تحصیل در کانادا، آلمان یا ایتالیا؟ دانشجویان ایرانی بخوانند

تحصیل در خارج یکی از مهم ترین تصمیماتی است که دانشجویان و دانش آموزان برای آینده تحصیلی و شغلی شان می گیرند. در اینجا، انتخاب کشوری مناسب با توجه به شرایط متقاضی می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

تحصیل در کانادا، آلمان یا ایتالیا؟ دانشجویان ایرانی بخوانند

چرا که از چندین لحاظ باید آن مورد بررسی قرار گیرد. شرایط اقتصادی، بازار کار، فعالیت بازار ها، اجاره های منزل، مشاغل مورد نیاز و نرخ بیکاری از مواردی است که برای متقاضیان بسیار حائز اهمیت می باشد. از بین تمامی کشور های جهان ۳ کشور محبوب برای مهاجرت وجود دارد که عبارت است از، ایتالیا، آلمان و کانادا. این سه کشور از نظر های مختلفی مناسب دانشجویان هستند که در ادامه این مقاله به بررسی کامل آن می پردازیم. 

تحصیل در برترین کشورهای جهان - تصویر 2

تحصیل رایگان در آلمان

آلمان یکی از محبوب ترین و برترین کشور ها برای مهاجرت دانشجویان ایرانی است. این کشور با اقتصاد رو به رشد، مشاغل مورد نیاز کافی و همچنین نرخ بیکاری پایین، سالانه میزبان حجم زیادی از دانشجویان بین المللی است. 

علاوه بر این، کیفیت آموزشی بالا در دانشگاه ها و مدارس این کشور از دیگر مزایای تحصیل در آلمان است. 

آلمان کشوری پیشرفته و واقع در اروپاست. هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور مناسب است و یک دانشجو با داشتن کار نیمه وقت می تواند تمامی هزینه های خود را پرداخت نماید. 

هزینه های زندگی در آلمان

یکی از مهم ترین عواملی که در مهاجرت بسیار متداول است، هزینه های زندگی در کشور مقصد است. یکی از مزایای بزرگ کشور آلمان تحصیل رایگان در دانشگاه های آن می باشد. از آنجایی که شما با داشتن مدرک زبان آلمانی در حد b۲ می توانید به صورت رایگان تحصیل کنید، تنها کافی است هزینه یک سال زندگی تان را در حساب تان بلوکه کنید. چرا که آلمان باید این اطمینان را بدهد شما از نظر مالی نیازمند دولت نیستید. 

هزینه های زندگی دانشجویی در آلمان از 800 یورو تا 2500 یورو به بالا می باشد. این هزینه ها شامل هزینه خوراک، پوشاک و اجاره منزل در آلمان است. همچنین دانشجویان با اجازه کار نیمه وقت می توانند به راحتی کار مناسبی را پیدا کرده و تمامی هزینه های زندگی را تامین نمایند. 

البته هزینه های زندگی بسته به نوع زندگی دانشجو و محل اجاره منزل وی داراست. اگر شما خانه تان در مراکز شهر آلمان باشد، قطعا باید هزینه های بالا تری را برای اقامت پرداخت نمایید.

 شرایط تحصیل در کشور کانادا  

کانادا یکی دیگر از کشور های محبوب مهاجرت می باشد. در سال های اخیر این کشور با باز کردن درب های خود به سوی مهاجران نزدیک به ۴۰۰ هزار مهاجر را پذیرش کرده است. همچنین کانادا از نظر آموزشی، تفریحی و خرید بسیار جای مناسبی است. بعلاوه این کشور روش راحتی را برای اخذ ویزا توریستی قرار داده است که معمولا با اخذ آن می توانید با پیدا کردن کار آن را به ویزای ورک پرمیت تبدیل نمایید. 

کشور کانادا دارای دانشگاه های معتبری در شهر های بریتیش کلمبیا، تورنتو و ونکوور می باشد که هر ساله میزبان مهاجران زیادی هستند. شما عزیزان می توانید در ددلاین تعیین شده توسط دانشگاه ها نسبت به اخذ پذیرش تحصیلی اقدامات لازم را انجام دهید.

 هزینه های تحصیل در کانادا 

هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا بسته به نوع دانشگاه و محل زندگی دانشجو دارد. این هزینه ها حتی در مقاطع گوناگون نیز با هم متفاوت است. البته از آنجایی که دانشگاه های کانادا خصوصی هستند، دانشجویان امتیاز اخذ بورسیه را از دانشگاه های این کشور دارا نیستند، شهریه دانشگاه عموما از ۱۵ هزار دلار تا ۳۵ هزار دلار کانادا عددی متفاوت می باشد که با توجه به شرایط متقاضی تغییر می کند. 

هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا نیز برای دانشجویان از ۱۵۰۰ دلار به بالا می باشد. این هزینه ها شامل اجازه منزل، خورد و خوراک است. همچنین هزینه های مربوط به دانشگاه که دانشجویان باید در مدت اقامت شان به دانشگاه پرداخت کنند. البته دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می توانند از بورسیه های ارائه شده کانادا نیز استفاده کنند و بخشی از هزینه های شان را با دریافت بورسیه پوشش دهند.

 کیفیت آموزشی کشور ایتالیا 

ایتالیا یکی دیگر از کشور های مناسب برای تحصیل دانشجویان است. متقاضیانی که قصد تحصیل در ایتالیا به صورت رایگان را دارند، می توانند با اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور نسبت به دریافت بورسیه های متنوع ایتالیا اقدام کنند. همچنین کیفیت آموزشی دانشگاه های ایتالیا بسیار بالاست و همین امر موجب محبوبیت این کشور برای دانشجویان بین المللی شده است. همچنین دانشجویان هزینه های زندگی پایینی را در این کشور دارا هستند و می توانند با برنامه ریزی پس از اتمام تحصیلات شام به راحتی به سایر کشور های اروپایی سفر کنند.

 هزینه های زندگی‌و تحصیل در ایتالیا

ایتالیا در مقایسه با کشور آلمان و کانادا، هزینه های بسیار پایین تری را داراست. شهریه دانشگاه های این کشور عموما از ۹۰۰ یورو تا ۴ هزار یورو می باشند و در بیشتر مواقع دانشجویان با اخذ بورسیه استانی به راحتی تحصیل شان را رایگان می کنند. زبان تحصیل در این کشور هم ایتالیایی و هم انگلیسی است و همین امر‌ موجب جذب دانشجویان بیشتری از سراسر جهان شده است. چرا که تمامی دانشحویان می توانند از بورسیه های موجود در ایتالیا استفاده نمایند و به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنند.

سخن پایانی

اگر شما هم قصد مهاجرت و تحصیل در یکی از کشور های کانادا، آلمان و ایتالیا را دارید، بهتر است در قدم اول کشوری را انتخاب کنید که شرایط تان برای آن مناسب است. همچنین از نظر آب و هوایی نیز باید آن کشور را مورد بررسی قرار دهید. مثلا کشور کانادا دارای آب و هوای بسیار سردی است که تمامی افراد طاقت سرما را ندارند. همچنین باید هزینه های تحصیلی در این کشور ها را نیز مد نظر قرار دهید. ایتالیا با وجود نرخ بیکاری نسبتا بالا، هزینه های دانشجویی بسیار کمتری دارد. همچنین بورسیه های متنوعی را ارائه کرده است که به زبان انگلیسی نیز این بورسیه ها قابل دریافت می باشند. اما کشور آلمان تنها برای کسانی تحصیل را رایگان می کند که به زبان آلمانی تسلط داشته باشند.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    این هزینه ها که فرمودین ماهانه هست یا سالانه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد