کم هزینه ترین راه های مهاجرت

یکی از مهم‌ترین مسائلی که قبل از مهاجرت باید به آن توجه داشت محاسبه و تخمین هزینه‌های مهاجرت و گذران زندگی در کشوری است که قصد مهاجرت به آن را داریم.

کم هزینه ترین راه های مهاجرت

امروزه به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر جوامع مختلف، افراد به دنبال کم هزینه‌ترین راه‌های مهاجرت به کشورهای خارجه به منظور دستیابی به زندگی بهتر برای خود و خانوادشان هستند. در ادامه به بررسی کم هزینه‌ترین راه‌های مهاجرت از بین روش‌های متعدد مهاجرت خواهیم پرداخت.

مهاجرت تحصیلی

اپلای تحصیلی یکی از آسان‌ترین راه‌های مهاجرت و شروع یک زندگی جدید در کشوری دیگر است که از آن به عنوان کم هزینه‌ترین راه مهاجرت هم نام برده می‌شود.

از جمله دلایل شناخته شدن مهاجرت تحصیلی به عنوان کم هزینه‌ترین راه مهاجرت عبارت است از:

۱. نیاز به سرمایه زیادی ندارد.

۲. در اکثر کشورها داشتن تمکن مالی برای مهاجرت تحصیلی اجباری نیست.

۳. اکثر کشورهای خارجی دانشجویان بین‌المللی خود را بورس می‌کنند یعنی تمام یا بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجو در مدت زمانی که در آن کشور است به عهده دانشگاه و دولت آن کشور است.

۴. هزینه‌های پایین آموزش و امکان برخورداری از تحصیلات رایگان در بعضی کشورها مانند: ترکیه، آلمان، ایتالیا و..

۵. امکان داشتن کار پاره وقت دانشجویی بر طبق قوانین هر کشور و دانشگاه مورد نظر به منظور آسایش مالی بیشتر و جبران هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجویی افراد.

اخذ بورسیه

ترتیب مراحل گرفتن بورسیه تحصیلی از دانشگاه‌های خارجی به صورت زیر است:

  • انتخاب کشور مبدا با توجه به بررسی قوانین پذیرش مهاجر تحصیلی توسط آن کشور.
  • انتخاب دانشگاه مورد نظر برای تحصیل و مراجعه به وب‌ سایت آموزشی آن به منظور آگاهی از قوانین و شرایط پذیرش دانشجو و در صورت نیاز مکاتبه با دانشگاه و اساتید برای کسب اطلاعات بیشتر.
  • داشتن مدرک زبان با نمره بالا ( عموما نمره آیلتس ۷ و تافل ۱۰۰ به بالا شانس قبولی را افزایش می‌دهد)
  • جمع‌آوری مدارک مورد نیاز و داشتن یک رزومه قوی در رشته تحصیلی مرتبط با رعایت اصول نوشتن رزومه و ارسال آن در زمانبندی مناسب برای دانشگاه و اساتید.

    ( داشتن مقالات علمی، طرح‌های تحقیقاتی، ثبت اختراع، شرکت در سمینارها و کارگاه‌های آموزشی معتبر و…  شانس دانشجو برای گرفتن بورسیه تحصیلی را افزایش می‌دهد)

  • بعد از تایید رزومه از طرف دانشگاه مبدا شما باید مدارک مورد نیاز بر اساس موارد نوشته شده در وب‌سایت دانشگاه را اماده کرده و برای دانشگاه ارسال کنید.

    در نهایت در صورت دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر برای دریافت ویزا و مهاجرت تحصیلی اقدام کنید.

اخذ فول ‌فاند

فول فاند یا بورس‌های تحصیلی کامل در درجه اول به دانشجویان داخلی (in-state applicants) که توانایی پرداخت هزینه های تحصیلشان را ندارند، داده می‌شود. در موارد دیگر، با توجه به دانشگاه مورد نظر و قوانین آن به دانشجویان و ورزشکاران نخبه خارجی هم بورسیه تحصیلی کامل تعلق می‌گیرد. به همین دلیل هنگام پر کردن درخواستتان در FAFSA(فرم درخواست رایگان برای کمک دانشجویی فدرال)، حتما باید نیاز مالی و کمبود منابع تامین هزینه‌هایتان را نشان دهید و علاوه بر این برای آن باید بتوانید توانایی‌های موجود خودتان برای پیشرفت و موفقیت در دانشگاه مورد نظر را بیان کنید،  در غیر اینصورت واجد شرایط دریافت فول فاند نخواهید بود.

انواع فاندهای تحصیلی

  • حقوق سالانه یا ماهیانه که در ازای کار دانشگاهی پرداخت می‌شود:

منظور از این حقوق مبلغی است که از طرف دانشگاه‌ها به صورت ماهیانه و یا سالیانه به دانشجویان مقاطع دکتری و بالاتر که به عنوان دستیار آموزشی یا دستیار پژوهشی فعالیت کنند در ازای انجام کارهای تحقیقاتی و دانشگاهی زیر نظر اساتید خود، داده می‌شود. این کمک هزینه در قالب یک قرارداد یک ساله به عنوان یک حقوق برای دانشجو واریز خواهد شد. دانشجویان مقطع دکتری با دریافت این فاند همانند افراد شاغل در دانشگاه بوده و حقوق ماهیانه دریافت می‌کنند.

  • کمک هزینۀ تحصیلی با بازپرداخت بلند مدت و یا بدون بازپرداخت

این نوع فاند در قالب‌های مختلف به دانشجویان ارائه می‌شود. برای دریافت آن، دانشجو مجبور به کار کردن نیست. بلکه باید طی اقساط بلند مدت و کوتاه مدت مبلغ کمک هزینه را به دانشگاه بپردازد.

انواع مختلف شهریه، وام، فلوشیپ، اسکلارشیپ، کمک هزینۀ Grant، کمک هزینۀ award، کمک هزینۀ waiver و کمک هزینه‌های شایستگی در این دسته از فاندها قرار می‌گیرند.

  • کمک هزینۀ تحصیلی زنان و افراد با مهارت‌ها و توانایی‌های خاص

این نوع از فاند به افرادی از قبیل زنان، ورزشکاران نام‌آور، افراد کم توان و یا دارای معلولیت، بیماران خاص و یا افرادی که دارای تخصص خاصی هستند به منظور تشویق به ادامه تحصیل داده می‌شود.

عخعهخعهخخ

کار دانشجویی

اجازه کار دانشجویی از جمله امتیازاتی است که از شدت فشار مالی وارده به دانشجو کم کرده و بخشی از هزینه‌های تحصیلی و زندگی دانشجویی فراد را جبران می‌کند.

اما توجه داشته باشید اجازه کار دانشجویی در تمام کشورها و دانشگاه‌ها با توجه به قوانین و سیاست‌های آنها وجود ندارد.

 

مهاجرت کاری

از آنجایی که در مهاجرت کاری تمرکز بر روی مهارت فردی افراد است نه لزوما داشتن سرمایه زیاد، از این روش به عنوان دومین روش کم هزینه برای مهاجرت نام برده می‌شود.

هر کشور با توجه به شرابط اقتصادی، سیاست کاری، درآمدی و شغلی قوانین بخصوصی را برای پذیرش مهاجر کاری دارد. آسان‌ترین راه برای مهاجرت کاری کم هزینه این است که از کارفرمای معتبر در کشور مقصد خود پیشنهاد کاری داشته باشید. بعد از تایید و پذیرش درخواست شما، کارفرما بقیه کارهای اداری مهاجرت شما به کشور مقصد را انجام می‌دهد.

قوانین و شرایط اولیه مهاجرت کاری

  • اولویت کار در هر کشوری ابتدا برای افراد بومی آن است و اگر در زمینه‌ای، نیروی مورد نیاز پیدا نشد و یا با کمبود نیرو مواجه بود، از افرادی که قصد مهاجرت کاری دارند استفاده می‌کند. پس آگاهی از بازار کار حرفه شما در کشور مقصد برای مهاجرت کاری از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • تخصص، میزان مهارت و رزومه کاری شما تاثیر زیادی در پذیرش نهایی مهاجرت کاری خواهد داشت.
  • شرط سنی پذیرش مهاجر کاری که با توجه به قوانین هر کشور و هر حرفه متفاوت است.
  • آشنایی با زبان رسمی کشور مقصد علاوه بر تسلط به زبان انگلیسی شانس پذیرش شما را افزایش خواهد داد.

ههغعهعغ

مهاجرت از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش‌های آسان و کم هزینه برای مهاجرت گرفتن ویزای ازدواج است. در مقاله مهاجرت بدون پول از سایت اسکورایز در این باره می‎‌خوانیم: این روش مسیری آسان و کم‌هزینه برای مهاجرت به کشورهای اروپایی است. برای اخذ این ویزا باید ازدواج شما با شخص موردنظرتان که ساکن کشور مقصد است به‌صورت رسمی ثبت شده باشد. در روز مصاحبه نیز سؤالاتی درباره نحوه و زمان آشنایی، وضعیت زندگی و سطح درآمدی از شما و همسرتان پرسیده می‌شود و در نهایت ویزای ۱ ساله برای شما صادر می‌شود. در صورت پایداری ازدواج بعد از یکسال، می‌توانید برای تمدید اقامت یا اخذ اقامت دائم اقدام کنید.

 

کلام آخر

شرایط و قوانین پذیرش کشوراهای مختلف در تمام روش‌های مهاجرتی موجود با یکدیگر متفاوت است. پس توجه داشته باشید برای گرفتن نتیجه بهتر و مطمئن‌تر باید ابتدا به وب‌سایت‌های مرتبط با روش مهاجرتی مدنظر خود در کشور مقصد مراجعه کرده و با اگاهی و اطلاعات کامل درباره آن شروع به اقدام و تصمیم‌گیری برای رسیدن به هدف خود کنید.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • Migrant
    0

    انشالا تمام جوانان ایرانی به تنها آرزشون که مهاجرت برسن

  • مهدی
    0

    ارزوی فرار داریم ولی پول نداریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد