در سفر به دبی حتما به این رستوران ها برو

پرجمعیت‌ترین شهر امارات متحده عربی که در ساحل خلیج فارس قرار دارد. دبی به خاطر مکان‌های توریستی فوق‌العاده، هتل‌های لوکس و رستوران‌های معروفش به یکی از توریستی‌ترین شهرهای جهان تبدیل شده است.

در سفر به دبی حتما به این رستوران ها برو

معمولا بازدیدکنندگان در تور لحظه آخری بعد از بازدید از مکان‌های دیدنی به دنبال رستوران‌های معروف دبی هستند. در این نوشته از سفرمارکت برخی از معروف‌ترین رستوران‌های دبی را به شما معرفی می‌کنیم.

 

۱. کافه شهر رویایی (Dream City Cafe)

کافه شهر رویایی دقیقا با نام خود مطابقت دارد. این رستوران که در قلب جاده شیخ زاید (بزرگراهی که شهرهای ساحلی امارات را به هم وصل می‌کند) قرار دارد. در این رستوران مجموعه‌ای از بهترین غذاهای خیابانی دبی از جمله شاورما، پاراتا و دسی برگر سرو می‌شود. تست کردن سس تمر هندی چیلی سبز که برای علاقه‌مندان به غذاهای تند بسیار واجب است. بسیاری از غذاها تند هستند. معمولا همراه با غذاها آب میوه‌های تازه و خنک می‌آورند که برای خنک شدن در روزهای گرم تابستان نقش کلیدی دارند. بسیاری از آشپزها از هند و بنگلادش می‌آیند. اگر طرفدار غذاهای هندی هستید، حتما به این رستوران بروید.

 

۲. آشپزخانه مزرعه ماتار (The Mattar Farm Kitchen)

مزرعه ماتار که توسط استاد آشپزی عرب حاتم ماتار تأسیس شد، بهترین گوشت را در دبی سرو می‌کند. ماتار غذاهای مورد علاقه طرفداران غذاهای گوشتی و باربیکیو را تهیه می‌کند. بهترین غذاهای اینجا عبارتند از: سینه دودی، دنده گوشت گاو، بوقلمون، مرغ، پای بره، اردک و سوسیس با طعم‌هایی مانند گوشت بره و زعتر. همه این غذاها با استفاده از مواد غذایی محلی تهیه می‌شوند. ممکن است بعضی از مواد غذایی نیز در مزرعه خود ماتار موجود نباشند. در این صورت از بهترین بازارهای محلی و رستوران‌هایی مثل BB Social Dining تهیه می‌شوند. اگر با رزرو بلیط تهران دبی آماده سفر هستید و غذاهای باربیکیو و گوشتی دوست دارید، این رستوران را از یاد نبرید.

2

۳. الو بیروت (Allo Beirut)

الو بیروت، یک رستوران رنگارنگ و شیک کنار جاده‌ای است. پیشنهاد می‌کنیم افرادی که برای رفتن به دبی تور رزرو می‌کنند، حتما به این رستوران بروند. در این رستوران غذاهای پرانرژی از جمله شاورما آبدار و کاملاً کبابی سرو می‌شود. این غذاها طعم و مزه ویژه‌ای دارند که با سایر رستوران‌های دبی کاملا متفاوت هستند. مشتریان برای خوردن غذاهایی مثل کراکلی ماناکیش، سج شکم پر، کاک، پیتزا و ساندویچ با ادویه‌ مخصوص به اینجا می‌آیند. کسانی که گرسنه‌تر هستند باید گوشت بره شکم‌پر، استیک و جوجه رست شده را که با سس توم و پنیر سرو کنند. اگر قیمت تور دبی برایتان مهم است این قیمت بسته به امکانات و شرایط آن متفاوت خواهد بود. تورهای گران تر احتمالا پرواز ها و هتل های بهتری دارند.

 

۴. پروژه چایوالا (Project Chaiwala)

در پروژه چایوالا چای‌هایی با طعمی مدرن و خاص در کنار خیابان میل کنید. این کافه توسط دو عاشق چای تاسیس شد و اکنون در سراسر امارات گسترش یافته است. محصولات چای این کافه مزارع هند تهیه می‌شود. چای مخصوص اینجا با ادویه هندی دم داده می‌شود. این چای‌ها با شیر و زعفران و در فنجان‌های گلی سرو می‌شود. بنا به ادعای صاحبان کافه، شیر و زعفران عطری آرام‌بخش و طعم بی‌نظیری به چای می‌بخشد.

 

۵. امامی (Umami)

امامی بخشی از یک گروه رستورانی است که در دهه 1980 برای آوردن غذاهای آسیایی به دبی تاسیس شد. این غذاها شامل غذاهای چینی، غذاهای باربیکیو مغولی، غذاهای ژاپنی و غذاهای کره‌ای می‌شود. غذاهای ژاپنی اینجا با سایر غذاهایی که در جاهای دیگر میل می‌کنید، متفاوت است.

 

۶. وحشی و ماه (Wild and the Moon)

مانند بسیاری از شهرها، دبی نیز شاهد تغییر غذاها به سمت غذای گیاهی بوده است. رستوران وحشی و ماه، یکی از اولین رستوران‌های محلی وگان است. تمام مواد تشکیل‌دهنده محلی، ارگانیک، فصلی و بر اساس اصول اخلاقی هستند. این منو بر اساس گزینه‌های تغذیه سالم طراحی شده است. منوی رستوران شامل طیف گسترده‌ای از سالاد، سوپ، اسموتی‌ها، شیر آجیل و کوکتل‌های خوشمزه است. دسرها و تنقلات بدون شکر تصفیه‌شده، آنزیم‌های فرآوری شده، گلوتن یا لبنیات نیز موجود است.

 

۷. قهوه نایتجار (Nightjar Coffee Roasters)

اگر به دنبال نوشیدن یک قهوه خاص هستید به این کافه بیایید. قهوه نایتجار در خیابان هنری آلسرکال دبی واقع شده است. اینجا یک رستوران و کافه خانگی است که قهوه‌های تهیه شده از «میکرو و نانولات» را ارائه می‌کند. لئون سورینت، صاحب این کافه، جوایز زیادی کسب کرده است. وی این رستوران را در سال 2017 راه‌اندازی کرد تا کمبود قهوه محلی دبی را برطرف کند. از آن زمان این غذاخوری به محلی برای نوشیدنی‌های گیکی و لقمه‌های خلاقانه و خوشمزه تبدیل شده است. این رستوران با گزینه بیرون بر در طول همه‌گیری کرونا رونق داشته است و قهوه آن همیشه خوب و خوش طعم بوده است.

 

۸. راجو املت (Raju Omlet)

همان‌طور که از نام آن پیداست، راجو املت، یک املت ویژه هندی است. این رستوران با ترکیبی از عکس‌های قدیمی و هنر طرفداران بالیوود تزئین شده است. منوی گسترده آن بر تنقلات مختلف خیابانی هندی تمرکز دارد. املت‌های مختلفی در اینجا سرو می‌شود. تخم مرغ کجریوال، نیمرو روی نودل و انواع غذاهای دیگر که در آن تخم مرغ‌ها ظاهر شگفت‌انگیزی دارند، در این رستوران وجود دارد.

3

۱۰. کباب مخصوص استاد

الاستاد توسط خانواده ایرانی انصاری که 43 سال پیش به دبی مهاجرت کرده‌اند اداره می‌شود. اگر به امید خوردن غذاهای خوشمزه ایرانی هتل دبی را رزرو کردید، حتما به اینجا سر بزنید. این رستوران با افتخار غذاهای کلاسیک ایرانی را در منطقه قدیمی بر دبی درست می‌کند. منو رستوران شامل انواع کباب‌های گوسفندی، مرغ و فیله است. برخی از آن‌ها را قبل از کباب کردن در ماست خوابانده شده است. برخی دیگر در ادویه‌ها و گیاهانی مانند شوید، نعناع، ریحان، پیازچه، شنبلیله و ترخون پخته می‌شود. غذاها با خُبز (نان مسطح) یا برنج زعفرانی سرو می‌شوند و با سبزیجات برشته ارائه می‌شوند. گیاهخواران باید در هنگام ناهار برای خوردن گزینه‌هایی مانند خوشت بامیه و بادمجان به آنجا سر بزنند.

 

کلام آخر

دبی شهر فوق‌العاده جذاب و دیدنی است که در حاشیه خلیج فارس و کشور امارات متحده قرار دارد. دبی برای خیلی از ایرانیان که علاقه به خرید بلیط هواپیما خارجی دارند، بهترین مقصد گردشگری است. در دبی علاوه بر مکان‌های متعدد دیدنی و گردشگری مدرن، رستوران‌های معروفی نیز خدمات ارائه می‌دهند. در این نوشته از سفرمارکت برخی از بهترین رستوران‌های دبی را به شما معرفی کردیم.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد