واکنش ها به بمباران رفح در جنوب غزه

جهان علیه جنایت صهیونیستها در رفح/ اروپا اسرائیل را تهدید به تحریم کرد / حمله به آوارگان فلسطینی، صدای کاخ سفید را هم درآورد / نتانیاهو: بررسی می کنیم!

یکی از رهبران جنبش حماس با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی جز با شروط مقاومت نمی‌تواند اسرای خود را آزاد کند، گفت: رژیم اشغالگر برای ۲۳۴امین روز متوالی به جنگ و حملات وحشیانه خود علیه مردم غزه ادامه می‌دهد.

جهان علیه جنایت صهیونیستها در رفح/ اروپا اسرائیل را تهدید به تحریم کرد / حمله به آوارگان فلسطینی، صدای کاخ سفید را هم درآورد / نتانیاهو: بررسی می کنیم!

شبکۀ ۱۲ رژیم صهیونیستی نوشت: کابینۀ جنگی و نهادهای امنیتی بر سر توقف حمله به رفح توافق کردند

قرار شده که اولویت، توافق تبادل اسرا با حماس باشد.

تظاهرات حمایت از فلسطین در حیفا

فارس نوشت: الجزیره می‌گوید فیلم‌های منتشرشده در فضای مجازی که به تأیید واحد راستی‌آزمایی این رسانه رسیده از تظاهرات گروهی از حامیان فلسطین در شهر «حیفا» در فلسطین اشغالی حکایت دارد. 

طبق این گزارش، ده‌ها تظاهرات‌کننده پلاکاردهایی در دست داشته‌اند که روی آن‌ها نوشته شده «زندگی 

فلسطینی‌ها اهمیت دارد» و «دستتان را از رفح کوتاه کنید.»

پلیس رژیم صهیونیستی در صحنه حاضر شده و گروهی از تظاهرات‌کنندگان را بازداشت کرده است.

آوارگانی که «زنده زنده» در چادرها در آتش سوختند/ ادعای نتانیاهو: اشتباهی غم‌انگیز بود، بررسی می‌کنیم

یورونیوز نوشت: مقامات بهداشتی غزه از کشته شدن دست کم ۴۵ فلسطینی در پی حمله اسرائیل به رفح خبر داده‌اند. به گفته آن‌ها برخی از شهدا از آوارگان ساکن در چادر‌ها بودند که زنده زنده در آتش سوختند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل پس از کشته شدن ده‌ها نفر در شهر رفح در جنوب غزه، گفت که این یک «اشتباه غم‌انگیز» بوده است.

او روز دوشنبه در سخنرانی خود در پارلمان گفت که دولتش در حال بررسی حمله شب گذشته است.

اسرائیل به دلیل حمله هوایی ویرانگر که به گفته مقامات بهداشتی غزه منجر به شهادت دست‌کم ۴۵ فلسطینی از جمله زنده زنده سوختن تعدادی از آوارگان ساکن در چادرها شده است از سوی برخی از کشورها محکوم شده است و انتظار می‌رود انتقادات به دولت وی را شدت بخشد.

حتی برخی از نزدیکترین متحدان اسرائیل، به ویژه ایالات متحده، از افزایش تلفات غیرنظامیان در غزه ابراز خشم کرده‌اند.

هرچند اسرائیل مدعی است که به قوانین بین‌المللی پایبند است اما این ادعا در دادگاه‌های عالی بین‌المللی که یکی از آنها هفته گذشته خواستار توقف حمله در رفح شد، مورد بررسی قرار گرفته است.

به گفته مقامات بهداشتی غره حمله یکشنبه شب، که به نظر می‌رسد یکی از مرگبارترین حملات طی چند ماه اخیر بوده، مجموع تلفات فلسطینیان را از زمان آغاز جنگ به بیش از ۳۶ هزار نفر رسانده است. 

محمد ابوعسا، یکی از حاضران در محل گفت که امدادگران علاوه بر جوانان و سالمندان «کودکانی را نیز از زیر آوار بیرون کشیدند که تکه تکه شده بودند». او آتش سوزی در کمپ آوارگان را وحشتناک توصیف کرد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که حدود نیمی از کشته شدگان زن، کودک و افراد مسن بودند.

فرانسه، یکی از متحدان نزدیک اروپایی اسرائیل، از این خشونت‌ها ابراز نگرانی کرد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در شبکه ایکس (توییتر سابق) نوشت: «هیچ منطقه امنی در رفح برای غیرنظامیان فلسطینی وجود ندارد و این عملیات باید متوقف شود.»

او همچنین گفت: «من خواستار احترام کامل به قوانین بین‌الملل و آتش بس فوری هستم».

رفح، جنوبی‌ترین شهر غزه در مرز با مصر، بیش از یک میلیون نفر (حدود نیمی از جمعیت غزه) از آوارگان سرزمین فلسطین را در خود جای داده بود.

بسیاری از آنها پس از حمله اسرائیل در اوایل ماه جاری به این منطقه بار دیگر آواره شدند و از این منطقه گریختند، صدها هزار نفر دیگر نیز همچنان در چادرهای محقر در این شهر و اطراف آن به سر می‌برند.

تظاهرات در فرانسه در محکومیت کشتار آوارگان فلسطینی در رفح

کانادا: از عملیات نظامی اسرائیل در رفح حمایت نمی کنیم

وزارت خارجه کانادا گفت: ما از حملاتی که جان غیرنظامیان فلسطینی را در رفح گرفت وحشت زده‌ایم و خواستار آتش بس فوری هستیم.

کانادا از عملیات نظامی اسرائیل در رفح حمایت نمی کند.

حمله روز یکشنبه در رفح بار دیگر تایید می‌کند که هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد

ولکر ترک، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل گفت: تصاویر بمباران رفح نشان می‌دهد که هیچ تغییر واضحی در روش‌های جنگی اسرائیل ایجاد نشده است.

حمله روز یکشنبه در رفح به معنای واقعی کلمه یک بار دیگر تایید می‌کند که هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد.

اردوغان: کشتار رفح، بار دیگر چهره خونین دولت تروریستی اسرائیل را نشان داد

به گزارش میزان، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: کشتاری که در رفح پس از حکم دیوان بین‌المللی دادگستری برای پایان دادن به حملات رخ داد، بار دیگر چهره خونین و خائن دولت تروریستی اسرائیل را نشان داد.

دیپلمات‌های اروپایی: حمله رفح محکومیت اسرائیل را به همراه خواهد داشت

روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از دیپلمات‌های اروپایی نوشت: حمله رفح محکومیت اسرائیل را به همراه خواهد داشت و بر معاملات اروپا با تصمیم دیوان دادگستری بین‌المللی تأثیر خواهد گذاشت.

نادیده گرفتن زمان حمله رفح، چند روز پس از تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری دشوار است.

حمله رفح فشار برای توقف عملیات نظامی در رفح و به طور کلی جنگ را افزایش خواهد داد.

حماس: دشمن جز با شروط مقاومت نمی‌تواند اسرای خود را آزاد کند

 «اسامه حمدان» نماینده جنبش حماس در بیروت اعلام کرد رژیم صهیونیستی بیش از ۳۶ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده و بیش از ۸۱ هزار نفر دیگر را هم مجروح کرده است.

حمدان خاطرنشان کرد آخرین جنایت این رژیم بمباران و آتش زدن چادرهای آوارگان فلسطینی در رفح بود.

وی تصریح کرد کشتار اخیر در رفح بخشی از روند نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه است.

عضو ارشد حماس خاطرنشان کرد کشتارهای دو روز گذشته ارتش رژیم اشغالگر بیانگر سرکشی و سرپیچی این رژیم در برابر حکم اخیر دیوان دادگستری بین‌المللی (توقف جنگ در رفح) است.

اسامه حمدان ادامه داد ادعای دشمن صهیونیستی مبنی بر وجود افراد مسلح در محل جنایت رفح در زمان حمله، ادعایی کذب و بی‌اساس است.

حمدان خاطرنشان کرد جنایت دشمن صهیونیستی در رفح دلیل واضحی بر بی ‌احترامی این رژیم به قوانین بین‌المللی است.

وی همچنین گفت: ما دولت آمریکا و جو بایدن را مسئول کامل کشتار اخیر در رفح می‌دانیم. دشمن نازی صهیونیستی طی ۲۳۴ روز جنگ نتوانسته جز نسل‌کشی و کشتار غیرنظامیان هیچ هدفی را محقق کند.

به گزارش ایسنا، حمدان اضافه کرد: عملیات‌های قهرمانانه قسام، گروهان‌های قدس و دیگر گروه‌های مقاومت کذب ادعاهای صهیونیست‌ها مبنی بر ضربه به مقاومت یا ایجاد بازدارندگی در برابر آن را ثابت کرد.

وی ادامه داد: دشمن جز با شروط مقاومت که به طرف‌های واسطه مصری و قطری ارائه شده، نخواهد توانست اسرای خود را از غزه بازگرداند.

عضو ارشد حماس تأکید کرد ادامه تعلل و بمباران‌های دشمن شاید به این معنی است که اسرای صهیونیست تنها به عنوان جسد بازخواهند گشت و شاید هم هرگز باز نگردند.

اسامه حمدان تصریح کرد: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم قطعنامه‌های سازمان ملل و تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی را اجرا کرده و رژیم صهیونیستی را تحریم کنند.

حمدان افزود اکنون صهیونیسم مترادف با نازیسم شده است و باید رژیم غاصب را به عنوان یک رژیم صهیونیستی نازیستی تعریف کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد گذرگاه رفح گذرگاهی مصری فلسطینی است و ما مجدداً از برادران مصری خود می‌خواهیم رژیم اشغالگر را به بازگشایی این گذرگاه وادار نمایند.

عضو ارشد حماس بار دیگر از جبهه‌های مقاومت در لبنان، یمن و عراق به خاطر پشتیبانی از غزه تقدیر کرد و نقش آنها را بسیار مهم خواند.

اسامه حمدان عنوان کرد تا این لحظه از طرف واسطه‌ها هیچ چیزی در مورد توافق مبادله اسرا به ما ابلاغ نشده و هیچ مسئله جدی تا این لحظه وجود ندارد.

حمدان تأکید کرد قبل از توقف کامل جنگ علیه غزه موضوع مبادله اسرا بررسی نخواهد شد.

وی گفت: قرارداد مبادله اسرا باید در چارچوب توافقی گسترده‌تر برای توقف جنگ، بازگشت ساکنان غزه به خانه‌های خود و بازسازی این باریکه مطرح شود.

قطر حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان رفح را محکوم کرد

قطر حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان رفح را محکوم و بر لزوم پایبندی مقامات صهیونیست به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره توقف حملات علیه رفح تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه قطر حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان رفح را محکوم و تاکید کرد: این حمله نقض خطرناک قوانین بین‌المللی است و می‌تواند بحران انسانی در غزه را تشدید کند. مقامات اسرائیلی باید به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره توقف حملات به رفح پایبند باشند. ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم اقدام فوری را انجام دهند که مانع ارتکاب نسل‌کشی در آخرین پناهگاه آوارگان غزه شود. جامعه جهانی همچنین باید مانع اجرای طرح اشغالگران برای مجبور کردن فلسطینی‌ها به کوچ اجباری از شهر رفح شود.

طبق گزارش الجزیره، وزارت خارجه قطر تاکید کرد: ما نگران این هستیم که این حملات تلاش‌های کنونی برای آتش‌بس و تبادل اسرا را پیچیده کند و مانع رسیدن به یک توافق آتش‌بس فوری و دائم شود. ما بر موضع ثابت خود درباره عدالت مسئله فلسطین و لزوم برآورده کردن حقوق مشروع ملت فلسطین از جمله تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس شرقی تاکید می‌کنیم.

قتل‌عام وحشیانه رژیم صهیونیستی در شامگاه یکشنبه با هدف قرار دادن اردوگاه آوارگان در غرب رفح در جنوب نوار غزه، موج گسترده‌ای از محکومیت‌ها را در پی داشت.

این خبر بروزرسانی شده است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ف ح اردبیل
    11

    لعنت ب اسرائیل اطفال کش

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      اطفال کش سپروغارت کودک رباهاهستند

  • ناشناس
    3

    مقاوت یعنی کشتار زنان، وبچه ها. ومقاوت شما به تولیدمثل

  • ناشناس
    14

    فلسطین میمونه دوتاکشورمیشه شماها باید گورتونو گم کنید برید

  • ناشناس
    0

    چند نفر دیگه باید کشته بشوند که حماس دست از لجبازی بردارد؟ در مقابل هر اسیر اسرائیلی تا این لحظه حدود 200 فلسطینی کشته شده اند یعنی جان فلسطینیها برای حماس هیچ ارزشی ندارد؟

  • ناشناس
    2

    خداوند لعنت کند شروع کنندگان این جنگ را

  • ناشناس
    2

    به مردم ایران مربوط نمیشه ما خودمون درگیر یه لقمه نون گرون گرون هستیم

  • علیرضا جلالی
    2

    سلام
    من خدایی را می‌شناسم که اگر به بنده اش تهمت بزنی در دادگاه الهی محاکمه خواهی شد.
    وای و صد ها هزار وای از آتش زدن خانواده های این آواره گان و سوختن زنان و کودکان در چادر گرسنه و تشنه و مجروح
    صبر کوچک خدا هنوز عمل نکرده وای به رسوایی این قوم منفور که روی یزد و معاویه را سفید کردند فقط اندکی صبر کنید و رسوایی این نژاد پست را خواهید دید لعنت خدا بر مادر این حرام زده نتانیاهو را وضع حمل کرد ای کاش بجای فرزند انسان توله کفتار یا شغال زایمان میکرد.
    چقدر یک انسان می‌تواند شقی باشد
    ان شاء الله پس از محو اسرائیل تمام شهرکهای که با پول حرام درست شده در اختیار فلسطینی ها قرار خواهد گرفت حتی اگر این جنگ چهار سال طول بکشد که ذلت این قوم منفور بیشتر خواهد شد مرگ بر اسرائیل نه ذلت خواری
    دستگاه الهی بدرقه سربازان نشه خور اسرائیل.
    شما زنده بنده مرده کمی صبر کنید عزت مخصوص ایران به خاطر وعده صادق و سایر حملات دیگر در آینده ای نچندان دور ذلت برای اسرائیل که در دنیا مورد نفرت همه جهانیان خواهند بود
    میخواهید باور کنید یا نکنید در مدتی کوتاه پس از حمله ی صادق 2 ایرانی ها هر جای دنیا باشند.
    مردم آزاده دست به بدن ایرانیان زده و به عنوان تبرک به صورت میکشند این متن را ذخیره کن که خواهی دید. عزت مخصوص ایران و ایرانی باشرف میباشد
    علیرضا جلالی تهران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد