گلایه فعالان اقتصادی؛ حداقل مجلس شرایط را بدتر نکند

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: تعطیلی پنجشنبه و جمعه ایران قطعا تجارت خارجی را دچار تغییر خواهد کرد.

گلایه فعالان اقتصادی؛ حداقل مجلس شرایط را بدتر نکند

محمد لاهوتی با بیان اینکه تعطیلات پنج مقصد اول تجارت خارجی ایران شنبه و یکشنبه است، گفت: پیشنهاد ما فعالان اقتصادی به مجلس این است که به طور کلی طرح کاهش ساعت کاری را از دستور خارج کند و شرایط حداقل مانند گذشته باشد که فاصله کاری ما با دنیا سه روز باشد.

وی با بیان اینکه مسئله کاهش ساعت کاری در ایران از ۴۴ به ۴۰ ساعت و دو روزه شدن تعطیلات پایان هفته، در ابتدا با استقبال همراه شد، گفت: بعد با توجه به حاشیه‌ها و کش و قوس‌های فراوان که بالاخره جمعه و شنبه در مجلس به تصویب رسید، امید را بیشتر کرد. چرا که با این تصمیم از نظر زمانی ضمن کاهش ساعت کاری مشکلی در تجارت خارجی و ارتباط با دنیا پیش نمی‌آمد.

وی افزود: البته کسانی هم بودند که به این سیاست نقد دارند و معتقدند امروزه روابط بیشتر به صورت برخط است و روز‌های کاری تاثیری ندارد.

لاهوتی با بیان اینکه وقتی موضوع شنبه در شورای نگهبان منتفی شد فعالان بخش اقتصادی به دنبال این بودند که ساعت کاری کاهش پیدا نکند و مثل گذشته همان ۴۴ ساعت باشد که آن یک روز را از دست ندهیم، تصریح کرد: اما به نظر می‌رسد تصمیم گرفته شده که حتما ساعت کاری کاهش پیدا کند و روز پنجشنبه به عنوان روز دوم تعطیل انتخاب شود. اما برآورد شده در نتیجه اجرای این تصمیم، به دلیل قطع ارتباط چهار روزه ایران با کشور‌های دنیا، خسارات زیادی به اقتصاد کشور وارد شود.

به گفته رئیس کنفدراسیون صادرات ایران تعطیلات پنج مقصد اول تجارت خارجی ایران در صادرات و واردات شنبه و یکشنبه است و اگر ایران پنجشنبه و جمعه تعطیل شود عملا چهار روز فرصت را برای در ارتباط بودن با جهان از دست می‌دهد و فقط سه روز کاری خواهیم داشت که کارشناسان اقتصادی بر اساس برآورد‌ها معتقدند این وضعیت خسارت زیادی خواهد داشت. 

وی با بیان اینکه اگر مجلس پا فشاری می‌کرد شاید می‌توانست تعطیلی شنبه را در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تایید برساند، گفت: در حال حاضر پیشنهاد ما فعالان اقتصادی به مجلس این است که به طور کلی این طرح را از دستور خارج کند و شرایط حداقل مانند گذشته باشد که فاصله کاری ما با دنیا سه روز باشد.

لاهوتی با بیان اینکه به جز دو یا سه کشور، تعطیلات همه کشور‌ها جمعه و شنبه یا شنبه و یکشنبه است و از طرف دیگر تعطیلات تمام کشور‌های طرف تجاری ایران شنبه و یکشنبه است، تصریح کرد: بنابراین تعطیلی پنجشنبه و جمعه ایران قطعا تجارت خارجی را دچار تغییر خواهد کرد.

منبع: ايسنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • مسعوداحمدی
    0

    چقدرازاینڪه مجبوریم ، مدام بدیهیات تجارت و اقتصاد را به حڪمرانان اقتصادی مان توضیح دهیم بنوبه خودم متاسف و دلواپس هستم !!

  • ناشناس
    0

    از دید منافع خودش بیان می کند یا به او فهماندن که چنین وانمود کن ولی قادر نیست علت منظورش را بگوید.

  • دروازه بان معیشت منوچهر قاسمی
    0

    « به نام خداوند بخشنده مهربان »
    « بارالها » لطف و مهربانی و تفقد و همدلی و حمایت ویژه رهبر عزیز، رئیس جمهور عزیز ، ملت عزیز ، قوای محترم قضائیه و مقننه ، سازمان ها ، ارگان ها و نهاد های محترم را نصیبم بفرما. الهی آمین
    « پروردگارا » ، رو سفیدم کن ، شنیدن خبرهای خوش و خبرهای شیرین از محضر حضرت آقا و رئیس جمهور محترم در نوروز سال 1404 و سال های بعدی در مورد اقتصاد و معیشت ملت عزیز و سربلندی رئیس‌جمهور محترم درعملکرد صد روزه و سالیانه و پایان دوره دولت محترم چهاردهم و سربلندی معیشتی و اقتصادی و اجتماعی ملت عزیز . الهی آمین
    با اتکال و اعتماد و یاری خداوند مهربان و با تلاش و جدیت و با اراده ی قوی با نگاه و روحیه انقلابی ، فرمایش حضرت آقا : .. در بین مردم گوناگون و طبقات گوناگون ، افرادی هستند که می توانند کار کنند ، کارهای مبتکرانه، کارهای نوآورانه و کارهای تحوّلی ، را اینجانب در مدیریت رئیس کل بانک مرکزی و معاون معیشتی رئیس جمهور و معاون اقتصادی رئیس جمهور محترم دولت چهاردهم ، بیان دغدغه مندی و بیان شیوای حضرت آقا را ثابت خواهم نمود . ان شاءالله
    درخواست از جناب آقای دکتر پزشکیان و ملت عزیز و بزرگوار برای استفاده از توان و ظرفیت های اینجانب برای دروازه بانی
    معیشت و اقتصاد دولت چهاردهم ( جهت سربلندی معیشت و اقتصاد ملت عزیز ایران )
    سلام ، جناب آقای دکتر پزشکیان - رئیس جمهور محترم
    با تشکر از زحمات و تلاش های حضرتعالی و تشکر از اینکه حرف هایی از دل درد و رنج و مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم عزیز فرمودید ، اما از بابت حرف هایی که در این مدت کم از دولت محترم بیرون آمده ، اجرا و محقق شدن وعده ها خیلی سخت و یا غیر ممکن است ، ما در مرحله اول درمان اقتصادی که باعث ایجاد آرامش و گشایش معیشتی و پایداری اقتصادی برای ملت عزیز باشد را باید انجام بدهیم ، حضرتعالی خوش فکر و دانشمند هستید و درد مردم عزیز را خوب می دانید ، پس بنابراین در ابتدا نیازی به جراحی اقتصادی نیست ، جراحی اقتصادی درد دارد ، رنج دارد ، مصیبت و ماتم دارد ، تاکی با این فرمان به جلو شتابان؟
    جناب آقای دکتر پزشکیان خواهش می کنم اینجانب منوچهر قاسمی را بگذار دروازه بان اقتصاد و معیشت ملت عزیز در دولت چهاردهم ( یعنی رئیس کل بانک مرکزی ، معاون معیشتی و معاون اقتصادی حضرتعالی ) قول می دهم گل نخورم و کمک چشمگیری برای سربلندی معیشت و اقتصاد ملت عزیز انجام بدهم و با شرط همدلی و حمایت ویژه اگر نتوانستم تورم را کنترل و رضایتمندی بوجود آورم ، یکسال دیگر ( 15/07/1404) کلاغ پر می روم و خودم را تنبیه می کنم و با نظراکثریت ملت عزیز آماده محاکمه خواهم شد. ممنون
    جناب آقای دکتر پزشکیان ، جناب آقای دکتر همتی وزیر محترم اقتصاد چند روز قبل فرمودند بانک مرکزی مسئول کنترل تورم است و در قانون جدید هم با قاطعیت تاکید شده که مسئول و وظیفه اصلی بانک مرکزی کنترل تورم است اینجانب کنترل تورم را در بانک مرکزی تضمین می نمایم و پاسخگو هستم حضرتعالی قول دادید به مردم عزیز و مردم عزیز هم حمایتتان کردند پس با انتخاب اینجانب ، ملت عزیز را حمایت واقعی بفرمائید ، پاسخ به اعتماد ملی مهمترین اقدام حضرتعالی می باشد.
    آرزوی اینجانب سربلندی هر چه تمامتر دولت محترم و ملت عزیز می باشد راهی که می روم درسته و روشن ، راه ، راه دستورات الهی و پیشوایان اسلام و امامان معصوم است ، بیش از هفت صد نامه نوشتم متاسفانه مسئولان توجه و حمایتی نکردند ، 17 سفر استانی به همراه شهید جمهور به استانهای زیبا و مختلف کشور عزیز رفتم ، شهید جمهور در پاسخ به مطالباتم با لبخند های زیبا می فرمودند ان شاءالله . رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر پزشکیان تو را خدا فرموده های « ان شاءالله » شهید جمهور که با لبخندهای زیبا در سفر های استانی می فرمودند را محقق بفرما ، خاطرات زیادی از شهید جمهور و شهید موسوی دارم .
    سه بار در مدت کوتاه دولت حضرتعالی چهاردهم به تهران آمدم اجازه نمی دهند حضرت آقا و حضرتعالی را زیارت نمایم .
    جناب آقای دکتر پزشکیان حق اینجانب در خدمتگزاری به کشور و ملت عزیز ضایع شده است حق اینجانب کمک زیاد به ارایه بهترین خدمتگزاری ها به کشور و ملت عزیز است ، ملت عزیز ایران شایسته بهترین خدمتگزاری ها هستند ، منشور اخلاقی و اداری و اجرایی دولت چهاردهم باید پاسخ به اعتماد ملی باشد.
    در بیش از سه دهه اخیر به خیلی از مسئولان رو زدم که دستم را بگیرند و رویم را زمین گذاشتند لطفا رویم را زمین نگذار که این از حضرتعالی با توجه به مصمم بودن در حل مشکلات مردم عزیز از انتظارات بدور است ، مسئولان استانی و کشوری مخصوصا استانداری اصفهان و سایر استان ها و نهاد های دولتی و انقلابی رسیدگی نکردند و به فریادم نرسیدند و مجبور شدم 17 سفر استانی همراه شهید جمهور و بیش از 26 سفر از اصفهان به تهران بیایم برای کمک به حل مشکلات معیشتی و اقتصادی و ایجاد آرامش معیشتی و اقتصادی ، رفع تورم و رفع گرانی و سربلندی هر چه تمام تر کشور و ملت عزیز ، اما حمایتی نشدم و صدایم را نرساندند .
    ادامه پشت صفحه

    جناب آقای دکتر پزشکیان اگر به فریاد اینجانب برسی به فریاد ملت عزیز خواهی رسید واین را ثابت خواهم نمود، از نخبه ها ، خبرگان ، متخصصان و اقتصادانان محترم در دولت ها زیاد استفاده شده ، یک بار هم از اینجانب که عضو هیچ گروه و جناح و عضوهئیت مدیره و مدیر عامل شرکتی و یا موسسه ای نبوده و همچنین وامدار هیچ گروه و جناحی نیستم استفاده بفرمائید دولت وفاق ملی را کامل تر بفرمائید ( عدالت در خدمتگزاری )
    اینجانب فرامین و دستورات الهی و دینی را اجرا می کنم نسبت به امور کشور و ملت عزیز بی تفاوت نیستم ، من قصدم کمک به دولت محترم و ملت عزیز است و بیش از سه دهه است که تلاش میکنم خدمتگزار کشور و ملت عزیزم باشم مخصوصا دهه اخیر ، اما کسی حمایتم نکرد و دستم را نگرفت .
    جناب آقای دکتر پزشکیان تو را به خداوند مهربان قسمتون می دهم و خواهش می کنم ، به خاطر ملت عزیز و بخاطر عملی شدن وعده های خود و سربلندی در عملکرد صد روزه و سالیانه و پایان کار دولت وفاق ملی ، حمایتم بفرمائید ، دستم را بگیرید و صدایم باشید و تنهایم نگذارید . ممنون
    جناب آقای دکتر پزشکیان خواهش می کنم بر اساس اجرای دستورات الهی و پیامبران اولوالعزم و امامان معصوم و بخاطر شوق خدمت به کشورعزیز و ملت بزرگوار و همیشه در صحنه و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی آنان و رعایت عدالت در خدمتگزاری ، اجازه بفرمائید با حضرتعالی دوست صمیمی شوم و اگر هم نخواستید یکطرفه دوست خواهم شد ، اجازه بفرمائید دور وجود نازنین حضرتعالی بگردم و مشکلات معیشتی و اقتصادی را حل کنیم. خواهش می کنم یک فرصت خدمتگزاری به اینجانب مبذول فرمائید و یا اجازه بفرمائید با مردم عزیز صحبت کنم و نظر سنجی مردمی و وفاق ملی کامل تر شود. مسئولان و صدا و سیما صدایم را نمی رسانند.
    درجهت « پیوند رشادت ها و حماسه های ملت عزیز ایران با پیروزی اقتصاد و معیشت و رفع فقر و امنیت ملی و پایداری وآرامش اقتصاد و معیشت و برکت نعمت های الهی و فرهنگ سازی عمومی معیشتی و اقتصادی و محیط زیستی و تکرار پیروزی حماسی و مقتدرانه این بار در حوزه اقتصاد و معیشت و رفع محرومیت و ایجاد رونق تولید داخلی و کمک به دولت محترم چهاردهم و پایان اعتراضات اقتصادی و معیشتی هموطنان عزیز و باز شدن گره 8 از 9 مردم عزیز و سلامت غذایی و سلامت اجتماعی مجدانه تلاش خواهم نمود. اینجانب پافشاری برای خدمتگزاری دارم و اگر ملت عزیز هم بخواهند که از ادامه تلاش ها دست بکشم نمی توانم قبول کنم چون عقل و قلبم همدیگر را نمی توانند راضی کنند که غم و اندوه هموطنان عزیز را در اثر فشار مشکلات ببینم ، به این جهت پیگیر حق خود و حق ملت عزیز هستم ، اگر چنانچه خدای ناخواسته بخواهید سر را با پنبه ببرید بدانید که این تیر خلاص است بر پیکره اعتماد و همدلی و نوع دوستی .
    جناب آقای دکتر پزشکیان ، مشاهده می کنیم الان تو دنیا جنگ و خونریزی و کشتار بی رحمانه کودکان و زنان ومردان بیگناه در جریان است و آنجا هم کسی به فریاد مردم ستمدیده نمی رسد و سازمان های بین المللی سازمان ملل و حکمرانان کار اساسی برای جلوگیری کامل از کشتار بی رحمانه انسان ها و حفظ محیط زیست انجام نمی دهند
    سلام به ملت عزیز و بزرگوار
    ملت عزیز ایران ، من می خواهم دولت محترم و شما مردم عزیز و بزرگوار سلامت و سربلند باشید ، پس برای رسیدن به آرزوی خدمتگزاری بویژه برای این پیروزی و سربلندی باید با همدلی و نوع دوستی تلاش کنیم ، می دانیم بانک مرکزی دروازه معیشت و اقتصاد است و این دروازه ، دروازه بان خوب با روحیه و نگاه انقلابی می خواهد که به اشک و آه و غم و نداری و مشکلات بسیاری از اقشار مختلف مردم عزیز توجه ویژه بنماید ، من دروازه بان خوبی برای دولت محترم و شما ملت عزیز و بزرگوار خواهم بود .
    ملت عزیز ایران ، با توکل به خداوند مهربان و با همدلی و حمایت ویژه ، استفاده از دروازه بان خوب ، مسیر پایان دادن به اعتراضات معیشتی کف خیابان ها ، رفع تورم و رفع گرانی ، افزایش طول عمر ، کاهش سن ازدواج ، جوانی جمعیت توسعه پایدار ، سلامت اجتماعی و ایجاد آرامش معیشتی و اقتصادی و گسترش سفر خانوار ایرانی و ... و پاسخ به اعتماد ملی هموار تر و سربلندی و اقتدار معیشتی و اقتصادی رقم خواهد خورد .
    ملت عزیز ایران ، حالا که مسئولان کشوری و استانی و صدا و سیما بی اهمیت هستند و به درخواست های باز نمودن پرونده مطالبه گری اهمیتی نمی دهند ،خواهش می کنم حمایتم بفرمائید ، با توجه به اینکه رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر پزشکیان عزیز و دانشمند و مردم دوست حرف هایی از دل ملت عزیز و بزرگوار زده و می زند و می خواهد صدای همه ما باشد و بغض و اشک و غم باز نمودن گره ها از مشکلات کشور و مردم عزیز را در قلب و جان خود دارد و قول مساعدی جهت میدان دادن به خدمتگزاری داده و می خواهد از هر کسی که بتواند قدمی در جهت حل مشکلات مردم عزیز و بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی بردارد ، استفاده نماید ، لطفا بیائید تنهایش نگذاریم خواهش می کنم صدای من که صدای بسیاری از شما هموطنان عزیز است را به محضر رئیس جمهور محترم ، جناب آقای دکتر پزشکیان برسانید تا مطالبات به حقمان رسیدگی شود . لطفا متن درخواستم را در شبکه های اجتماعی نشر دهید .ممنون
    « رفع گرانی و تورم و سربلندی دولت محترم و ملت عزیز را تضمین می نمایم » من نمی گویم عقل کل هستم اما سربلندی ملت عزیز را می خواهم و اراده قوی دارم.
    با تشکر – موفق و پیروز باشید منوچهر قاسمی 07 / مهرماه / 1403

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد