ملاک محاسبه حقوق بازنشستگی مشخص شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نظر اغلب نمایندگان مجلس آن است که ملاک محاسبه حقوق بازنشستگی، وضعیت فعلی یعنی بر مبنای دو سال آخر خدمت باشد و به ۵ سال تغییر نکند.

ملاک محاسبه حقوق بازنشستگی مشخص شد

سید مهدی فرشادان با اشاره به پیشنهاد دولت در لایحه برنامه هفتم توسعه مبنی بر محاسبه حقوق بازنشستگی کارکنان دولت بر اساس ۵ سال آخر، اظهار داشت: تغییر مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی از ۲ سال به ۵ سال آخر خدمت، پیشنهاد دولت است.

وی بیان کرد: محاسبه حقوق بازنشستگان بر مبنای ۵ سال آخر با توجه به وضعیت نامناسب صندوق‌های بازنشستگی و از نظر منابع مالی به نفع دولت تمام می‌شود و به همین علت دولت این پیشنهاد را در لایحه برنامه هفتم توسعه آورده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظر قاطبه نمایندگان مجلس آن است که ملاک محاسبه حقوق بازنشستگی، وضعیت فعلی یعنی بر مبنای دو سال آخر خدمت باشد و به ۵ سال آخر خدمت تغییر نکند.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه محاسبه حقوق بازنشستگان بر مبنای ۵ سال آخر در مجلس مقبولیت کافی ندارد، گفت: علت مخالفت اغلب نمایندگان مجلس با تغییر مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی از ۲ سال به ۵ سال آخر خدمت آن است که این کار از نظر پاداش پایان خدمت به ضرر بازنشستگان تمام می‌شود و باعث می‌شود حقوق بازنشستگی کاهش یابد.

فرشادان با بیان اینکه مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی بر اساس وضعیت فعلی یعنی ۲ سال آخر خدمت منطقی و معقول است، تاکید کرد: موضوعات مربوط به بازنشستگان و این مسأله به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه ارجاع و هنوز در صحن مجلس بررسی نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: به احتمال زیاد و حتی اگر تغییر مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی از ۲ سال به ۵ سال آخر خدمت در کمیسیون تلفیق تصویب شود، این موضوع در صحن مجلس رأی نمی‌آورد و مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی همان ۲ سال آخر خدمت باقی می‌ماند.

منبع: مهر
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    1

    باتوجه به ابر تورم موجود ، بایستی مبنای بازنشستگی، سال آخر بعلاوه ۴۰ درصد افزایش حقوق باشد

  • رساگو
    2

    سلام منطقی بودن میانگین ۲سال ،اخرخدمت موردتاکید وبه نفع کارگر میباشد

  • ناشناس
    1

    وضعيت حقوق بازنشستگان در همين وضعيت هم داغونه!اون موقع دولت به خاطر بى عرضگى خودش مى خواهد جيب بازنشستگان را بزند؟!

  • ایرانی آباد و آزاد
    1

    فقط دولت دست در جیب مردم و بازنشستگان تامین اجتماعی کرده !!!!
    این ظلم و حق خوری و عدم اجرای همسان سازی در اذهان فرزندان و خانواده بازنشستگان و تاریخ خواهد ماند ...

  • ناشناس
    1

    اقایان موافق افزایش مبنا از 2 به 5 سال، میانگین حقوق 5 سال قبل خود را بگیرند و ببینند چقدر می شود! با این تورم و افزایش حقوق کمتر از تورم، خیلی پرو هستند که دنبال فقیرتر کردن مردم هستند.

  • ابراهیم
    1

    امیدوارم با تغییر ضریب مشاغل سخت و زیان اور هم موافقت نشه سخته واقعا تو محیط پر از غبار و الودگی کار کردن

  • ناشناس
    1

    ملاک حقوق بازنشستگی کشاورز بدبختی که همه عمرش جون کنده تعطیلی و عیدی وپاداش وهیچ مزایای دیگه ای نداشته چیه حقوق یک میلیون پانصد تومانی خرج درمان بدن رنجورش بشه یا خانوادش انصاف کجاست

  • تا بوده
    0

    معلومه که مدیران تصمیمی را تصویب نمی‌کنند که به ضررشان باشد

  • الف
    0

    دولت محرومان !!!همواره دست در جیب مردم و بازنشستگان تامین اجتماعی دارد !!!

  • قاسم
    0

    آقایان همین فردا که باز نشسته شدید ، با کولباری از بیماری، نو ه های و بچه های بزرگ مواجه میشوید. آن وقت هست که زانوی غم بغل میگیرید. و با چندر غاز حیرون و شرمنده ی زن و بچه ها هستید. لااقل میبایست حقوق کسی که ۳۰ سال برای دولت زحمت کشیده لااقل ۲ برابر حقوق شاغل باشه. انتظار ۳۰ روز داریم حقکق بربزن، وقتی ریختن تا سوم برج جیب همه بازنشستگان محترم خالی است. یا بفکر پرداختن وام هستن یا شهریه مدرسه و ....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد