط ساده اندیشی است.

  • بابک خرمدین
    0

    چطور میشه که حقوق 5 میلیونی کارگر تورم ایجاد میکنه ولی حقوق کارمند های بانک و دولتی ها و حقوق 50 میلیونی مدیران تورم ایجاد نمیکنه؟؟

  • ناشناس
    0

    اگر به سنوات گذشته بنگرید متوجه میشوید حقوق کارگران همیشه از تمامی اقشار حقوق بگیر پایین تر بوده و رشد حداقلی را هر ساله داشته است. بنابراین یک محاسبه ساده ریاضی است. برای همسان سازی حقوق ها، آن دسته از افراد و اقشار حقوق بگیر که کمتر میگرفتند خوب معلوم است درصد بیشتری را باید به آنها اضافه کرد تا به حداقل حقوق مد نظر کشور برسند و بالعکس آن گروه و اقشاری که بیشتر میگرفتند، درصد کمتر. چرا این همه هیاهو و جنجال میکنید. در ضمن چرا باید کارمندان مفت خور و بی مصرف دولتی از همه لحاظ پشتیبانی بشوند (چه ثبات و امنیت شغلی، مزایاهای مختلف و ...) بعد به کارگرانی که سالیان طولانی است که از همه جهات در فشار و مضیقه هستند مانند خار مغیلان نگریسته شوند و از تمامی مزایایی که به حقوق بگیران کشوری، لشگری و ... پرداخت میشود محروم گردند. مگر نفت و گاز و باقی ثروت های طبیعی، توسط این حکومت بر ما ارزانی داشته شده که سلیقه ای و بدون هیچ گونه عدالتی فقط بین اقشار خاص جامعه تقسیم گردد؟!!

  • قلی
    0

    اگر به سنوات گذشته بنگرید متوجه میشوید حقوق کارگران همیشه از تمامی اقشار حقوق بگیر پایین تر بوده و رشد حداقلی را هر ساله داشته است. بنابراین یک محاسبه ساده ریاضی است. برای همسان سازی حقوق ها، آن دسته از افراد و اقشار حقوق بگیر که کمتر میگرفتند خوب معلوم است درصد بیشتری را باید به آنها اضافه کرد تا به حداقل حقوق مد نظر کشور برسند و بالعکس آن گروه و اقشاری که بیشتر میگرفتند، درصد کمتر. چرا این همه هیاهو و جنجال میکنید. در ضمن چرا باید کارمندان مفت خور و بی مصرف دولتی از همه لحاظ پشتیبانی بشوند (چه ثبات و امنیت شغلی، مزایاهای مختلف و ...) بعد به کارگرانی که سالیان طولانی است که از همه جهات در فشار و مضیقه هستند مانند خار مغیلان نگریسته شوند و از تمامی مزایایی که به حقوق بگیران کشوری، لشگری و ... پرداخت میشود محروم گردند. مگر نفت و گاز و باقی ثروت های طبیعی، توسط این حکومت بر ما ارزانی داشته شده که سلیقه ای و بدون هیچ گونه عدالتی فقط بین اقشار خاص جامعه تقسیم گردد؟!!

  • فاطمه
    0

    کارگر بدبخت ،هیچ دیواری کوتاه تر از دیوار کارگر بدبخت پیدا نکردن ،لعنت به سرمایه داری لعنت به مفت خور

  • تقی
    1

    بازنشستگان 10 درصد کارگران 38 درصد اقتصاد مال خر است

  • ناشناس
    0

    تورم سال اینده حاصل بودجه و جهش ازایش ۵۵۰ درصدی ارز جعانگیری خواهد بود .

  • 0

    مشغولیت جدید حکومت برای مردم، جهت دور کردن اذهان از اتفاقات سیاسی و اقتصادی و ... که به ضرر ما داره تمام میشود. مردم کمی هوشیار!

  • نظری
    0

    اول اینکه این یک نظرسنجی جهت دار است
    دوم اینکه جوری از افزایش حقوق حرف می زنید که انگار شق القمر کردند نه بابا یک کارگر بدبخت با همه مزایا و داشتن دو فرزند قرار است شش میلیون و هفتصد هزار تومان بگیرد ایا به نظر شما این مبلغ زیادی است در این شرایط تورمی
    سوم اینکه سالهای قبل گه افزایش حقوق کارگر کمتر بود ایا کشور تورمش بالا نرفت؟ باعث تاسف است که عده ای بی مهابا و ناجوانمردانه کارگران بی پناه رو میکوبند در حالی که انان بار اصلی اقتصاد کشور رو به دوش میکشند .
    ایا حقوق کارگر توارم زا است ولی حقوق کارمند و سایر نهاد ها و ارگان ها نیست.
    اگر حقوق کارگر افزایش نیابد ایا کارفرما قیمت محصول رو بالا نمی بره؟
    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • 0

    کدام افکار عمومی؟!!!!!! این نظر سنجی را نمیتوان به کل مردم بسط داد.

  • ناشناس
    0

    چرا افزایش حقوق کارگر ها تورم زاست؟ کی اینو گفته؟خود شما میتونی با ماهی ۱ میلیون زندگی کنی؟ویزیت ۶۰ درصدی پزشک ها تورم زا نیست؟ این نظر سنجی از کارفرما ها بوده؟ دوست عزیز دلیل افزایش حقوق تورمه!

  • محمد
    0

    تا حالا که این همه گرونی رو که به قشر کارگر تحمیل کردن کارشناس اقتصادی نداشتین الان از کدوم کار فرماهای زالو صفت پول گرفتن که نظریه اقتصادی میدن تواین چند ساله گرونی حس اقتصادی اینها رو فعال نکرد فقط حقوق کارگر استعداد اقتصادی این متفکران رو متبلور کرد

  • رضا
    0

    خبر فوری کجا و کی آمار دروغی گرفتی

  • ناشناس
    0

    دوستان عزیز تورم ایجاد نمی کند ولی آنهای که شرکت دارند دیگه نمیتوننددر یک سال یک شرکت را تبدیل به چها شرکت کنند

  • فتاحی
    0

    باید ببینید این مابقی که از طیف خودتون بودن چرا نظرشون مخالف شده !!!!

  • بینام
    1

    دلار امروز به ۳۴هزارتومان رسید. با حذف

    ترجیحی ، بازنشستگان چگونه می‌توانند زندگی کنند. آنان در صورت همسان سازی حقوق ، همچنان زیر خط فقرند. پس لطفاً از دروغ نگاری خودداری کنید. این آمار دروغ محض است.

  • قلی
    0

    اگر به سنوات گذشته بنگرید متوجه میشوید حقوق کارگران همیشه از تمامی اقشار حقوق بگیر پایین تر بوده و رشد حداقلی را هر ساله داشته است. بنابراین یک محاسبه ساده ریاضی است. برای همسان سازی حقوق ها، آن دسته از افراد و اقشار حقوق بگیر که کمتر میگرفتند خوب معلوم است درصد بیشتری را باید به آنها اضافه کرد تا به حداقل حقوق مد نظر کشور برسند و بالعکس آن گروه و اقشاری که بیشتر میگرفتند، درصد کمتر. چرا این همه هیاهو و جنجال میکنید. در ضمن چرا باید کارمندان مفت خور و بی مصرف دولتی از همه لحاظ پشتیبانی بشوند (چه ثبات و امنیت شغلی، مزایاهای مختلف و ...) بعد به کارگرانی که سالیان طولانی است که از همه جهات در فشار و مضیقه هستند مانند خار مغیلان نگریسته شوند و از تمامی مزایایی که به حقوق بگیران کشوری، لشگری و ... پرداخت میشود محروم گردند. مگر نفت و گاز و باقی ثروت های طبیعی، توسط این حکومت بر ما ارزانی داشته شده که سلیقه ای و بدون هیچ گونه عدالتی فقط بین اقشار خاص جامعه تقسیم گردد؟!!

  • صدری
    0

    حالا اگر حقوق را افزایش ندهند و تورم هم پایین بیاد ، آنوقت میشه گفت بهتره حقوق ها را افزایش ندهند . زیرا هم به نفع کارگر هست و هم له نفع کل جامعه .
    اما وقتی که بدون افزایش حقوق ، باز هم به هزار دلیل دیگه تورم افسارگسیخته را خواهیم داشت ، افزایش حقوق از اهم واجبات است ، زیرا با تورمی که حقوق بگیران هیچ دخالتی در ایجادش نداشته اند ، بخشی از جیب حقوق بگیر ، خارج از اختیار او خالی میشود .
    اگرچه بحث " تورم " بسیار پیچیده است ولی افسوس که آقایان مسئولین بخصوص قشر مخالف افزایش حقوقها ، حتی همین چند جمله را هم نمیفهمند .

  • قاسم
    0

    تجربه سالهای قبل نشان داده که حتی اگر حقوق کارگران را قطره چکانی هم اضافه کنند ، کارفرمایان و کارخانه چیها در طول سال چندین بار اجناس خود را گران می‌کنند و این ربطی به افزایش حقوق کارگر ندارد.
    مگر در طول سال چند بار حقوق کارگر زیاد می‌شود که دو تا سه بار قیمت ها را بالا می‌برند

  • فرناز رعد
    0

    سلام من نه کارگر هستم و نه کارفرما اما واقعا تعجب میکنم از یه عده که میان نظر مخالف میدن چرا ؟همانطور که کارفرما سود میکنه باید کارگر هم در سود ایشون سهیم باشه ،کارگر مگر حق زندگی نداره باید به نسبت تورم حقوقش هم زیاد بشه ،انهایی که اعتراض میکنن ذینفع هستن در مقابل ۲۰۰ درصد سود حاضر نیستن فقط چند درصدی به کارکنانشون بیشتر پول بدن من صد در صد موافق افزایش حقوق کارگران هستم

  • حسین
    0

    نظر سنجى فقط براى افزايش حقوق كارگرا داريد!؟ هزينه هاى ملت ده برابر شد مشكلى نداشتيد؟
    تورم يك موضوع پوليه و تاثير پايينى از افزايش حقوق ميگيره. شما بجاى اعتراض به معلول(افزايش مقدار كمى حقوق) علت رو درمان كنيد كه تورم و چاپ پول بدون پشتوانه و سياست هاى خارجى و ....هستند. هزينه به دلار ميكنيم و حقوق هم بايد دلارى باشه دركش براتون سخته يا اينكه نميخواهيد بفهميد. اين اعداد هم براى مردم جوكه حداقل حقوق در كشور بايد 500 دلار باشه نه 5 ميليون تومن.

  • ناشناس
    0

    بازم یه دروغ دیگه از خبر فوری . با اعتبار خودت بازی نکن

  • ناشناس
    0

    نمیدونم این شرکتها که قرار داد کارگر میبندن دیکه چیه اخه دیگه کارگر بدبخت دلال میخواد چرا هر سازمانیا سرکتی مستقیما با کارگر قرار داد نمیبندن چرا باید مستقیم پول به خود کارگر پرداخت نمیشه حتما باید واسته مقداری از پول کارگر رو بخوره بعد بهش بده

  • ناشناس
    0

    ویزیت ٢٠٠ هزارتومانی دکترها تورم زا نبود

  • مجید احمدی
    0

    باسلام خدمت شما
    به نظر افزایش حقوق کاملا درست بود و بایستی بیشتر هم افزایش می کرد بسیار ی از تولید کنندگان به راحتی از قیمت افزایش دلار سو استفاده کردند و قیمت اجناس خود را تا ده برابر افزایش دادند و سود زیادی نصیب انها شد و این افزایش برای انها بسیار ناچیز است.

  • ناشناس
    0

    مگر در این سالهای گذشته و جاری تورم افسار گسیخته زیر سر افزایش حقوق بوده است؟روزی دوبار همه چیز گرانتر می شود .کجای این بی ترمزی ربطی به افزایش حقوق دارد؟اساسا مگر افزایش حقوق داریم؟انچه مثلا افزایش می دهند مقدار بسیار ناچیزی است از قدرت خرید دزدیده شده حقوق بگیران از سوی دولت و دلالهای مقدس ج.ا.ا. و انواع حرامیان مسلط بر امور کشور و ارزاق مردم.برای روشنتر شدن ذهنتان مقایسه بکنید قدرت خرید حداقل حقوق کارگری و کارمندی سال 56 را با حداقل حقوق کارگری و کارمندی حتی افزایش یافته سال بعد.عیار دستتان می اید و دیگر از این افاضات اقتصادی نمی فرمایید.کلا اقتصاد ایران کنونی با معیارهای اقتصاد علمی قابل سنجش و گفتگو نیست.این یک اقتصاد مدیریت شده به وسیله یک عده حرامی مافیا مدار بی وطن نا انسان ادمخوار است و ربطی به امور عادی انسانی ندارد.

  • حضوری
    0

    آفرین به علی آقا که کارشناسی ترین استدلال رو کرد.شیر مادر حلالش باد. این خلق پول بی پشنوانه توسط دولت است که تورم زاست نه پرداخت حقوق حقه کارگر توسط کارفرمایان بعضا سودجوی خدانشناس.بیهوده و با استدلالات غیر علمی آبروی خود را در جوی آب نریزید و بگدارید لااقل از این پس روزی حلال از کسب حلال در سفره خانواده اتان بگذارید.حتی اگر خدا را هم نمی شناسید لااقل به وجدانتان رجوع کنید آنرا در وجودتان تقویت کنید.باور کنید اگر تلاش کنیددبه این مهم خواهید رسید.هر آنچه از مال دنیا تا کنون جمع کرده اید حلالتان باد ولی از این پس به ندای وجدانتان گوش داده و با فرامین وجدانتان حرکت کنید.والسلام

  • ناشناس
    0

    دولت داره بی عرضگی خودش درتامین بودجه ریزی روبه گردن همه ی جامعه تحمیل میکنه ازتمام ملت هم میخاداطاعت کنندخب مسلماهمچین دولتی ناکارآمدخواهدبودمثل اینکه این ملت ایران هم برده داری نوین رارئیسی راقبول ندارد

  • mostafa sohraby
    0

    شما کارخانه دار ها و پيمان کاران عزيز که ماشين زير 400 ميليون براتون افت داره وخونه هاتون بالاي ده ميليارده وحداقل 50ميليارد سرمايه داريد با چه رويي به افزايش حقوق کارگر اعتراض ميگنيد باور کنيد شما اگه کارگر رو مثل کره لاي نون بزاريد وبخوريد هم سير نميشيد چونکه اصولا شکم پاره فقط با کاه پر ميشه

  • وحید کیانی
    1

    چرا نوبت به کارگر که میرسه زمین و زمان باید قفل بشه با این افزایش قیمت هم کارگر بدبخت باید زیر خط واقعی فقر زندگی کند

  • ناشناس
    0

    تورم صد درصدی افزایش حقوق صد درصدی نیاز داردنهافزایش حقوق ۵۷ درصدی دولت ها توان کنترل تورم را ندارندوخودشان نیز عامل تو م هستند وقتی که یک دفعه اب وبرق وگاز دویست درصد گران میکنند ویاعوارض خودرو عوارض شهرداری راسه برابر میکنند تورم زا نیست همین که میخواهند چندر غارافزایش حقوق بدن میگن تورم ایجاد میکنه

  • آسترکی
    0

    من در یک شرکت تولیدی کار میکنم.و ملیونها نفر دیگر مثل من در کار تولید هستند.آیا چیزی در خانه یا اطراف خود در زمین و هوا هست که بدون کار و تولید یا استخراج بوجود آمده باشد؟خیر.پس هر چند درصدی که حقوق افزایش یابد کارفرما بیشتر از آن روی محصولات تولیدی میکشد.روزی میرسد که ما ۵۵۰۰۰۰ تومان میدهیم یک نان میخریم.و مسئولان به خاطر مخفی کردن بی ارزشی پول ۴ صفر از پول ملی کم میکنند.مثل گذشته خودمان که پدران ما با صد هزار تومان خونه و ماشین میخریدند و امروز ما یک زیر پیرهن یا کمربند یا دو کیلو میوه پلاسیده نمیشه خرید.با صد هزار به دور دنیا میرفتند و ما کرایه کرج تا تهران رو میدیم که بریم س کار و برگردیم.ما نمیخوریم.نمی پوشیم.سفر نمیریم.در کشورهای خارجی ماشین های مدل بالا دارند بنزین ندارند و ما بنزین داریم ولی زندگی نداریم چه برسد به ماشین

  • آسترکی
    0

    دوستان من در شرکت خصوصی با بیش از دو هزار کارگر کار میکنم.هر سال هم حقوق کارگر اضافه شده ولی کسی رو بیرون نکردند.نماینده ما کارگر ها فکر میکنند کار شاقی انجام میدهند که حقوق رو اضافه میکنند.حقوق بهمن ماه من کلا با کلی اضافه کار شده ۷۳۵۲۱۰۰ که مالیات شده ۱۳۵۹۸۹ و بیمه ۴۹۶۰۱۳ تومن .هر سال کارفرما سه تا ۵ بار بیش از صد نوع محصولات خودش رو گرون میکنه تا حقوق کارگر رو بده و تعریف تورم در اقتصاد یعنی افزایش سطح عمومی قیمتها.حالا بفرمائید اردیبهشت با صد کیلو ده هزاری میرید سوپر مارکت با ۵ کیلو لبنیات و حبوبات بر میگردی.کرایه خونه هم به خاطر افزایش قیمت ساخت و ساز دو برابر شده.چرا؟ چون تیر آهن.آجر.شیر آلات.سنگ و سرامیک. ایزوگام.کابینت لوله کشی.در و پنجره رو کارگری ساخته که ۵۰درصد حقوقش اضافه شده و ابنیه سازان خونه های تازه ساختشون رو به نرخ دستمزد امسال میفروشند و در نتیجه خونه های کلنگی هم ۵۰ درصد گرون میشه.بنابر این مخالفم

  • آسترکی
    0

    نظرهای شما رو خوندم.متاسفانه باید بگم محصولات تولیدی ما که چند نمونه آن هم اکنون در خونه های شماست امسال در چند نوبت جمعا ۵۰ درصد اضافه شد و بقیه شرکتها اعم از تولیدی و خدماتی همینجور بوده.ولی کسی که مزد بگیر دولت باشه این رو کمتر احساس میکنه

  • ناشناس
    0

    نظرسنجی احتمالا خیالی تون مبنای علمی هم داره؟
    خلق پول تورم رو افزایش میده
    افزایش حقوق کارگران موجب افزایش راندمان در تولید می شود که پول تولید باز وارد چرخه می شود.
    اقاصادانهایی که گفتید اکر نظرشون دوزار ارزش داشت تو8سال قبل باید کاری میکردند
    اکه مخالف دولتید مشکلتون رو جور دیکه باخودتون حل کنید.
    انگار از اینکه قشر کارگر در رفاه نسبی قرار بگیرند عده ای بدجوری ناراحتند

  • عادل
    0

    صدرصد تورم بیشتر میشه بجای حقوق اصافه جلو تورم بیگیرید کارگری که با ماهی ۴ملیون حقوق گوشت کیلویی ۱۵۰ تومان میخرید الان باید دویست هزا بخردپس میشه هم ان اش کاسه

  • سیاوش
    0

    مدوم افکار عمومی دروغگو های پست این تورم کورید نمیبینید فقط به فکر یه مشت کارفرما دزدین که نه اضافه کاری میدن نه حق شیفت کار ۱۲ساعته رو ۸ساعت حساب میکنن بازم بسشون نیس بازم میخوان بخورن که ماشین میلیاردی بندازن زیر پای بچه بیکار و آسمون جلشون

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد