نگاهی متفاوت به پاکت کاغذی

امروزه انواع پاکت کاغذی مانند پاکت نامه و یا پاکتهای فروشگاهی برای استفاده در انواع فروشگاه‌ها و در جهت حمل محصولات به صورت یکبار مصرف و یا با طول عمر بیشتر تولید می‌شوند.

نگاهی متفاوت به پاکت کاغذی

جالب است بدانید که از بدنه این بسته بندی‌ها امروزه به عنوان فضایی برای تبلیغات نیز بهره برده می‌شود و از این لحاظ جذابیت این نوع پاکت‌ها برای فروشندگان و خریداران محصولات روز به روز افزایش پیدا می‌کند. در این مطلب نگاهی به گذشته تا امروز این محصول کاغذی خواهیم کرد.

اختراع و نوآوری در پاکت کاغذی

کیسه‌هایی که از جنس کنف، کتان و یا چرم ساخته می‌شدند، شاید قرن‌ها برای بسته بندی و جابجایی انواع کالا استفاده می‌شدند. هرچند که این محصولات دوام زیادی داشتند، اما هزینه آنها زیاد بوده و همچنین زمان زیادی برای تولید آنها صرف می‌شد. به همین دلیل با مطرح شدن پاکت کاغذی در حدود دهه 1800 میلادی، این نوع بسته بندی مورد توجه زیادی قرار گرفته و توسعه یافت.

فرانسیس وول در سال 1852 میلادی توانست تا دستگاهی را اختراع کند که پاکت‌های کاغذی را به صورت انبوه تولید کند. هرچند پاکتی که توسط دستگاه وول تولید می‌شد، فقط برای اشیاء کوچک کاربرد داشت و شبیه به پاکت نامه پستی بود، اما این شروعی برای تغییرات بزرگ بود.

حدود بیست سال پس از فرانسیس وول و در سال 1870میلادی، مارگارت نایت به این نتیجه رسید که پاکت‌هایی با کف مربع شکل کاربرد بیشتری خواهند داشت. همین ایده باعث شد تا دستگاه ساخت این پاکت را اختراع کرده و کاربرد پاکت‌های کاغذی را نسبت به قبل افزایش داد. در سال 1883 چارلز استیلول تغییر دیگری در پاکت‌ها ایجاد کرد که انبارداری آنها را آسان‌تر کرد. او پاکت‌هایی که قابل تا شدن بوده و خط دار بودند را توانست تولید کند. می‌توانید اینجا از تاریخچه پاکت کاغذی بیشتر بخواند

 

پاکت دسته دار کاغذی

تقریبا چهل سال پس از تغییری که استیلول در پاکت‌های کاغذی ایجاد کرد، لیدا و والتر دیوبنر بودند که در سال 1918 میلادی توانستند پاکت‌ها را کاربردی‌تر کنند. آنها بندهایی به بالای پاکت برای حمل بهتر اضافه کرده و کف پاکت‌ها را تقویت کردند تا بتوان بار بیشتری را با آنها حمل نمود.

پاکت کاغذی از چه موادی تشکیل شده است؟

کاغذ کرافت که کاغذ کاهی نیز گفته می‌شود‌ از مهمترین مواد اولیه‌ای است که برای ساخت جعبه و یا پاکت کاغذی استفاده می‌شود. این ماده که از خرده چوب‌ها تولید می‌شود، در سال 1879 میلادی و توسط یک شیمیدان آلمانی به نام کارل اف دال ساخته شد. برای تولید این ماده، خرده چوب‌ها در حرارت بالایی قرار گرفته و به پالپ جامد تبدیل می‌شود. در مرحله بعدی، پالپ را غربال کرده و شستشو داده می‌شود.

هرچند که از کاغذهای دیگری همچون، کاغذ سنگ، کاغذ مومی و کاغذ گلاسه نیز برای ساخت پاکت‌های کاغذی استفاده می‌شود، اما کاغذ کرافت با توجه به استحکام خوبی که دارد، بیشتر از سایر کاغذها در این زمینه کاربرد دارد. انواع مختلفی مانند پاکت کرافت پنجره‌ای و پاکت کرافت زیپ کیپ یا زیپ دار از این جنس کاغذ ساخته می‌شود که به عنوان مثال برای ساخت پاکت میوه و خشکبار کاربرد زیادی دارند.

EE1CC0FA-561E-43E3-96BD-35E954F07D09

 

پاکت با کف مربع

چگونه یک پاکت کاغذی استحکام بیشتری خواهد داشت؟

با تغییر در سه عامل می‌توان پاکت‌های کاغذی را محکم‌تر کرده و در نتیجه وزن بیشتری را با آنها حمل کرد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • گرماژ کاغذ

هرقدر چگالی یک ماده بیشتر باشد، تحمل و استقامت بیشتری خواهد داشت. در مورد کاغذ، چگالی را با استفاده از وزن و اصطلاحا گرماژ آن مشخص می‌کنند. کاغذهای متراکم و با ضخامت بیشتر گرماژ بالاتری دارند و می‌توانند استقامت بیشتری را نشان بدهند.

  • کاست پاکت

پاکت کاست‌دار در واقع نوعی از پاکت‌ها هستند که قسمتی از آن با استفاده از کاست بزرگتر و تقویت می‌شود. در نتیجه از این روش، برای اینکه پاکت بتواند وزن بیشتری را تحمل کند، استفاده خواهد شد.

  • بند کاغذی پاکت

در برخی از پاکت‌های دسته دار، کاغذهای کرافت به دور بندها پیچیده شده و به داخل پاکت چسبانده می‌شوند. این کار کمک خواهد کرد تا مقاومت پاکت افزایش پیدا کرده و بتواند وزن بیشتری را تحمل کند.

  • تقویت کننده‌ها

اصولا به دو نقطه از پاکت کاغذی فشار بیشتری وارد می‌شود که شامل کف پاکت و لبه بالای پاکت که بند وصل خواهد شد، می‌شود. در نتیجه اگر قرار باشد، پاکت وزن بیشتری از سطح استاندارد خود را تحمل کند، این دو نقطه را با چسباندن یک لایه کاغذ اضافی، تقویت می‌کنند.

انواع پاکت کاغذی

امروزه با توجه به نیازهایی که در بازار وجود دارد، انواع مختلفی از پاکت‌های کاغذی تولید می‌شوند که در ادامه به برخی از مشهورترین انواع آنها اشاره خواهیم کرد.

-پاکت SOS

این پاکت در حقیقت همان پاکتی است که توسط استیلول طراحی شد. زمانی که محصولات خود را در داخل این پاکت قرار بدهید، به دلیل قسمت مربعی که در انتهای آن وجود دارد، پاکت ایستاده قرار خواهد گرفت. این نوع پاکت از تحمل باری برخوردار است و به دلیل اینکه در بیشتر مواقع از کرافت ساخته می‌شود، به پاکت کرافت معروف شده است. پاکت‌هایی که برای پیتزا و انواع فست فود استفاده می‌شود بیشتر از این نوع است.

-پاکت PBOM

پاکت   Pinch Bottom Open Mouthشباهت زیادی به پاکت SOS دارد. اما دهانه آن با استفاده از قابلیت چسبانی که در لبه پاکت تعبیه شده است، کاملا قابل بسته شدن است. در بیشتر اوقات از این نوع پاکت برای مواد غذایی پخته و یا سایر مواد غذایی آماده برای مصرف استفاده می‌شود.

DBBDDF4F-E870-456A-84C9-9BDFFB9BE243

می‌توانید انواع پاکت کاغذی را از اینجا ببینید.

-پاکت نان

این محصول برای استفاده به عنوان بسته بندی مناسب مواد غذایی مانند نان طراحی شده و به همین دلیل پاکت نان نامیده می‌شود. در این نوع پاکت از روکش شیشه‌ای و یا مومی استفاده می‌شود تا تازگی و طعم ماده غذایی بهتر حفظ شود. این نوع پاکت‌ها می‌توانند دارای پنجره برای مشاهده داخل بسته بندی و همچنین کاست برای تقویت بسته بندی باشند.

7FE3800E-EA54-43AC-9551-0D1CEEA3F452

پاکت کاغذی پنجره‌ای

جمع بندی

پاکت کاغذی با استفاده از کاغذهای متفاوتی تولید می‌شود که کاغذ کرافت در این میان طرفداران بیشتری را دارد. شما می‌توانید انواع پاکت‌های کاغذی در ابعاد و اندازه‌های مختلف و با انواع طرح‌های خلاقانه و اختصاصی را با استفاده از کاغذهای مختلف تولید کنید. به یاد داشته باشید که چاپ پاکت کرافت و سایر پاکت‌های کاغذی با دو روش چاپ فلکسو و یا افست قابل انجام است. اگر این سوال را دارید که پاکت کاغذی از کجا بخریم، برای خرید پاکت کرافت و سایر پاکت‌های کاغذی، دریافت بهترین قیمت و ثبت سفارش پاکت بسته بندی فقط لازم است با کارشناسان شرکت چاپ و بسته بندی پویا فراز خلاق در ارتباط باشید.

سوالات متداول

  • چه کاغذهایی برای تولید پاکت کاغذی استفاده می‌شود؟

انواع کاغذها مانند کاغذ گلاسه، کاغذ تحریر، کاغذ سفید و کاغذ سنگ برای ساخت پاکت کاغذی استفاده می‌شود. البته در بیشتر مواقع، این نوع پاکت‌ها با استفاده از کاغذ کرافت تولید می‌شود.

  • کاغذ کرافت چه مزیت‌هایی دارد؟

کاغذ کرافت نسبت به سایر کاغذها از استقامت بیشتری برخوردار است. همچنین ساخت آنها از مواد بازیافتی کمک می‌کند تا به محیط زیست آسیب کمتری وارد شود.

  • کاربرد کاست در پاکت کاغذی چیست؟

کاست‌ها کمک می‌کنند تا استحکام و استقامت پاکت‌ها برای تحمل محصولات با وزن بیشتر، افزایش پیدا کند.

 

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد