تغییر دستمزد کارگران درصورت بهبود شرایط اقتصادی

در حالی که برگزاری نشستهای بازنگری مزد، امیدواریهایی نسبت به احتمال تغییر دستمزد و اصلاح برخی از بندهای مصوبه شورای عالی کار ایجاد شده بود، بخشنامه حداقل مزد ۱۳۹۹ شب گذشته از سوی وزیر کار ابلاغ شد.

تغییر دستمزد کارگران درصورت بهبود شرایط اقتصادی

بخشنامه دستمزد سال ۱۳۹۹ مطابق با صورتجلسه مزدی که در نشست نهایی تعیین دستمزد در بیستم فروردین ماه به تصویب رسیده بود، به کارفرمایان و بنگاههای مشمول قانون کار ابلاغ شد.

پس از آن که نشستهایی برای بازنگری مزد، برگزار شد، جامعه کارگری به تغییر دستمزد و اصلاح برخی از بندهای مصوبه شورای عالی کار امیدوار شده بود، تا اینکه

ابلاغ این بخشنامه را به دنبال داشت تا جایی که . اما درخصوص جزییات این بخشنامه ذکر چند نکته لازم است؛ اول جابه‌جایی بخشی از مبالغ ریالی مزایای مستمر یا همان مزایای رفاهی و جنبی مزد موضوع تبصره ۳ ماده ۳۶ قانون کار با دستمزد مصوب سال ۹۹ است که در بخشنامه ابلاغی از حیث فراهم بودن شرایط اقتصادی قائل به تصمیم گیری است و چنانچه اوضاع اقتصادی کشور اجازه دهد این تغییر و جابه جایی صورت خواهد گرفت.

برابر ماده ۳۶ قانون کار، مزد ثابت عبارت از مجموع مزد شغل و مزایای ثابت پرداختی است و به موجب تبصره ۳ این ماده، مزایای رفاهی و انگیزه ای از قبیل کمک هزینه مسکن، بن خواربار، حق عائله مندی، پاداش افزایش تولید و سود سالانه جزو مزد ثابت و مزد مبنا محسوب نمی شود.

نکته دوم، حق مسکن کارگران است که به موجب این بخشنامه، پیشنهاد افزایش کمک ‌هزینه مسکن در صورت توافق و اتفاق نظر گروههای کارگری و کارفرمایی و تصویب در شورای عالی کار به هیات وزیران ارسال خواهد شد.

پیش از این سخنگوی دولت گفته بود، دولت درنظر دارد با تمهیداتی که در بخش حق مسکن کارگری پیش بینی می کند، درصد مناسبی را برای کارگران جبران کند و چنانچه محدودیتها کاهش یابد و به کارفرمایان فشار نیاورد، در آینده نیز در قالب مباحث دیگر به کارگران کمک کند.

به موجب مصوبه دستمزد شورای عالی کار، مبلغ بن خواربار ۴۰۰ هزار تومان، کمک هزینه مسکن ۱۰۰ هزار تومان، پایه سنوات روزانه ۵۸۳۳ تومان، سایر سطوح مزدی ۱۵ درصد و حداقل مزد روزانه ۶۱ هزار تومان به تصویب رسیده است.

به گزارش ایسنا، بیستم فروردین‌ ماه امسال افزایش حداقل دستمزد، بدون امضای صورتجلسه دستمزد و جلب نظر نمایندگان کارگری، در سایه رأی گیری نمایندگان کارفرمایی و دولت در شورای عالی کار۲۱ درصد تصویب شد. بر این اساس پایه حقوق کارگران از یک میلیون و ۵۱۷ هزار تومان به یک میلیون و ۸۳۵ هزار تومان افزایش یافت.

منبع: ایسنا

70

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • علی
    0

    در طول عمر حکومت بگر روزی اقتصاد خوب بوده که اینده خوب بشه حقوق کارگر زیاد بشه هرروززمان می گوییم قربون دیروز من نمی دانم رئیس جمهور اینده چه خراب کاری قرار بکنه که این یکی نکرده

  • زحمتکش
    0

    بزک نمیر بهار میاد .در طول این ۴۱سال مگر اوضاع بهتر شده که حالا وعده آینده بهتررو میدهید .هر سال میگیم دریغ از پارسال .

  • ممدخان
    0

    اگر نفت بشکه ای 200دلار و خزانه پولش از پارو بالا برود باز اقتصاد ما مریض است احتمالا این وزیر محترم گویا هیچ وقت به عیادت اقتصاد مریض ما نرفته است این وعده سرخرمن دادن به کارگران بسیار ناشیانه و شتابزده بوده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد