10 درمان طبیعی برای رشد مو در سال 2024

بسته به علت ریزش، روش هایی برای رشد طبیعی مو وجود دارد. این روش ها از ماساژ دادن گرفته تا استفاده از روغن های مفید متفاوت است.

10 درمان طبیعی برای رشد مو در سال 2024

برای اطلاع از بهترین روش رویش مجدد مو پیشنهاد ما به شما این است که از متخصصین بهترین کلینیک زیبایی مشهد کمک بگیرید.

ریزش مو به طور طبیعی برای هر فردی اتفاق می افتد. طبق یافته های آکادمی پوست آمریکا (AAD)، هر فردی روزانه به طور متوسط 50 تا 100 تار مو را از دست می دهد. این مقدار ریزش مو با توجه به اینکه هر فردی 100000 فولیکول مو در سر دارد، ناچیز است. چراکه به جای تارهای ریخته شده، موهای جدیدی رشد می کند.

با این حال بسته به علت زمینه‌ای که ممکن است داشته باشید، احتمالا برخی افراد سریع تر دچار ریزش مو و کم پشتی موهای سر می شوند. حتی در برخی موارد ریزش مو دائمی است.

ریزش مو شاید به طور مستقیم بر سلامت فیزیکی شما تاثیری نداشته باشد اما عوارض روحی که می گذارد، قابل توجه است و بنابراین بهترین راه برای حفظ زیبایی تان، مشورت با متخصین بهترین کلینیک زیبایی قم است.

به خواندن این مقاله ادامه دهید تا درباره 10 درمان طبیعی که به رشد مجدد موهای شما کمک می کند، اطلاعاتی را کسب کنید.

ماساژ

ماساژ پوست سر با انواع روغن و ماسک مو باعث می شود تا پوست سر شما تحریک شده و خونرسانی افزایش پیدا کند. با افزایش خونرسانی، سلامت پوست سر تامین می شود و احتمالا فولیکول های مو و کف سر تغذیه شده و بنابراین رشد مجدد مو را به دنبال خواهد داشت.

توجه به کشش در طول ماساژ نیز اهمیت دارد. سلول های پاپیلای پوستی نقش کلیدی در چرخه بازسازی و رشد مو دارند. این سلول ها که در پایین فولیکول مو واقع شده اند، با کشش های جزئی، تحریک شده و احتمالا به رشد مو و ضخامت تارهای مو تشویق می شوند.

همچنین ماساژ پوست سر می تواند باعث کاهش استرس مزمن و تنش های روانی شود که احتمالا در ریزش مو نقش کلیدی دارند.

چگونه کف سر را ماساژ دهیم؟ برای ماساژ پوست سر تان باید از نوک انگشتان خود استفاده کنید.(نه از ناخن های خود) انگشتان خود را با فشار متوسط به صورت دایره های کوچک، روی پوست سر حرکت دهید. اگرچه زمان خاصی برای ماساژ پیشنهاد نشده است اما برخی مطالعات نشان داده اند که بهتر است در طول 24 هفته، روزانه به مدت چهار دقیقه این کار را انجام دهید.

اگر در شهر کرج هستید می توانید از خدمات بهترین کلینیک زیبایی کرج بهرمند شودبرای این منظور کافیست به وب سایت مراجعه نمایید و راههای ارتباطی با ما را دنبال کنید.

آلوئه ورا

برخی شواهد نشان می دهند که آلوئه ورا احتمالا به موارد زیر کمک می کند:

  • تسکین پوست سر شما
  • کاهش شوره سر
  • رفع انسداد فولیکول های مو

چطور از آلوئه ورا برای رویش مو استفاده کنیم؟ چندین بار در هفته ژل آلوئه ورا را به کمک انگشتان به پوست سر خود بمالید. همچنین استفاده از انواع شامپو و نرم کننده های حاوی آلوئه ورا نیز می تواند مفید باشد.

روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب مفید برای ساقه مو است که به خوبی در آن نفوذ می کند. روغن نارگیلی که روی پوست سر استفاده می شود احتمالا میکروبیوم پوست سر را تغذیه کرده و به این ترتیب هم پوست سر و هم فولیکول های مو را سالم تر می کند.

چطور از روغن نارگیل برای مو استفاده کنیم؟ بسته به نوع موهایتان می توانید از روغن نارگیل قبل یا بعد از شستن موها استفاده کنید. اگر موهای خشکی دارید، می توانید از روغن نارگیل بعد از استحمام استفاده کنید. اما اگر موهایتان چرب است، بهتر است شب قبل روغن را روی موهای تان زده و کلاه به سر کنید. سپس صبح آن ها را بشویید.

روغن نارگیل - تصویر 2

روغن ماهی

مکمل های روغن ماهی حاوی مواد مغذی مفید مانند پروتئین ها و اسیدهای چرب امگا هستند.

طبق بررسی های انجام شده، مصرف مکمل های امگا همراه با آنتی اکسیدان ها می تواند به بهبود تراکم، قطر و ریزش موهای شما کمک کند.

اسیدهای چرب امگا 3 می تواند به تقویت چرخه رشد موهای شما کمک کند.

قبل از مصرف مکمل ها حتما با پزشک مشورت کنید.

جنسینگ

مصرف مکمل های حاوی جینسینگ نیز می تواند با تحریک فولیکول های مو باعث تقویت رشد مو شود. جین سنوزیدها اجزای فعال موجود در گیاه جینسینگ هستند که احتمالا مسئول تاثیر مثبت جینسینگ بر مو هستند.

آب پیاز

اگر بتوانید بوی آب پیاز را تحمل کنید احتمالا ارزشش را دارد.

آب پیاز احتمالا به رویش مجدد مو و درمان آلوپسی کمک می کند.

آب پیاز گردش خون را بهبود می بخشد.

برای رویش مو چطور از آب پیاز استفاده کنیم؟ چند پیاز را رنده کرده و آب آن را گرفته و در ظرفی بریزید. آب پیاز را به پوست سر و موهای خود بمالید. اجازه دهید حداقل 15 دقیقه روی مو بماند. سپس با شامپو بشویید.

روغن رزماری

روغن رزماری نیز از دیگر روغن های مفید برای رویش مجدد مو است که به تحریک رشد موهای جدید و جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

تحقیقات نشان داده اند که روغن رزماری احتمالا به اندازه ماینوکسیدیل برای درمان آلوپسی آندروژنتیک موثر است.

چطور از روغن رزماری برای رویش مو استفاده کنم؟ چند قطره از روغن رزماری را با روغن آرگان یا روغن جوجوبا ترکیب کنید. آن را روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید. سپس موها را شامپو زده و آبکشی کنید. این کار را چند بار در هفته انجام دهید. همچنین می توانید چند قطره روغن رزماری را به شامپو یا نرم کننده خود اضافه کرده و روزانه مصرف کنید.

روغن رزماری - تصویر 3

چه زمانی برای ریزش مو به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر ریزش موی شما بیش از حد متوسط ​​است یا اگر ریزش مو با علائم دیگری مانند خستگی، اضطراب، خارش و تغییرات خلق و خو دارید، حتما با یک متخصص پوست و مو صحبت کنید.

علل ریزش مو:

  • ژنتیک
  • بیماری های خود ایمنی
  • کمبود ویتامین
  • فشارهای روانی
  • عدم تعادل هورمونی
  • مشکلات مربوط به تیروئید
  • جراحی های اخیر
  • بیماری های خاص
  • آسیب به مو بر اثر دکلره یا رنگ کردن موها
  • شرایط خاص پوست سر
  • محکم بستن مداوم موها
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد