جزییات قتل عام خانواده 5 نفر تویسرکانی/ فیلم گفتگو با قاتل و عکس های قربانیان

با کشف جنازه ۵ عضو یک خانواده تویسرکانی، تحقیقات تخصصی پلیسی و قضایی برای یافتن ردی از عامل این جنایت هولناک آغاز شد و قاتل اصلی خانواده تویسرکانی در یکی از استان‌های کشور شناسایی و دستگیر شد.

جزییات قتل عام خانواده 5 نفر تویسرکانی/ فیلم گفتگو با قاتل و عکس های قربانیان

این پرونده جنایی از روز ۲۴ آذرماه سال ۱۳۹۹ به‌دنبال مفقود شدن ۵ عضو خانواده‌ای در روستای مرادآباد تویسرکان در استان همدان ورق خورد. هیچ‌کس از اعضای این خانواده اطلاعی نداشت و آنها به تماس‌های تلفنی جواب نمی‌دادند تا اینکه  اجساد  پدر و دختر خانواده در نزدیکی گاوداری آنها  کشف شد. با وجود این ۳ نفر دیگر شامل مادر و دو پسر دیگر خانواده سرنوشت نامعلومی داشتند. از همان روز جست‌وجوهای شبانه‌روزی برای یافتن ۳ نفر دیگر آغاز شد تا اینکه اجساد آنها در چاهی ۷۰ متری که نزدیکی گاوداری قرار داشت کشف شد.

خانواده‌ای که به قتل رسیده اند دامدار و کشاورز و اهل یکی از محله‌های تویسرکان بودند اما در نزدیکی گاوداری خود واقع در یکی از روستا‌های نزدیک تویسرکان کار و زندگی می‌کردند.

گاوداری خانواده مقتول تا روستا، فاصله دارد و به همین دلیل اهالی روستا متوجه این جنایت نشده بودند. وجود یک باغ بزرگ در نزدیکی گاوداری که بین گاوداری و روستا قرار دارد،‌ یکی از دلایل مخفی ماندن راز جنایت از روستاییان بود.

این حادثه شوک بزرگی به افکار عمومی در استان همدان وارد کرد. کشف انگیزه قتل ها و ابعام ماجرا و همچنین دستگیری قاتل در دستور کار پلیس قرار گرفت. پس از گذشت چند سال، پلیس رد قاتل را زد و او ظاهرا در اسلامشهر دستگیر شد. قاتل تبعه افغانستان است و ظاهرا سال‌ها کارگر این گاوداری بوده است. 

روایت پلیس از قتل ها دستگیری قاتل 

سردار سلمان امیری، فرمانده انتظامی استان همدان در این باره گفت: با کشف جنازه ۵ عضو یک خانواده تویسرکانی، تحقیقات تخصصی پلیسی و قضایی برای یافتن ردی از عامل این جنایت هولناک آغاز شد و قاتل اصلی خانواده تویسرکانی در یکی از استان‌های کشور شناسایی و دستگیر شد.

امیری ضمن تسلیت به خانواده مقتولان، افزود: رسیدگی به پرونده این قتل با کشف جنازه دو عضو خانواده یعنی پدر خانواده و دختر جوانش توسط پسرعموی پدر خانواده کلید خورد.

قتل خانوادگی

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه علت و انگیزه قتل در دست بررسی است، تصریح کرد: پسرعموی پدر خانواده، پلیس را در جریان ماجرای قتل قرار داد.

او در پی تلاش‌های ناکام برای برقراری تماس با بستگان خود نگران آن‌ها شده و به محل زندگی آن‌ها در نزدیکی دامداری مراجعه کرده بود که در ابتدا رد خون را روی زمین مشاهده کرد و سپس با جسد پدر و دختر جوانش روبرو شد.

او در ادامه توضیحات تکمیلی خود افزود: در ابتدا گزارش قتل دو نفر از اعضای خانواده منتشر شد که پس از تحقیقات پلیس مشخص شد سه نفر دیگر از اعضای این خانواده هم به قتل رسیده اند.

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: زمانی که پلیس در جریان ماجرا قرار گرفت، تحقیقات برای یافتن ردی از بقیه اعضای خانواده آغاز شد و دو جسد دیگر نیز در یک چاه کشف شد.

سردار امیری در مورد وضعیت فعلی رسیدگی به پرونده یادآور شد: اجساد مقتولان به پزشکی قانونی انتقال پیدا کرده و توضیح در مورد نحوه قتل این خانواده و علت مرگ در پی اعلام نظر کارشناسان پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: قاتل افغانی در یکی از استان‌های کشور دستگیر شد.

قتل عام به علت اختلاف حساب با صاحب گاوداری

در همین راستا روز گذشته حسین بشری معاون اجتماعی پلیس استان همدان در تشریح این خبر گفت: قاتل صاحب گاوداری و اعضای خانواده وی در شهرستان تویسرکان در اعترافاتش، انگیزه خود از انجام قتل اعضای این خانواده را داشتن اختلاف حساب با صاحب گاوداری عنوان کرد.

معاون اجتماعی پلیس استان همدان افزود: قاتل پس از انجام قتل اقدام به سرقت یک کیلو زعفران و پنج دستگاه گوشی تلفن همراه متعلق به مقتولان کرده است.

بشری در پایان بیان کرد: شهروندان به شایعات در این باره این قتل خانوادگی توجه نکنند و اخبار موثق را از طریق مرکز اطلاع رسانی پلیس پیگیری کنند.

با تلاش شبانه روزی و انجام اقدامات فنی و تخصصی پلیس در نهایت جمعه شب قاتل در یکی از استان‌ ها شناسایی و دستگیر شد.

حرف های تنها بازمانده خانواده

محمد تنها بازمانده این قتل عام خانوادگی که پسر خانواده هم هست، در گفت وگویی  از ماجرا حرف زده است. 

موقع حادثه کجا بودید؟

من شغلم آزاد است و موقع حادثه شیراز بودم. در میان خواهر و برادرهایم فقط من متاهل هستم و فرزند ارشد خانواده هستم.

پدرتان چند سال بود که گاوداری داشت؟

پدرم معلم بازنشسته بود. اما از همان زمان که به عنوان معلم خدمت می کرد، مجتمع گاوداری و کشاورزی هم داشت.

چطور متوجه به قتل رسیدن خانواده تان شدید؟

من ارتباط خیلی نزدیکی با خانواده ام داشتم و هر روز چندین بار با آنها تماس تلفنی می گرفتم. چون نوع کار و فعالیتمان هم با هم مرتبط بود و همین باعث می شد که نیازم به تماس و ارتباط با هم بیشتر شود.

صبح روز حادثه با خواهرم تلفنی حرف زدم. قرار شد یک ساعت دیگر دوباره با من تماس بگیرد اما خبری نشد.

چندین بار به او زنگ زدم. اما ارتباطم با خانواده ام قطع شده بود و خواهرم دیگر با من تماس نگرفت.

خیلی نگران شده بودم. 24 ساعت تحمل کردم و بالاخره با دوستانی که در روستا داشتم تماس گرفتم و از آنها خواستم به مجموعه گاوداری سر بزنند و از خانواده ام سراغی بگیرند.

دوستانتان در گاوداری چه دیدند؟

چیزی ندیدند. فقط ماشین های خانواده ام را دیده بودند. می گفتند پرشیا و وانت نیسان در محوطه بود اما هیچ کس در گاوداری نیست.

خیلی تعجب کرده بودم. سابقه نداشت گاوداری را رها کنند و خالی بماند. خبری از کارگران هم نبود و همین نگرانی و تعجب من را بیشتر می کرد.

چه کسی اجساد را دید؟

با خاله ام و پسرعموی پدرم تماس گرفتم و از آنها خواستم به گاوداری بروند تا بفهمیم چه اتفاقی افتاده است. بعد از دوساعت با من تماس گرفتند و گفتند پسرخاله ام جسد خواهرم را پیدا کرده است.

جسد پدرتان کجا پیدا شد؟

کمی با فاصله از خواهرم دفن شده بود.

اعضای خانواده تان چطور به قتل رسیده بودند؟

نمی دانم چطور به قتل رسیده بودند. هنوز مشخص نیست و منتظرم نظریه پزشکی قانونی بیاید.

باغ شما با شهر چقدر فاصله دارد؟

با تویسرکان 23 کیلومتر فاصله دارد.

محمد در مورد قاتل خانواده اش می گوید: «کارگری که به اتهام قتل خانواده ام دستگیر شده است، چند سال است که کارگر ماست.

مادرم خیلی به او محبت می کرد. خیلی وقت ها زمانی که مهمان داشتیم، اول غذای این کارگر تبعه افغان را می داد.

پدر و مادرم خیلی وقت ها بیشتر از اعضای خانواده به فکر کارگران بودند.»

قتل خانوادگی

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 47
  • اکبر سلمانی
    3

    بازهم مسولین حمایت کنن ازاین جانیان گیرم اختلاف حساب باصاحبکارداشت دیگرافرادخانواده به چه جرمی نابودشدند این افاغنه مثل بمب ساعتی هستند که هران احتمال منفجرشدن دارند مسولین محترم لطف کرده واین هیولا هاهرچه سریعترازکشوراخراج کنید

    نظرات شما -
    • ملت
      0

      کارفرمایی که افغانی استخدام میکنه که بیمه نکنه و حق و حقوق درست نده فکر نمیکنه این افغانی چون نمیتونه شکایت کنه یه دفعه طومار خودش و خانوادشو میپیچه و فرار میونه قندهار و دیگه دست کسی بهش نمیرسه.ماجرای مرحوم مهرجویی و این خانواده مرحوم هم همینه.اگر اینها میخواستن یه ایرانی استخدام کنن باید یه جای مناسب تهیه میکردن اما افغانی رو تو دخمه جا میدن و به فکر عاقبت کار نیستن.بیاییم ایرانی رو کار بدیم با حق و حقوق انسانی

  • ناشناس
    1

    هر کسی رئیس جمهور دوره چهاردهم جمهوری اسلامی ایران می شود باید اولین اولویت برنامه کاری دولت او اخراج اتباع خارجی غیرمجاز ساکن در ایران باشد و مهمتر از این برنامه، برنامه دیگری برای سیاست داخلی ایران وجود ندارد!

  • ناشناس
    88

    این قضیه ۴ سال پیش هست. برای چی بخاطر ویو بگیری خبرشو دوباره نشر میدی؟؟
    میخوای ملت بیان به افغانی ها فحش بدن؟!
    مصداق تشویش اذهان عمومی کارتون

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      چون قاتل الان دستگیر شده

    • ناشناس
      0

      قاتلش همون موقع دستگیر شد. یعنی به چند هفته نرسید پیداش کردن

  • ناشناس
    1

    قطعا خیلی ازکامنتها رو منتشر نمی کنید ولی اینو منتشر کنید
    «مردم این درس عبرت نشد»
    پس نکنید

  • ناشناس
    0

    هنوز این افغانی ها در ایران زندگی میکنم
    دستگاه قضا فقط نظاره گر

  • ناشناس
    0

    * مادرم خیلی به او محبت می کرد. خیلی وقت ها زمانی که مهمان داشتیم، اول غذای این کارگر تبعه افغان را می داد. *
    چند ده سال بعد اینها با نژاد ایرانی مخلوط می شوند و یک نژاد ایرانی -افغانی ایجاد خواهد شد وحشی و قاتل

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چرا چند سال دیگه؟ مگه چند صد سال پیش محمود افغان نبود؟! محمود افغان که بود و چه کرد؟!

  • احمد
    0

    حالا به اینا تو کشور عزیز مون کار و اقامت بدید.

  • ناشناس
    0

    جنایتکارترین قوم دنیا افعانی ها تروریست هستن دولت اشتباه بزرگی میکنه اینا رو راه میده ، کارگر چینی وارد کنی ، کارگر هندی و عراقی از هر کجای دنیا مهاجر وارد کنی ولی نباید از افعانستان وارد کنی ، اینا تفکر طالبانی تروریستی دارن تفکر سلفی دارن ، بد ذات و بد نیت هستن با هر کس دشمنی داشته باشن حاضرن خانواده اش رو بکشن ، آرامش و امنیت مملکت براشون مهم نیست ، تفکر شورشی دارن بزرگترین خطری که میهن عزیزمان ایران اسلامی را تهدید میکند همین افعانی ها هستن ، اينا تو مملکت خودشون به هم رحم نمیکنن همدیگه رو تکه تکه میکنن هزاره و پشتون و تاجیک دشمن خونی هستن حتی حاضر نیستن با هم همکار بشن ، به خون هم تشنه هستن ، اینا که برای خودنمایی شعار انسانیت میدن اينا مهربان و دلسوز هستن ولی آینده نگر نیستن احساسی هستن ترکیه هفتاد میلیون جمعیت داره فقط سیصد هزار تا افعانی داره ، اینقد اوستا بنای افعانی هست حاضر نیست یک ایرانی با خودشون ببرن سر کار ، اینجانب خدمت جناب آقای حسین شریعتمداری مرد دلسوز و انقلابی این خطر نهفته و آتش زیر خاکستر بمب زیر زمینی حضور اتباع را اعلام میکنم و تا تبدیل به فاجعه بزرگ نشده اقدام به عمل آورید

  • داریوش
    0

    بنده بر خلاف بقیه هموطنان ابراز همدردی نمی کنم چون که ..خدا بیامورز می بینه ملت بی کارن.کارگر هستن برای یه خورده کمتر حقوق دادن و بیمه نکردن باید چنین بلای سرش بیاید .خود کرده رو ناراحتی نداره هر چند دور از شرافت است ولی چنین آدمای حقشون است

  • فاطمه
    0

    میخواستن به افغانی کار ندن برام مهم نیست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      در المان افغانی ها فقط یک نفر المانی کشتن دولت المان داره همه افغانی ها را بیرون میکن کشورها دیگه دارن بیرون میکنن چون به جز جنگیدن هیچ یاد نگرفتن

  • ناشناس
    0

    مقصر خودمون هستیم برای چند تومان ارزانتر به گارگر افغان کار می دهیم ،سرایداری ،باغبانی، گارگر شهرداری ،کار ساختمانی،نظافت راه پله وحالا هم که مغازه داری وتازه گی شرکت وخرید ملک در ایران ،،چه شود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      همینو بگو! تا خودمون هوای کارگران هم میهنمون رو نداریم بدتر از اینها هم شاید سرمون بیاد!!!

  • ناشناس
    0

    اینا لیاقتشون همون طالبان هست اونا میدونن افعانیا چ موجودات بیخودی هستن

  • ناشناس
    0

    بابا،ترا به خدا،ترا به پیر به پیغمبر قسم،این افغانی ها را از کشور اخراج کنید،دارن به مردم ایران زور میگن و ملت ایران در کشور خودشون،امنیت ندارند

  • علی
    0

    مهاجرین افغانی به دلیل تحمل چندین دهه جنگ و خشونت و همچنین فقر فرهنگی ، اکثرا دارای روحیات خشن و خطرناک هستن!

  • رامین
    1

    این فیلم رو من پارسال دیدم الان شما گذاشتید توسایت؟

  • مهاجمان بی شرف طلبکار!
    0

    مهمانان ناخوانده بی شرم و حیاء و نمک نشناس!
    این قوم کیلومترها تا مقدمات یک آدم متمدن فاصله دارند.
    درود به ترامپ که قوا داده مهاجران را از آمریکا اخراج کند. در ایران کی قرار است چنین حرکتی انجام دهد. بدهی ما به این آشغالهای قاتل و بی شرف چیست؟

  • ناشناس
    0

    افغانی برو به کشورت از ترس کشته شدن در جنگ کشورت یا جنایت و سرقت امدی ایران برگردد برو

  • ایران من
    0

    باید این وحشیا از کشور اخراج شوند.
    اینها فقط باید طالبان بالا سرشان باشند

  • ناشناس
    0

    لعنت بر این حیوان
    هیچ مجازاتی با این جنایت برابری نمیکند
    مگر اخراج افغانها از ایران

  • آرش
    0

    حالا جدا از اتباع خارجه بودن ، چقدر نمک نشناس بوده که بخاطر یه پول بی ارزش ۵ تا ادم کشته اونم کسانی که بهش محبت میکردن رو

  • ناشناس
    0

    یکبار چند سال پیش در زمان عید سال نو در آلمان در زمان خانم مرکل افغانی‌های که به آلمان رفته بودن در شب جشن عید در خیابانها باعث اذیت وآزار تعدادی دختران آلمانی شده بودن ،بعد از این اتفاق ،رسانه ها و افکار عمومی چنان فشاری به صدر اعظم آلمان آوردن که دولت مجبور به ممنوعیت ورود افغانی‌های پناهنده به آلمان ودیپورت عده ی زیادی از آنها به خاک افغانستان شد،شما یک بررسی میدانی از شهرها و استانهای ایران در همین چند سال که هجوم افغانیها به ایران زیاد شده ببینید چقدر ایرانی وحتی نیروهای انتظامی به قتل رسانده اند به علت تبعات سالها جنگ در کشورشان رفتار خشونت وجنایت بار در قبال یک دعوای ساده دارن،نه مالیات میدن وهم آموزش رایگان دارن ولی ما ایرانیها باید هم مالیات نان آب و برق وسایر خدمات بدهیم هم هزینه آموزش،۷۰۰هزار دانش آموز افغانی رایگان در مدارس ایران طبق آمار رسمی درس می‌خوانند ،مردم باید از کاندیدهای ریاست جمهوری مطالبه ملی برای اخراج افراد غیر مجاز و ساماندهی آنان داشته باشند

  • ناشناس
    0

    اخراج تمام اتباع افغان
    خود مردم بصورت خودجوش از محل و شهر ها بیرونشون کنن

  • هامون ته بارزاده
    0

    بنده بارها ازطریق این سایت به حاکمان هشدار داده ام که روزی میرسد که خیابانهای ایران مملو از قوم مغول افغان شده وهمه را قتل عام کرده وایران را فلسطینی دیگر می کنند ...این قوم همه سنی ناصبی واز تبار مغول هستند موقع ورود چهره ای مظلوم وطرفدار علی ولی الله هستند ولی خدا نکنه که قدرتمند شوند که شده اند...ای علمای اعلام ای حاکمان ای طلاب من اعلام خطر می کنم...ایران را فروختند...چه کردند با تشیع...

  • ناشناس
    3

    تنها کاندیدای که احتمالش هست اخراج اتباع بیگانه غیر مجاز برایش مهم باشه آقای پزشکیان است ،همانطور که ورود افغانیها به تبریز وآذربایجان شرقی ممنوع هست ودر تبریز یک افغانی نمبینید

  • حسن . بیسواد.
    0

    بدبختیامون کم بود اینا رو به کی بگیم.

  • ناشناس
    0

    بجای اینکه علم ساخت گوشی را به روز کنند اصول اخلاق کفر قرصی را آوردند و قتل‌های تگزاس و چین اینجا آمد

  • ناشناس
    17

    این اتفاق زمان برجام اتفاق افتاده خبر سوخته

  • ناشناس
    0

    تورابه خدا مسوولین اتباع خارجی مخصوصا افغانیهارااخراج کنید... آخه چرا روشن بین نیستید؟ ببینید این افغانها چه خیانتهایی که نکردن... بابا نذارید بیان داخل کشور... اینایی هم که هستن اخراجشو کنید

  • محمد
    0

    طالبان حق ابه ایران رو نمیده اما حاکمان بی بخار ایران برا افغانی ها شناسنامه ای انی صادر میکنند مردم باید خودشون متحد باشن تا اینارو اخراج کنند والا فردا پس فردا جنگ داخلی بین ایرانی افغانی اجتناب ناپذیر میباشد.

  • پروانه
    0

    مردم اگر برید پای صندوق رای و رای بدید
    به امید وضع بهتر فقط اینو از من بدونید
    هرکس رئیس جمهور شد و این وحشیا چه مجاز و چه غیر مجاز با دنباله هاشون نفرسته همون خراب شده که بودند تا آخر فاتحه ی اون دولتو بخونیدو مطمئن باشید اینا حساب شدس
    اگه افغانی پرت نشه بیرون ......چاپ نمیشه اگه بگم

  • ناشناس
    0

    خلایق هر چه لایق

  • ناشناس
    0

    باز هم جنایت افغانها باز هم گوش نکردن دولت
    بابا چند نفر دیگه باید بمیرن ؟؟؟؟
    ما تو کشورمون افغانی نمی خواهیم حتی اگر حضرت محمد باشه !!!
    به چه زبونی بگیم
    افغانی یعنی قاتل و جنایتکار
    انشاا.. نوبت بعدی عزیزان مسئولین باشند تا دردو حرف بقیه رو خوب متوجه بشوند

  • كشوري
    0

    اي مسئولين چرا به افغانهاي غيرمجاز درايران با رافت برخورد مي كنيد .هرچه
    سريعتر افغانها را ازايران اخراج كنيد . افاغنه درايران به بحران بزرگي درآينده
    تبديل مي شوند .

  • 0

    هیچ کشوری یک پنجم جمعیتش مهاجر نیست!!! چرا مسئولین این قوم خون آشام مغول اخراج نمیکنند ،!! وا مصیبتا برای ایران عزیز/ !!!!!

  • ناشناس
    1

    تنهاکسی که میتونه افغانیاروازکشوربندازه بیرون جناب پزشکیان هستن

  • محمد
    0

    مملکتی که در آن یک خارجی همانند افغانی ها به راحتی خارج شده و وارد کشور میشوند و هیچ آمار درستی از آنها در کشور وجود ندارد البته که حالا این گیر افتاد اما خیلی موارد اصلاً گیر نمی افتند چرا کشور ما در آن این همه تبعه خارجی بیخود وجود دارد

  • رابی
    0

    البته در وحله اول مقصر اصلی خود پدر خانواده بوده که برای اینکه دو هزار تومان بیشتر به کارگر ایرانی ندهد رفته کارگر افغانی استخدام کرده که معلوم نیست خانواده اش کیست و دارای چه پیشینه ای می باشد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      همینو بگو! کم کارگر هم میهن داریم که داره به سختی زندگی می کنه؟ چرا اونها رو ندیدند و به یک بیگانه کار دادند؟!

  • ناشناس
    0

    دولت افغانی رابیرون نمیکنند!!!!!!!
    خودمون باید شروع کنیم ،،، با کار ندادن ، خونه اجاره ندادن ، ووووو
    متاسفانه دولت به خاطر هر افغانی به دلار از سازمان ملل پول میگیرند!!!!؟؟؟؟
    چه توقعی از دزد داری؟ یه کاندید حتی برای تبلیغات خودش اسمی از اتباع کشور های دیگر به زبان نمیارند ،، چه برسه به اخراج
    البته نمیدونم چرا خبر فوری کامت های منو چاپ نمیکنه !!!!!!!!

  • ناشناس
    0

    پای افغانیها تو کرمانشاه هم باز شده چندساله اینجا بیشتر روستاهای کرمانشاه تریاک میکارن وامسال کلی افغانی واسه کار داخل زمین استخدام شده بودن وروزی یک میلیون ودویست هم انعام میگرفتن

    نظرات شما -
    • هامون ته بارزاده
      0

      پس افتخار اکراد وخوزستانیها اینه که افغانی راه نمی دند...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها