سخنگوی اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران اعلام کرد:

افزایش قیمت مصوب شکر/ تغییر ارز واردات حبوبات به تالار دوم

سخنگوی اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: قیمت مصوب شکری که با ارز تالار اول با نرخ ۲۸۵۰۰ تومانی وارد می‌شد و به دست مصرف‌کننده می‌رسید، هر کیلو ۲۸۵۰۰ تومان بود و حالا که شکر با ارز تالار دوم وارد و ارزش افزوده آن نیز افزایش یافته، قیمت مصوب شکر به ۴۲۵۰۰ در هر کیلو تغییر کرد.

افزایش قیمت مصوب شکر/ تغییر ارز واردات حبوبات به تالار دوم

حسین فرهادی درباره تغییرات تخصیص ارز به واردات شکر و حبوبات توضیح داد و گفت: ستاد تنظیم بازار در جلسه‌ای که در اردیبهشت سال جاری در وزارت صمت برگزار شد منبع تامین ارز واردات شکر را تغییر داد و ابلاغ کرد که شکر با ارز تالار دوم که ۴۲هزار و ۲۰۰ تومان قیمت دارد وارد شود، علاوه بر این مالیات بر ارزش افزوده شکر هم از یک درصد بر ۱۰درصد افزایش پیدا کرد.

وی افزود: قیمت مصوب شکری که با ارز تالار اول با نرخ ۲۸۵۰۰ تومانی وارد می‌شد و به دست مصرف‌کننده می‌رسید هر کیلو ۲۸۵۰۰ تومان بود و حالا که شکر با ارز تالار دوم وارد می‌شود و ارزش افزوده آن نیز افزایش یافته قیمت مصوب شکر به ۴۲۵۰۰ در هر کیلو به صورت فله تغییر کرده و همچنین قیمت شکربسته‌بندی شده یک کیلویی ۴۹۵۰۰ تومان است. این قیمت‌ها را سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان اعلام کرده است.

فرهادی از قیمت شکر خام در بنادر برابر با هر کیلو ۲۱۵۰۰ تومان خبر داد.

سخنگوی اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران اظهار کرد: با قیمت مصوب سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان برای شکر حاشیه سود این کالا برای عرضه‌کننده حدود ۱۰درصد تعیین شده و در این قیمت سود بنکدار و خرده‌فروش در نظر گرفته نشده است؛ این اتفاق سبب می‌شود شکر بالاتر از قیمت مصوب فروخته شود.

 

وی در ادامه درباره تغییرات تخصیص ارز به واردات حبوبات در سال جاری گفت و توضیح داد: ارز مختص به واردات حبوبات هم از تالار اول (۲۸۵۰۰ تومان) به تالار دوم (۴۲۲۰۰ تومان) تغییر کرده اما هنوز بخش‌نامه آن اعلام نشده است.

فرهادی خاطرنشان کرد: ثبت سفارش واردات حبوبات انجام می‌شود اما فعلا ارزی به آن اختصاص پیدا نمی‌کند تا بخش‌نامه صادر شود و به صادرکنندگان نیز گفته می‌شود با ارز بازار آزاد واردات را انجام دهند و پس از تعیین تکلیف تخصیص‌ها به آنها ارز داده می‌شود. گفتنی است در میان انواع حبوبات ارز تالار دوم به واردات ۷۰درصد آنها اختصاص پیدا می‌کند و ۳۰ درصد دیگر باید با ارز بازار آزاد وارد شود.

سخنگوی اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران تصریح کرد: حبوباتی که اکنون در بازار هست همه با ارز تالار اول (۲۸۵۰۰ تومانی) وارد شده و باید با قیمت‌های پیشین به دست مصرف‌کننده برسد. با این حالا تمام واردکنندگان حبوبات، اقلامی را که با ارز تالار اول وارد کرده‌اند را با قیمت ارز تالار دوم فاکتور می‌کنند.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • ناشناس
    0

    یه بار هم بگویید ارزان کردیم فقط گرونی گرونی

  • مهدیان
    0

    در پایان دولت حسن روحانی قند و شکر کیلویی ۳ هزار تومان بود واینک قیمت رسمی ۴۲۵۰۰ ودر بازار ازاد ۵۰ هزار تومان !؟ این همان دولت است که در مناظرات انتخاباتی همه کاندیداهای اصولگرایش فریاد می زدند ودولت روحانی را می کوبیدند که ملت دیگه طاقت و توان این همه گرونی را ندارد !؟ قیمت مابقی کالاها را هم که ملت خوب می داند چقدر شده است !!! سفره قشر ضعیف که جمع شد ، کمر قشر متوسط را هم شکستید شما مدعیان تو خالی ! قربانت خدا که صبر تو هم به سر امد .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      فکر کنم خدا هم با اینا دستش تو یک کاسه است!

  • ناشناس
    0

    به هر نحو ممکن باید یارانه پنهان از
    اقتصاد ایران برچیده شود.
    مهمترین دغدغه رییس جمهور اینده باید یک سره کردن تکلیف یارانه پنهان در اقتصاد ایران باید باشد.
    یارانه پنهان باید به طور مستقیم فقط به ایرانیان داده شود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      کمک‌های پنهای به مزدوران و احزاب خود فروخته خارجی چی ایا رئیس جمهور آینده جرات پرسید از کسانی که محرمانه نفت و پول مردم بدون حساب و کتاب بدهند دارد

  • حمید
    1

    خدا لعنتتان کنه وقتی میخواهی حقوق بازنشسته ها رااضافه کنید هزار اماواگر داردولی قیمت شکر رایک شبه افزایش میدهی نمیدانم این چه مدیریت غلط است

  • ناشناس
    1

    لعنت و نفرین خدا بر شماها حقوق مستمری من که بازنشسته تامین اجتماعی هستم را معوقه فروردین ماه من را واریز نکردن .وشما پیگیری نکردید. با حقوق کم چکار کنم.

  • ناشناس
    1

    چه حمایت خوبی از مصرف کنندگان می شود این بنکداران دلال واین کران کنندگان ارز اسم و رسمی ندارند؟ پشت این ویرانی ملت مظلوم چه گرگهایی کمین کرده آند که اینگونه ملت را شکنجه می دهند؟ کمی از شکم‌های گنده ی خود بکاهند شاید ملت هم بتوانند نانی بخورند دنیا نیرزد به آنکه پیشان کنی دلی. زنهار بد مکن

  • نورالله
    0

    خدا بخیرررر کنه

  • ماشالا
    0

    هواپیما هواپیما وسیله می‌فرستید واسه افغانستان و کشورهای دیگه،لعنت بر شما،مردم خودتون زیر فشاره گرونی نابود شدن.

  • ناشناس
    0

    مگه میشه دلار چند قیمت داشته باشه؟ مثلا بگیم هزار تومن ارزشش فرق داره یه جا ده هزاره یه جای بیست هزاره میشه؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد