هشدار رئیس اتاق تهران به پزشکیان

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: دولت چهاردهم باید بتواند در کوتاه‌مدت مسائل اصلی را از فرعی تشخیص دهد و در پی آن دست به انجام اقدامات اجرایی فوری بزند.

هشدار رئیس اتاق تهران به پزشکیان

محمود نجفی عرب نوشت: رئیس جمهور منتخب بیشترین تکرار واژه را در مورد اجرای برنامه‌های توسعه و عمل به شعار سال در جهت «جهش تولید و با مشارکت مردم» داشتند. با این‌حال در میان اظهارنظرهایشان به اقداماتی اشاره کردند که چند نمونه آن همکاری بیشتر با بخش خصوصی، حرکت در مسیر تعامل با جهان، رفع موانع اقتصادی و... بود.

اکنون شایسته است که دولت چهاردهم با پایش دقیق این شعارها، امکان اجرای عملی آن‌ها را فراهم و نتیجه را به مردم اعلام کند.

این جریان دولت را به شعارهایش پایبند نگاه می‌دارد. دولت چهاردهم باید بتواند در کوتاه‌مدت مسائل اصلی را از فرعی تشخیص دهد و در پی آن دست به انجام اقدامات اجرایی فوری بزند؛ از جمله اینکه به درک درستی از مسائل اقتصاد ایران برسد.

اکنون ناترازی انرژی، بحران تامین سرمایه، وضعیت ارزی، نظام یارانه ای، اصلاح نظام بانکی، وضعیت تورمی، اصلاح نظام مالی و جلوگیری از تداوم کسری‌بودجه و... از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در مورد آن اقدامات فوری انجام شود.

بخش مهمی از این مسائل به جهان بیرون ربطی ندارد و با درایت، شجاعت و عمل کارشناسی قابل اصلاح است. البته که هرکدام ممکن است حواشی به‌همراه داشته‌باشد، ولی گفتگو با مردم، آگاه سازی ذی‌نفعان و انتقال پیام بهبود به جامعه می‌تواند آن‌ها را برای پذیرش سختی‌های اصلاحات آماده سازد، ضمن آنکه دولت باید اساسا عزم جدی در مسیر رفع این مشکلات و کاستی‌ها داشته‌باشد.

متاسفانه یک بحران بزرگ ایران امروز خروج سرمایه‌های مادی و معنوی است. مهاجرت به یک فرآیند طبیعی تبدیل‌شده و بخش مهمی از جوانان کشور به این موضوع فکر و آن‌هایی که امکاناتی دارند، آن را اجرا می‌کنند. همزمان میزان خروج سرمایه از کشور به میزان قابل‌توجهی افزون بر سرمایه جذب شده بوده و حساب خالص سرمایه به رقمی در حدود منفی ۲۰‌میلیارد دلار رسیده‌است. این وضعیت می‌تواند عواقب خطرآفرینی به‌همراه داشته‌باشد. دولت اگرچه نمی‌تواند معجزه کند، ولی این امکان را دارد که شرایط را در این دو مولفه بهبود بخشد.

دولت چهاردهم برای موفقیت بیشتر نیاز به هماهنگی در تمام ارکان خود دارد، به‌خصوص در حوزه اقتصاد وزرا باید در هماهنگی کامل با هم عمل کنند.

در سالیان گذشته گاهی پیش‌آمده که اقدامات یک وزارتخانه نافی عمل دیگری بوده یا اینکه صدور بخشنامه‌ها و ابلاغ آیین‌نامه‌های متعدد منجر به بروز آشفتگی در عرصه اقتصاد شده‌است. این دولت با انتخاب وزرای هماهنگ و البته باانگیزه می‌تواند با حفظ هماهنگی داخلی، مانع از بروز بحران‌های بیرونی شود.

متاسفانه تحریم‌ها به یک آفت دائمی در اقتصاد ایران تبدیل شده است. البته که حل مسائل مربوط به تحریم‌ها نیازمند تصمیم ملی و فراجناحی است، اما دولت چهاردهم می‌تواند با زمینه سازی برای اجرای دیپلماسی عزتمند و به قول رایج اخیر «فرصت گرا» امکان عبور از تحریم‌ها را فراهم‌آورد. رئیس جمهور در یادداشت اخیرشان به این موضوع اشاره کرده‌اند و امیدواریم با طی تمامی فرآیند‌های لازم، دولت بتواند به تحریم‌ها پایان دهد.

متاسفانه تحریم‌ها علاوه‌بر تمام مشکلات اقتصادی، منجر به توسعه هرچه بیشتر فساد در اقتصاد ایران شده‌است. ثروت‌های بادآورده‌ای برای عده‌ای به ارمغان آورده و گروه دیگری را زمین‌گیر کرده‌است. به‌طور حتم رفع مساله تحریم‌ها در کوتاه‌مدت ممکن نیست، ولی می‌تواند یک سرفصل مهم برای دولت به‌شمار آید. دولت چهاردهم نشان‌داده که رویکرد همراهی با جامعه ذی‌نفعان در تمام حوزه‌ها را پیش گرفته‌است. در صورتی‌که چنین تصمیم و اقدامی همچنان پابرجا بماند و مسیر تعامل به جای تقابل بنشیند، به‌طور حتم مسائل کشور نیز حل خواهد شد. اصل رفتار‌های خردمندانه و دلسوزانه می‌تواند این سرزمین را نجات دهد.

منبع: دنیای اقتصاد
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 43
  • داود
    13

    ای گاش به دولتهای قبلی هم همین طور هشدار می دادید

    نظرات شما -
    • گلی
      5

      دقیقا .
      کاش به دولت قبل هم هشدار می‌دادید که بروی مرز کشور هیچ نظارتی ندارد .من موندم این مردم که هی میان به این بنده خدا گیر میدن تو دولت قبل تو کدوم سوراخ سنبه بودن که نفهمیدن کشورمون را افغانستانی ها گرفتند .اون موقع که نفت را مجانی به کشورهای دیگه می‌دادند کجا بودند ؟ و قتی آران تبدیل شد به افغانستان کجا بودند ؟ همه جیز را مفت در اختیار کشورهای دیگه قرار میدن بعد مردم خودمون باید مالیات و عوارض بدند .

    • ناشناس
      4

      غیر از نفت کم آب وبرق دادن کم به چینی های غارت گر دریا و اقیانوس دادن تا تمام آبزیان را غارت کردن

  • ناشناس
    28

    دهشیری بده آش بهمین خیال باش
    جوجه راآخر پائیز میشمرن

  • بهرام قزوینه
    7

    امیدوارم به خدا رئیس جمهوری اسلامی ایران بتواند مردم شریف ایران ازاین نابسامانی نگرانی نجات دهد که سرپرست خانواده شرمنده زن وبچهاش نشه واقعیتش گرانی کمرمون شکسته

    نظرات شما -
    • ناشناس
      21

      رئیس جمهور در کشور ما کاره ای نیست

  • ناشناس
    46

    فوق تخصص جراحی قلب و عروق چه می داند سیاست و اقتصاد چیست!موضوعات صنعتی، معدنی و تجارتی را از معاون اول یا وزیر اقتصاد و دارایی یا وزیر صنعت، معدن و تجارت پیگیری کنید!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      فقط کی بللدی کارو پیش ببری بکو مام بدونیم

    • گلی
      5

      تو فکر میکنی ایشون از اتاق عمل اومده جز کاندیدا شده ؟ ایشون قبلا معاون و وزیر هم بودند .بک فرد تحصیل کرده هستند .در هفته دوالی سه بار بیشتر عمل جراحی ندارند .بیشتر درس می‌خواندند و در مجلس بودند .

  • ناشناس
    6

    حالا فهمیدین چقد کشور مشکل داره ازاون روزهاکجاسیرمیکردیت کشورو به فنادادین

  • حسینی
    4

    عوض هشدار در پی هشدار شروع کمک کنید

  • ناشناس
    12

    من نمی توانم چرا سخت می گیرید..

  • ناشناس
    7

    کشور دچار مشکلات سیاست خارجیست
    تا سیاست خارجی قدرتمندی برای ایجاد روابط با دنیا نداشته باشیم
    مسلما هیچ کاری پیش نمیره .

  • ناشناس
    12

    به دولت باید فرصت داد.شروع نکرده چقدر باید و نباید. بذار کابینه ی دولت انتخاب بشه انشاالله کارهاشو شروع خواهد کرد.به یه بچه هی امر و نهی کنی خودشو گم می‌کنه.به پزشکیان چقدر دستور میدهید.خودش فوق تخصص و دانشمند هست میداند.اگاه به امور است

  • ناشناس
    22

    متاسفانه هنوز عملکردی از این دولت تازه ندیدیم.ولی باز هم توکلمون به خداست که بتونه کشور رو سرو سامان بدهد.این انتخاب آن ۱۶ میلیون جمعیتی هستش.که با دیدن و شنیدن گفتارهای پزشکیان.که راه کاری هنوز ندارد.به او رای دادن.واگر نتواند به گفته هایش عمل بکند.مقصر آن ۱۶ میلیون جمعیت هستند.

    نظرات شما -
    • قاصدک
      9

      کسانی که به اقای رییسی هم رای دادن بیان جوابگو باشند که برق ما چرا انقدر در دولت ایشون کم شد که الان ما باید تاوانش را .بیان جوابگو باشند چرا افغانی ها الان تو کشور ما هستند و مردم امنیت ندارند .بیان بگن چرا گوشت کیلو ۱۰۰ تومنی شد ۸۰۰ تومن فقط برای آقای روحانی زبون دارند. والان برای ایشون که هنوز کسور را به دست گرفتند انتظار دارید اشتباهات دولت قبا را ایشون یه سب حل کنند .برو ببین چقدر در دولت قبل به ایران ضربه های سخت خورد .بعد بیا ۱۶ میلیون نفر آدم را متهم کن .

  • مهسا
    6

    انشالله که دکتر پزشکیان عزیز تمام مشگلات رو حل خواهد کرد فقط باید منفی فکر نکنیم و به آینده امیدوار باشیم

  • ناشناس
    18

    خرابه ای که جناب دکتر پزشکیان تحویل گرفتند چهل سال زمان میخواهد تا آباد شود
    چهل سال ویران کردید

  • ناشناس
    3

    بزار شروع کنه پس مشخصه اینجا هرجومرجع هسش و هرکی سازخودش میخواد کوک کنه ب نظرم در این کشورهیچی سرجایی خودش قرار نداره چون هرکی دنبال منافع شخصی خودشه تا ب فکر ابادی یعنی یا این همه قدرت این همه صلاح در مقابل یه زلزله هیچی نیست کیه ک خدا از زمین همه رو ب درک واصل کنه چون رحم نیست همش منم منم داریم

  • ناشناس
    9

    این آدم که گفت من هیچی بلد نیستم ...هیچکاری نمیشه کرد ...
    از کی انتظار دارین

  • حمیدرضا زمانی
    7

    جناب نجفی به قول خودتون رئیس. جمهور محبوب معجزه نمیتونه بکنه ،تا موقعی که مسئله حجاب کلاس کار عقیدتی آقایان قرار دارد، وتا ‍رنگ لباس سیاه و سفید حرمت بیشتری دارد واسامی عربی بر نام ایرانی الویت دارد ، فرار بر قرار مورجع است ، پزشکیان نه ، بابک خرمدین هم نمیتواند کاری کند

  • ناشناس
    3

    متاسفانه کنجی سالم نمانده همه جا بحران است.

  • ناشناس
    34

    لطفا دولت شهید رئیسی را با بقیه مقایسه نکنید.ایشان ۵۰ درصد مشکلات جامعه را حل کردن.اما اجل مهلت نداد.بقیه کارها را باید دولت چهاردهم پیش بگیرد.که تا الان چیزی ندیدیم.

  • هم وطن
    4

    سلام.آقای که میگی ما ازش چیزی ندیدیم،اینقدر بیسوادی که نمیدونی کابینه را یک روز تحویل گرفته چرا برای دولت‌های دیگه زبان داری نمیکنی توی که لالی بلدی چرا خوابت نمیبره مهلت بده بعد ماهم منتظریم

  • محسن
    18

    پزشکیان اونموقع که تو مجلس بود به جز راه رفتن مردم از ایشان فعالیت خاصی را ندیدن ، الان هم که معلومه از قدیم گفتن سالی که نکوست از بهارش پیداست ، یک سخنرانی در حد ریاست جمهوری از ایشان دیده نشده و اراده ای از خود انگار ندارد ، همه چیز را قرار است به کارشناس بدهد .
    خدا رحمت کند شهید جمهوری که بعضی ها لیاقتش را نداشتند و خدا این نعمت را از مردم ناسپاس گرفت . انشالله جناب پزشکیان بتواند حداقل راه ایشان را ادامه بدهد و سرافراز شود.

  • علی پوراحمد
    10

    اینهایی که مدام از آقای رئیسی ایراد می‌گرفتند و آقای رئیسی یک بار هم از این بابت شکایت نکرد نیامده میگویند هیچ کس حق اعتراض کردن ندارد .‌‌حالا مانده قانون شلاقی که در مجلس زمان همین آقای پزشکیان تصویب شد دوباره به مرحله اجراء برسانند .

  • ناشناس
    2

    ایول

  • ناشناس
    2

    اولین بتری میبینم این همه عشدار وتذکر به رئیس جمهور داده میشه. تو رو خدا بزارین کارشو بکنه

  • ناشناس
    1

    اللهم العجل الولیک الفرج

  • فردین
    0

    همه کند زدند حالا این بیاد معجزه بکند ۵۰۰ سال دیگه هم نمیتونه مشکل را حل بکنه خودرو که دست دولتمندها داخل دخیله نمیتونه حل بکننه بیاد تحریم حل بکننه این هم فقط میتونه نظارت گر باشی تا مجری از راند خواری وزیرها پس نمیاد بیاد برای مملکت تصمیم بگیره

  • سید حمید
    3

    ملت داره می‌میره فقط ۲۰درصد بی نیازند نجات نجات داریم غرق میشم

  • ناشناس
    2

    چرا یه دو تابعیت باید سمت معاونت رئیس جمهور بگیره ؟
    آدم نداریم
    چرا مجلس قانون نمیگذرونه دو تابعیت ها جایی در مدیریت های دولتی نداشته باشند ؟

  • عدل
    0

    بهتر بود خودت در زمان مسولیتی ک داشتی وضعیت بهتر میکردی الان جای این حرفهای مفت نیست

  • خلموک
    1

    خاهشا کسانی که سواد بالایی دارن پیشنهاد یا نقد کنن

    دکتر فکرنکنم به حرفهای شما توجه کنند
    ببخشید شما قبلا کجاتشریف داشتین؟؟؟

  • جسور
    2

    اینایی که به رئیس جمهور پزشکیان ایراد می گیرند فقط حرف زیادی بلدن بزنن تا الان کجا بودید حالا زبونتون دراز شد.

  • ناشناس
    2

    چشم من یکی آب نمیخوره توسط این دولت کار خوبی انجام بگیره البته تا زمانی که آقای پزشکیان حواسش به دور و بری ها نباشه

    نظرات شما -
    • سرباز
      0

      دولت ظریف کارا را جلو میببره

  • امیر
    0

    چرا به دانشگاه امام صادقی ها چنین توصیه هایی نمی‌کردید، آها، اونا خودی بودند و منافع مشترک داشتید . اگر پزشکیان و دولت چهاردهم تنها دست دزدان و آقازاده ها و رانت خواران را کوتاه کند نود درصد مشکلات کشور خودبخود حل می‌شود بشرطی که اختیارات اجرایی تام در این خصوص داشته باشد.

  • ناشناس
    1

    پزشکیان دولت سوم روحانی ه نمیشه زیاد انتظاری ازش داشت .ضمنا فوق تخصص قلب نیست متخصص جراح عمومی ه،اگه باور ندارید برید سرچ کنید مطمئن بشید

  • ناشناس
    0

    بنده مطالب دنیای اقتصاد را قبول ندارم چون جناحی فکر می کند و بیشتر بدنبال تخریب بود خصوصاً در زمان دولت سیزدهم. مطالب غیر واقعی و چرند. بیشتر حرف می زنند تا عمل بکنند. دولت چهاردهم اگر می خواهد موفق شود باید به قول رهبر انقلاب عمل کند و الا قطعاً با شکست مواجه خواهد شد و چهار سال مردم مجدداً عقب نگه داشته خواهند شد.

  • ناشناس
    0

    سلام میشه لطفا به ایشون فرصت بدید واز تو اتاقهای خودتون جو منفی وصحبتهای استرس‌زا بیان نکنید وفکر ملت خوب مونو درگیر توهمات خودتون نکنید ا...ی رئیس جمهور مرد لایقی هستند اگر بگذارید

  • علی سنجابی
    0

    باسلام وسپاس ازبیانات ریاست محترم اتاق بازرگانی تهران، آن چنان را که بیان فرمودند درواقع یک«تراژدی دردناک» بوده وهست، که سالهاست مردم ایران باآن دست وپنجه نرم کرده وحسرت روزی خوش دردل داشته ودارند.
    خدایا چنان کن سرانجام کار که خشنودباشی و مارستگار..
    به امیدروشنگری وشفافیت درانجام تمامی امور مردم رنجیده ایران زمین وممانعت ازتبعیذ، بی عدالتی، حق کشی، رانت خواری ودهها خیانت دیگر ازحقوق حقه مردم،، زنده باد صداقت وراستگویی درجهت اعطای حقوق حقه مردم ایران زمین..

  • به نیابت شهدا ورهبرم وفرزندا م وامواتم
    0

    ما می توانیم به نحو احسن تحریم ها دور بزنیم اگر فرمایشات رهبری را با جان ودل بپذیریم و اجرا کنیم مطمئن باشید تمام تحریم ها را شکست خواهیم داد البته صاحبان تحریم اما متاسفانه گوش شنوا نیست انگار بچه مدرسه کلاس اولیند و هر آنچه رهبر راهنمایی می کنند بر عکس آن عمل می کنند اصلاح طلب هرچه بدبختی دا یم از این قشر غرب گراست به خدا پناه می بریم از عواقب این حزب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد