10 میلیون دلار صادرات گل از محلات انجام شد

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: صادرات گل وگیاه زینتی محلات پارسال 10 میلیون دلار بود که سهم 45 درصدی از کل صادرات این محصول در کشور داشت.

10 میلیون دلار صادرات گل از محلات انجام شد

جعفر اصغری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ارزآوری و تولید ثروت از محل صادرات گل و گیاهان زینتی در کشور پارسال 22 میلیون دلار بوده است.
وی اظهارکرد: چهار میلیون و 600 هزار شاخه و گلدان انواع گل و گیاهان زینتی از شهرستان محلات به خارج از کشور صادر شد.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: این میزان صادرات در قیاس باهفت میلیون دلار صادرات گل مدت مشابه قبل آن، 43 درصد افزایش نشان می دهد.
اصغری، مهمترین کشورهای هدف صادراتی گل و گیاهان زینتی محلات در استان مرکزی را آذربایجان، قطر، ارمنستان، تونس، ایتالیا، ترکمنستان و ترکیه عنوان کرد.
وی گفت: محلات دومین تولید کننده گل و گیاه کشور است و بیش از 900 هکتار از زمین های این شهرستان زیر کشت انواع گل و گیاهان زینتی قرار دارد و تولیدکنندگان این شهرستان به عنوان صادرکنندگان نمونه کشوری حرف های زیادی برای گفتن دارند.
اصغری افزود: وجود پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در محلات، تولید و تکثیر انواع و گونه های مختلف گل های شاخه بریده، درختچه و گیاهان آپارتمانی و نیز تولید و صدور انحصاری بید قرمز از این شهرستان از پتانسیل این منطقه در زمینه گل و گیاه است.
18 درصد سطح زیر کشت گل و گیاه، 12 درصد از تولید انواع گل شاخه بریده، 80 درصد تولید گل های فصلی نشایی، 21 درصد از تولید درخت و درختچه های زینتی و 14 درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات است.
سابقه گلکاری در محلات با جمعیت 55 هزار نفری بیش از 70 سال است و بیش از سه هزار نفر به صورت رسمی در قالب 700 واحد تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی در این شهرستان به کار اشتغال دارند.

منبع:ایرنا

1261

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد