۱۲۳ هزار دانش‌آموز استان سمنان به استقبال سال تحصیلی جدید می‌روند

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه تلاش شد تا هیچ دانش‌آموزی در استان بدون معلم نباشد، گفت: ۱۲۳ هزار دانش‌آموز به استقبال سال تحصیلی ۹۸ می‌روند.

۱۲۳ هزار دانش‌آموز استان سمنان به استقبال سال تحصیلی جدید می‌روند

محمد دستورانی ظهر یک‌شنبه در نشست خبری به مناسب آغاز بازگشایی مدارس به میزبانی اداره کل آموزش‌وپرورش سمنان ضمن بیان اینکه سال تحصیلی پیش رو با شعار «مدرسه صالح در » آغاز می‌شود، ابراز داشت: فردا دوشنبه هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی ساعت هشت صبح زنگ مهر و مقاومت و محرم در بیش از یک هزار و ۱۶۳ مدرسه سطح استان نواخته خواهد شد.

وی بابیان اینکه طی سه‌ماهه گذشته تلاش‌های زیادی برای بازگشایی مدارس در سطح استان صورت گرفت تا فردا هیچ دانش‌آموز یا کلاسی را بدون معلم نباشد، افزود: ۱۲۳ هزار و ۵۰۱ دانش‌آموز در پنج هزار و ۷۲ کلاس درس توسط هشت و هزار ۳۷۰ نفر از معلمان مورد تعلیم و تربیت قرار خواهد گرفت.

۱۲۳ هزار دانش‌آموز استان سمنان به استقبال سال تحصیلی جدید می‌روند

ورود ۱۱ هزار کلاس اولی به مدرسه

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه ۸۶ درس دانش آموزان در مناطق شهری و ۱۴ درصد در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند، ابراز داشت: امسال ۱۱ هزار و ۵۰۰ نوآموز از پیش‌دبستانی وارد پایه اول ابتدایی می‌شوند که برای همه این افراد کار سنجش سلامت در طول تابستان انجام‌شده است.

دستورانی بابیان اینکه آموزش‌وپرورش برای تحقق شعار مدرسه صالح چند اولویت مبتنی بر سند تحول بنیادین، و اهداف دوره‌های تحصیلی چهارگانه را در دستور کار خود قرار داده است، تصریح کرد: یکی از اولویت‌ها در تحقق این گام تربیت دانش‌آموزانی که هویت محلی، ملی، دینی، انقلابی و بین‌المللی را داشته باشند به این معنا که به سمت تربیتی گام برداریم که دانش‌آموز احساس تعلق‌خاطر به محل زندگی، کشور، دین اعتقادات، نظام و انقلابی ماندن و خدمت در کشور کند.

وی بابیان اینکه کیفیت‌بخشی آموزشی پرورشی ازجمله اهداف مهمی که دنبال می‌شود، افزود: با توجه به محدودیت منابع انسانی و امکانات قطعاً تا رسیدن به این نکته فاصله وجود دارد اما تمام تلاش بر این اصل است که با توزیع عادلانه نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات، عادلانه فضای آموزشی را تأمین کنیم تا فاصله کیفیت آموزشی در روستاها به نسبت شهرها کاهش یابد.

جذب اعتبار ۴ میلیارد تومانی برای تجهیزات ورزشی

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه عدالت آموزشی یکی از رویکردهای مدرسه صالح است، ابراز داشت: برای کاهش این فاصله تلاش شد تا چتر پوشش تحصیلی وسیع‌تر شود لذا مدارس شبانه تجهیز و سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان روستایی را صد درصد عهده‌دار شدیم که پرداخت شود.

دستورانی در ادامه تصریح کرد: در قالب کاروان حامیان رونق تولید چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار از ردیف‌های ملی و استانی جذب شد تا صرف خرید تجهیزات ورزشی مدارس استان شود که این تجهیزات نیز بر اساس اولویت به مدارس غیر برخوردار تعلق گرفت.

وی افزود: امسال برای ۴۰۰ کودک اتباع خارجی نیز دوره آمادگی قبل از دبستان برگزار شد که قرار بود با حضور نماینده سازمان ملل این اختتامیه برگزار شود که در صورت قطعی شدن سفر در آینده نزدیک این مراسم اجرا می‌شود و علاوه بر آن‌یک دبیرستان نیز برای اتباع در سمنان در حال ساخت است.

۱۲۳ هزار دانش‌آموز استان سمنان به استقبال سال تحصیلی جدید می‌روند

حضور ۴ هزار نفر در کلاس‌های سواد آموزی

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه آسیب بیکاری را بامهارت آموزی و بی‌سوادی را هم باسواد آموزی می‌توان مهار کرد، ابراز داشت: امسال چهار هزار نفر از افراد کم‌سواد در کلاس‌های سوادآموزی شرکت خواهند کرد تا بتوانیم فقر مطلق را به صفر سوق دهیم.

دستورانی در ادامه تصریح کرد: برای افراد بی‌سواد و کم‌سواد ۶۵ هزار نفر ساعت آموزش مهارت‌های زندگی و حقوق شهروندی پیش‌بینی‌شده است تا نرخ باسوادی از ۹۸ به ۱۰۰ درصد برسد و لذا معتقدیم اگر کلاس‌های سوادآموزی پررونق شود قطعاً این دو آسیب به فرصت تبدیل خواهد شد.

وی افزود: دوره آموزشی برای مربیان و معلمان نیز برگزار و در آن‌ها ۱۷۸ هزار نفر ساعت در ۱۰ عنوان آموزش داده شدند تا کیفیت آموزشی رقم بخورد و علاوه بر این موارد ۵۰۰ نفر نیروی جدید نیز امسال وارد آموزش پرورش استان شدند.

۳۸ درصد مدارس استان سمنان هوشمند است

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان ضمن بیان اینکه هوشمند سازی مدارس روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر طبق تفاهم‌نامه وزارت آموزش‌وپرورش با وزارت ارتباطات به امضا رسید، ابراز داشت: این مدارس بدون پرداخت ریالی وجه نقد به‌تدریج هوشمند خواهند شد.

دستورانی یادآور شد: هم‌اکنون ۳۸ درصد مدارس استان سمنان هوشمند است.

منبع: مهر

15

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد