تصویب لایحه رای گیری استقلال پورتوریکو در مجلس نمایندگان آمریکا

لایحه پورتوریکو برای خودمختاری بیشتر در مجلس نمایندگان ایالات متحده در حالی مورد حمایت قرار گرفت که این مجلس لایحه‌ای را برای همه پرسی در مورد سه اقدام احتمالی برای این منطقه تصویب کرد، اگرچه این اقدام شانس کمی برای تصویب در سنا دارد.

تصویب لایحه رای گیری استقلال پورتوریکو در مجلس نمایندگان آمریکا

به گزارش خبرگزاری رویترز، قانون وضعیت پورتوریکو شرایطی را برای یک همه پرسی الزام آور در مورد سه گزینه ارائه می‌دهد که شامل استقلال کامل، ایالت یا حاکمیت ایالات متحده با انجمن رسمی ایالات متحده، مشابه با جزایر مارشال و میکرونزی می‌شود.

"ال گریجالوا"، نماینده دموکرات و حامی اصلی این لایحه گفت، اینکه این لایحه در سنا رای بیاورد یا نه یک سابقه بسیار مهم تاریخی برای پورتوریکو ایجاد می‌کند.

وی چهارشنبه شب در جلسه استماع کمیته مجلس نمایندگان آمریکا گفت: این لایحه به مردم پورتوریکو که از قضا شهروندان آمریکایی هستند می‌گوید که این انتخابات بالاتر از حد انتظار است و پیامدهای آن نیز همینطور.

این لایحه در مجلس نمایندگان آمریکا تحت کنترل دموکرات‌ها با ۲۳۳ رای موافق در برابر ۲۱۹ رای مخالف تصویب شد.

جمهوری خواهان برخلاف این لایحه رای دادند چون معتقدند که این لایحه هیچ گزینه‌ای برای وضعیت کنونی پورتوریکو ارائه نمی‌دهد.

پورتوریکو بعنوان جزیره‌ای واقع در دریای کارائیب در حال حاضر قلمرویی از آمریکاست و ساکنانش هم شهروندان این کشور محسوب می‌شوند؛ اما حق رای دادن در کنگره را ندارند و نمی‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده هم رای بدهند.

تاکنون شش بار همه پرسی از دهه ۶۰ میلادی در پورتوریکو برگزار شده؛ اما الزام آور نبودند. تنها کنگره ایالات متحده است که می‌تواند وضعیت "ایالت" به پورتوریکو اعطا کند.

منبع: ايسنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد