خواص روغن رازیانه برای پوست

رازیانه گیاهی معطر است که معمولا در مناطق گرمسیری می‌روید. گیاهی با خواص درمانی فراوان که از آن برای بهبود مشکلات پوست و مو استفاده می‌کنند. روغن گیاه رازیانه که به کمک فرآیند تقطیر گرفته می‌شود، سرشار از مواد معدنی مانند مس، پتاسیم، کلسیم، روی، منگنز و آهن است و بهترین گزینه برای مراقبت از پوست به حساب می‌آید.

خواص روغن رازیانه برای پوست

اما خواص روغن رازیانه برای پوست چیست و این گیاه خوش عطر و بو چطور به سلامت بیشتر پوست کمک می‌کند؟

خواص روغن رازیانه برای لک صورت
اولین و مهم‌ترین ویژگی روغن رازیانه اثر روشن کنندگی آن است. این روغن می‌تواند به طرز چشمگیری لک‌ها و کدری‌های پوست را برطرف کرده و ظاهری شفاف و درخشان را به ارمغان بیاورد. در ادامه به برخی از خواص روغن رازیانه برای لک صورت و روشن کردن پوست اشاره می‌کنیم:

روغن رازیانه و جلوگیری از آفتاب سوختگی
روغن رازیانه حاوی مواد آلی فعال است و می‌تواند تا حد زیادی از آفتاب سوختگی پوست جلوگیری کند. این روغن پوست را از نفوذ اشعه‌های مضر UVA و UVB در امان نگه می‌دارد و مانع از قرمزی، سوزش و سایر التهابات ناشی از آفتاب می‌شود.

روغن رازیانه و توقف رنگدانه‌سازی پوست
عوامل مختلفی مانند ژنتیک، تغییرات هورمونی و پرتوهای مضر آفتاب می‌توانند روند رنگدانه سازی پوست را با اختلال مواجه کنند. روغن رازیانه با داشتن ترکیبات ضد التهابی، به کنترل و درمان این اختلال کمک کرده و از ایجاد لک‌ و تیرگی جلوگیری می‌نماید.

روغن رازیانه و کمرنگ کردن لک‌های پوست
همانطور که پیشتر گفته شد از جمله خواص روغن رازیانه برای پوست توانایی آن در کاهش رنگ و اندازه لک‌های قدیمی پوست است. این روغن سرشار از ویتامین C و ترکیبات روشن کننده است و به تدریج باعث شفافیت و روشن شدن پوست می‌شود.

خواص روغن رازیانه برای خارش پوستی

خشکی و کم آبی بدن از جمله دلایل اصلی خارش‌ پوست است. از آنجا که روغن رازیانه از ترکیبات آبرسان و ضد حساسیت تشکیل شده است، استفاده از آن می‌تواند تا حد زیادی به نرم شدن پوست و رفع خشکی و خارش آن کمک کند.

به خاطر داشته باشید که اگر می‌خواهید به کمک روغن رازیانه خشکی پوست خود را برطرف کنید، باید شب‌ها پیش از خواب مقداری از آن را روی پوست قرار داده و اجازه دهید تا این روغن مغذی، تمام شب روی پوست باقی بماند.

خواص روغن رازیانه برای جوش

یکی دیگر از خواص روغن رازیانه برای پوست توانایی آن در درمان بسیاری از مشکلات پوستی مانند جوش هاست. شاید برایتان جالب باشد که بدانید روغن رازیانه در صورت تداوم استفاده، به کاهش و رفع جوش‌ها و آکنه‌های پوستی کمک می‌کند.

روغن-رازیانه1

برخی از اثرات درمانی روغن رازیانه در رفع جوش و آکنه به شرح زیر هستند:

کنترل چربی پوست
درست است که روغن رازیانه بافت چربی دارد، اما استفاده مناسب و به اندازه از آن می‌تواند تا حد زیادی ترشح سبوم پوست را تنظیم و کنترل کند. در نتیجه به کمک این روغن، پوست در طول زمان ظاهری مات و یکدست به خود گرفته و احتمال بروز جوش و آکنه به حداقل می‌رسد.

رفع باکتری‌های مضر پوست و جلوگیری از بروز آکنه
روغن رازیانه با داشتن ویتامین‌های A و E، آلودگی‌ها و باکتری‌های مضر پوست را از بین برده و مانع از بسته شدن منافذ باز می‌شود. این روغن همچنین می‌تواند سموم باقیمانده در میان منافذ را پاکسازی کرده و از این طریق به بهبود جوش‌های مزمن و قدیمی کمک کند.

بهتر است شب‌ها پیش از خواب، مقداری روغن رازیانه را روی یک پد پنبه‌ای ریخته و آن را در نواحی آکنه دار پوست بگذارید. صبح روز بعد، پوست را با شوینده مناسب و آب ولرم بشویید.

روغن رازیانه بهترین ضد سرطان پوست

اغلب متخصصان توصیه می‌کنند که برای جلوگیری از سرطان پوست، بهتر است از محصولاتی استفاده کرد که حاوی مواد آنتی اکسیدانی باشند. روغن رازیانه از جمله فرآورده‌های طبیعی است که در ترکیبات خود مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان دارد.

روغن رازیانه همچنین سرشار از یک ترکیب ضد سرطان به نام «آنتول» است و می‌تواند علاوه بر ایمن نگه داشتن پوست در برابر بیماری‌ها، روند ترمیم و بازسازی آن را بهبود ببخشد.

روغن رازیانه برای جوانسازی پوست

ماساژ روغن رازیانه روی سطوح مختلف بدن می‌تواند جریان گردش خون را افزایش داده و از این طریق تولید و بازسازی سلول‌ها را بهبود ببخشد. در نتیجه پوست کلاژن بیشتری تولید کرده و چین و چروک‌ها به تدریج کاهش میابند. روغن رازیانه همچنین از آسیب عوامل مخرب محیطی روی پوست جلوگیری می‌کند، روند پیری و بروز چین و چروک‌ها را به تعویق می‌اندازد و باعث جوانسازی پوست می‌شود.

یکی از روش‌های مصرف روغن رازیانه برای جوانسازی پوست، استفاده از این روغن معجزه آسا به عنوان تونر صورت است. علاوه بر این می‌توان مقداری از این روغن را در آب جوش ریخته و آن را روی پوست بخور داد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید ترکیب دانه‌های رازیانه با آب جوش و استفاده مستقیم آن روی صورت نیز می‌تواند تاثیر چشمگیری در شادابی و جوانسازی پوست داشته باشد.

کلام آخر

در این مطلب از خواص مختلف روغن رازیانه برای پوست صحبت کردیم و اثرات درمانی این روغن معجزه آسا را توضیح دادیم. فراموش نکنید که استفاده از ترکیبات و مواد طبیعی بیشتر از هر محصول دیگری می‌تواند در سلامت و شادابی پوست موثر باشد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که علاوه بر تهیه روغن رازیانه به صورت طبیعی، برای مراقبت و رسیدگی به پوست خود از محصولاتی کمک بگیرید که حاوی این ماده شگفت انگیز باشند.

منبع: عصر ترکیه
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد