انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از سیدحسن خمینی و دفاع کنایه دار کیهان از او/ خواص، از انگیزه شما برای حمایت از اتباع افغانستانی جهت گرم کردن بازارتان اطلاع دارند

روزنامه جمهوری اسلامی انتقاداتی تند را خطاب به سیدحسن خمینی بخاطر حمایتش از مهاجران افغانستانی حاضر در ایران منتشر کرد.

انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از سیدحسن خمینی و دفاع کنایه دار کیهان از او/ خواص، از انگیزه شما برای حمایت از اتباع افغانستانی جهت گرم کردن بازارتان اطلاع دارند

اظهارات اخیر سیدحسن خمینی در حمایت از اتباع افغانستانی با واکنش صریح و بدون تعارف روزنامه جمهوری اسلامی روبرو شد. نوه امام راحل اخیرا در جمع مهاجرین افغانستانی گفته بود «تبلیغات بی‌دلیلی علیه مهاجران شکل گرفته است و شاید برگزاری این جلسه در این شرایط، عمدتا برای این بود که بگویم این تبلیغات دروغین است. نقش برادران ما در افغانستان و به خصوص شیعیان افغانستان در طول سال‌های بعد از انقلاب برای مردم ایران نه تنها مخرب نبوده، که بسیار مولد و مثبت بوده است.»

روزنامه جمهوری اسلامی به انتقاد از این مواضع پرداخته و در بخشی از سرمقاله امروز خود نوشته است؛

*از میان موضوعات داخلی آزاردهنده مردم در حال حاضر، تهدید‌های ناشی از حضور بیش از اندازه اتباع افغانستانی در ایران یکی از مهم‌ترین‌هاست. مردم ایران از نیم قرن قبل که افغانستان در اثر تهاجم ارتش سرخ شوروی دچار التهابات سیاسی - امنیتی شد، با آغوش باز پذیرای پناهجویان افغانستانی در مناطق مختلف کشور بودند و در طول بیش از چهار دهه گذشته بدون هیچ مشکلی با آنان زندگی مسالمت‌آمیز داشتند.

*بسیاری از اتباع افغانستان در مدارس و دانشگاه‌های ایران درس خواندند و به مدارج عالی علمی، صنعتی و پژوهشی رسیدند و منشا خدمات خوبی در ایران، افغانستان و سایر کشور‌ها شدند. یکی از توصیه‌های موکد امام خمینی نیز حمایت از مهاجرین افغانستانی و رفتار مهربانانه با آنها و کمک به مردم این کشور برای غلبه بر دشمنان خارجیشان بود و همینطور مقابله با احزاب وابسته به بیگانگان که با در دست گرفتن حاکمیت، مردم مسلمان افغانستان را در چنبره استعمار و استبداد گرفتار کرده بودند. مردم و دولت ایران به این توصیه بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی عمل کردند و سرانجام ارتش سرخ شوروی از افغانستان عقب‌نشینی کرد و مجاهدین افغان حکومت کشورشان را در دست گرفتند.

*موقعیت ویژه افغانستان، آمریکا را به طمع انداخت و با ایجاد گروه‌های تکفیری به جان مجاهدین افتاد. طالبان ۵ سال در دهه ۷۰ بر افغانستان حکومت کرد و با واقعه انفجار برج‌های دوقلوی نیویورک در سال ۱۳۸۰ بهانه‌ای به دست آمریکا افتاد و افغانستان را اشغال کرد. بعد از ۲۰ سال در مرداد ۱۴۰۰ با انعقاد پیمانی محرمانه افغانستان را تحویل طالبان داد با ۸۳ میلیارد دلار تجهیزات پیشرفته نظامی و گرفتن این تعهد از طالبان که برای اجرای توطئه‌های واشنگتن گوش به فرمان واشنگتن باشد.

*ماجرای ورود اتباع افغانستانی به ایران از این مقطع تفاوت چشمگیری با گذشته کرد. نفوذی‌های طالبان، گروه گروه به ایران سرازیر شدند بطوری که در مدت کوتاهی، تعداد اتباع افغانستانی داخل ایران از چند صد هزار نفر به بالای ۱۰ میلیون نفر رسید و بسیاری از روستا‌ها و شهر‌های کوچک دربست در اختیار آنها قرار گرفتند، حاشیه شهر‌های بزرگ و مراکز حساس به تصرف اتباع افغانی درآمد، در مشهد و شیراز و کرمان عوامل نفوذی طالبان با ایجاد انفجار‌های متعدد و تیراندازی‌ها و عملیات تروریستی به کشتار و ارعاب پرداختند، سرقت، تجاوز به نوامیس، عملیات قاچاق، در اختیار گرفتن نبض اقتصاد ایران در بسیاری از شهر‌ها و ایجاد زمینه تهدید‌های امنیتی ازجمله پیامد‌های حضور گسترده این مهمانان ناخوانده بود و هست.

*حالا کسی که برای اتباع افغانستانی در حرم امام جلسه می‌گذارد و با ژست حاکمیتی به آنها می‌گوید: «تبلیغات بی‌دلیل شکل گرفته علیه مهاجران افغانستانی باید خنثی شود و شاید برگزاری این جلسه در این شرایط برای این بود که بگویم این تبلیغات دروغین است» و سپس از فاطمیون و خدمات آنها به دفاع مقدس سخن می‌گوید، به این سوال اساسی جواب بدهد که چگونه به خود اجازه می‌دهید نفوذی‌های طالبان با اینهمه جرم و جنایت و تهدیدهائی که برای امنیت ملی ایران عزیز به وجود آورده‌اند را با فاطمیون که همه ما قدردان آنها هستیم مقایسه کنید؟

*شما یا از افکار عمومی مردم ایران که یکپارچه خواستار اخراج اتباع غیرمجاز افغانستانی هستند بی‌خبر هستید که در اینصورت حق اظهارنظر در این زمینه را ندارید و یا اطلاع دارید و اینگونه برخلاف اراده مردم ایران از تهدیدکنندگان امنیت کشور حمایت می‌کنید که باید بپذیرید در جهت خلاف خواست مردم حرکت می‌کنید.

*چنین فردی چگونه به خود حق می‌دهد سخن حق هشداردهندگان درباره تهدید‌های اتباع غیرمجاز افغانستانی را دروغ بداند و در عین حال از انتساب خود به امام خمینی سخن بگوید؟ خواص، از انگیزه شما برای حمایت از جماعت موردنظرتان جهت گرم کردن بازارتان اطلاع دارند، کاری نکنید که جزئیات آن را به اطلاع عموم برسانند. پرونده تشریفاتی ساختن حرم امام ساده‌زیست، جهت درس گرفتن از روزگار برای شما کافی نیست؟!

کیهان: با اینکه اطراف سیدحسن خمینی را غربگراها گرفته اند....

روزنامه کیهان ضمن دفاع از یک موضع سیدحسن خمینی به او طعنه زد.

روزنامه کیهان نوشت:

خوشحال هستیم که حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی با این که اصلاح‌طلبان غربگرا اطراف ایشان را گرفته‌اند با بیان اینکه؛ اسرائیل جز با زبان زور و قدرت در برابر هیچ مسئله‌ای کوتاه نخواهد آمد تأکید کرده بازدارندگی ما باید یک سطح بالاتر برود.

منبع: خبر فوری
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 40
  • مستند خدا رو ببین
    5

    هر کسی افغانی دوس داره
    ایرادی نداره که انتخاب خودشه
    هر شب چند تا افغان ببره توی خونه اش
    شام بده تخت خواب بده و ....
    از خودت شروع کن
    برای مردم امر نهی نکن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      پای منبر پر باشد ، هر کی بود بود .

    • بینام
      2

      هر کسی افغان ها رو دوست داره دستشونو بگیره با هم تشریف ببرن افغانستان،واسه چی ایجا بمونن و از امکانات ضعیف ایران استفاده کنن؟

    • اول خودت
      1

      هر کسی افغانی دوس داره
      دخترش رو بدهد به همین افغانیها . کارگرها
      پسرش هم با یکی ازین افغانیها ازدواج کنه

  • ناشناس
    4

    آقا افغانیا رو دعوت کن دور هم یک کباب هم بزنید

  • ناشناس
    3

    خب اینها هم نگران آینده خود هستند!باید هر طور شده حداقل وضعیت فعلی را حفظ کنند

  • محمدجوادخانی
    3

    سیدجان اصلا ادم خوبی هستندبرادران افغانستانی ما دیگه جانداریم َمشاغل اشغال شده خونه اجاره سربه فلک زده به ایرانی بالای ۴۰ سال هیج جا کارنمیدن حقوق کارگرپایین اقتصاد بازارنمی چرخه چون تاکارگرکه بیشترین جمعیته خریدنکنه همه کسبه بازارشون کساده و.....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      10

      اولا نرخ بیکاری کاهش یافته دوم خود مردم ایران حاضر نیستند هرکاری انجام دهند سوم اینکه اتباع خارجی کار می کنند پنجم اینکه تورم دارید و تورم هم مربوط به پول سرگردان هست که مسکن را گران می کند

  • رابی
    0

    نماینده مشهد گفت که ۱۷ میلیون اتباع افغانی در کشور وجود ندارد.دولت که به فکر مسکن و اشتغال مردم نیست.حداقل با اخراج این ۱۷ میلیون افغانی چند میلیون فرصت شغلی جدید و چند میلیون مسکن خالی خواهد شد و بار سنگینی از دوش مردم برداشته می شود.

  • ناشناس
    7

    امام خمینی برای افراطی گری هایی مانند شما مقابله می کرد که چند وقت اخیر دارید افغان ستیزی می کنید

  • ناشناس
    0

    ایشان حق ندارد در موضوعات مهم کشور، که کشور عزیزمان را با مشکل مواجه کرده صحبت نماید. حضور افغان ها در ایران فقط هزینه هست و هزینه ان را مردم پرداخت میکنند نه ایشان و سایر مسٸولان کشور.

  • ناشناس
    0

    اقای حسن اقای خمینی تعداد هشت تا ده میلیون مهاجر بی مسٸولیت افغان هزینه هست یا سود؟؟؟؟ یک مقدار وطن پرست باشید و به فکر فرو بروید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      ربطی ندارد و همه قشری دارند و فقط غیر مجاز ها باید برگردن

  • ناشناس
    0

    اقای خمینی عزیز کشور افغانستان دوران تثبیت را طی میکند این مهاجران چه قانونی و چه غیر قانونی باید به کشور خودشان برگردند.

  • ali
    2

    ایشون تو عمرش تاحالا تاکسی مترو یا اتوبوس سوار نشده یا حتی نانوایی رفته که بدونه تو شهر چه خبره!؟

  • مرضیه
    2

    واقعا حسن خمینی چه فکر میکند؟افقانستاحق آبه رانداده دواستان رابهفقر کشانده واکنون ۱۰میلیون افقانی امکانات اقتصادی و...گرفته و...حسن خمینی باچه هدفی آنها را دربرمی‌گیرد امام جمع مکند هرچه سریعتر اتباع افقانی اخراج ومرز ها کنترل شود

  • فرج
    0

    این حرف ها از کسانی که ملی گرایی رو حرام میدونن زیاد بعیدنیست .

  • ناشناس
    0

    حسن اقای خمینی اینجانب ثقفی هستم و به خاندان مادربزرگ مکرمه و فقید سما بر میگردم. این رویکرد شما عقلانی نیست. افاغنه در ایران غیر از تهدید و تجاوز و قتل و نا ارامی و هزینه برای هموطنان عزیزم هیچ دستاوردی نداشتند. ممنون

  • تخت جمشید
    0

    سلطان شهر خاموشان از اجنبی پرستی دست بردارید لطفاً؛ دو بار سخن گفتی یکبار وکیل مدافع لبنانی بودی این بار هم وکیل مدافع افغان های مجرم قاتل و صادرکنندگان مواد مخدر صنعتی در ایران اصلأ مردم ایران را می بینید از معیشت و سکونت مردم اطلاعات دقیق داری یا چشمتان را برروی مشکلات اقتصادی خانوارهای ایرانی بسته ای سکوت اختیار کنید کسی نمی‌گوید لال هستی

  • ناشناس
    2

    فعلا که امثال تو دارند افغان ستیزی می کنند

  • ناشناس
    1

    یکی از راههای کاهش تورم وافزایش امنیت کشوروخروج از وضع موجود اخراج هر چه سریعتر اتباع بیگانه بویژه افغانها می باشد. کشور ظرفیت این انبوه مهاجر را ندارد.

  • ناشناس
    1

    ما در امنیت ملی هم ناترازی داریم وجود بیش از پانزده میلیون افغانستانی اتباع بیگانه تهدید امنیت ملی هست اتباع بیگانه افغانستانی هیچ تعلق خاطری نسبت به ایران ندارن و نخواهند داشت و آماده مهیا شدن فرصت برای نا امنی و آشوب هستن اروپا را نگاه کنید با آگاهی و احتیاط کشورهای اروپایی رو خالی از اتباع بیگانه نگه میداره یا کنترل سفت و سخت میکنه
    اينجانب جامعه شناس و رفتار شناس اجتماعی هستم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      نکه مسولینمون خیلی به ایران تعلق خاطر دارند .!!

  • چای دبش باغ ازگل
    1

    سید حسن در سیاست و اقتصاد ایران بی مقدار است حرفهای ایشان را جدی نگیرید؟؟؟!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      موقع انتخابات یادگار امام بود و فیلم های تبلیغاتی
      امان از سایست ماکیاولی شما جماعت
      البته خوب شد عیار روشنفکری و ازادی بیان تون مشخص شد
      روشن لامپ ها ، هرکسی حق داره حرف بزنه و دیگران هم حق جواب مستدل دارند
      دورهمی با این صفحه خوشید

  • علی
    1

    خبر مربوط به این آقا اصلا مهم نیست

  • ناشناس
    1

    اسلام عزیز فرار از جنگ را نهی کرده و امت مسلمان را به‌ دفاع از خاک و مال و ناموس توصیه اکید کرده
    الان افغانستانی ها چرا فرار کردن؟ فلسفه عاشورا مقاومت‌ در برابر ظالم و جنایتکار هست شما باید افغانستانی ها را برای دفاع از حقوق خودشون دفاع از سرزمین خودشون فرا بخوانید و اونا را بفرستید به افغانستان نه اینکه فرار اونا رو تایید کنید این مغایر احکام اسلامی هست مگر ما جنگ نکردیم؟ مگر یمن و فلسطین و لبنان و عراق جنگ نبوده؟ کجا این همه آواره داشته‌؟؟؟
    الان که افغانستان آرام شده شرکت های صنعتی و تجاری شون هم راه افتاده طالبان هم فراخوان داده که بیان چرا نمیرن؟

  • ناشناس
    2

    همین چند میلیون افغان که برای اقامت مجبورند به هر ساز ی برقصند کاملا ابزار دست نظام خواهند بود .

  • ناشناس
    3

    پشتوانه خالی شده ایرانیها را با افغانستانیها پر میکنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      مگه شما جز ایران هم هستی؟ شما برو از از اسراییل جانت خوشحالی کن که مردم را قتل و عام می کند و نمی تواند کاری پیش ببرد

  • ناشناس
    1

    من هم اگر مثل حسن آقا محافظ و راننده مخصوص تا مقصداسکورت می شدم همین افاضات را داشتم ،خرسوار از پیاده چه خبر داره

  • ناشناس
    0

    مثل امریکا برای دادن اقامت مصاحبه کنند . البته مصاحبه بر اساس منافع ملی ایرا نیها باشد. متاسفانه برادری مطلوب که باید بین اقوام ایرانی ایران و منطقه باشد تبدیل شده به برادری ایدئولوژیک و سیاسی با عربها و پشتونها ی طالبان و و.....

  • ناشناس
    1

    عالی جوابشو داده

  • ناشناس
    1

    با ۱۰۰ تا محافظ چرا باید بدش بیاد . تصمیم گیرنده مردم هستند نه شما

  • ناشناس
    0

    دقت کردید چند وقتی است که تغییر موضع داده؟

  • ناشناس
    0

    روزنامه وزین جمهوری اسلامی ایران مردم ایران از شما بخاطر بازگو کردن مختصری از توطئه های امریکائی ها بر علیه ایران و کشور های همسایه افغانستان تشکر میکنند . البته با روی کار اوردن غیر مترقبه تشکیلات طالبان و واگذاری میلیارد دلاری تجهیزات نظامی پیشرفته به انان نشان از خباثت و دشمنی امریکا در منطقه دارد مسئولین دنیا بخصوص خاورمیانه از این توطئه عیان امریکا همان زمان با خبر شدند دلسوزان ووطن پرستان ایران همان زمان با مصاحبه ها و سخنرانی ها اشاره به این توطئه داشتند ولی بر حسب سیاست های محرمانه و مصلحت اندیشی مسئولین کلان مملکت ما موضوع بر ملا نشد خوشبختانه مردم فهیم و همیشه در صحنه چون دیدند مسئولین به این موضوع امنیتی و حساس بی توجه هستند لذا خودشان دست بکار شدند و استانداران و فرمانداران و دهیاران محترم ایرانی هر کس برحسب وظیفه ذاتی خودشان و بنابه خواست مردم محدودیت های اجتماعی و رفاهی را برای این خیل عظیم افغانی بوجود اوردند ولی باز روز به روز به هجوم انان به ایران بیشتر شد بصورتی که استاندار محترم البرز اعلام کرد فقط در استان البرز سیصد هزار نفر افغانی سکنی دارند یعنی سه بار استادیوم ازادی پر و خالی شود متاسفانه مسئولین کلان ما باز متوجه حساس بودن موضوع نشدند . گذشته از بعد اقتصادی که با حضور این حجم افراد افغانی به ایران مشکلات اقتصادی به مردم ایران وارد میشود انها چون میدان را خالی از مشکل و ایراد دیدند شروع کردند به انجام انواع و اقسام جرائم کشتن و تجاوز . دزدی و و وو و و در نتیجه سلب اسایش و ارامش مردم و ایجاد وحشت و ترس و دلهره در مردم ایران که محتملا خود ان یک امر دستوری و پلان بعدی وحشت افرینی برای مراحل بعدی بوده و این درحالیست که این افراد اکثرا مجرم و تحت تعقیب تشکیلات افغانستان هستند جالب تر اینکه اکثرا هویت فردی ندارند و وقتی تحقیقات میدانی میکنید از صحبت های انان مشخص میشود انان به انواع و اقسام ادوات جنگی اشنا هستند و بکار گیری این ادوات را بخوبی بلد هستند. شور بختانه موشکافی و تحقیق و تفحص مراکز امنیتی ما در این زمینه بجهت موضع گیری شدید بعضی از مسئولین در پشتیبانی از ورود غیر مجاز افاغنه به ایران از دفاتر نمایندگی مقام رهبری در استانها گرفته تا اشخاصی از جنس خواص که دستی بر سیاست ایران دارند نشد و اگرهم انجام شده باشد برای افکار عمومی مردم ایران باز گو نشده . لذا با تشکر مجدد از روزنامه وزین جمهوری اسلامی در خواست میشود از مراکز امنیتی با ارائه راهکار های مناسب به دانش سیاسی افراد خاص که تریبون و بلندگو در اختیار دارند اموزش های لازم داده شود و اگر کسی توجه و اعتنائی به ان دستورات نکرد حتما بررسی های امنیتی از انان در هر درجه و منزلت اجتماعی که هستند صورت گیرد ندانستن و عدم اگاهی قابل گذشت هست ولی تکرار و پا فشاری بر یک خواسته غیر موجه امنیتی و اجتماعی و خیانت قابل گذشت و اغماض نیست و باید حتما تحت تعقیب مراجع قضائی قرار گیرند .

  • ناشناس
    2

    اخه دیده ایران کشوریست که برا همه ننه است فقط برا مردم خودش زن باباست .دیده مهاجر به ایران حتی میتونه تا سطح خیلی خیلی بالا رشد کند خصوصا نوع هندیش !!!

  • ناشناس
    0

    میگویند مسوولان همیشه مخالف دیدگاه مردم میباشند

  • عادل
    0

    چجوری به ملت ایران میگن برید بیرون ایران مال حزب الهی ها هست اما مهاجران افغانی را دوست دارند بماند آیا علتش چیه چه اش کاسه هست ملت بی خبره؟؟

  • قمصری
    0

    خدایا کی داره برای 80میلیون ادم تصمیم میگیره ونظر میده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد