تحلیل‌گر اقتصاد سیاسی در گفتگو با خبرفوری:

خودروی ۱.۵ میلیاردی ایران در افغانستان ۵۰۰ میلیون قیمت دارد!

یک تحلیل‌گر اقتصاد سیاسی گفت: تصمیم دولت مبنی بر اختصاص ارز برای تولید خودرو امری مقدور است اما این کار نه تنها مشکل‌شان را رفع نمی‌کند بلکه اتفاقا موجب ضرر و زیان بیشتری خواهد شد.

خودروی ۱.۵ میلیاردی ایران در افغانستان ۵۰۰ میلیون قیمت دارد!

احمد جانجان در گفتگو با خبرفوری بیان داشت: اکنون سه شرکت غیردولتی داریم که حدود ۶ میلیارد دلار ارز گرفته‌اند و خودرو‌هایشان را با قیمت ۲ونیم تا ۳ برابر نرخ جهانی عرضه می‌کنند یعنی خودرویی که در ایران ۱ونیم میلیارد به فروش می‌رسد، در امارات، عراق، افغانستان و دیگر کشورها ۵۰۰ میلیون قیمت دارد.

وی افزود: اگر بحث تخصیص ارز دولتی فقط برای واردات قطعه باشد، باید گفت ساز و کار قیمتی موجب زیان خودروسازان شده است.

جانجان اظهار کرد: خودروساز ما زیرقیمت بازار می‌فروشد و چون سرمایه ندارد، دولت ارز می‌دهد که این کار اشتباه است. دولت باید تکلیف قیمت را مشخص کند تا خودروساز محصولش را با زیان نفروشد.

کارشناس اقتصادی گفت: در هر جای دنیا بگویید بازار انحصاری داریم و دو عرضه‌کننده این بازار زیان‌ده هستند فکر می‌کنند شوخی می‌کنید!

منبع: خبر فوری
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • علی
    0

    عزیزم نمیگویند شوخی میکنید میگویند پس دزد زیاد دارید

  • پزشکیان بخواند
    0

    قابل توجه ادعا کنندگان که بنزین در ایران ارزان است دولت صدها میلیون تومان پول هزاران لیتر بنزین جلو جلو گرفته ، مجلس باید قانونی تصویب کند هر خودرو بیست هزار لیتر مجانی سهمیه دارد و هر اگر بیشتر مصرف کرد بقیمت جهانی باید تهیه کند

  • ناشناس
    0

    اگر برای خودرو ساز تولید اتومبیل ضرر دارد مجبور نیست خودرو تولید کند.برود پرورش دام و طیور و باغبانی و پرورش گل و گیاه و بافندگی فرش و پرورش زنبور و کرم ابریشم و ....در عوض ملت خودرو های مورد نیاز شان را از دیگر کشورها تهیه کنند.

  • ناشناس
    0

    جنبش اصیل منطقه دو کشور برادرش را در تهران و پیشاور بصورت عمدی هتک حرمت کرد. شک دارم کبک ها هنوز سرشان را از برف بیرون کرده باشند. ایراد ندارد شما به آن‌ها پشت کنید و تظاهر به ندیدن اما آن‌ها به سراغتان می‌آیند.

  • ناشناس
    0

    در تمامی قطعات وارد شده، خودروسازها بیش اظهاری ارزی دارند. می توانید چک کنید.

  • ناشناس
    0

    ایران خودرو و سایپا تعطیل شوند بهتر است

  • ناشناس
    0

    ایرانی را همه جوره خوار و ذلیل کرده اید

  • ناشناس
    0

    سلام‌..دولت یازدهم ،دوازدهم وسیزدهم باید معذرت خواهی کنند از ملت ایران.اقتصادرا با فلاکت و شعاری اداره‌کرده‌اند.همین توجیه که پول ملی افغانستان ۹۰۰ برابر پول ما است..تورم‌ کشورش منفی ۱.۵ تا مثبت ۱.۵ درصد در نوسان است.دولت گذشته باید خجالت بکشند .اما کشورما در طی این دوره ،تورم میانگین هر ساله ۵۰درصد الی ۷۰درصد بوده است.جالب اینکه دولت ‌از سال ۸۵ به بعد اقتصاد رها کرده است .برای رفع تورم و گرانی می گویند ما‌ تورم از ۷۰ دزصد به‌۴۰ درصد رسانده‌ایم.یعنی کاهش تورم.این مطلب یعنی توجیه بی سوادی از عملکرد اقتصادی‌ خودشان است..اقتصاد یعنی تعادل عرضه و تقاضا .این تعادل باید در بازار کالاها‌و خدمات ،بازار پول و بازار نیروی کار باشد.متاسفانه در این زمینه سواد اقتصادی ضعیف بوده است.هنوز هم بدون عرضه یعنی تولید اعتقاد به رشد جمعیتی و دو برابر شدن جمعیت دارند ، به عبارت دیگر تقاضا برای مصرف کالاها و خدمات بدون توجه به تولید دو برابر کنیم‌.

  • ناشناس
    0

    کاشناس محترم چرا در این مثال ها از کشور ترکیه حرف نمی زنی که قیمت خودرویی که در ایران یک و نیم میلیارد تومان هست در تر کیه بیش از 3 میلیارد تومان هست چون کشور صنعتی هست کشورهایی که صنعتی هستند با تعرفه از تولید داخل حمایت می کنند ولی متاسفانه در دولت گذشته به جای حمایت با قیمت گذاری دستوری زیان خودروسازان را تا 3 برابر افزایش داشت.

    یکی هم به خاطر تحریم ها و فرسوده وقدیمی بودن دستگاه ها هزینه تولید در ایران زیاده مگر این که با قیمت سهام هزینه تولید و زیان تعدیل شود

  • رابی
    0

    وضعیت مردم طالبان زده افغانستان از ایران بهتر است.

  • ناشناس
    0

    ما هزینه هایی دادیم که هیچ وقت مقصر نبودیم خدا یا به فریادمان برس لایق این زندگی نیستیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد