حسن روحانی این روزها چه می کند؟/ گمانه زنی ها درباره جایگاه و آینده سیاسی رئیس جمهور سابق

یک ماه از خداحافظی حسن روحانی از نهاد ریاست‌جمهوری گذشته است و بعد از حضور در مراسم تنفیذ و تحلیف دیگر از او خبری نیست. آینده سیاسی رئیس‌جمهور پیشین چگونه است؟

حسن روحانی این روزها چه می کند؟/ گمانه زنی ها درباره جایگاه و آینده سیاسی رئیس جمهور سابق

پرسشی که این روزها برای علاقه‌مندان به سیاست ایران مطرح است، این است که آیا او به دنیای سیاست بازخواهد گشت؟ یا حداقل دوباره عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد شد؟

مقام معظم رهبری سنتی دارند که بعد از پایان دوره ریاست‌جمهوری افراد، آنها را به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام درمی‌آورند. اولین فردی که در دوره رهبری ایشان، دوره ریاست‌جمهوری خود را به پایان رساند، مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بود. او البته از مرداد سال ۶۸ ریاست مجمع را با حکم مقام معظم رهبری برعهده داشت. ایشان یک سال قبل از پایان دوران هشت‌ساله ریاست‌جمهوری هاشمی، حکم ریاست او را تمدید کرده بودند. مرحوم هاشمی بعد از خروج از پاستور بر مجمع تشخیص مصلحت نظام متمرکز شد و تا دی ماه سال ۹۵ که درگذشت در این سمت باقی ماند.

‌خاتمی نپذیرفت؟

مرداد ۱۳۸۴، پایان دولت اصلاحات و خداحافظی سیدمحمد خاتمی از پاستور بود. از آن روز این مسئله مطرح بوده که او حضور در مجمع را به دلایل شخصی نپذیرفته و به‌همین‌دلیل مقام معظم رهبری حکمی برای خاتمی صادر نکرده است.

چندی‌پیش با محمد عطریانفر، عضو حزب کارگزاران سازندگی، دراین‌باره گفت‌وگویی انجام دادیم که او عنوان کرد عدم پذیرش عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی سیدمحمد خاتمی آن‌طور که مطرح شد، نبود. او دراین‌باره گفت: «اولین تجربه این موضوع به مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی برمی‌گردد؛ اگرچه زمانی که آقای هاشمی‌رفسنجانی رئیس‌جمهور بودند، هم‌زمان رئیس مجمع هم بودند (به‌عنوان یکی از رؤسا و اعضای قوای سه‌گانه) لیکن در سال ۱۳۷۶ که مسئولیت ایشان تمام شد، موقعیت ریاست مجمع ایشان ابقا شد که تجربه ارزشمندی بود و بیشتر به این موضوع برمی‌گشت که تجارب رؤسای جمهور که هشت سال در پست مدیریت اجرائی درنگ کرده‌اند، می‌تواند به نفع مدیریت بعدی مورد استفاده قرار گیرد و در اختیار مدیران جدیدی باشد که می‌خواهند مسئولیت خود را دنبال کنند».

عطریانفر درباره سیدمحمد خاتمی نیز این‌گونه گفت: «تصور می‌کنم بر پایه این فرایند در مقطع بعد از پایان دولت آقای خاتمی هم، از ایشان برای حضور در مجمع دعوت شده باشد؛ یعنی من احتمال می‌دهم که این اتفاق افتاده باشد؛ ولی چون از طرفی رهبری کسی را الزام نمی‌کنند؛ یعنی علی‌الاصول پیشنهاد آن از ناحیه رهبری می‌توانسته مطرح باشد؛ ولی قاعدتا موافقت اولیه فرد هم باید گرفته شود؛ بنابراین تصور می‌کنم اگر از ناحیه آقای خاتمی تمایل و اقبالی هم صورت می‌گرفت، منطقا ایشان هم به‌عنوان عضو مؤثر و تعیین‌کننده مجمع تشخیص مصلحت می‌توانستند در آن نهاد حضور داشته باشد». صفار هرندی، وزیر فرهنگ دولت احمدی‌نژاد، نیز در گفت‌وگو با سالنامه مثلث در سال ۹۲ به این موضوع اشاره کرده و گفته: «وقتی دوره‌ خاتمی به پایان رسید، آقا به او می‌گویند که من بنا دارم شما را به‌عنوان عضو مجمع تشخیص منصوب کنم. خاتمی خودش می‌گوید «به من اجازه دهید من آنجا نباشم، یک کار شخصی دارم، آن کارم را دنبال کنم شاید بهتر باشد». ایشان نیز پذیرفتند».

دو هفته بعد از پایان ریاست‌جمهوری خاتمی در مرداد سال ۸۴، او در مراسم تودیع حسن روحانی دبیر آن روزهای شورای عالی امنیت ملی شرکت می‌کند و فرصت مناسبی برای خبرنگاران پیش می‌آید که از او درباره حضور یا عدم حضورش در مجمع بپرسند. ایسنا در آن روز نوشت: سیدمحمد خاتمی پس از پایان مراسم و هنگام خروج از سالن در پاسخ به اصرار خبرنگاران برای مصاحبه و اینکه آیا عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام را می‌پذیرد یا خیر؟ با خنده گفت: «هر چیزی به ما بدهند می‌پذیریم». خاتمی پاسخ‌دادن به سؤالات خبرنگاران را به زمان دیگری موکول کرد و خطاب به آنان گفت: «حتما با شما دیدار خواهم داشت؛ اما مسئله آن‌گونه که مطرح شده، نبود».

حسن روحانی در آخرین شب ریاست‌جمهوری خود در تلویزیون اعلام کرد که به کارهای علمی و فرهنگی بازخواهد گشت

‌احمدی‌نژاد؛ همچنان عضو مجمع

محمود احمدی‌نژاد، به واسطه ریاست هشت‌ساله خود بر دولت، از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲، عضو حقوقی مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. با پایان دولت او، مقام معظم رهبری در ۱۳ مرداد ۸۴ در حکمی احمدی‌نژاد را به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کردند. در این حکم آمده: «جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد دامت تأییداته؛ با توجه به تلاش باارزش هشت‌ساله جناب‌عالی در مسئولیت خطیر ریاست‌جمهوری اسلامی ایران و تجارب فراوانی که در این مورد اندوخته‌اید، شما را به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب می‌نمایم. توفیقات جناب‌عالی را از خداوند متعال خواستارم». احمدی‌نژاد هم‌اکنون نیز عضو مجمع است؛ هرچند سخنان، رفتارها و واکنش‌های سال‌های اخیرش، باعث شده بارها این شایعه مطرح باشد که او این عضویت را از دست خواهد داد.

چند سال پیش، بعد از موضع‌گیری‌های احمدی‌نژاد علیه برادران لاریجانی کار به جایی رسیده بود که اعضای مجمع ترجیح می‌دادند حتی در کنار صندلی او ننشینند و به‌نوعی او را بایکوت کردند. اواخر اردیبهشت امسال، روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی نوشت: «کسی که به قانون بی‌اعتنایی می‌کند و حتی بعد از ثبت‌نام از تریبون آزاد در محل وزارت کشور اعلام می‌کند اگر صلاحیتش تأیید نشود، انتخابات را قبول ندارد، چگونه می‌تواند مصلحت کشور را تشخیص بدهد و چگونه همچنان حق دارد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام باشد؟ همین شخص، روز بعد از ثبت‌نام به منطقه لارستان فارس سفر می‌کند و با برنامه‌ریزی قبلی عده‌ای را جمع کرده و با نمایش استقبال و جشن مردمی تبلیغات انتخاباتی به راه می‌اندازد و عوامل و ایادی او فیلم این نمایش تبلیغاتی را در فضای مجازی منتشر می‌کنند. این اقدام از چند جهت، خلاف قانون است؛ تجمع بدون مجوز، تبلیغات انتخاباتی قبل از زمان قانونی، ایجاد تجمع در شرایط ممنوعیت کرونایی و فریب‌دادن افکار عمومی با شگردهای تبلیغاتی و سخنان تحریک‌آمیز. با این اقدامات خلاف قانون چرا برخورد نمی‌شود؟». احمدی‌نژاد چندی‌قبل در گفت‌وگو با «مجله گرچک حیات ترکیه» در پاسخ به این سؤال که «آیا فکر می‌کنید دوره شما در مجمع تشخیص مصلحت نظام تمدید خواهد شد؟» گفت: «به نظرم خیلی اهمیتی ندارد، باید صبر کنیم».

حسن روحانی؛ بدون حکم

حسن روحانی در آخرین شب ریاست‌جمهوری خود در تلویزیون اعلام کرد که به کارهای علمی و فرهنگی بازخواهد گشت. یک‌ماهی از رفتنش گذشته و هیچ خبری از او نیست؛ حتی از سوی مقام معظم رهبری نیز حکمی برای عضویتش در مجمع تشخیص مصلحت نظام صادر نشده است. هرچند این شایعه وجود دارد که حسن روحانی یکی از گزینه‌های ریاست بر مجمع تشخیص مصلحت نظام است؛ اما آخرین حضور او در مجمع به حدود پنج ماه قبل از فوت مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی برمی‌گردد.

روحانی از دوره سوم یعنی از اسفند سال ۷۵ با حکم مقام معظم رهبری به‌عنوان عضو حقیقی به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت. البته در دوره هفتم یعنی از مرداد سال ۹۶ او و علی لاریجانی به‌عنوان عضو حقوقی در مجمع حضور دارند. علی لاریجانی بعد از پایان مسئولیت خود در مجلس در خرداد سال پیش دوباره به‌عنوان عضو حقیقی به مجمع تشخیص مصلحت نظام برگشت؛ اما این اتفاق هنوز برای حسن روحانی رخ نداده است. محمد عطریافر درباره حضور مجدد روحانی در مجمع گفته بود: «درباره صلاحیت‌ها و قابلیت‌هایی که در آقای روحانی سراغ دارم، فکر می‌کنم که مقام معظم رهبری در صورت اعلام تمایل او و توافق ایشان علاوه بر مسئولیت عضویت او در مجمع تشخیص چه بسا در دوره‌ای که مسئولیت آقای صادق لاریجانی تمام شود، بنا بر احراز صلاحیت و قابلیت‌های منحصربه‌فرد آقای روحانی در قیاس با اعضای فعلی مجمع، ریاست را برعهده آقای روحانی واگذار خواهند کرد». حال باید دید حسن روحانی مانند سیدمحمد خاتمی قید حضور در مجمع تشخیص مصلحت نظام را خواهد زد یا خود را برای ریاست بر آن و نشستن بر صندلی مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی آماده می‌کند.

منبع: خبرآنلاین

66

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 94
  • محمدی
    0

    پیشنهاد میشه یک کرسی براش درست کنن تشریف ببرن شهرستان سرخه زیر کرسی دراز بکشه یه خورده استراحت کنه چون خیلی طفلک در بخش اقتصاد زحمت زیادی کشیدن الان نیاز به استراحت مطلق دارن

  • محسن
    0

    همه و همه بر علیه احمدی نژاد هستید. ولی او به کشور خدمت کرد. زنگنه در زمان خاتمی 8 سال وزیر نفت بود وحتی یک پالایشگاه نساخت و علنی اعلام کرد واردات فراورده های نفتی بسود کشورمان است.ودر سال 84 و 85 ایران بزرگترین وارد کننده بنزین جهان شد. و بعد هم تحریم.ولی با خیانت احمدی نژاد و ساخت چندین پالایشگاه و ایجاد کارت سوخت . به گفته گمرک . فقط در سال 99 ایران 57000 میلیارد تومان فراورده های نفتی صادر که در شرایط کرونایی و تحرم نفتی بزرگترین کمک به کشور بود. احمدی نژاد مرد است.

    نظرات شما -
    • مهدی ازکرمان
      0

      معلوم نشدچی گفتن !!!اگه ایجوری طرفداری احمدی نژاد بکنی که میشه دوستی خاله خرسه که!!محسن خان

  • دکتر سید
    0

    آیت الله شیخ حسن فریدون روحانی در حال عشق و حال هستند.

    نظرات شما -
    • ع.ا.ق.م
      0

      گاندو 2 عالیه...

  • سعید
    0

    خواب دیدیدخیرباشه ؛با بدبخت شدن اکثرمردم ایران در8سال گذشته به زودی حسن روحانی محاکمه خواهدشد؛او بی لیاقت ترین وبی عرضه ترین وبی کفایت ترین رئیس جمهور اسلامی ایران بعداز بنی صدربود.

  • محمد
    0

    بایداین کذاب هر چه سریعتر محاکمه و مجازات شود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      باید حصر شود چون اگه محاکمه بشه احتمالا" مسایلی را خواهد گفت که تبرئه میشه .البته اگه محاکمه فرمایشی نباشد .

  • حامد
    0

    حسن روحانی باید محاکمه بشه وجواب بدبخت کردن ملت ایران روبده.

  • علیرضا
    0

    واقعا متاسفم هرسمتی بهش بدن خیلی کودن هستند روحانی بایدبرای کاراش محاکمه بشه

  • پیمان
    0

    حسن روحانی آینده ای جز دربدری ومحاکمه قضایی نخواهدداشت،بیش از50میلیون ازمردم ایران ازاو شاکی هستند.

  • محمد
    0

    روحانی هشتاد سال مملکت را به عقب راند مگه مجمع تشخیص زباله دانی هست که ایشان را بگذارند

  • کمند
    0

    فعلا شهردار زنجان شده است

  • عدالت
    0

    حالم ازقیافه حسن روحانی به هم میخوره؛امیدوارم بعدازاین یک روز خوش درزندگی نبیند!

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      انشاالله توهم روز خوش نبینی

    • به کاربر ناشناس
      0

      حسن خودتی؟؟؟؟؟

  • جواد
    0

    خدا ازت نگذره حسن روحانی که کل ملت رو بیچاره کردی.رئیس جمهور بی خاصیت وبی عرضه یعنی حسن روحانی.

  • شریف
    0

    مقصدبعدی حسن روحانی دردادسراودادگاه قضایی خواهدبودکه باید محاکمه بشه وجواب یک ملت رو بده،ننگ برحسن روحانی

  • مرتضی
    0

    آینده حسن روحانی کاملا مشخص است او باید دادگاهی شود و مردم بی صبرانه منتظر دیدن او در لباس آبی راه راه هستند

  • ساجدی
    0

    فقط زندان وسلام

    نظرات شما -
    • نعمت
      0

      دوستان این یک نفری که خلاف نظر همه دوستان منفی زده احتمالا خود حسن روحانیه

    • عزرائیل
      0

      هفتای دیگری هم که منفی زدن هفت کچلون اعوا و انصار حسن کلیدن ...

  • ایرانی
    0

    تنها قابلیتی که ایشان دارند نابودی یک ملت است، من خیال کردم که به شغل شریف کلیدسازی بر می گردند، ولی از قرار معلوم همچنان به نابودی و خرابکاری مصرند.

  • مش جمعه
    0

    بزرگ شدگان برای بزرگی کردن بر گُرده ملت ایران هرگز بازنشسته نمی شوند.ازینرو درخواست میکنم که آقای روحانی را برای معمم مسجد محله ما (غربت ها) بفرستید تا از روضه های ایشان بهرمند شویم.با سپاس

  • رحیم
    0

    مقصد بعدی روحانی زندان اوین است واقعا اگر قوه قضاییه محاکمه روحانی را به تاخیر بیاندازد جفا به مردم کرده چون مطالبه عمومی این است که روحانی و وزرای نالایقش محاکمه بشوند هر موقع یادم می آید روحانی چه بروز مردم در آورد و مردم را به خاک سیاه نشاند گریم می گیره

    نظرات شما -
    • ب رحیم
      0

      ایییی زاررررررررررررررررررررررررررت با یه ساندیس سیب زمینی بیرگ نوشته جان کن

  • بهادر دورودی
    0

    الخائن خائف حسن فریدون این روزها از ترس بسرعت پوشاک عوض می کند

  • احمد
    0

    مملکت نابود کرد انتظار دارند پست ومقام به روحانی بدن

  • کاربر ناشناس
    0

    کشور رو آباد کرد حالا نوبت کارهای علمی و فرهنگیش رسیده که کشور رو آبادتر کنه با رفتارهایی که داشت خیلی هم مصلحت نظام میفهمه مردم رو به دین و انقلاب و حکومت و نظام بدبین کرد

  • عساکره
    0

    حسن روحانی تبقه قانون باید بهاش برخرد قانونی بش نه این که بیاد به این سادگی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام اوبروحده بگیره

    نظرات شما -
    • به عساکره
      0

      ارباب ت کلاس ششم خودت اول ابتدایی خجالت بکش کوچولو عددی نیستی برو انشاء و املاء یاد بگیر بعد بیا زر مفت بزن طرفداران رییسی اکثریت مثل تو بی سواد هستند که به کفش میگن کشف

    • بهروز ترکه
      0

      به نظر شما سواد خوب حرف زدن واملاء درجه یک داشتنه؟ نه داداش ،سواد به علم ودانشی است که در وجود شماست میتونه اکتسابی باشه یا در ذات آدم......والبته ادب خوب چیزیه

  • سیاوش سلطان
    0

    تخریب قبر انگلیسی ها در بوشهر ، گاندو

    نظرات شما -
    • ع.ا.ق.م
      0

      عجببببببببببببببببببببببببببببببب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

  • رمضانی
    0

    روحانی درفضای بحران جهانی کرونا با آنکه از داخل و خارج علیه او توطئه و دسیسه می بارید هیچگاه در برابر زیاده خواهی قلدرهایی چون ترامپ و نتایابو و سیاه نمایی سیاهکارانی چون زاکانی و ذوالنوری و کیهان و ....خم به ابرو نیاورد واستوار ماند حالا دولت جدید که یکدست شده و زمین و زمان حمایتش می کنند ببینیم چه دسته گلی به آب میده فعلا که ...........روحانی مرد بود مرد.

  • احمد حسنی
    0

    با سلام هرچند دل خوشی از روحانی و 8 سال ریاست جمهوری ان ندارم و شخصا معتقدم یکی از بی عرضه ترین مسولین بعد از انقلاب بوده اما در مدتیکه ریاست جمهوری و کابینه جدید حاکم هستند هیچ کار مثبت از انان ندیدیم و همانطور که مشاهده میکنید اجناس گرانتر و بد بختی ها بیشتر و امیدها به یاس تبدیل شده وشاهد این بودم که تعدادی از مردم میگویند خدا پدر روحانی را بیامرزد ازاین جمله واهمه دارم که این گفته مردم به حقیقت تبدیل بشه

    نظرات شما -
    • ع.ا.ق.م
      0

      آفریننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن

    • امیر عباس
      0

      نگران نباش و نظر خودت رو بجای مردم جا نزن . حتی اگر قرار بود برای کمبود هویج ،هویج وارد میکرد حداقل 2 هفته نیاز بود .مردم ما فهیمند و از دولتی که یک هفته است تشکیل شده انتظار ندارند و البته جمع کردن آوار 8 سال بی دولتی زمان بسیار زیادی میبرد

    • رحیم
      0

      برادر حسنی زمانیکه یک رئیس جمهور و یا وزیر عوض میشه حداقل شش ماه طول می‌کشه تازه وزیر بفهمه چی به چیه تازه باید بفهمه کدوم مدیر دزد بوده یا نالایق بوده تا جایگزین کنه ارزیابی رییسی 6 ماه بعد انجام میشه چون الان ما حاصل تصمیمات مدیران روحانی را می بینم

    • سید محمود
      0

      انتظار نداشته باشین ویرانه یا به قولی زمین سوخته ای که دولت جدید تحویل گرفته یه شبه آباد بشه فقط آوار برداری ش کلی زمان می بره . منم مثل اکثر مردم از این شرایط وضع خوبی ندارم اما ناامید هم نیستم . توکل به خدا

    • شهروند
      0

      همون اندک واکسن هم قطع شد از برکت وجو رییسی

    • جاناتان
      0

      درود بر رحیم.قربان ادب و متانتت

    • مهدی ازکرمان
      0

      بی انصاف بذاردولت مستقربشه!خداپدربیامرز.بحث بحث دولت قبلی تزویر وفریبه.که درس عبرتی بشه کسی دگه باکلید(فریب)نیاد و۸سال ملتی ومملکت روبسخره یگیرد.احمداقای عزیز.

  • داودی
    0

    هشت سال خودش را لای زرورق پیچید تا از نظر روحی و جسمی اسیب نبیند ایشان باید بداند عاقبت ادمیزادگان مرگ است و نباید از مرگ ترسید از ازل و از قدیم الایام فرمانده در نوک خط اول مبارزه و مقابله بوده در این دو سه سال کرونا ایشان برای دلخوشی مردم هم شده یکبار به بیمارستانها سرکشی نکرد یکبار به بهشت زهرا نرفت تا دلجوئی و همدردی با بازماندگان متوفیان داشته باشد ایشان در کسوت ریاست جمهوری مملکت نقش فرمانده خط اول راداشت ولی ایشان سکنی کاری در کاخ سعد اباد را ترجیح میدادند به دفتر ریاست جمهوری پاستور فقط در دوره اول چند سفر استانی در کشور داشتند . اگر پول فراوان باشد و مدیران لایق زیر دست هم باشندو مردم هم همه صبوری پیشه کنند بقول ان شیخ ننه جون من هم میتواند این مملکت را اداره کند. رئیس جمهور یعنی نماینده برگزیده ملت برای رفع مشکلات انان ولی با کمال تاسف ایشان خودش منشاء خیلی از مشکلات مردم شدند مقابله باکرونا را دیگر نمیشود به گردن امریکا انداخت اگر ایشان مانند رئیس جمهور و شیوخ کشورهای همسایه سیاس با کیاست و هوشمند بودند الان نباید این کشتار وحشتناک و بقولی نسل کشی ایرانیان در مملکت صورت بگیرد ملت هشت سال پیش در قمار انتخاب رئیس جمهور بی شک باختند مردم فریب خوش زبانی و حرفهای فریبنده ایشان را خوردند در حالیکه ایشان جنب و دل و جرعت و شهامت و شجاعت و کیاست یک رئیس جمهور را نداشت و خود رابا عملکردش در ردیف سلاطین صفوی نشاند و بی تفاوت و مسخ شده ایران و مردم ایران را به تقدیرو مقدرات روزگار سپردند ایران و ایرانی در هیچ دوره ای اینقدر خوار و ذلیل و در مانده و فقیر و مسکین نبود در حالیکه در کشور های دیگرمنطقه پیشرفت و ترقی و رفاه و اسایش مردم روز به روز رکورد می زد بهر صورت ایشان در اثر بی کفایتی و بی لیاقتی ایران را بجایی رساندکه در کشور فقیر و تهی دست شرقی ایران در مسابقه ای بی ارزش ترین پول دنیا را ریال ایران معرفی کردند و اشک میلیونها ایرانی در سرتاسر دنیا را دراوردند . ان شب کذائی ایرانیان دنیا خواب به چشم نداشتند .این خسارات جانی و مالی و معنوی که در این هشت سال به ملت ایران وارد شد باید رسیدگی شود شاید مرهم کوچکی برای تسلی دلسوختگان و وطن پرستان ایران شود .

    نظرات شما -
    • وطن پرست
      0

      درود بر کاربران فهیم سایت خبر فوری،مطلب کاملا بجا و منطقی کاربر داودی را خواندم و لذت بردم از تحلیل ایشان.دوستان برای ماندن نام نیک و جاودانه شدن نیاز به شرافت،وطن دوستی و خدمت به خلق و....میباشد که ما در تاریخ معاصر خود نفرات بزرگی مانند میرزا تقی خان ها، قائم مقام ها،عباس میرزا ها و....دیده و در حافظه تاریخی ملت ایران حک شده است چراکه تاریخ از رشادتها و خدمات این بزرگان نام برده و به نیکی از این دلاوران سخن ها رانده است،اما در مقابل کسانی که نان از سفره ایرانیان دزدیده اند و فقط و فقط به فکر خیانت به این مردم مظلوم بوده اند و دست در دست اجنبی خیانت را از حد گذراندند،فراموش نمی کنیم افرادی چون میرزا آقاخان نوری،حاج ابراهیم خان کلانتر،مهد علیا،سید ضیا،وثوق الدوله و......که لباس خیانت را برتن کرده و داغ ننگ بر پیشانی آنها حک شد.اما افرادی چون روحانی یا رئیس جمهور قبل از او احمدی نژاد با زندگی مردم ایران چه کردند،موارد فراوانی از خیانت این دشمنان دوست نما چه ضربات سختی را بر پیکر نحیف ایران زدند،اگر کمی انصاف داشته باشیم با بررسی عملکرد این دو رئیس جمهور میتوانیم به خیلی از مسائل پی ببریم.نباید نگران شغل کسانی باشیم که هشت سال غارت ثروت بیت المال را از نزدیکان خود دیدند ولی هیچ کاری نکردند و حتی انکار کردند ولی در آخراین مقوله را به قول شاعربیان میکنم که گفت : دیده های عقل گر بینا شوند خودفروشان زودتر رسوا شوند با تشکر مجدد از کاربر داودی و مطلب زیبای ایشان. یا حق

    • ایرانی
      0

      احسنت، جانا حرف از دل خیلی‌ها گویی...

    • سید محمود
      0

      بسیار عالی جناب داوودی کامل و جامع

    • رمضانی
      0

      چرا مخالفین روحانی بر خر خودشون سوارند و واقعیتها را نمی فهمند روحانی وارث دولتی شد که هشت سال مملکت را با سیب زمینی و به صورت دیمی اداره می کرد لباس شخصیهای مثلا خودسر با بالا رفتن مارمولک گونه از دیوار سفارت عربستان هزینه های اقتصادی و دیپلماتیک زیادی بر کشور تحمیل کرده بودند و کسی جرات برخورد با آنان را نداشت تیم دیپلماتیک روحانی با هدایت استادانه ظریف کشور را از لبه پرتگاه انزوا وسقوط نجات داد و با کسب 24 میلیون رای مهر تایید ملت را هم گرفت اما در دور دوم با روی کار آمدن دیوانه زنجیری چون ترامپ و وضع تحریمهای فلج کننده و ظالمانه نفتی و بانکی ، بحران جهانی و ویرانگر کرونا ، سیل وزلزله و خشکسالی و همراهی دلواپسان حسود وبخیلش با ترامپ و نتانیابو ورق به کلی بر گشت منصف باشیم وعادلانه قضاوتش کنیم

    • مهدی ازکرمان
      0

      اقای داوودی:متن پیام شما محترمانه خوب ومنطقی والبته انتقادی است.وتاثیرگذار.این خواسته به حق بایدرسیدگی شود.که بابادراین مملکت انقلاب شده .فداکاریها وخون دلها خورده شده تابه اینجارسیده ویکی بیاد۸سال ارمانها ی ملت ومملکتی رابسخره بگیره وتموم!؟ هیهات.

  • ع.ا.ق.م
    0

    سلام نوشته اید:{ یک ماه از خداحافظی حسن روحانی از نهاد ریاست‌جمهوری گذشته است و بعد از حضور در مراسم تنفیذ و تحلیف دیگر از او خبری نیست. آینده سیاسی رئیس‌جمهور پیشین چگونه است؟} نگران حسن و اسحاق و... ظریف و...نباشید. هرچه او آفتابی نشوند. و دور و بر رهبر و مقامات نچرخند. هم به نفع نظام و مجموعه حاکمیته و هم مردم و هم خودشان !!! چرا که هنوز ما مردم زخم های وارده بر تک تک اعضای بدن خود در سایه کشور داری اینان را حس و لمس می کنیم. و مسائل و بد بختی های ناشی از مدیریت و وعده های برجامی و غیر برجامی آنان را به این زودی ها فراموش نخواهیم کرد....، گر در خانه کس است..... یک حرف بس است... ضمنا شما رسانه ای ها پیشنهاد می کنیم. برای حفظ وحدت و ارتقای جایگاه رسانه ای خودتان، شما ها هم تا حد ممکن و حداقل تا 8 سال آتی ایشان و کابینه اش را زیاد دنبال نکرده و بزرگشان نکنید و بگذارید چند صباحی از عمر مبارک خود را در خلوت و آرامش سپری کنند. تا بعد از 8 سالی ببینیم. چی میشه....{ این مملکت از ما و امثال ما و مثل مش حسن و.... زیاد دیده...الخ..... سه شنبه 9/6/1400 ساعت 12:25

    نظرات شما -
    • م.ه.د.ی یامهدی
      0

      ع.ا.ق.م مورخ۱۴۰۰/۶/۹مااز۶/۱۰خودمون خبرنداربم یه انشالله چیزی همچی محکم برا۱۴۰۰خودت میگی ببینیم چی میشه اونم تواوضاع کرونایی خوش خیالی نیس !؟البته امیدوارم عمرنوح بکنی.

  • حسین
    0

    درود بر روحانی.مرد روزهای سخت.کرونا وتحریم. بگذار زمان بگذرد. همین هتاکآن قربون وصدقه اون خواهند شد. وزیران روحانی از ورزیده ترین وخردمند ترین انسانها بودند. متاسفانه ما ایرانی ها فراموش کار هستیم. پراید بیست میلیونی وسکه یک میلیون و دویست هزار تومانی دوره اول ریاست جمهوری این بزرگوار که حاصل برجام و ثبات اقتصادی حاصله بود را فراموش کردیم. تاریخ در مورد زحمات و تلاش های آنها قضاوت خواهد کرد. عزیزان خیلی تند نروید. عملکرد دولت فعلی هم در آینده خواهید دید. صبور باشید.صبور. آسیاب به نوبت ...

    نظرات شما -
    • حامد
      0

      االبته که جیر خور اون دولت بودی و احتمالا در دزدی های بورس چیزی گیرتان آممده وگر نه هر جانداری خائن بزرگ رو میشناسه و اون حسن کلید سازه

    • به حامد
      0

      حسین حرف بی حسابی نزده.صبر کنیم بعد قضاوت کنیم.انشالا که دولت فعلی قوی ترین دولت بعد انقلاب باشد و باعث رفاه و آبادانی شود.شما با عقل و منطق بگو تا همه بگن درود برریسی و این طرفداران با سوادش.الکی متهم کردن رو که ننه قمر هم بلده.

    • به حسین
      0

      احتمالا تو حسین فریدون یا همون غلامرضا رحمانی نیستی؟؟؟؟؟

  • رسول
    0

    روحانی و اشرف غنی دقیقا مثل هم هستند هردو در مکتب غرب در س خوانده بودند یکی در آمریکا یکی در انگلیس هردو خائن اگر طالبان و امثالهم در ایران مثل افغانستان قدرت را می گرفتند روحانی هم از مملکت فرار می کرد با همه جنایتی که صدام علیه ملت ما و عراق انجام داد اما از اشرف غنی و روحانی مرد تر بود چون تا آخرین لحظه تو کشور خودش ماند و محاکمه و اعدام شد

    نظرات شما -
    • می سی سی پی
      0

      عجب تحلیل مسخره ای.یعنی صدام خونخوار و کثیف و دیوانه ای که صدها هزار ایرانی رو به خاک و خون کشید رو از فردی که منتخب مردم بود،با تایید شورای نگهبان و رای مردم و تنفیذ رهبر و تحلیف مجلس ،ریس جمهور قانونی جمهوری اسلامی شده بود،بالاتر میدونی؟؟؟خاک بر دهان دشمن پرستان نادان.حماقت و کینه تا کجا؟

    • مجید
      0

      در جواب می سی سی پی عزیز تمام این موارد را که فرمودید بنی صدر هم داشت !!!!

    • ذوب در ولایت
      0

      البته الان هم دولت فعلی کمتر از داعش نیست و متأسفانه روحانی به علت عدم اعلام مقصرین و کاسبان تحریم کاری کرد که داعش رأی آورد

  • ناشناس
    0

    خبر فوری این حرفیه مشغول ادامه خدمت به ملت عزیزه در ادامه هشت سال رئیس جمهوریه یک سری کارایه نصف کار مونده بود داره به سرانجام می رسونه؟؟؟

  • سید محسن موسوی راوی
    0

    احسنت به دکتر روحانی که سر خم نکرد در مقابل پاچه خواران بزررررررگ

  • ال
    0

    مردم را بیچاره کرد اقتصاد کشور را نابود کرد دلال واختلاس گران را حمایت می کرد باتک ها را فاسد کرد گرانی تورم را اورد خدا از ش نگذرد روز خوش نداشته باشد

  • خخ
    0

    به امید اینکه یک مختار پیدا بشه .

  • علی
    0

    روزی برسدکه بگوید حسنک کجایی . به دادمان برس . اگر اقای رییسی عملکردش در دولت مثل عملکردش توی زیر مجموعه زندان اوین باشد . عالیست . همه ملت عزیز ایران تسلیم هستن

  • حسین اسلامی
    0

    ب شما چ ربطی داره چیکار میکنه حالا ک رفته شما ولش نکنید این مملکت همش شده مسخره بازی تا بودش برعلیه او حرف وخبر میگفتید حالا ک رفته شما ول نکنید

  • دن کیشوت
    0

    در حکومت آخوندی، هر کس جنایتکار تر، مقامش بالاتر

  • کاسب تحریم
    0

    حتماً طبق سنت نظام مقدس جمهوری اسلامی ممنوع التصویر شده و یا در حصر خانگی قرار دارد

  • 598
    0

    روحانی جایگاهی و آینده سیاسی نداره خوشو باید آماده کنه برای محاکمه این 8 سال که به کشور خسارت زد و کشور رو عقب نگه داشت

  • مقدس
    0

    به احتمال بسیار زیاد در قصر ولنجک استخر و سونا و بیلیارد بازی و..... انجام میدهد و به ریش هوادارانش میخندد .

  • هموطن
    0

    حسن روحانی غیرازفقروبدبختی وگرانی برای مردم هیچ چیز به ارمغان نیاورد باید اووکابینه اش براساس حق وعدالت اول بررسی کنند قوه قضاییه بعد ازاوبازخواست کنند اقای اژه ای خودشون باید شخصا اینکاروانجام بدهند وروحانی ودارودسته اش روواقعا بینی وبین الله اگرعمدا اینکارومیکرده محاکمه کند ان شا الله

    نظرات شما -
    • بهروز ترکه
      0

      فعلا ۲تا از دارودسته اش در دولت رئیسی پستهای بسیار مهم گرفتند.چی میگی رفیق

  • ایرانی
    0

    امیدواریم دراولین حکم حسن فریدون(روحانی)به سزای ظلم وکم کاری وتنبلی واداره کشورازکاخه نیاوران لحاظ شده وانشاالله به اوین مشرف شوند؟!

    نظرات شما -
    • بهروز ترکه
      0

      این تنبلی خوب اومدی.قدیمیها میگفتن آدم تنبل از راه رفتنش خودش نشون میده.مثلا: احمدی نژاد نگاه کنید چه زبل خانیه( البته چشم ندارم جفتشون ببینم، بحث ربط راه رفتن با تنبل بودنه)حسن ....نداشت برگرده پشت سرش ببینه

  • ب همتون آره شما همتون آره شما مخالفان روحانی
    0

    هایییییییی زاررررررررررررررررررررررررررتع با یه آب نبات چوبی واس شما درپیتی ها ....ایییی زاررررررررررررررررررررررررررتع به شما کته کله کدو کله کله پوک

    نظرات شما -
    • ح
      0

      معرفت درّ گرانی است به هرکس ندهندش

  • گمنام
    0

    در خبرها می نوشتند که مدرک روحانی قلابی است خودش هم در سال ٩٢گفت من در انگلیس درس می خواندم وقتی انقلاب شد دانشگاه را ول کردم آمدم ایران بعد از انقلاب هم همه اش در پست های کشور بود پس کجا رفت دکترا گرفت اینجا معلوم شد که دروغ گفته مدرکش قلابی است . دادگاه اولش این مورد.

  • مهدی
    0

    کسی که یک کار ساده نتوانست انجام بدهد در مورد قیمت گذاری مرغ و تخم مرغ چطور میتواند کشور را اداره کند

  • محمد
    0

    مجمع برای یک مقطع بود بهتره الان منحل بشه

  • محمد
    0

    چاه فاضلاب خونه ما پر شده بیاد تخلیه کنه احتمالا کلیدش هم اونجا باشه.

  • رحیم اب منگل
    0

    حسن روحانی مثل زمانی که رئیس جمهور بود هیچ کاری نمیکنه هیچ کاری

  • مهدی
    0

    خیلی جدیدنبود !تکرار مکرراته؟!

  • احمد شاه مسعود
    0

    محاکمه نمیشه به هزارو یک دلیل.حصر خانگی هم نمیشه چون آدم تنبلیه عاشق این حکمه.من راه بهتری دارم از زن جماعت دورش کنید

  • حسین
    0

    خبر فوری.. چرا پیام های حمایت از حسن روحانی را درج نمی کنی.!!!!!!! رسانه باید بیطرف باشه. !

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خداوکیلی با این همه بدبختی باز موافقشی!

  • محمد
    0

    این بابا باید اعدام بشه براش پست در نظر میگیری؟

  • منم مختار رزمنده دفاع مقدس
    0

    از ب بسم الله رییسی معلوم شد که یک صدم روحانی کار بلد نیست هنوز یه ماه نشده ٤٠درصد به مخارج ملت اضافه کرده و فقط ایشال ماشال میکنه کجایی یادت بخیر پراید 111میلون شد 160میلیون و بشمار ........

    نظرات شما -
    • مهدی ازکرمان
      0

      ای که: تویی مختار بی انصاف کاربلد!!بذارجوهرحکم اقای رییسی خشک بشه!؟رزمنده وایقدر کم حوصله نوبره.

  • ایران بزرگ
    0

    تف بر آنکسی که پراید را از ١۵میلیون برد رساند به ١۵۵میلیون تف بر آن که می گفت تحریمها بهانه است همش بر می گردد به مدیریت تف بر آن که می گفت چنان رونق ایجاد می کنم که مردم یارانه ۴۵/۵٠٠تومان راهم نگیرند .تف بر آن که برنج ومرغ را رساند به قیمت ۴۵٠٠٠تومان تف بر آن که مردم را شرمنده زن وبچه کرد . تف بر آن که مردم را نسبت به حاکمیت بد بین کرد .تف بر آن کسی که تمام خودش وهم حزبش را شمال شهر نشین کرد .هزار هزار تف بر خیانت کاران ودروغ گویان .

  • مهرالی
    0

    استفاده کردن ازتجربه رئیس جمهورکه هشت سال سکان یک کشوررادردست داشته خیلی خوبه تجربیات اودرداخلی وخارجی اقتصادی وسیاسی امابازده این اقاکدامش خوب هس حالابیاددرسیاست های کلان تصمیم گیری کندتاجایی هست کشوربه مشکلات دچارشده دوباره دیگه واویلامیشودبهتره هنوزجوابگوی کارهایش باشداگردربعضی کارهاهم موفق بوده وظیفه اش بودجواب کم کاریهارابدهد

  • Armin
    0

    حسنک، رفته، ده تا تابعیت دارن اینا الان توجزایرقناری باکابینش افتاب میگیره خستگی ترزدن به مملکت ازتنشون بره بیرون

  • شیخ حسن
    0

    دنبال رهن مغازه رفته برای افتتاح کلید سازی

  • حسین
    0

    چرا متن یه جوریه. اصلا نمیشه خوندش

  • قنبری
    0

    من میگم هر که تو این چند ده ای بعداز انقلاب مسول بوده دل سوز ملت وکشور بوده هرجا هست خدا توفیقش بدهد وهر که دنبال پست ومقام بوده فقط حرف زده عملنکرده باعث فقر بدبختی شده خدا به دادش برسد آه مظلوم دنبالش روی ارامش نمیببنه

  • حسین
    0

    سلام جناب عطریانفر به شیخ حسن بفرمایید شبها به این امید بخوابد و صبحها به انتظار بنشیند شاید قبل از بازداشت فرجی بشود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد