آتش به جان مسافران ارمنستان

سلام، اول از همه بگویم که این داستان کاملا واقعی است و براساس اتفاقاتی که در سفر ارمنستان برای من و همسرم افتاده تصمیم گرفتم تا با شما به اشتراک بگذارم.

 آتش به جان مسافران ارمنستان

 من اصغری هستم  کارمند یک فروشگاه تجهیزات آتش نشانی. کسی که خودش به همه مشاوره میداد و در تمامی کنفرانس ها و سمینارهای آتش نشانی شرکت می کردم و همه رو ترغیب میکردم یه کپسول اتش نشانی توی مشاینشون داشته باشند اما خودم کپسول آتش نشانی تو ماشینم نداشتم. این رو هم بگم که ما عاشق کمپ کردن و سفر هستیم و هر هفته به جاهای مختلف سفر می کنیم.

برای اولین بار تصمیم گرفتیم یک سفر خارجی با ماشینمون بریم و چند روزی رو اونجا بمونیم. ماشین ما از این ماشین های کمپری هستش و همه چیز داریم و میتونیم راحت حتی برای یکماه یکجا کمپ کنیم. 5 تیر 1402 بود که راه افتادیم و از تهران به سمت ارمنستان رفتیم و از مرز نوردوز عبور کردیم. بعد از حدودا یک روز رانندگی به دریاچه سوان رسیدیم و تصمیم گرفتیم در آنجا کمپ کنیم.

این دریاچه یکی از زیباترین دریاچه هایی هستش که دیده بودم و واقعا لذت بخش بود. بساط رو فراهم کردیم و شب اول رو با خستگی زیاد سر کردیم. روز دوم بعد از خوردن صبحانه و کمی شنا کردن تصمیم گرفتیم کباب بپزیم و همراه برنج بخوریم، از اونجایی که گاز رومیزی تک شعله ما در داخل ماشین قرار داشت، برنج رو دم گذاشتم و رفتیم سراغ درست کردن زغال و جمع کردن چوب خشک.

2

در حال جمع کردن چوب خشک بودیم که دم‌کنی، آتیش میگیره و خیلی سریع به بقیه قسمت های ماشین که چوب بود هم سرایت میکنه و چون تجهیزات اطفاء حریق نداشتیم که بتونیم خاموشش کنیم، دیدیم کل زندگیمون داره جلوی چشممون میسوزه و از بین میره، سریع رفتیم مدارک ها و گوشی و دوربین رو برداریم که دست و صورتمون هم سوخت که چندماهی درگیر درمان بودیم.

درکل هرچیزی که در ماشین داشتیم به خاکستر تبدیل شد. بعد از تقریبا نیم ساعت تلاش کردن و با سطل آب وردن نتونستیم آتیش رو خاموش کنیم تا آتش نشانی اومد و خاکسترهای باقی مانده رو خاموش کرد.

با مدارک نیمه سوخته به سفارت ایران رفتیم تا برگه خروج بگیریم و برگردیم ایران و این تلخ ترین سفری بود که داشتیم. تمام زندگیمون نابود شد و هنوز هم درگیر سوختگی های روی صورتمون هستیم.

نتیجه گیری

با اینکه خودم در حوزه آتش نشانی و اطفا حریق کار میکنم اما بی توجهی به بعضی از نکات ایمنی مثل نداشتن کپسول آتش نشانی و قرار ندادن اصولی دم کنی باعث شد ضرر بسیار زیادی بهمون وارد بشه. امیدوارم این نوشته رو که از ته قلبم براتون نوشتم تا شما دوستای عزیز ایمنی رو بیشتر رعایت کنید، مورد قبول  واقع شده باشه و هرچه سریعتر منزل، خودرو و هر مکانی که فکر می کنید نیازمند کپسول آتش نشانی است، را به این وسیله کاربردی تجهیز کنید. خرید کپسول آتش نشانی هزینه زیادی براتون نخواهد داشت، اما ایمنی در برابر آتیش سوزی رو افزایش میده و با خیالی راحت می تونید به مسافرت برید و در شهر سفر کنید.

همیشه ایمن باشید

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • 🐜
    0

    خیلی دوست دارم یک سفر طولانی برم ارمنستان مردمان ارمنستان هم قابل احترام من هستند خداجان قسمت کن تا زنده ام معجزه ای بشه برم سفر ب سرزمین اقوام کهن ایرانیان باستان

  • مجید
    0

    تبلیغ خوبی برای فروش کپسول آتش نشانی بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد