معاون بانک مرکزی: انباشت مطالبات غیرجاری بانک‌ها

معاون اقتصادی بانک مرکزی بی‌توجهی به موضوع ثبات مالی را باعث از دست رفتن نرخ رشد مثبت اقتصادی، تورم پایین و ثبات بازار ارز دانست.

معاون بانک مرکزی: انباشت مطالبات غیرجاری بانک‌ها

به گزارش خبر فوری به نقل از خبرگزاری صداو سیما؛ پیمان قربانی با اشاره به برگزاری بیست و هفتمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی در هفته گذشته، گفت: مقوله ثبات مالی در حال حاضر از مسائل بسیار مهم در کشور ماست.

معاون اقتصادی بانک مرکزی اظهارداشت: ثبات مالی به وضعیتی اطلاق می‌شود که نظام مالی کشور بتواند عملکرد خود را در هدایت منابع به سمت فعالیت‌های مولد، کارآمد و مفید داشته باشد و در مقابل شوک‌های وارده نیز به خوبی پایداری نشان بدهد.
قربانی ادامه داد: چیزی که امروز مهم است، با توجه به اینکه کشور ما دارای اقتصاد بانک محور است و نظام بانکی ۹۰ درصد تامین مالی را بر عهده دارد، سلامت مالی بانک‌ها و شرایطی که آن‌ها دارند از بُعد مقررات احتیاطی برای تامین مالی اقتصاد بسیار مهم است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، به دلیل شرایطی که در زمینه انباشت مطالبات غیرجاری، بدهی‌های دولت و رسوب دارایی‌های غیرمالی در ترازنامه بانک‌ها داریم، عملیات واسطه گری مالی با اختلال مواجه شده که خوشبختانه با اقداماتی که در حال انجام است امیدواریم این معضل برطرف شود.
این مقام مسئول در بانک مرکزی افزود: اگر به مقوله ثبات مالی توجه نداشته باشیم، ثبات بازارهای داخلی از جمله بازار ارز، دستیابی به نرخ رشد مستمر و بالا و حفظ دستاورد تورم پایین میسر نخواهد بود.

15

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد