دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران:

مردم دیگر قدرت خرید مسکن ندارند

دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: طبق آخرین گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در تهران به ۸۷.۵ میلیون تومان رسیده است در حالی که این عدد تا همین دو سال گذشته در کانال ۴۰ میلیون تومان بود.

مردم دیگر قدرت خرید مسکن ندارند

سعید لطفی اظهار داشت: هر چند تابستان امسال قیمت‌ها به طور قابل توجهی بالا نرفت، اما باید توجه داشت که در طی یک الی دو سال گذشته قیمت مسکن به شدت افزایش پیدا کرد و مردم دیگر قدرت خرید ندارند.

وی با اشاره به وضعیت بازار مسکن اظهار داشت: با توجه به اینکه وزارت صمت سامانه مربوط به آمار و ارقام معاملات مسکن را به وزارت راه و شهرسازی واگذار کرده، مشاوران املاک به آمار دقیق از میزان معاملات دسترسی ندارند، اما بررسی‌های میدانی و شواهد بازار حاکی از آن است که معاملات بسیار کاهش پیدا کرده‌است.

لطفی ادامه داد: این رکود بازار مسکن در شرایطی است که افزایش قیمت‌ها در تابستان محسوس نبود و قیمت‌ها در بازار مسکن مانند یک سال گذشته افزایش انفجاری و جهشی نداشت.

دبیر اتحادیه مشاوران املاک درباره کاهش معاملات با وجود عدم افزایش قابل توجه قیمت‌ها در بازار مسکن، گفت: هر چند تابستان امسال قیمت‌ها به طور قابل توجهی بالا نرفت، اما باید توجه داشت که در طی یک الی دو سال گذشته قیمت مسکن به شدت افزایش پیدا کرد و مردم دیگر قدرت خرید ندارند.

لطفی تاکید کرد: طبق آخرین گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در تهران به ۸۷.۵ میلیون تومان رسیده‌است در حالی که این عدد تا همین دو سال گذشته در کانال ۴۰ میلیون تومان بود. در شرایطی که در این مدت دستمزد و حقوق مردم افزایش قابل توجهی نداشته، طبیعی است که مردم نتوانند خانه خریداری کنند و تابستان امسال میزان معاملات به حداقل برسد.

وی با اشاره به ابزار‌هایی مانند پیش فروش برای افزایش قدرت خرید مردم برای تامین مسکن مناسب اظهار داشت: در حال حاضر فقط تعاونی‌ها مجاز به پیش فروش مسکن است و برای غیر از تعاونی‌ها معاملات مسکن ممنوع و غیر قانونی است. هر چند امروز شاهد افزایش پیش فروش‌های مسکن در منطقه ۲۲ تهران هستیم، اما مردم مراقب کلاهبرداری در این مناطق هستند و توجه داشته باشند که فقط تعاونی‌ها امکان پیش فروش دارند.

دبیر اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه اکثر تبلیغات پیش فروش مسکن در منطقه ۲۲ کلاهبرداری است، تاکید کرد: در شرایطی که قدرت خرید مردم به خرید مسکن و پرداخت تمام هزینه آن به صورت یکجا کاهش یافته استقبال از پیش فروش بیشتر می‌شود، اما مردم قبل از معامله با تعاونی ضروری است که اساسنامه آن تعاونی را مورد بررسی و استعلام قرار دهند و باید بدانند که هر تعاونی هم امکان ورود به ساخت مسکن را ندارد. دیده شده تعاونی با مجوز باربری وارد این حوزه شده که این امکان و فعالیت قانونی نیست و تنها تعاونی‌هایی در اساسنامه آن ساخت مسکن ذکر شده می‌توانند وارد این بازار شود و پیش‌فروش داشته باشد.

منبع: ایلنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • رابی
    0

    در نظام مقدس جمهوری اسلامی مردم دیگر قدرت خریدن نان و سیر کردن شکمشان را ندارند چه برسد به خریدن خانه.

  • ناشناس
    0

    باین میگن خداشناسی مسئولان کاری کردند که بندگان خدا دست و پا در زنجیر شدند.یکی را داده ای هزار ان ناز و نعمت /انبوهی را نون در گلو پرخون /

  • بازنشسته
    0

    باچه افتخاری هم اعلام میکنید! خاک برسرمسئولین این مملکت٪

  • ناشناس
    0

    تو خیابان خوابیدن در کرامت انسانی است؟؟؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد